Μονόλογοι
Η προβληματική για τη ΝΔ Α' Θεσσαλονίκης και τα «ξεχασμένα» Τέμπη
06/05/2023 13:30
Στο αυριανό φύλλο της “Μακεδονίας” δημοσιεύεται η συνέχεια του “Βαρόμετρου” της Βόρειας Ελλάδας που αφορά την περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Και από αυτήν την έρευνα την οποία διενήργησε η Palmos Analysis προκύπτει ότι στη δεύτερη μεγαλύτερη από πλευράς πληθυσμού περιφέρεια της χώρας η Νέα Δημοκρατία διατηρεί μεν την ηγεμονία, αλλά κινείται σε ποσοστά χαμηλότερα σε σχέση με τις υπόλοιπες τρεις βορειοελλαδικές περιφέρειες (Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης), αλλά και σε σχέση με την πανελλαδική της επίδοση.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην Α' Θεσσαλονίκης όπου το κυβερνών κόμμα εμφανίζεται διπρόσωπο. Στον κεντρικό δήμο και στην Καλαμαριά τα πάει σχετικά καλά, δυτικά όμως αγκομαχά. Θυμίζω άλλωστε, ότι και στις εκλογές του 2019 όταν κέρδισε με 8,5 μονάδες, στην Α' Θεσσαλονίκης ήταν τέσσερις μονάδες κάτω από το πανελλαδικό ποσοστό της και τέσσερις μονάδες μπροστά από τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος είχε έρθει πρώτος σε τρεις δυτικούς δήμους (Αμπελοκήπων Μενεμένης, Παύλου Μελά, Νεάπολης Συκεών).
Όλα αυτά τα γνωρίζουν απ' ότι φαίνεται και στο επιτελείο του Κυριάκου Μητσοτάκη εξ ου και η προ εβδομάδων επίσκεψή του στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπως και η χθεσινή επίσκεψη δύο υπουργών στην πόλη. Μόνο που, οι επισκέψεις, όταν δεν συνοδεύονται από χειροπιαστές αποδείξεις και σαφείς δεσμεύσεις, δεν είναι ιδιαιτέρως αποδοτικές.
Το μόνο χειροπιαστό από τη χθεσινή επίσκεψη των δύο υπουργών ήταν η ανακοίνωση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη ότι θα δοθούν 12,5 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για τη χρηματοδότηση του μουσείου όπου θα φιλοξενηθούν αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες κατασκευής του μετρό, το οποίο θα λειτουργήσει στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. Όλα τα υπόλοιπα ήταν άνευ αξίας.
Για παράδειγμα ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης είπε ότι το μετρό θα λειτουργήσει μέσα στο 2024, αποφεύγοντας βεβαίως να το προσδιορίσει χρονικά περαιτέρω. Διότι 2024 είναι και ο Γενάρης, 2024 είναι και ο Δεκέμβριος. Και ασφαλώς δεν ειπώθηκε το παραμικρό για την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά.
Επίσης, μιλώντας για τον ΟΑΣΘ είπε πως “ θα εξυγιανθεί και θα αναπτυχθεί όπως πρέπει” μόνο που, ο ΟΑΣΘ εξυγιαίνεται εδώ και έξι χρόνια, αλλά δεν λέει να τελειώσει αυτή η διαδικασία και ούτε ο Γεραπετρίτης ανέλαβε κάποια συγκεκριμένη χρονική δέσμευση επ' αυτού. Όπως καμία δέσμευση δεν υπήρξε για το περίφημο σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ το οποίο παραμένει κολλημένο περιμένοντας χρηματοδότες.
Το μόνο που καταλάβαμε από τη χθεσινή επίσκεψη του Γεραπετρίτη είναι ότι η ΝΔ στηρίζει Κωνσταντίνο Ζέρβα για το δήμο Θεσσαλονίκης. Αυτό το μήνυμα εξέπεμψε η παρουσία του στο δημαρχείο με την οποία, όπως είπε ο υπουργός τιμά «τέσσερα χρόνια άριστης και άψογης συνεργασίας με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης» με τον οποίο, όπως υπογράμμισε «κινούμαστε στο ίδιο πνεύμα κατανόησης: να λύνουμε προβλήματα με όσο το δυνατόν πιο γρήγορο ρυθμό και πιο ωφέλιμο για τους κατοίκους της πόλης».
Ποιος θυμάται πια τα Τέμπη...
Χθες, σε κλίμα συγκινησιακής φόρτισης, έγινε η αποκάλυψη του μνημείου το οποίο στήθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, στη μνήμη των φοιτητών, αλλά και του συνόλου των 57 θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους στις 28 Φεβρουαρίου, στο πρωτοφανές σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Το μνημείο βρίσκεται μπροστά από το νέο κτίριο της Φιλοσοφικής και ήταν πρωτοβουλία φοιτητικών συλλόγων.
Όμως, αλήθεια, πόσοι θυμούνται πια τα Τέμπη, εκτός από τους τραγικούς γονείς, συγγενείς και φίλους των θυμάτων; Και πόσο αυτό το τραγικό γεγονός θα επηρεάσει το αποτέλεσμα των εκλογών της 21ης Μαΐου;
Μια πρώτη απάντηση στο δεύτερο ερώτημα δίνει εύρημα της έρευνας “Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας” την οποία διενήργησε η Palmos Analysis και δημοσίευσε η “Μακεδονία”. Μία από τις ερωτήσεις αυτής της σφυγμομέτρησης αφορούσε το κριτήριο της ψήφου.
Συγκεκριμένα, στο ερώτημα “ποιο είναι το βασικό κριτήριο με το οποίο θα επιλέξετε τι θα ψηφίσετε στις εκλογές της 21ης Μαΐου;”, μόλις το 5% (6% στην Κεντρική Μακεδονία) ανέφερε ως βασικό κριτήριο “την απόδοση ευθύνης για το δυστύχημα των Τεμπών”. Αυτή είναι και μια εξήγηση για το γεγονός ότι τα δημοσκοπικά δεδομένα επανήλθαν σταδιακά στην προ Τεμπών περίοδο.
Ελπίζω, τουλάχιστον, η λήθη να μην επηρεάσει και τη Δικαιοσύνη η οποία οφείλει να κινηθεί γρήγορα, μακριά και έξω από τους συνήθεις ρυθμούς της, προκειμένου να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι το ταχύτερο δυνατόν.