ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η κίνηση του κόσμου άνοιξε τα στόματα για τον ΟΑΣΘ

Η Πρωτοβουλία Εργαζομένων και Φοιτητών για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης καυτηριάζει τη στάση δημάρχων, πολιτικών και ΜΜΕ

 29/12/2018 09:32

Η κίνηση του κόσμου άνοιξε τα στόματα για τον ΟΑΣΘ
Φωτογραφία αρχείου

Την κινητοποίηση της Πολιτείας, συμπεριλαμβανομένων και ΜΜΕ, για τα προβλήματα που καταγράφονται στη λειτουργία του ΟΑΣΘ, καυτηριάζει η "Πρωτοβουλία Εργαζομένων και Φοιτητών για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης", ενόψει και της νέας συγκέντρωσης διαμαρτυρίας την οποία έχουν προγραμματίσει για τις 19 Ιανουαρίου στα γραφεία του ΟΑΣΘ επί της οδού Παπαναστασίου.

Ειδικότερα σε άρθρο το οποίο δημοσιοποιεί η "Πρωτοβουλία" και υπογράφει ένα εκ των μελών της, ο άνεργος Κώστας Καμαρέτσος, αφού χαρακτηρίζεται "κοινώς ομολογούμενη απαράδεκτη" η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, κατακρίνεται η στάση των δημάρχων της πόλης τους οποίους κατηγορούν ότι επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν την αγανάκτηση του κόσμου "για να προωθήσουν την θέση τους και να ανοίξουν νέες δουλειές".

Εν σχέσει με τις αντιδράσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΟΑΣΘ, η "Πρωτοβουλία" τους χρεώνει καθυστερήσεις στην επίλυση των προβλημάτων και στην ΝΔ και πιο συγκεκριμένα στον βουλευτή Θεσσαλονίκης, Σταύρο Καλαφάτη, υπενθυμίζει ότι "πορείες για τον ΟΑΣΘ έχουν ξαναγίνει (και μάλιστα μαζικότερες) ενάντια στον παλιό, «καλό», ιδιωτικοποιημένο ΟΑΣΘ".

Ακόμη στο άρθρο γίνεται λόγος και για τη στάση που έχουν τηρήσει ορισμένα ΜΜΕ της πόλης και η ΕΡΤ, ωστόσο σημειώνεται "κάλλιο αργά παρά ποτέ" για το γεγονός πως έχουν πυκνώσει τα ρεπορτάζ για τις συνθήκες μεταφοράς με τον ΟΑΣΘ.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της "Πρωτοβουλίας":

"Η (κοινώς ομολογούμενη) απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης με τις αστικές συγκοινωνίες, έτεινε πριν από λίγο διάστημα να αποτελεί φυσιολογικό στοιχείο της καθημερινότητας μας. Όχι ότι πολλοί φορείς της πόλης δεν παραδέχονταν από καιρού εις καιρό την πραγματικότητα. Κανείς όμως δεν προχωρούσε από το επίπεδο της παραδοχής, στο επίπεδο της λαϊκής κινητοποίησης.

Εντελώς «ξαφνικά», τις τελευταίες βδομάδες, ένα κύμα δηλώσεων, δημοσιευμάτων, ρεπορτάζ και κάθε είδους πολιτικής τοποθέτησης έχει κατακλύσει τον δημόσιο λόγο. Εντελώς «ξαφνικά», θα έλεγε κανείς ότι το ζήτημα της αστικής συγκοινωνίας έχει γίνει ένα από τα πιο πολυσυζητημένα της πόλης. Τι άλλαξε λοιπόν και όλοι άρχισαν να ασχολούνται με το προφανές; Η κίνηση του κόσμου ήτανε που ανάγκασε όλους τους πολιτικούς φορείς της πόλης, ΜΗΔΕΝΟΣ εξαιρουμένου, να ασχοληθούν με ένα ζήτημα που είχε ξεχαστεί.

Η μέχρι τώρα «τυφλή» ΕΡΤ, και διάφορα άλλα Μέσα Ενημέρωσης της πόλης, γυρνούν με το μικρόφωνο στο χέρι, δείχνοντας τις εικόνες ταλαιπωρίας και τα γεμάτα λεωφορεία που δεν μπορούν να πάρουν επιβάτες, δίνουν τον λόγο στους πολίτες, και καταγράφουν την διαμαρτυρία τους. «Κάλλιο αργά παρά ποτέ», όμως μπορούμε να αναρωτηθούμε: οι εικόνες αυτές της ταλαιπωρίας δεν ήτανε γνωστές μήνες, χρόνια τώρα; Δεν έπρεπε έγκαιρα τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να είχανε αναδείξει το ζήτημα;

Οι κ.κ. δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι διοργανώνουν σειρά ημερίδων για το ζήτημα. Μια πρωτοβουλία που έχει συγκεκριμένο πολιτικό περιεχόμενο, καθώς δεν μένει απλώς στο ζήτημα της ταλαιπωρίας των πολιτών. Αλλά ζητά άμεσα την υλοποίηση του νόμου Σπιρτζή, που προβλέπει ότι στο νέο ΟΑΣΘ, ύστερα από την προβλεπόμενη σύσταση του ΑΣΥΘ, μπορούνε οι δήμοι να μπούνε ως μέτοχοι-επιχειρήσεις και να διαχειριστούν γραμμές. Με την κίνηση τους αυτή οι δήμαρχοι προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την αγανάκτηση που έχει δημιουργηθεί, για προωθήσουν την θέση τους και να «ανοίξουν δουλειές».

Οι δε πάσης φύσεως κυβερνητικοί εκπρόσωποι, στελέχη του ΟΑΣΘ και τοπικοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν «υπομονή», υποσχόμενοι ότι «σύντομα» θα έρθουν λεωφορεία και οδηγοί. Δεν πρέπει να τους δείξουμε καμία εμπιστοσύνη! Γιατί αν ήθελαν όντως να λύσουν το πρόβλημα, θα το είχανε κάνει από καιρό. Η πραγματική προσπάθεια τους είναι να βγουν από την πίεση. Μάλιστα, εξηγούν ότι τα αιτήματα μας είναι «μη ρεαλιστικά». Αλήθεια, γιατί να είναι ρεαλιστικό εγώ ως άνεργος να μπορώ να μετακινηθώ δωρεάν με τον ΟΑΣΘ, και να είναι «μη ρεαλιστικό» το ίδιο για την συνταξιούχο μητέρα μου, ή για έναν φοιτητή που δεν έχει εισόδημα; Είναι «ρεαλιστικό» ένας εργαζόμενος του υποκατώτατου μισθού να πληρώνει εισιτήριο για να πάει αργοπορημένος σε μια δουλειά των 420 ευρώ το μήνα;

Ο δε βουλευτής της Ν.Δ. κ. Καλαφάτης κατάθεσε σχετική επερώτηση στην Βουλή. Από ποια σκοπιά όμως; Η θέση της Ν.Δ. είναι ότι «το μοντέλο της κρατικοποίησης δεν είναι βιώσιμο», λες και το προηγούμενο μοντέλο, αυτό του κρατικά επιδοτούμενου ιδιωτικού μονοπωλίου, απέδιδε. Για να καταλήξει ο κ. Καλαφάτης με αφορμή την διαδήλωση που έγινε: «πρώτη φορά στα χρονικά συνέβησαν αυτά, εις βάρος του ΟΑΣΘ». Δεν είναι η πρώτη φορά! Να θυμίσουμε στον βουλευτή, σε περίπτωση που το ξέχασε, ότι πορείες για τον ΟΑΣΘ έχουν ξαναγίνει (και μάλιστα μαζικότερες) ενάντια στον παλιό, «καλό», ιδιωτικοποιημένο ΟΑΣΘ. Πολλοί που συμμετέχουμε στις τωρινές κινητοποιήσεις, είχαμε βγει μπροστά και τότε, με το σχήμα «Επιβάτες Θεσσαλονίκης», ενάντια στις αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων.

Οι πολίτες θα πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματα τους, για το πόσο δύναμη έχει ακόμα και η πρόθεση τους να βγουν στο δρόμο. Πριν να δράσουμε, κάποιοι ίσως πίστευαν ότι «κανενός το αυτί δεν θα ιδρώσει με μια διαδήλωση». Όμως τώρα βλέπουμε ότι η κίνηση του κόσμου ήτανε εκείνη που άνοιξε τα στόματα και έφερε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο, πρέπει αυτή η κίνηση να συνεχιστεί, να διευρυνθεί και να μαζικοποιηθεί! Για να μην επιστρέψει η σιωπή. Για να μην ξαναγίνει η κατάσταση με την μετακίνηση ένα ακόμα κομμάτι μας άθλιας καθημερινότητας, η οποία κακώς περνιέται ως δεδομένη!

Κώστας Καμαρέτσος, άνεργος, μέλος της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων και Φοιτητών για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης", καταλήγει το άρθρο της "Πρωτοβουλίας".

Την κινητοποίηση της Πολιτείας, συμπεριλαμβανομένων και ΜΜΕ, για τα προβλήματα που καταγράφονται στη λειτουργία του ΟΑΣΘ, καυτηριάζει η "Πρωτοβουλία Εργαζομένων και Φοιτητών για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης", ενόψει και της νέας συγκέντρωσης διαμαρτυρίας την οποία έχουν προγραμματίσει για τις 19 Ιανουαρίου στα γραφεία του ΟΑΣΘ επί της οδού Παπαναστασίου.

Ειδικότερα σε άρθρο το οποίο δημοσιοποιεί η "Πρωτοβουλία" και υπογράφει ένα εκ των μελών της, ο άνεργος Κώστας Καμαρέτσος, αφού χαρακτηρίζεται "κοινώς ομολογούμενη απαράδεκτη" η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, κατακρίνεται η στάση των δημάρχων της πόλης τους οποίους κατηγορούν ότι επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν την αγανάκτηση του κόσμου "για να προωθήσουν την θέση τους και να ανοίξουν νέες δουλειές".

Εν σχέσει με τις αντιδράσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΟΑΣΘ, η "Πρωτοβουλία" τους χρεώνει καθυστερήσεις στην επίλυση των προβλημάτων και στην ΝΔ και πιο συγκεκριμένα στον βουλευτή Θεσσαλονίκης, Σταύρο Καλαφάτη, υπενθυμίζει ότι "πορείες για τον ΟΑΣΘ έχουν ξαναγίνει (και μάλιστα μαζικότερες) ενάντια στον παλιό, «καλό», ιδιωτικοποιημένο ΟΑΣΘ".

Ακόμη στο άρθρο γίνεται λόγος και για τη στάση που έχουν τηρήσει ορισμένα ΜΜΕ της πόλης και η ΕΡΤ, ωστόσο σημειώνεται "κάλλιο αργά παρά ποτέ" για το γεγονός πως έχουν πυκνώσει τα ρεπορτάζ για τις συνθήκες μεταφοράς με τον ΟΑΣΘ.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της "Πρωτοβουλίας":

"Η (κοινώς ομολογούμενη) απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης με τις αστικές συγκοινωνίες, έτεινε πριν από λίγο διάστημα να αποτελεί φυσιολογικό στοιχείο της καθημερινότητας μας. Όχι ότι πολλοί φορείς της πόλης δεν παραδέχονταν από καιρού εις καιρό την πραγματικότητα. Κανείς όμως δεν προχωρούσε από το επίπεδο της παραδοχής, στο επίπεδο της λαϊκής κινητοποίησης.

Εντελώς «ξαφνικά», τις τελευταίες βδομάδες, ένα κύμα δηλώσεων, δημοσιευμάτων, ρεπορτάζ και κάθε είδους πολιτικής τοποθέτησης έχει κατακλύσει τον δημόσιο λόγο. Εντελώς «ξαφνικά», θα έλεγε κανείς ότι το ζήτημα της αστικής συγκοινωνίας έχει γίνει ένα από τα πιο πολυσυζητημένα της πόλης. Τι άλλαξε λοιπόν και όλοι άρχισαν να ασχολούνται με το προφανές; Η κίνηση του κόσμου ήτανε που ανάγκασε όλους τους πολιτικούς φορείς της πόλης, ΜΗΔΕΝΟΣ εξαιρουμένου, να ασχοληθούν με ένα ζήτημα που είχε ξεχαστεί.

Η μέχρι τώρα «τυφλή» ΕΡΤ, και διάφορα άλλα Μέσα Ενημέρωσης της πόλης, γυρνούν με το μικρόφωνο στο χέρι, δείχνοντας τις εικόνες ταλαιπωρίας και τα γεμάτα λεωφορεία που δεν μπορούν να πάρουν επιβάτες, δίνουν τον λόγο στους πολίτες, και καταγράφουν την διαμαρτυρία τους. «Κάλλιο αργά παρά ποτέ», όμως μπορούμε να αναρωτηθούμε: οι εικόνες αυτές της ταλαιπωρίας δεν ήτανε γνωστές μήνες, χρόνια τώρα; Δεν έπρεπε έγκαιρα τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να είχανε αναδείξει το ζήτημα;

Οι κ.κ. δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι διοργανώνουν σειρά ημερίδων για το ζήτημα. Μια πρωτοβουλία που έχει συγκεκριμένο πολιτικό περιεχόμενο, καθώς δεν μένει απλώς στο ζήτημα της ταλαιπωρίας των πολιτών. Αλλά ζητά άμεσα την υλοποίηση του νόμου Σπιρτζή, που προβλέπει ότι στο νέο ΟΑΣΘ, ύστερα από την προβλεπόμενη σύσταση του ΑΣΥΘ, μπορούνε οι δήμοι να μπούνε ως μέτοχοι-επιχειρήσεις και να διαχειριστούν γραμμές. Με την κίνηση τους αυτή οι δήμαρχοι προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την αγανάκτηση που έχει δημιουργηθεί, για προωθήσουν την θέση τους και να «ανοίξουν δουλειές».

Οι δε πάσης φύσεως κυβερνητικοί εκπρόσωποι, στελέχη του ΟΑΣΘ και τοπικοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν «υπομονή», υποσχόμενοι ότι «σύντομα» θα έρθουν λεωφορεία και οδηγοί. Δεν πρέπει να τους δείξουμε καμία εμπιστοσύνη! Γιατί αν ήθελαν όντως να λύσουν το πρόβλημα, θα το είχανε κάνει από καιρό. Η πραγματική προσπάθεια τους είναι να βγουν από την πίεση. Μάλιστα, εξηγούν ότι τα αιτήματα μας είναι «μη ρεαλιστικά». Αλήθεια, γιατί να είναι ρεαλιστικό εγώ ως άνεργος να μπορώ να μετακινηθώ δωρεάν με τον ΟΑΣΘ, και να είναι «μη ρεαλιστικό» το ίδιο για την συνταξιούχο μητέρα μου, ή για έναν φοιτητή που δεν έχει εισόδημα; Είναι «ρεαλιστικό» ένας εργαζόμενος του υποκατώτατου μισθού να πληρώνει εισιτήριο για να πάει αργοπορημένος σε μια δουλειά των 420 ευρώ το μήνα;

Ο δε βουλευτής της Ν.Δ. κ. Καλαφάτης κατάθεσε σχετική επερώτηση στην Βουλή. Από ποια σκοπιά όμως; Η θέση της Ν.Δ. είναι ότι «το μοντέλο της κρατικοποίησης δεν είναι βιώσιμο», λες και το προηγούμενο μοντέλο, αυτό του κρατικά επιδοτούμενου ιδιωτικού μονοπωλίου, απέδιδε. Για να καταλήξει ο κ. Καλαφάτης με αφορμή την διαδήλωση που έγινε: «πρώτη φορά στα χρονικά συνέβησαν αυτά, εις βάρος του ΟΑΣΘ». Δεν είναι η πρώτη φορά! Να θυμίσουμε στον βουλευτή, σε περίπτωση που το ξέχασε, ότι πορείες για τον ΟΑΣΘ έχουν ξαναγίνει (και μάλιστα μαζικότερες) ενάντια στον παλιό, «καλό», ιδιωτικοποιημένο ΟΑΣΘ. Πολλοί που συμμετέχουμε στις τωρινές κινητοποιήσεις, είχαμε βγει μπροστά και τότε, με το σχήμα «Επιβάτες Θεσσαλονίκης», ενάντια στις αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων.

Οι πολίτες θα πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματα τους, για το πόσο δύναμη έχει ακόμα και η πρόθεση τους να βγουν στο δρόμο. Πριν να δράσουμε, κάποιοι ίσως πίστευαν ότι «κανενός το αυτί δεν θα ιδρώσει με μια διαδήλωση». Όμως τώρα βλέπουμε ότι η κίνηση του κόσμου ήτανε εκείνη που άνοιξε τα στόματα και έφερε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο, πρέπει αυτή η κίνηση να συνεχιστεί, να διευρυνθεί και να μαζικοποιηθεί! Για να μην επιστρέψει η σιωπή. Για να μην ξαναγίνει η κατάσταση με την μετακίνηση ένα ακόμα κομμάτι μας άθλιας καθημερινότητας, η οποία κακώς περνιέται ως δεδομένη!

Κώστας Καμαρέτσος, άνεργος, μέλος της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων και Φοιτητών για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης", καταλήγει το άρθρο της "Πρωτοβουλίας".

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία