Η «Θεσσαλονίκη για Όλους» θέτει ερωτήματα και προτάσεις για τον FlyOver
10/11/2023 13:22
10/11/2023 13:22
Δελτίο τύπου εξέδωσε η παράταξη «Θεσσαλονίκη για Όλους» με επικεφαλής τον Σπύρο Πέγκα σχετικά με τις εργασίες του Flyover οι οποίες ξεκίνησαν σήμερα, 10/11 στη Θεσσαλονίκη.
Αναλυτικά,
Σήμερα Παρασκευή 10 Νοεμβρίου αρχίζουν και επίσημα οι εργασίες για το fly over. H τοπική κοινωνία είναι θορυβημένη και τρομαγμένη. Αυτό οι εθνικές και τοπικές πολιτικές ηγεσίες αρνούνται να το διαγνώσουν και να το θεραπεύσουν. Αφουγκραζόμενοι τον γενικό προβληματισμό και την ανησυχία των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θέτουμε συγκεκριμένα ερωτήματα και προτάσεις:
Δέκα και πλέον μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης για την υλοποίηση του Έργου της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και τη σχετική «πανηγυρική» παρουσία του ίδιου του Πρωθυπουργού στις 19.12.2022, ως κοινωνία της Θεσσαλονίκης εξακολουθούμε να μην έχουμε επαρκή ενημέρωση για το έργο, ενώ ακόμη και ο τεχνικός κόσμος της πόλης δεν διαθέτει επαρκή εικόνα των μελετών.
Σε μια εποχή όπου η διαβούλευση αποτελεί αναγκαιότητα κάθε ευνομούμενης πολιτείας και τα ανοικτά δεδομένα βασική προϋπόθεση για την πρόοδο κάθε κοινωνίας, οι αρμόδιοι επιμένουν στις κλειστές πόρτες και στα σφραγισμένα συρτάρια. Με τη στάση τους αυτή, αυξάνουν την ανησυχία και την καχυποψία των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και καταστάσεις διλήμματος και διχασμού.
Η «Θεσσαλονίκη για Όλους» είναι η μόνη δημοτική παράταξη, η οποία έχει συντάξει ολοκληρωμένες και κυρίως εφαρμόσιμες και ρεαλιστικές προγραμματικές θέσεις για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στη Θεσσαλονίκη. Έχοντας το ίδιο αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μας, προσεγγίζουμε σήμερα με νηφαλιότητα και με ρεαλισμό το ζήτημα της υλοποίησης της Υ.Τ.Λ., με σκοπό την ανάδειξη σημαντικών ζητημάτων και προβλημάτων και τη διατύπωση εποικοδομητικών προτάσεων. Εκτιμούμε ότι το ζήτημα της Υ.Τ.Λ. χωρίζεται σε 2 επιμέρους θέματα:
Σχετικά με το 1ο θέμα: Κανένα από τα παραπάνω γενικά ερωτήματα δεν έχει απαντηθεί από τους αρμοδίους. Το αντίθετο! Τα πάντα καλύπτει μια αδικαιολόγητη σιωπή. Θέλοντας, λοιπόν, να αξιολογήσουμε υπεύθυνα τα πιθανά οφέλη και τις δυσμενείς επιπτώσεις του έργου και να προχωρήσουμε σε εμπεριστατωμένες προτάσεις, θέτουμε τα ακόλουθα πιο εξειδικευμένα ερωτήματα:
Σχετικά με το 2ο θέμα, καταρχάς υπενθυμίζουμε ότι η έναρξη της συμβασιοποίησης του Έργου, πραγματοποιήθηκε στις 19.12.2022, παρουσία του ίδιου του Πρωθυπουργού και της πλειοψηφίας των τοπικών παραγόντων. Οι αρμόδιοι, λοιπόν, είχαν 10 και πλέον μήνες να μελετήσουν, να αποφασίσουν, να υλοποιήσουν δοκιμαστικά και να αξιολογήσουν σοβαρές παρεμβάσεις με μόνιμο και βιώσιμο χαρακτήρα για τη βελτίωση της κινητικότητας στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης.
Αντί αυτού, σπατάλησαν πολύτιμο χρόνο περίπου 8 μηνών, πριν τελικά συγκροτήσουν μια πολυμελή επιτροπή, η οποία, σε κατάσταση πανικού, προτείνει κοινά διαχειριστικά μέτρα αμφίβολης εφικτότητας και ακόμη πιο αμφίβολης αποτελεσματικότητας, επιδίδεται σε εξαγγελίες επικοινωνιακού χαρακτήρα, λαμβάνει αποφάσεις με άγαρμπο τρόπο, χωρίς διαβούλευση, μελέτη και μακρόπνοη οπτική, και παράλληλα απειλεί να καταργήσει τα εναπομείναντα πετυχημένα μέτρα βιώσιμης κινητικότητας, όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει με τη φημολογούμενη-κυοφορούμενη πρόταση ακύρωσης του ποδηλατοδρόμου στη Λεωφόρο Νίκης.
Στους 10 και πλέον μήνες, οι αρμόδιοι θα μπορούσαν να είχαν υλοποιήσει ή έστω δρομολογήσει τα αυτονόητα, τα οποία θυμίζουμε, όπως και προγραμματικά είχαμε αναφέρει, παρακάτω:
Για τη διαχείριση της κυκλοφορίας:
Αντί των παραπάνω οι «αρμόδιοι» στέλνουν τελεσίγραφα στους κατοίκους (περίπτωση στάθμευσης στη Νέα Εγνατία), κουνούν επικριτικά το δάχτυλο στους πολίτες, χαρακτηρίζοντάς τους γκρινιάρηδες και ανακαλύπτουν τη λύση των προβλημάτων στην … παραψυχολογία.
Οι «αρμόδιοι» δεν μπορούν να υποστηρίξουν ότι δεν είδαν, δεν άκουσαν, δεν γνώριζαν. Είναι υπόλογοι για την καθυστέρηση της λήψης των όποιων αποφάσεων και του χάους που αναμένεται να δημιουργηθεί.
Εκτιμούμε ότι επιβάλλεται η μετάθεση της έναρξης της κατασκευής της Υ.Τ.Λ. κατά 5 μήνες, δηλαδή στις αρχές της άνοιξης, έως ότου τα προτεινόμενα μέτρα αξιολογηθούν επαρκώς, ο στόλος των αστικών λεωφορείων ενισχυθεί και ο πολίτης εκπαιδευτεί στη νέα πραγματικότητα. Δεν ζητούμε νέο χρόνο, αλλά αυτόν (και μάλιστα τον μισό από το 10μηνο διάστημα) που οι αρμόδιοι κατασπατάλησαν από τον Δεκέμβριο του 2022.
Για την ΥΤΛ, η παρουσία μας όχι μόνο δεν ολοκληρώνεται με το παρόν κείμενο, αλλά τώρα είναι που ξεκινά. Είμαστε έτοιμοι, εφόσον κληθούμε σε μια σοβαρή δημόσια συζήτηση, να καταθέσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας. Από την πλευρά μας, θα προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες εντός και εκτός του Δημοτικού Συμβουλίου για την ολοκληρωμένη ενημέρωση των συμπολιτών μας και την αναχαίτιση σημαντικού μέρους της επερχόμενης ταλαιπωρίας τους.
Δελτίο τύπου εξέδωσε η παράταξη «Θεσσαλονίκη για Όλους» με επικεφαλής τον Σπύρο Πέγκα σχετικά με τις εργασίες του Flyover οι οποίες ξεκίνησαν σήμερα, 10/11 στη Θεσσαλονίκη.
Αναλυτικά,
Σήμερα Παρασκευή 10 Νοεμβρίου αρχίζουν και επίσημα οι εργασίες για το fly over. H τοπική κοινωνία είναι θορυβημένη και τρομαγμένη. Αυτό οι εθνικές και τοπικές πολιτικές ηγεσίες αρνούνται να το διαγνώσουν και να το θεραπεύσουν. Αφουγκραζόμενοι τον γενικό προβληματισμό και την ανησυχία των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θέτουμε συγκεκριμένα ερωτήματα και προτάσεις:
Δέκα και πλέον μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης για την υλοποίηση του Έργου της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και τη σχετική «πανηγυρική» παρουσία του ίδιου του Πρωθυπουργού στις 19.12.2022, ως κοινωνία της Θεσσαλονίκης εξακολουθούμε να μην έχουμε επαρκή ενημέρωση για το έργο, ενώ ακόμη και ο τεχνικός κόσμος της πόλης δεν διαθέτει επαρκή εικόνα των μελετών.
Σε μια εποχή όπου η διαβούλευση αποτελεί αναγκαιότητα κάθε ευνομούμενης πολιτείας και τα ανοικτά δεδομένα βασική προϋπόθεση για την πρόοδο κάθε κοινωνίας, οι αρμόδιοι επιμένουν στις κλειστές πόρτες και στα σφραγισμένα συρτάρια. Με τη στάση τους αυτή, αυξάνουν την ανησυχία και την καχυποψία των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και καταστάσεις διλήμματος και διχασμού.
Η «Θεσσαλονίκη για Όλους» είναι η μόνη δημοτική παράταξη, η οποία έχει συντάξει ολοκληρωμένες και κυρίως εφαρμόσιμες και ρεαλιστικές προγραμματικές θέσεις για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στη Θεσσαλονίκη. Έχοντας το ίδιο αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μας, προσεγγίζουμε σήμερα με νηφαλιότητα και με ρεαλισμό το ζήτημα της υλοποίησης της Υ.Τ.Λ., με σκοπό την ανάδειξη σημαντικών ζητημάτων και προβλημάτων και τη διατύπωση εποικοδομητικών προτάσεων. Εκτιμούμε ότι το ζήτημα της Υ.Τ.Λ. χωρίζεται σε 2 επιμέρους θέματα:
Σχετικά με το 1ο θέμα: Κανένα από τα παραπάνω γενικά ερωτήματα δεν έχει απαντηθεί από τους αρμοδίους. Το αντίθετο! Τα πάντα καλύπτει μια αδικαιολόγητη σιωπή. Θέλοντας, λοιπόν, να αξιολογήσουμε υπεύθυνα τα πιθανά οφέλη και τις δυσμενείς επιπτώσεις του έργου και να προχωρήσουμε σε εμπεριστατωμένες προτάσεις, θέτουμε τα ακόλουθα πιο εξειδικευμένα ερωτήματα:
Σχετικά με το 2ο θέμα, καταρχάς υπενθυμίζουμε ότι η έναρξη της συμβασιοποίησης του Έργου, πραγματοποιήθηκε στις 19.12.2022, παρουσία του ίδιου του Πρωθυπουργού και της πλειοψηφίας των τοπικών παραγόντων. Οι αρμόδιοι, λοιπόν, είχαν 10 και πλέον μήνες να μελετήσουν, να αποφασίσουν, να υλοποιήσουν δοκιμαστικά και να αξιολογήσουν σοβαρές παρεμβάσεις με μόνιμο και βιώσιμο χαρακτήρα για τη βελτίωση της κινητικότητας στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης.
Αντί αυτού, σπατάλησαν πολύτιμο χρόνο περίπου 8 μηνών, πριν τελικά συγκροτήσουν μια πολυμελή επιτροπή, η οποία, σε κατάσταση πανικού, προτείνει κοινά διαχειριστικά μέτρα αμφίβολης εφικτότητας και ακόμη πιο αμφίβολης αποτελεσματικότητας, επιδίδεται σε εξαγγελίες επικοινωνιακού χαρακτήρα, λαμβάνει αποφάσεις με άγαρμπο τρόπο, χωρίς διαβούλευση, μελέτη και μακρόπνοη οπτική, και παράλληλα απειλεί να καταργήσει τα εναπομείναντα πετυχημένα μέτρα βιώσιμης κινητικότητας, όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει με τη φημολογούμενη-κυοφορούμενη πρόταση ακύρωσης του ποδηλατοδρόμου στη Λεωφόρο Νίκης.
Στους 10 και πλέον μήνες, οι αρμόδιοι θα μπορούσαν να είχαν υλοποιήσει ή έστω δρομολογήσει τα αυτονόητα, τα οποία θυμίζουμε, όπως και προγραμματικά είχαμε αναφέρει, παρακάτω:
Για τη διαχείριση της κυκλοφορίας:
Αντί των παραπάνω οι «αρμόδιοι» στέλνουν τελεσίγραφα στους κατοίκους (περίπτωση στάθμευσης στη Νέα Εγνατία), κουνούν επικριτικά το δάχτυλο στους πολίτες, χαρακτηρίζοντάς τους γκρινιάρηδες και ανακαλύπτουν τη λύση των προβλημάτων στην … παραψυχολογία.
Οι «αρμόδιοι» δεν μπορούν να υποστηρίξουν ότι δεν είδαν, δεν άκουσαν, δεν γνώριζαν. Είναι υπόλογοι για την καθυστέρηση της λήψης των όποιων αποφάσεων και του χάους που αναμένεται να δημιουργηθεί.
Εκτιμούμε ότι επιβάλλεται η μετάθεση της έναρξης της κατασκευής της Υ.Τ.Λ. κατά 5 μήνες, δηλαδή στις αρχές της άνοιξης, έως ότου τα προτεινόμενα μέτρα αξιολογηθούν επαρκώς, ο στόλος των αστικών λεωφορείων ενισχυθεί και ο πολίτης εκπαιδευτεί στη νέα πραγματικότητα. Δεν ζητούμε νέο χρόνο, αλλά αυτόν (και μάλιστα τον μισό από το 10μηνο διάστημα) που οι αρμόδιοι κατασπατάλησαν από τον Δεκέμβριο του 2022.
Για την ΥΤΛ, η παρουσία μας όχι μόνο δεν ολοκληρώνεται με το παρόν κείμενο, αλλά τώρα είναι που ξεκινά. Είμαστε έτοιμοι, εφόσον κληθούμε σε μια σοβαρή δημόσια συζήτηση, να καταθέσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας. Από την πλευρά μας, θα προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες εντός και εκτός του Δημοτικού Συμβουλίου για την ολοκληρωμένη ενημέρωση των συμπολιτών μας και την αναχαίτιση σημαντικού μέρους της επερχόμενης ταλαιπωρίας τους.
ΣΧΟΛΙΑ