Η σημερινή κρίσιμη συνεδρίαση της «ΕΛΛΑΚΤΩΡ», ο «πόλεμος» των μετόχων και το Μετρό Θεσσαλονίκης
27/01/2021 07:00
27/01/2021 07:00
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούν τα στελέχη της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» τις εξελίξεις στο εσωτερικό του κατασκευαστικού ομίλου «ΕΛΛΑΚΤΩΡ», της «μαμάς» εταιρίας του «ΑΚΤΩΡΑ» που έχει αναλάβει για λογαριασμό της αναδόχου κοινοπραξίας (ΑΚΤΩΡ, Salini Impregilo, Hitachi) τις εργασίες εγκατάστασης του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού στο έργο κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η σημερινή ημέρα είναι κρίσιμη καθώς στις 11 το πρωί έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, κατά τη διάρκεια της οποίας αναμένεται να δοθεί, όπως λένε έμπειρα στελέχη της αγοράς, μάχη για το ποια πλευρά των μετόχων θα επικρατήσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας. Σημειώνεται πως πληροφορίες αναφέρουν και προβλήματα ρευστότητας της εταιρίας.
«Οι εξελίξεις μας επηρεάζουν αλλά εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, ούτε έχουμε άποψη» ανέφερε στο makthes.gr κορυφαίος παράγοντας του υπουργείο υποδομών και μεταφορών απαντώντας σε σχετική ερώτηση εάν η εσωτερική διαμάχη της εταιρίας επηρεάζει το έργο κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και προβλέπουν ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο 2023. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr σήμερα το μεσημέρι αναμένεται να συνεδριάσει και το Διοικητικό Συμβούλιο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» με τα θέματα ωστόσο της ημερήσιας διάταξης να είναι διαφορετικά και να μην σχετίζονται με τα ζητήματα του αναδόχου του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Της σημερινής έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων, που τελικά θα αποφασίσουν εάν η διοίκηση της εταιρίας θα περάσει σε ολλανδικά χέρια και ειδικότερα εκείνα της Reggeborgh ή θα παραμείνει στα χέρια του Αν. Καλλιτσάντση, σημερινού διευθύνοντος συμβούλου προηγήθηκε ανοικτή επιστολή του τελευταίου στις 19 Ιανουαρίου προς τους μετόχους της εταιρίας καλώντας τους να ψηφίσουν το πλάνο της εταιρίας και να «καταψηφίσουν τα σχέδια προτάσεων της Reggeborgh».
Ο «πόλεμος» των μετόχων τους τελευταίους μήνες καλά κρατεί, με το ένα «στρατόπεδο» να κατηγορεί το άλλο, τους μετόχους να παρακολουθούν τις εξελίξεις και τις εκατέρωθεν βολές και τους εμπλεκόμενους σε έργα που έχει αναλάβει η εταιρία (όπως στην προκειμένη περίπτωση ο «ΑΚΤΩΡ» το Μετρό Θεσσαλονίκης) να αναμένουν με κομμένη την ανάσα ευελπιστώντας πως τα εσωτερικά μεγάλα ζητήματα της «ΕΛΛΑΚΤΩΡ» δεν θα φέρουν νέες καθυστερήσεις.
Μόλις χθες, όπως έγινε γνωστό η INVESCO FINANCE SA (η οποία ελέγχεται από κοινού από τους κ.κ. Δημήτριο Μπάκο και Ιωάννη Καϋμενάκη, που δρουν συντονισμένα) και η PEMANOARO LIMITED (η οποία και ελέγχεται από κοινού από τους κ.κ. Αναστάσιο και Δημήτριο Καλλιτσάντση, συνεπεία της από 07.06.2018 δηλώσεώς τους περί εναρμονισμένης μεταξύ των συμπεριφοράς, ως προς τις μετοχές εκδόσεως της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΑΕ) αποφάσισαν την από κοινού εκπροσώπησή τους στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση της εταιρία από τον κ. Ιωάννη Κατσούσα, ο οποίος θα εκπροσωπήσει στη Γ.Σ. ποσοστό 25,5824% επί του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας, με ανάλογα δικαιώματα ψήφου.
Η Invesco, ζητά επίσης να αναβληθεί η σημερινή γενική συνέλευση μετόχων, μέχρι να αποφασίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αν υπάρχει συγκέντρωση στον κλάδο των κατασκευών ή όχι στην περίπτωση που αναλάβει τη διοίκηση της εταιρείας το προτεινόμενο από την Reggeborgh, διοικητικό συμβούλιο. Η αίτηση θα εκδικαστεί σήμερα το πρωί, πριν την Γενική Συνέλευση.
Υπενθυμίζεται πως η ολλανδική Reggeborgh, μέτοχος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ζήτησε στις 3 Δεκεμβρίου τη διεξαγωγή έκτακτης γενικής συνέλευσης με θέματα την αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου καθώς και διαχειριστικό έλεγχο για τα τελευταία δύο χρόνια.
Σε ανακοίνωσή της προς τους επενδυτές της εταιρίας η ΕΛΛΑΚΤΩΡ ανέφερε: “Στις 3 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 18:25, επιδόθηκε με δικαστικό επιμελητή, απευθυνόμενο στην Εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΑΕ και στα μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου, Αίτημα των Reggeborgh Invest B.V., Άγγελου Χ. Γιόκαρη και Χρήστου Π. Παναγιωτόπουλου, μετόχων της Εταιρείας, κατόχων ποσοστού συνολικά 10,31%, για σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης: 1.Ανάκληση του συνόλου των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας 2.Εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας (συμπεριλαμβανομένων ανεξάρτητων / μη εκτελεστικών μελών) 3.Ανάκληση του συνόλου των μελών της Επιτροπής Ελέγχου της Εταιρείας (αρ. 44 ν.4449/2017) 4.Εκλογή νέας Επιτροπής Ελέγχου της Εταιρείας (αρ. 44 ν.4449/2017) 5.Διεξαγωγή διαχειριστικού ελέγχου της Εταιρείας (δύο τελευταίων χρήσεων) Η Εταιρεία θα κινηθεί σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες, συγκαλώντας Διοικητικό Συμβούλιο προκειμένου να συγκαλέσει Έκτακτή Γενική Συνέλευση των μετόχων της Εταιρείας σύμφωνα με το άρθρο 141 ν. 4548/2018, και θα ενημερώσει σχετικά και σε κάθε περίπτωση αρμοδίως το επενδυτικό κοινό” κατέληγε η σχετική ανακοίνωση.
Σημειώνεται πως εκτός των άλλων, «πονοκέφαλο» στη διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε» δημιουργεί και ο σταθμός της Βενιζέλου αλλά και η απόφαση του ΣτΕ που καθυστερεί να εκδοθεί, με τους καλά γνωρίζοντες να αναφέρουν πως εάν υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση της απόφασης τότε η αλλαγή χρονοδιαγράμματος είναι μονόδρομος.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούν τα στελέχη της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» τις εξελίξεις στο εσωτερικό του κατασκευαστικού ομίλου «ΕΛΛΑΚΤΩΡ», της «μαμάς» εταιρίας του «ΑΚΤΩΡΑ» που έχει αναλάβει για λογαριασμό της αναδόχου κοινοπραξίας (ΑΚΤΩΡ, Salini Impregilo, Hitachi) τις εργασίες εγκατάστασης του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού στο έργο κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η σημερινή ημέρα είναι κρίσιμη καθώς στις 11 το πρωί έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, κατά τη διάρκεια της οποίας αναμένεται να δοθεί, όπως λένε έμπειρα στελέχη της αγοράς, μάχη για το ποια πλευρά των μετόχων θα επικρατήσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας. Σημειώνεται πως πληροφορίες αναφέρουν και προβλήματα ρευστότητας της εταιρίας.
«Οι εξελίξεις μας επηρεάζουν αλλά εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, ούτε έχουμε άποψη» ανέφερε στο makthes.gr κορυφαίος παράγοντας του υπουργείο υποδομών και μεταφορών απαντώντας σε σχετική ερώτηση εάν η εσωτερική διαμάχη της εταιρίας επηρεάζει το έργο κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και προβλέπουν ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο 2023. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr σήμερα το μεσημέρι αναμένεται να συνεδριάσει και το Διοικητικό Συμβούλιο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» με τα θέματα ωστόσο της ημερήσιας διάταξης να είναι διαφορετικά και να μην σχετίζονται με τα ζητήματα του αναδόχου του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Της σημερινής έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων, που τελικά θα αποφασίσουν εάν η διοίκηση της εταιρίας θα περάσει σε ολλανδικά χέρια και ειδικότερα εκείνα της Reggeborgh ή θα παραμείνει στα χέρια του Αν. Καλλιτσάντση, σημερινού διευθύνοντος συμβούλου προηγήθηκε ανοικτή επιστολή του τελευταίου στις 19 Ιανουαρίου προς τους μετόχους της εταιρίας καλώντας τους να ψηφίσουν το πλάνο της εταιρίας και να «καταψηφίσουν τα σχέδια προτάσεων της Reggeborgh».
Ο «πόλεμος» των μετόχων τους τελευταίους μήνες καλά κρατεί, με το ένα «στρατόπεδο» να κατηγορεί το άλλο, τους μετόχους να παρακολουθούν τις εξελίξεις και τις εκατέρωθεν βολές και τους εμπλεκόμενους σε έργα που έχει αναλάβει η εταιρία (όπως στην προκειμένη περίπτωση ο «ΑΚΤΩΡ» το Μετρό Θεσσαλονίκης) να αναμένουν με κομμένη την ανάσα ευελπιστώντας πως τα εσωτερικά μεγάλα ζητήματα της «ΕΛΛΑΚΤΩΡ» δεν θα φέρουν νέες καθυστερήσεις.
Μόλις χθες, όπως έγινε γνωστό η INVESCO FINANCE SA (η οποία ελέγχεται από κοινού από τους κ.κ. Δημήτριο Μπάκο και Ιωάννη Καϋμενάκη, που δρουν συντονισμένα) και η PEMANOARO LIMITED (η οποία και ελέγχεται από κοινού από τους κ.κ. Αναστάσιο και Δημήτριο Καλλιτσάντση, συνεπεία της από 07.06.2018 δηλώσεώς τους περί εναρμονισμένης μεταξύ των συμπεριφοράς, ως προς τις μετοχές εκδόσεως της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΑΕ) αποφάσισαν την από κοινού εκπροσώπησή τους στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση της εταιρία από τον κ. Ιωάννη Κατσούσα, ο οποίος θα εκπροσωπήσει στη Γ.Σ. ποσοστό 25,5824% επί του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας, με ανάλογα δικαιώματα ψήφου.
Η Invesco, ζητά επίσης να αναβληθεί η σημερινή γενική συνέλευση μετόχων, μέχρι να αποφασίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αν υπάρχει συγκέντρωση στον κλάδο των κατασκευών ή όχι στην περίπτωση που αναλάβει τη διοίκηση της εταιρείας το προτεινόμενο από την Reggeborgh, διοικητικό συμβούλιο. Η αίτηση θα εκδικαστεί σήμερα το πρωί, πριν την Γενική Συνέλευση.
Υπενθυμίζεται πως η ολλανδική Reggeborgh, μέτοχος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ζήτησε στις 3 Δεκεμβρίου τη διεξαγωγή έκτακτης γενικής συνέλευσης με θέματα την αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου καθώς και διαχειριστικό έλεγχο για τα τελευταία δύο χρόνια.
Σε ανακοίνωσή της προς τους επενδυτές της εταιρίας η ΕΛΛΑΚΤΩΡ ανέφερε: “Στις 3 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 18:25, επιδόθηκε με δικαστικό επιμελητή, απευθυνόμενο στην Εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΑΕ και στα μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου, Αίτημα των Reggeborgh Invest B.V., Άγγελου Χ. Γιόκαρη και Χρήστου Π. Παναγιωτόπουλου, μετόχων της Εταιρείας, κατόχων ποσοστού συνολικά 10,31%, για σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης: 1.Ανάκληση του συνόλου των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας 2.Εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας (συμπεριλαμβανομένων ανεξάρτητων / μη εκτελεστικών μελών) 3.Ανάκληση του συνόλου των μελών της Επιτροπής Ελέγχου της Εταιρείας (αρ. 44 ν.4449/2017) 4.Εκλογή νέας Επιτροπής Ελέγχου της Εταιρείας (αρ. 44 ν.4449/2017) 5.Διεξαγωγή διαχειριστικού ελέγχου της Εταιρείας (δύο τελευταίων χρήσεων) Η Εταιρεία θα κινηθεί σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες, συγκαλώντας Διοικητικό Συμβούλιο προκειμένου να συγκαλέσει Έκτακτή Γενική Συνέλευση των μετόχων της Εταιρείας σύμφωνα με το άρθρο 141 ν. 4548/2018, και θα ενημερώσει σχετικά και σε κάθε περίπτωση αρμοδίως το επενδυτικό κοινό” κατέληγε η σχετική ανακοίνωση.
Σημειώνεται πως εκτός των άλλων, «πονοκέφαλο» στη διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε» δημιουργεί και ο σταθμός της Βενιζέλου αλλά και η απόφαση του ΣτΕ που καθυστερεί να εκδοθεί, με τους καλά γνωρίζοντες να αναφέρουν πως εάν υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση της απόφασης τότε η αλλαγή χρονοδιαγράμματος είναι μονόδρομος.
ΣΧΟΛΙΑ