Η Θεσσαλονίκη πιάνει λιμάνι στο Πορτ Σαίντ, με την κρουαζιέρα
31/10/2023 16:14
31/10/2023 16:14
Μία νέα γραμμή κρουαζιέρας, σύντομα, θα φέρει τη Θεσσαλονίκη, κοντά με το μεγάλο λιμάνι της Αιγύπτου στη Μεσόγειο, το Πορτ Σαίντ, μέσω Κύπρου και Λεμεσού, ενισχύοντας την τουριστική κίνηση σε αυτό το θαλάσσιο τρίγωνο.
Τα παραπάνω δήλωσε στο makthes.gr o κ. Aly Assem Ibrahim, γενικός διευθυντής του λιμανιού του East PortSaid Port από το βήμα του Southeast Europe Connectivity Forum , που πραγματοποιείται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν ήδη προχωρημένες συζητήσεις με την εταιρεία κρουαζιέρας Celestyal Cruises, για μία κρουαζιέρα που θα διασχίζει κάθετα την Ανατολική Μεσόγειο και η οποία μάλιστα θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα.
Ο κ. Aly Assem Ibrahim, τόνισε ότι η συνεργασία του λιμένα του PortSaid με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, που συνομολογήθηκε πριν περίπου ενάμισι χρόνο, έχει δύο βασικούς στόχους: την αύξηση στη διακίνηση επιβατών, μεταξύ Θεσσαλονίκης και Πορτ Σάιντ και, την αύξηση στη διακίνηση εμπορευμάτων από το συγκεκριμενο Αιγυπτιακό λιμάνι, προς τη Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες Βαλκανικές χώρες
Συγκεκριμένα, η διοίκηση του East PortSaid Port ενδιαφέρεται για την εξασφάλιση χώρων αποθήκευσης - logistics στη Θεσσαλονίκη, καθώς το εμπόριο μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, αυξάνεται με διψήφιους ρυθμούς κάθε χρόνο, ενώ η Αίγυπτος βλέπει εξαγωγικά τα Βαλκάνια και τη Ν.Α. Ευρώπη.
Θαλάσσιες μεταφορές και πόλεμος στη Μέση Ανατολή
Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις από τον πόλεμο Ισραήλ- Χαμάς στη Γάζα, στις θαλάσσιες μεταφορές, ο κ. Α.Α. Ibrahim είπε ότι η συνέχιση των πολεμικών επιχειρήσεων θα αυξήσει το κόστος των μεταφορών, ενώ σε πρώτη φάση έχουν αυξηθεί τα φορτία που δέχεται το λιμάνι του Πορτ Σαίντ, λόγω της ανθρωπιστικής βοήθειας που κατευθύνεται στη Γάζα.
To ψηφιακό hub των ελληνικών λιμανιών
Ο κ. Iωάννης Γιαννάκος, γενικός διευθυντής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, αναφέρθηκε στο ρόλο της ΔΑΛ και τόνισε τη μεγάλη σημασία που θα έχει η δημιουργία, από το Υπουργείο Ναυτιλίας, του Εθνικού Ενιαίου Συστήματος Ψηφιακής Διασύνδεσης των Ελληνικών Λιμανιών, ένα κορυφαίο που έχει συμπεριληφθεί στη Βίβλο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού .
Το συγκεκριμένο έργο, είναι προς υλοποίηση και ακόμη δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικο πρόγραμμα, ενώ για την ανάπτυξή του θα χρειαστεί η υποστήριξη των φορέων της λιμενικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Τη σημασία της ανάπτυξης πράσινων και έξυπνων λιμένων στον καμβά των συνδυασμένων μεταφορών, τόνισε ο κ. Βασίλειος Μάμαλης, εκτελεστικός διευθυντής της ΕΛΙΜΕ, επισημαίνοντας ότι το 85% του διεθνούς εμπορίου διακινείται από τα λιμάνια.
Ο κ. Μάμαλης υποστήριξε ότι θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για να ενισχυθεί η θέση των ελληνικών λιμανιών , στο διεθνή ανταγωνισμό, μέσω συνεργασιών των λιμένων της χώρας μας.
Ο εφοπλισμός της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, βρίσκεται αντιμέτωπος με δύο μεγάλες προκλήσεις, την απανθρακοποίηση και την ψηφιοποίηση, είπε ο κ.
Νικόλαος Λιάπης, μέλος δ.σ. της ΕΕΝΜΑ.
Ο ευρωπαϊκός στόλος με μικρά, γηρασμένα πλοία, θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες όμως επιβάλλονται λόγω των αποφάσεων του ΙΜΟ, αλλά και των απαιτήσεων της αγοράς,
Ο κ. Τοm Schouten, διευθυντής πωλήσεων και ΙΤ partner της The Netherlands, έδωσε έμφαση στην ψηφιακή αναβάθμιση των λιμενικών οικοσυστημάτων και τη διασύνδεση όλων των παικτών αυτής της αγοράς, όπως επίσης της επεξεργασίας όλων των big data από τη διακίνηση φορτίων και επιβατών.
τη συζήτηση για τα ψηφιοποιημένα λιμάνια, συντόνισε ο δημοσιογράφος Φώτης Φωτεινός.
Μία νέα γραμμή κρουαζιέρας, σύντομα, θα φέρει τη Θεσσαλονίκη, κοντά με το μεγάλο λιμάνι της Αιγύπτου στη Μεσόγειο, το Πορτ Σαίντ, μέσω Κύπρου και Λεμεσού, ενισχύοντας την τουριστική κίνηση σε αυτό το θαλάσσιο τρίγωνο.
Τα παραπάνω δήλωσε στο makthes.gr o κ. Aly Assem Ibrahim, γενικός διευθυντής του λιμανιού του East PortSaid Port από το βήμα του Southeast Europe Connectivity Forum , που πραγματοποιείται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν ήδη προχωρημένες συζητήσεις με την εταιρεία κρουαζιέρας Celestyal Cruises, για μία κρουαζιέρα που θα διασχίζει κάθετα την Ανατολική Μεσόγειο και η οποία μάλιστα θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα.
Ο κ. Aly Assem Ibrahim, τόνισε ότι η συνεργασία του λιμένα του PortSaid με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, που συνομολογήθηκε πριν περίπου ενάμισι χρόνο, έχει δύο βασικούς στόχους: την αύξηση στη διακίνηση επιβατών, μεταξύ Θεσσαλονίκης και Πορτ Σάιντ και, την αύξηση στη διακίνηση εμπορευμάτων από το συγκεκριμενο Αιγυπτιακό λιμάνι, προς τη Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες Βαλκανικές χώρες
Συγκεκριμένα, η διοίκηση του East PortSaid Port ενδιαφέρεται για την εξασφάλιση χώρων αποθήκευσης - logistics στη Θεσσαλονίκη, καθώς το εμπόριο μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, αυξάνεται με διψήφιους ρυθμούς κάθε χρόνο, ενώ η Αίγυπτος βλέπει εξαγωγικά τα Βαλκάνια και τη Ν.Α. Ευρώπη.
Θαλάσσιες μεταφορές και πόλεμος στη Μέση Ανατολή
Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις από τον πόλεμο Ισραήλ- Χαμάς στη Γάζα, στις θαλάσσιες μεταφορές, ο κ. Α.Α. Ibrahim είπε ότι η συνέχιση των πολεμικών επιχειρήσεων θα αυξήσει το κόστος των μεταφορών, ενώ σε πρώτη φάση έχουν αυξηθεί τα φορτία που δέχεται το λιμάνι του Πορτ Σαίντ, λόγω της ανθρωπιστικής βοήθειας που κατευθύνεται στη Γάζα.
To ψηφιακό hub των ελληνικών λιμανιών
Ο κ. Iωάννης Γιαννάκος, γενικός διευθυντής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, αναφέρθηκε στο ρόλο της ΔΑΛ και τόνισε τη μεγάλη σημασία που θα έχει η δημιουργία, από το Υπουργείο Ναυτιλίας, του Εθνικού Ενιαίου Συστήματος Ψηφιακής Διασύνδεσης των Ελληνικών Λιμανιών, ένα κορυφαίο που έχει συμπεριληφθεί στη Βίβλο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού .
Το συγκεκριμένο έργο, είναι προς υλοποίηση και ακόμη δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικο πρόγραμμα, ενώ για την ανάπτυξή του θα χρειαστεί η υποστήριξη των φορέων της λιμενικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Τη σημασία της ανάπτυξης πράσινων και έξυπνων λιμένων στον καμβά των συνδυασμένων μεταφορών, τόνισε ο κ. Βασίλειος Μάμαλης, εκτελεστικός διευθυντής της ΕΛΙΜΕ, επισημαίνοντας ότι το 85% του διεθνούς εμπορίου διακινείται από τα λιμάνια.
Ο κ. Μάμαλης υποστήριξε ότι θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για να ενισχυθεί η θέση των ελληνικών λιμανιών , στο διεθνή ανταγωνισμό, μέσω συνεργασιών των λιμένων της χώρας μας.
Ο εφοπλισμός της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, βρίσκεται αντιμέτωπος με δύο μεγάλες προκλήσεις, την απανθρακοποίηση και την ψηφιοποίηση, είπε ο κ.
Νικόλαος Λιάπης, μέλος δ.σ. της ΕΕΝΜΑ.
Ο ευρωπαϊκός στόλος με μικρά, γηρασμένα πλοία, θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες όμως επιβάλλονται λόγω των αποφάσεων του ΙΜΟ, αλλά και των απαιτήσεων της αγοράς,
Ο κ. Τοm Schouten, διευθυντής πωλήσεων και ΙΤ partner της The Netherlands, έδωσε έμφαση στην ψηφιακή αναβάθμιση των λιμενικών οικοσυστημάτων και τη διασύνδεση όλων των παικτών αυτής της αγοράς, όπως επίσης της επεξεργασίας όλων των big data από τη διακίνηση φορτίων και επιβατών.
τη συζήτηση για τα ψηφιοποιημένα λιμάνια, συντόνισε ο δημοσιογράφος Φώτης Φωτεινός.
ΣΧΟΛΙΑ