Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes: Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας το 2030 στο επίκεντρο (βίντεο)
30/01/2024 11:51
30/01/2024 11:51
Ενδιαφέρουσες ειδήσεις και αποκαλυπτικά παρασκήνια έφερε στο φως η ημερίδα της ΜτΚ και του makthes.γρ που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 29/1 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με θέμα «2030- Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας».
Τριάντα δύο ομιλητές, ανάμεσά τους οκτώ υπουργοί και υφυπουργοί καθώς και κορυφαίοι παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και κομμάτων, όπως και επιχειρηματικά και οικονομικά στελέχη, ανέλυσαν την κατάσταση κι έθεσαν το αναπτυξιακό πλαίσιο για την περιοχή.
Το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν μεγάλο με αποτέλεσμα η αίθουσα διεξαγωγής της ημερίδας να είναι ασφυκτικά γεμάτη από τις 10 το πρωί μέχρι και τις 8 το βράδυ που ολοκληρώθηκαν οι εργασίες.
Στον χαιρετισμό του με τον οποίο άνοιξε τις εργασίες της ημερίδας ο πρόεδρος της «Μακεδονία Ενημέρωση» Αθ. Σαββάκης τόνισε: «Μέσα από την αρκετά μεγάλη διαδρομή μου στο χώρο του επιχειρείν, έχω διαπιστώσει ότι οι επιχειρήσεις της κεντρικής Μακεδονίας αποτελούν και το συγκριτικό πλεονέκτημα της , είναι προσηλωμένες στην ανάπτυξη της, και δικαιούνται να στηρίζονται από ένα μέσο στιβαρό, με κύρος, όχι μόνο τοπικό μα και Πανελλαδικό.
»Στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αλλά και στη διαδικτυακή της έκδοση, το makthes.gr, έχουμε δεσμευτεί να παρακολουθούμε κάθε πρωτοβουλία που αφορά την περιοχή, να επιβραβεύουμε τις θετικές προσπάθειες μα και να επισημαίνουμε με επιχειρήματα οποιαδήποτε ολιγωρία της κεντρικής κυβέρνησης και των τοπικών αρχών. Δεν είμαστε εγκλωβισμένοι στα γνωστά στερεότυπα περί αθηνοκεντρικού κράτους, ούτε υπερτιμούμε την αξία του τόπου μας. Δε ζητάμε προνομιακή μεταχείριση. Υποστηρίζουμε εθνικές λύσεις σε εθνικά προβλήματα, και μέσα σε αυτό το πλαίσιο σκοπεύουμε να λειτουργούμε ως μέσο.
»Όπως γνωρίζετε, τίτλος της σημερινής ημερίδας είναι FFF, fast forward forum. Για μας, την οικογένεια της Μακεδονίας, η σημερινή μέρα αποτελεί μια ακόμη αφετηρία. Φιλοδοξούμε ότι θα αποτελέσει ένα ορόσημο για το μέσο, την απαρχή μιας νέας εποχής με νέες επενδύσεις στην τεχνολογική υποδομή του και κυρίως στους ανθρώπους του, το πιο πολύτιμο κεφάλαιο του. Μιλώντας εξ ονόματος όλων, σας υπόσχομαι πως θα είμαστε σταθερά δίπλα στην τοπική κοινωνία και οικονομία, αναδεικνύοντας καθημερινά τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, συνεπείς στην ιστορική ευθύνη που έχουμε αναλάβει».
Ο υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης που ακολούθησε επισήμανε ότι ο στόχος για την κυβέρνηση ενόψει του 2030 είναι υψηλός, με ένα σχέδιο πολυσυλλεκτικό και πολυδιάστατο που ακουμπά σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα που ξεκινά από τη δυτική Μακεδονία μέχρι τον Έβρο. Το σχέδιο μπορεί να προσελκύσει τοπικές και ξένες επενδύσεις» σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ συνεχάρη τον όμιλο, τη διοίκηση της Μακεδονίας για τη σπουδαία δουλειά που κάνουν.
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστας τόνισε πως η διοίκηση της ΠΚΜ πιστεύει ότι μπορεί και είναι ώρα να πάει αυτόν τον τόπο μπροστά, δουλεύοντας για την ανάπτυξη. «Ως διοίκηση της ΠΚΜ έχουμε αποδείξει ότι εκεί έχουμε στραμμένο το βλέμμα μας, σταθερά να ξεπερνούμε κάθε κρίση και δημιουργώντας καλύτερες συνθήκες διαβίωσης για τους πολίτες, καλύπτοντας μεγάλα κενά στις υποδομές» είπε.
Ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου, επισήμανε την ανάγκη διαχρονικού βηματισμού και της ύπαρξης συνέχειας στα έργα ανεξάρτητα από την εναλλαγή των κυβερνήσεων. «Για την ουσιαστική ανάπτυξη της πατρίδας μας απαιτείται η αποφυγή του λαϊκισμού, η συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων και όχι διχασμός» κατέληξε.
Ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη και πρόεδρος της ΠΕΔ Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ανέφερε πως «υπάρχουν σε εξέλιξη σημαντικά έργα τα οποία θα δώσουν πνοή στους πολίτες. Οι απόψεις της αυτοδιοίκησης ταυτίζονται. Πρέπει να αποφασίσουμε πως θέλουμε να δούμε την πόλη και τι υλοποιούμε έως το 2030».
Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος, ο οποίος επισήμανε: «Τη συζήτηση για την ανάπτυξη και την χωροταξία του δημόσιου χώρου της πόλης την παρακολουθώ τουλάχιστον 35 χρόνια. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει θεσμικό σχέδιο».
Σε βιντεοσκοποημένο μήνυμά του ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε πως «το συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής, η γεωγραφική θέση της πόλης που της επιτρέπει να αποτελεί σημαντικό εμπορικό, ενεργειακό αλλά και παραγωγικό κόμβο, έχει παραμείνει αναξιοποίητο».
Στην εισήγησή του με την οποία άνοιξε τις εργασίες της ενότητας «Οικονομία - Επενδύσεις - Επιχειρηματικότητα» ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης προανήγγειλε κίνητρα και επιδοτήσεις για συγχωνεύσεις εταιρειών. «Αν η Ελλάδα πάει μπροστά θα πάει και η Κ. Μακεδονία», τόνισε. Ο υπουργός έκανε ειδική αναφορά και στο σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ. Κάνουμε ένα έργο κοινής λογικής, είπε και πρόσθεσε: Θέλουμε να λειτουργήσει προς όφελος του περιβάλλοντος, ως κοινόχρηστος χώρος και όχι ως περίκλειστος.
Ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος στην παρέμβασή του αποκάλυψε το ενδιαφέρον Βρετανικών Πανεπιστημίων για να ανοίξουν Ιατρικές Σχολές στη Θεσσαλονίκη.
Στην εισήγησή της η πρόεδρος του ΣΒΕ Λουκία Σαράντη επισήμανε τον σημαίνοντα ρόλο της βιομηχανίας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και ζήτησε τη στήριξη της κυβέρνησης για την περιβαλλοντική, ψηφιακή και τεχνολογική αναβάθμισή της. Τόνισε ακόμα τη σημασία αναβάθμισης των υποδομών και της σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας.
Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρος Πελαγίδης αννέφερε πως «αυτό που διακυβεύεται σήμερα είναι, αυτό που ειπώθηκε στο Νταβός, δηλαδή η απώλεια εμπιστοσύνης. Το ζήτημα είναι αυτή να ξαναχτιστεί σε ένα διεθνές και συγκεροτημένο σύστημα. Εμπιστοσύνη ξανά στην ασφάλεια, τη συνεργασία, απασχόληση, τεχνητή νοημοσύνη και μια μακροχρονια στρατιγική για το κλίμα».
Από τη μεριά του ο Χρήστος Ταραντίλης Επικεφαλής τομέα Κεντρικής Διοίκησης και Δημοσίου, Ernst & Young Ελλάδας τόνισε πως «μέγιστο στόχο μας, αποτελεί η μείωση της ψηφιακής γραφειοκρατίας προκειμένου οι επιχειρηματίες να έχουν τη δυνατότητα μιας ευκολότερης εξυπηρέτησης και συνδιαλλαγής με το κράτος».
Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής και υπεύθυνος του τομέα Οικονομικών Πάρης Κουκουλόπουλος ανέφερε πως θα πρέπει να υιοθετηθούν τρεις στόχοι: η ενεργειακή δημοκρατία, ο ριζικός εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων και η ανασύνταξη του τομέα της υγείας.
Στην επόμενη θεματική ενότητα που αφορούσε στην κοινωνική συνοχή, την οικογένεια, την πρόνοια και την υγεία, τις εργασίες άνοιξε ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος, ο οποίος τόνισε αναφερόμενος στην εκκλησία πως «ασφαλώς και χρειαζόμαστε εκσυγχρονισμό». Οπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν μπορούμε να μιλάμε μια γλώσσα της δεκαετίας του ’80, όταν βρισκόμαστε στο 2024. Ασφαλώς και χρειάζεται να εγκαταλείψουμε κάποια στερεότυπα. Αλλά να εγκαταλειφθούν και κάποια στερεότυπα για εμάς».
Για τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει από το υπουργείο της, σε λιγότερο από έναν χρόνο, προκειμένου να στηριχθεί η οικογένεια μίλησε η Σοφία Ζαχαράκη, Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Απλώνουμε ένα δίχτυ προστασίας ακόμα και σε ανθρώπους που μπορεί κάτι να μην πήγε καλά, είπε χαρακτηριστικά.
Ο υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος που ακολούθησε ανέλυσε τις βασικές παθογένειες του συστήματος και περιέγραψε το σχέδιο της κυβέρνησης για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας. Οπως είπε τα βασικά προβλήματα του ΕΣΥ είναι δύο. Η μη κάλυψη των κενών θέσεων λόγω των χαμηλών μισθών και η εν γένει δημοσιοΰπαλληλικού χαρακτήρα διοίκηση. Στο δικό μας σύστημα τα στελέχη δεν αξιολογούνται βάσει της αποδοτικότητας στο πεδίο αλλά βάσει των επιστημονικών δεξιοτήτων και της αρχαιότητας.
«Η Περιφέρεια απλώνει ισχυρό δίχτυ κοινωνικής προστασίας στους ευάλωτους πολίτες», τόνισε στην παρέμβασή της η αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Μελίνα Δερμεντζοπούλου. Στόχος της διοίκησης της ΠΚΜ, είπε η αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι όλοι οι διαθέσιμοι πόροι που έχει η Περιφέρεια να προσωποποιούνται και να φτάνουν σε κάθε πολίτη.
Στην κοινωνική ευθύνης της HELLENiQENERGY αναφέρθηκε ο Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων του Ομίλου Σωτήρης Αναστασιάδης. «Προσπαθούμε και θεωρούμε χρέος μάς ενα ποσοστό των κερδών να επιστρέφει στην κοινωνία με πολύπλοκες ενέργειες και προγράμματα, γιατί στο τέλος δεν παύουμε να είμαστε κομμάτι της κοινωνίας και μέρος μιας πολύ σημαντικής αλυσίδας που δεν είναι διακεκομμένη, αλλά κρίκοι που μπαίνουν ο ένας μέσα στον άλλο» τόνισε.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας που άνοιξε με την εισήγησή του τη θεματική ενότητα Υποδομές - Μεταφορές - αστική Κινητικότητα» επισήμανε με εμφατικό τρόπο πως “το Μετρό της Θεσσαλονίκης,θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024”. Ο υπουργός αναφέρθηκε στο έργο του Fly Over και στα προβλήματα που προκλήθηκαν από τις εργασίες στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, για να τονίσει ότι το έργο είναι αναγκαίο για τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα επιτρέψει να διέρχονται 10.000 οχήματα ανά ώρα, σχεδόν διπλάσια απ’ ότι έως τώρα, αυξάνοντας παράλληλα το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης στην παρέμβασή του δήλωσε πως είναι σεβαστή και απόλυτα δικαιολογημένη η επιφυλακτικότητα των πολιτών «για το γεγονός πως στο επίπεδο των έργων υποδομών και των αστικών παρεμβάσεων στην πόλη έχουν αφεθεί, επί δεκαετίες, ανοιχτοί λογαριασμοί που παραμένουν ανεξόφλητοι». «Η πόλη περιμένει το επόμενο βήμα» τόνισε ο κ. Αγγελούδης. «Να προχωρήσουν άμεσα, χωρίς χρονοτριβή, οι επεκτάσεις του Μετρό. Με χρόνους Αθηνών και όχι χρόνους Θεσσαλονίκης στην ολοκλήρωση τους» είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Ο κ. Αγγελούδης έκανε ειδική αναφορά στην ανάπλαση της δυτικής εισόδου, την επιτάχυνση των έργων της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα, τη διαμόρφωση του χώρου γύρω από το Μουσείο Ολοκαυτώματος κ.α. Για το έργο του FlyOver ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για μια σειρά ανυπέρβλητων προβλημάτων που δημιουργούνται στους πολίτες, ενώ επανέλαβε την άποψη πως οι εργασίες θα έπρεπε να ξεκινήσουν μόλις ολοκληρώνονταν εκείνες του Μετρό, χαρακτηρίζοντας μάλιστα λογικό το αίτημα για αναβολή των εργασιών.
Στην ανάγκη ταχύτερης κατασκευής του fly over και όχι μιας αναβολής, που προτείνουν φορείς της πόλης, αναφέρθηκε από το βήμα των εργασιών του fast forward forum της «Μακεδονίας» και του makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, σημειώνοντας όμως ότι έως ότου ολοκληρωθεί το έργο, δεν θα πρέπει να καταστρέψει τις ζωές των πολιτών.
«Να επιβάλονται ποινές στους εργολάβους αν καθυστερούν» τόνισε ο Γιώργος Στασινός, Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. «Το μετρό κόστισε άπειρα χρήματα και άπειρο χρόνο και για ποιο λόγο. Έχει μιλήσει κανείς για το χρόνο, για το κόστος ή για το τι τραβάνε οι πολίτες τόσα χρόνια για ένα μικρό αποτέλεσμα» τόνισε στην παρέμβασή του.
Τη διαβεβαίωση και τη δέσμευση ότι η βασική γραμμή του Μέτρο Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024, εξέφρασε ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, Αλέξανδρος Εξάρχου. Αναφερόμενος στο τι συνέβη σχετικά με τις εργασίες και του Μετρό Θεσσαλονίκης και το έργο χρειάστηκε σχεδόν είκοσι χρόνια ώστε να φτάνει σε φάση ολοκλήρωσης, ο επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ σημείωσε πως αυτό οφείλεται στην ανάθεση σε εργολάβο που γνώριζε εξαρχής ότι στον χρόνο που του ανατέθηκε να ολοκληρώσει το έργο, δεν ήταν σε θέση να το εκτελέσει.
Ο Ευάγγελος Χρυσάφης, πρόεδρος του ΔΣ ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και αντιπρόεδρος του ομίλου MYTILINEOS στην παρέμβασή του τόνισε πως «Θα εκτελεστεί με όλους τους κανόνες τέχνης και επιστήμης στο συντομότερο χρονικό διάστημα, σε συντονισμό με το υπουργείο Υποδομών. Αυτό που μπορώ να υποσχεθώ είναι ότι θα το εκτελέσουμε ontime.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης άνοιξε τις εργασίες της τέταρτης θεματικής ενότητας που αφορούσε το Περιβάλλον, το Δημόσιο Χώρο, και τη Βιωσιμότητα. Στην εισήγησή του επισήμανε πως «η κυβέρνηση έχει σχέδιο για τη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Το κλειδί είναι διπλό: από τη μια να υποκατασταθεί η βιομάζα και το πετρέλαιο με αντλίες θερμότητας και η λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Η βιομάζα δημιουργεί προβλήματα ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη. Και με το μετρό θα λειτουργήσει υπέρ της μετάβασης από ρυπογόνα σε μη ρυπογόνα μέσα».
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, στην εισήγησή του ανέφερε πως μέσα στα οικονομικά περιθώρια που υπάρχουν, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ προωθεί έργα με σημαντική περιβαλλοντική διάσταση για τη Θεσσαλονίκη, με τον κ. Ταχιάο να κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις επεκτάσεις του Μετρό. Έτσι, μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο, η αρθρωτή επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης , με στόχο στα χρονικά όρια αυτής της κυβέρνησης, άρα ως το καλοκαίρι του 2027 να δημοπρατηθεί η επέκταση προς τα Βορειοδυτικά, προς Κορδελιό και Εύοσμο, Σταυρούπολη και Ευκαρπία, με τις πιστώσεις που υπάρχουν στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ώστε στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο να δεσμευτεί το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου, για να προχωρήσει. Ο κ. Ταχιάος, αναφέρθηκε ευρύτερα στα έργα για το σιδηρόδρομο, λέγοντας ότι καταβάλλεται προσπάθεια διασφάλισης των πόρων, για την απευθείας σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο του ΟΣΕ.
Η νέα δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου στην εισήγησή της επισήμανε πως τώρα είναι η στιγμή να πάρουμε όλοι θέση για την Καλαμαριά του μέλλοντός μας. Το παραλιακό μέτωπο, η σπουδαιότητα της διατήρησης του δημόσιου χώρου και τα παραδείγματα μεγάλων πόλεων του εξωτερικού στο επίκεντρο της τοποθέτησης της δημάρχου Καλαμαριάς. «Η Καλαμαριά είναι συνέχεια ενός σπουδαίου παραλιακού μετώπου 35 χιλιομέτρων. Δεν υπάρχει χρόνος. Τώρα γράφεται το μέλλον μας. Τώρα είναι η στιγμή να πάρουμε όλοι θέση. Κυβέρνηση, κόμματα, Περιφέρεια, πανεπιστήμια. Οι σημερινές αποφάσεις θα ορίσουν τις απαντήσεις που καλούμαστε να δώσουμε στις νεότερες γενιές για το δικό τους μέλλον» κατέληξε η δήμαρχος Καλαμαριάς.
Για ακόμα μια χρονιά αναμένεται να ξεπεραστεί το όριο των εναέριων ρύπων στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με όσα είπε στην ημερίδα της εφημερίδας «Μακεδονία» και το makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κεντρικής Μακεδονίας Κώστας Γιουτίκας. Το όριο του έτους είναι 35 παραβάσεις και ήδη τις πρώτες 15 ημέρες του Ιανουαρίου καταγράφονται 7 παραβάσεις μόνο στον στο σταθμό καταγραφής εναέριων ρύπων στην Αγίας Σοφίας. «Οι τιμές που κατέγραψαν οι Σταθμοί Μέτρησης τον τελευταίο μήνα του 2023 και το πρώτο δεκαπενθήμερο του πρώτου μήνα του 2024, είναι πολύ πιο υψηλές από τις υπερβάσεις του θεσμοθετημένου ορίου για τα αιωρούμενα σωματίδια που καταγραφόταν το προηγούμενο διάστημα.. Αρκετές φορές και διπλάσιες.Το πρώτο δεκαπενθήμερο του τρέχοντος μήνα (Ιανουάριος 2024), καταγράφηκαν υπερβάσεις του ορίου των 50mg/m3,7 φορές στον σταθμό Αγ. Σοφίας, 7 φορές στον σταθμό Κορδελιο, 5 φορές στον σταθμό Σταυρούπολης και 4 φορές στον σταθμό Καλαμαριάς. Όταν έχουμε ήδη καταγράψει αυτούς τους αριθμούς στις αρχές του έτους, είναι σίγουρο ότι είμαστε καταδικασμένοι να έχουμε νέα καταδίκη και για το νέο έτος» δήλωσε ο κ. Γιουτίκας.
"Τα χρήματα που αξιοποιούνταν μέχρι πρότινος για τις κλαδεύσεις, τις καρατομήσεις και την έλλειψη πρασινίσματος αξιοποιούνται πλέον για τις φυτέψεις. Πέντε χιλιάδες νέα δέντρα θα φυτευτούν, μέσα στο 2024«. Αυτό επισήμανε στην εισήγησή του ο Πρόδρομος Νικηφορίδης, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας στον δήμο Θεσσαλονίκης.
Ο Γιάννης Ευμολπίδης, ως εκπρόσωπος της εταιρείας Dimand, αναφέρθηκε στα σχέδια της εταιρείας στην περιοχή του ΦΙΞ και γενικότερα στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με γνώμονα το περιβάλλον. «Η Dimand είναι μια εταιρεία που υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 400 εκ. ευρώ στην ευρύτερη πόλη της Θεσσαλονίκης με τα έργα να περιλαμβάνουν το HUB 26 και το ΦΙΞ.
Στο πρόβλημα της ανεξέλεγκτης απόρριψης μπάζων και ογκωδών αντικειμένων αναφέρθηκε ο Γιάννης Παπαηλιόπουλος (Ιδρυτικό μέλος ΑΝΑΚΕΜ). «Θέλουμε να καταστήσουμε φιλική και βιώσιμη την πόλη» τόνισε.
Ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Μιχάλης Γεράνης που έκλεισε τις εργασίες της ημερίδας, μίλησε για τη δημιουργία των νέων μονάδων υγειονομικής ταφής απορριμμάτων στη Μαυροράχη και τον Άγιο Αντώνιο και διαβεβαίωσε τους πολίτες πως δεν θα υπάρξουν προβλήματα διαχείρισης κατά τη μεταβατική περίοδο. Κάνουμε τα πάντα για να προχωρήσουν γρήγορα τα μεγάλα έργα χωρίς να επιβαρυνθούν οικονομικά οι πολίτες, τόνισε.
Ενδιαφέρουσες ειδήσεις και αποκαλυπτικά παρασκήνια έφερε στο φως η ημερίδα της ΜτΚ και του makthes.γρ που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 29/1 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με θέμα «2030- Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας».
Τριάντα δύο ομιλητές, ανάμεσά τους οκτώ υπουργοί και υφυπουργοί καθώς και κορυφαίοι παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και κομμάτων, όπως και επιχειρηματικά και οικονομικά στελέχη, ανέλυσαν την κατάσταση κι έθεσαν το αναπτυξιακό πλαίσιο για την περιοχή.
Το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν μεγάλο με αποτέλεσμα η αίθουσα διεξαγωγής της ημερίδας να είναι ασφυκτικά γεμάτη από τις 10 το πρωί μέχρι και τις 8 το βράδυ που ολοκληρώθηκαν οι εργασίες.
Στον χαιρετισμό του με τον οποίο άνοιξε τις εργασίες της ημερίδας ο πρόεδρος της «Μακεδονία Ενημέρωση» Αθ. Σαββάκης τόνισε: «Μέσα από την αρκετά μεγάλη διαδρομή μου στο χώρο του επιχειρείν, έχω διαπιστώσει ότι οι επιχειρήσεις της κεντρικής Μακεδονίας αποτελούν και το συγκριτικό πλεονέκτημα της , είναι προσηλωμένες στην ανάπτυξη της, και δικαιούνται να στηρίζονται από ένα μέσο στιβαρό, με κύρος, όχι μόνο τοπικό μα και Πανελλαδικό.
»Στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αλλά και στη διαδικτυακή της έκδοση, το makthes.gr, έχουμε δεσμευτεί να παρακολουθούμε κάθε πρωτοβουλία που αφορά την περιοχή, να επιβραβεύουμε τις θετικές προσπάθειες μα και να επισημαίνουμε με επιχειρήματα οποιαδήποτε ολιγωρία της κεντρικής κυβέρνησης και των τοπικών αρχών. Δεν είμαστε εγκλωβισμένοι στα γνωστά στερεότυπα περί αθηνοκεντρικού κράτους, ούτε υπερτιμούμε την αξία του τόπου μας. Δε ζητάμε προνομιακή μεταχείριση. Υποστηρίζουμε εθνικές λύσεις σε εθνικά προβλήματα, και μέσα σε αυτό το πλαίσιο σκοπεύουμε να λειτουργούμε ως μέσο.
»Όπως γνωρίζετε, τίτλος της σημερινής ημερίδας είναι FFF, fast forward forum. Για μας, την οικογένεια της Μακεδονίας, η σημερινή μέρα αποτελεί μια ακόμη αφετηρία. Φιλοδοξούμε ότι θα αποτελέσει ένα ορόσημο για το μέσο, την απαρχή μιας νέας εποχής με νέες επενδύσεις στην τεχνολογική υποδομή του και κυρίως στους ανθρώπους του, το πιο πολύτιμο κεφάλαιο του. Μιλώντας εξ ονόματος όλων, σας υπόσχομαι πως θα είμαστε σταθερά δίπλα στην τοπική κοινωνία και οικονομία, αναδεικνύοντας καθημερινά τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, συνεπείς στην ιστορική ευθύνη που έχουμε αναλάβει».
Ο υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης που ακολούθησε επισήμανε ότι ο στόχος για την κυβέρνηση ενόψει του 2030 είναι υψηλός, με ένα σχέδιο πολυσυλλεκτικό και πολυδιάστατο που ακουμπά σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα που ξεκινά από τη δυτική Μακεδονία μέχρι τον Έβρο. Το σχέδιο μπορεί να προσελκύσει τοπικές και ξένες επενδύσεις» σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ συνεχάρη τον όμιλο, τη διοίκηση της Μακεδονίας για τη σπουδαία δουλειά που κάνουν.
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστας τόνισε πως η διοίκηση της ΠΚΜ πιστεύει ότι μπορεί και είναι ώρα να πάει αυτόν τον τόπο μπροστά, δουλεύοντας για την ανάπτυξη. «Ως διοίκηση της ΠΚΜ έχουμε αποδείξει ότι εκεί έχουμε στραμμένο το βλέμμα μας, σταθερά να ξεπερνούμε κάθε κρίση και δημιουργώντας καλύτερες συνθήκες διαβίωσης για τους πολίτες, καλύπτοντας μεγάλα κενά στις υποδομές» είπε.
Ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου, επισήμανε την ανάγκη διαχρονικού βηματισμού και της ύπαρξης συνέχειας στα έργα ανεξάρτητα από την εναλλαγή των κυβερνήσεων. «Για την ουσιαστική ανάπτυξη της πατρίδας μας απαιτείται η αποφυγή του λαϊκισμού, η συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων και όχι διχασμός» κατέληξε.
Ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη και πρόεδρος της ΠΕΔ Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ανέφερε πως «υπάρχουν σε εξέλιξη σημαντικά έργα τα οποία θα δώσουν πνοή στους πολίτες. Οι απόψεις της αυτοδιοίκησης ταυτίζονται. Πρέπει να αποφασίσουμε πως θέλουμε να δούμε την πόλη και τι υλοποιούμε έως το 2030».
Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος, ο οποίος επισήμανε: «Τη συζήτηση για την ανάπτυξη και την χωροταξία του δημόσιου χώρου της πόλης την παρακολουθώ τουλάχιστον 35 χρόνια. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει θεσμικό σχέδιο».
Σε βιντεοσκοποημένο μήνυμά του ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε πως «το συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής, η γεωγραφική θέση της πόλης που της επιτρέπει να αποτελεί σημαντικό εμπορικό, ενεργειακό αλλά και παραγωγικό κόμβο, έχει παραμείνει αναξιοποίητο».
Στην εισήγησή του με την οποία άνοιξε τις εργασίες της ενότητας «Οικονομία - Επενδύσεις - Επιχειρηματικότητα» ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης προανήγγειλε κίνητρα και επιδοτήσεις για συγχωνεύσεις εταιρειών. «Αν η Ελλάδα πάει μπροστά θα πάει και η Κ. Μακεδονία», τόνισε. Ο υπουργός έκανε ειδική αναφορά και στο σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ. Κάνουμε ένα έργο κοινής λογικής, είπε και πρόσθεσε: Θέλουμε να λειτουργήσει προς όφελος του περιβάλλοντος, ως κοινόχρηστος χώρος και όχι ως περίκλειστος.
Ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος στην παρέμβασή του αποκάλυψε το ενδιαφέρον Βρετανικών Πανεπιστημίων για να ανοίξουν Ιατρικές Σχολές στη Θεσσαλονίκη.
Στην εισήγησή της η πρόεδρος του ΣΒΕ Λουκία Σαράντη επισήμανε τον σημαίνοντα ρόλο της βιομηχανίας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και ζήτησε τη στήριξη της κυβέρνησης για την περιβαλλοντική, ψηφιακή και τεχνολογική αναβάθμισή της. Τόνισε ακόμα τη σημασία αναβάθμισης των υποδομών και της σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας.
Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρος Πελαγίδης αννέφερε πως «αυτό που διακυβεύεται σήμερα είναι, αυτό που ειπώθηκε στο Νταβός, δηλαδή η απώλεια εμπιστοσύνης. Το ζήτημα είναι αυτή να ξαναχτιστεί σε ένα διεθνές και συγκεροτημένο σύστημα. Εμπιστοσύνη ξανά στην ασφάλεια, τη συνεργασία, απασχόληση, τεχνητή νοημοσύνη και μια μακροχρονια στρατιγική για το κλίμα».
Από τη μεριά του ο Χρήστος Ταραντίλης Επικεφαλής τομέα Κεντρικής Διοίκησης και Δημοσίου, Ernst & Young Ελλάδας τόνισε πως «μέγιστο στόχο μας, αποτελεί η μείωση της ψηφιακής γραφειοκρατίας προκειμένου οι επιχειρηματίες να έχουν τη δυνατότητα μιας ευκολότερης εξυπηρέτησης και συνδιαλλαγής με το κράτος».
Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής και υπεύθυνος του τομέα Οικονομικών Πάρης Κουκουλόπουλος ανέφερε πως θα πρέπει να υιοθετηθούν τρεις στόχοι: η ενεργειακή δημοκρατία, ο ριζικός εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων και η ανασύνταξη του τομέα της υγείας.
Στην επόμενη θεματική ενότητα που αφορούσε στην κοινωνική συνοχή, την οικογένεια, την πρόνοια και την υγεία, τις εργασίες άνοιξε ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος, ο οποίος τόνισε αναφερόμενος στην εκκλησία πως «ασφαλώς και χρειαζόμαστε εκσυγχρονισμό». Οπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν μπορούμε να μιλάμε μια γλώσσα της δεκαετίας του ’80, όταν βρισκόμαστε στο 2024. Ασφαλώς και χρειάζεται να εγκαταλείψουμε κάποια στερεότυπα. Αλλά να εγκαταλειφθούν και κάποια στερεότυπα για εμάς».
Για τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει από το υπουργείο της, σε λιγότερο από έναν χρόνο, προκειμένου να στηριχθεί η οικογένεια μίλησε η Σοφία Ζαχαράκη, Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Απλώνουμε ένα δίχτυ προστασίας ακόμα και σε ανθρώπους που μπορεί κάτι να μην πήγε καλά, είπε χαρακτηριστικά.
Ο υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος που ακολούθησε ανέλυσε τις βασικές παθογένειες του συστήματος και περιέγραψε το σχέδιο της κυβέρνησης για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας. Οπως είπε τα βασικά προβλήματα του ΕΣΥ είναι δύο. Η μη κάλυψη των κενών θέσεων λόγω των χαμηλών μισθών και η εν γένει δημοσιοΰπαλληλικού χαρακτήρα διοίκηση. Στο δικό μας σύστημα τα στελέχη δεν αξιολογούνται βάσει της αποδοτικότητας στο πεδίο αλλά βάσει των επιστημονικών δεξιοτήτων και της αρχαιότητας.
«Η Περιφέρεια απλώνει ισχυρό δίχτυ κοινωνικής προστασίας στους ευάλωτους πολίτες», τόνισε στην παρέμβασή της η αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Μελίνα Δερμεντζοπούλου. Στόχος της διοίκησης της ΠΚΜ, είπε η αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι όλοι οι διαθέσιμοι πόροι που έχει η Περιφέρεια να προσωποποιούνται και να φτάνουν σε κάθε πολίτη.
Στην κοινωνική ευθύνης της HELLENiQENERGY αναφέρθηκε ο Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων του Ομίλου Σωτήρης Αναστασιάδης. «Προσπαθούμε και θεωρούμε χρέος μάς ενα ποσοστό των κερδών να επιστρέφει στην κοινωνία με πολύπλοκες ενέργειες και προγράμματα, γιατί στο τέλος δεν παύουμε να είμαστε κομμάτι της κοινωνίας και μέρος μιας πολύ σημαντικής αλυσίδας που δεν είναι διακεκομμένη, αλλά κρίκοι που μπαίνουν ο ένας μέσα στον άλλο» τόνισε.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας που άνοιξε με την εισήγησή του τη θεματική ενότητα Υποδομές - Μεταφορές - αστική Κινητικότητα» επισήμανε με εμφατικό τρόπο πως “το Μετρό της Θεσσαλονίκης,θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024”. Ο υπουργός αναφέρθηκε στο έργο του Fly Over και στα προβλήματα που προκλήθηκαν από τις εργασίες στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, για να τονίσει ότι το έργο είναι αναγκαίο για τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα επιτρέψει να διέρχονται 10.000 οχήματα ανά ώρα, σχεδόν διπλάσια απ’ ότι έως τώρα, αυξάνοντας παράλληλα το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης στην παρέμβασή του δήλωσε πως είναι σεβαστή και απόλυτα δικαιολογημένη η επιφυλακτικότητα των πολιτών «για το γεγονός πως στο επίπεδο των έργων υποδομών και των αστικών παρεμβάσεων στην πόλη έχουν αφεθεί, επί δεκαετίες, ανοιχτοί λογαριασμοί που παραμένουν ανεξόφλητοι». «Η πόλη περιμένει το επόμενο βήμα» τόνισε ο κ. Αγγελούδης. «Να προχωρήσουν άμεσα, χωρίς χρονοτριβή, οι επεκτάσεις του Μετρό. Με χρόνους Αθηνών και όχι χρόνους Θεσσαλονίκης στην ολοκλήρωση τους» είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Ο κ. Αγγελούδης έκανε ειδική αναφορά στην ανάπλαση της δυτικής εισόδου, την επιτάχυνση των έργων της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα, τη διαμόρφωση του χώρου γύρω από το Μουσείο Ολοκαυτώματος κ.α. Για το έργο του FlyOver ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για μια σειρά ανυπέρβλητων προβλημάτων που δημιουργούνται στους πολίτες, ενώ επανέλαβε την άποψη πως οι εργασίες θα έπρεπε να ξεκινήσουν μόλις ολοκληρώνονταν εκείνες του Μετρό, χαρακτηρίζοντας μάλιστα λογικό το αίτημα για αναβολή των εργασιών.
Στην ανάγκη ταχύτερης κατασκευής του fly over και όχι μιας αναβολής, που προτείνουν φορείς της πόλης, αναφέρθηκε από το βήμα των εργασιών του fast forward forum της «Μακεδονίας» και του makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, σημειώνοντας όμως ότι έως ότου ολοκληρωθεί το έργο, δεν θα πρέπει να καταστρέψει τις ζωές των πολιτών.
«Να επιβάλονται ποινές στους εργολάβους αν καθυστερούν» τόνισε ο Γιώργος Στασινός, Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. «Το μετρό κόστισε άπειρα χρήματα και άπειρο χρόνο και για ποιο λόγο. Έχει μιλήσει κανείς για το χρόνο, για το κόστος ή για το τι τραβάνε οι πολίτες τόσα χρόνια για ένα μικρό αποτέλεσμα» τόνισε στην παρέμβασή του.
Τη διαβεβαίωση και τη δέσμευση ότι η βασική γραμμή του Μέτρο Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024, εξέφρασε ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, Αλέξανδρος Εξάρχου. Αναφερόμενος στο τι συνέβη σχετικά με τις εργασίες και του Μετρό Θεσσαλονίκης και το έργο χρειάστηκε σχεδόν είκοσι χρόνια ώστε να φτάνει σε φάση ολοκλήρωσης, ο επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ σημείωσε πως αυτό οφείλεται στην ανάθεση σε εργολάβο που γνώριζε εξαρχής ότι στον χρόνο που του ανατέθηκε να ολοκληρώσει το έργο, δεν ήταν σε θέση να το εκτελέσει.
Ο Ευάγγελος Χρυσάφης, πρόεδρος του ΔΣ ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και αντιπρόεδρος του ομίλου MYTILINEOS στην παρέμβασή του τόνισε πως «Θα εκτελεστεί με όλους τους κανόνες τέχνης και επιστήμης στο συντομότερο χρονικό διάστημα, σε συντονισμό με το υπουργείο Υποδομών. Αυτό που μπορώ να υποσχεθώ είναι ότι θα το εκτελέσουμε ontime.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης άνοιξε τις εργασίες της τέταρτης θεματικής ενότητας που αφορούσε το Περιβάλλον, το Δημόσιο Χώρο, και τη Βιωσιμότητα. Στην εισήγησή του επισήμανε πως «η κυβέρνηση έχει σχέδιο για τη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Το κλειδί είναι διπλό: από τη μια να υποκατασταθεί η βιομάζα και το πετρέλαιο με αντλίες θερμότητας και η λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Η βιομάζα δημιουργεί προβλήματα ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη. Και με το μετρό θα λειτουργήσει υπέρ της μετάβασης από ρυπογόνα σε μη ρυπογόνα μέσα».
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, στην εισήγησή του ανέφερε πως μέσα στα οικονομικά περιθώρια που υπάρχουν, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ προωθεί έργα με σημαντική περιβαλλοντική διάσταση για τη Θεσσαλονίκη, με τον κ. Ταχιάο να κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις επεκτάσεις του Μετρό. Έτσι, μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο, η αρθρωτή επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης , με στόχο στα χρονικά όρια αυτής της κυβέρνησης, άρα ως το καλοκαίρι του 2027 να δημοπρατηθεί η επέκταση προς τα Βορειοδυτικά, προς Κορδελιό και Εύοσμο, Σταυρούπολη και Ευκαρπία, με τις πιστώσεις που υπάρχουν στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ώστε στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο να δεσμευτεί το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου, για να προχωρήσει. Ο κ. Ταχιάος, αναφέρθηκε ευρύτερα στα έργα για το σιδηρόδρομο, λέγοντας ότι καταβάλλεται προσπάθεια διασφάλισης των πόρων, για την απευθείας σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο του ΟΣΕ.
Η νέα δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου στην εισήγησή της επισήμανε πως τώρα είναι η στιγμή να πάρουμε όλοι θέση για την Καλαμαριά του μέλλοντός μας. Το παραλιακό μέτωπο, η σπουδαιότητα της διατήρησης του δημόσιου χώρου και τα παραδείγματα μεγάλων πόλεων του εξωτερικού στο επίκεντρο της τοποθέτησης της δημάρχου Καλαμαριάς. «Η Καλαμαριά είναι συνέχεια ενός σπουδαίου παραλιακού μετώπου 35 χιλιομέτρων. Δεν υπάρχει χρόνος. Τώρα γράφεται το μέλλον μας. Τώρα είναι η στιγμή να πάρουμε όλοι θέση. Κυβέρνηση, κόμματα, Περιφέρεια, πανεπιστήμια. Οι σημερινές αποφάσεις θα ορίσουν τις απαντήσεις που καλούμαστε να δώσουμε στις νεότερες γενιές για το δικό τους μέλλον» κατέληξε η δήμαρχος Καλαμαριάς.
Για ακόμα μια χρονιά αναμένεται να ξεπεραστεί το όριο των εναέριων ρύπων στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με όσα είπε στην ημερίδα της εφημερίδας «Μακεδονία» και το makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κεντρικής Μακεδονίας Κώστας Γιουτίκας. Το όριο του έτους είναι 35 παραβάσεις και ήδη τις πρώτες 15 ημέρες του Ιανουαρίου καταγράφονται 7 παραβάσεις μόνο στον στο σταθμό καταγραφής εναέριων ρύπων στην Αγίας Σοφίας. «Οι τιμές που κατέγραψαν οι Σταθμοί Μέτρησης τον τελευταίο μήνα του 2023 και το πρώτο δεκαπενθήμερο του πρώτου μήνα του 2024, είναι πολύ πιο υψηλές από τις υπερβάσεις του θεσμοθετημένου ορίου για τα αιωρούμενα σωματίδια που καταγραφόταν το προηγούμενο διάστημα.. Αρκετές φορές και διπλάσιες.Το πρώτο δεκαπενθήμερο του τρέχοντος μήνα (Ιανουάριος 2024), καταγράφηκαν υπερβάσεις του ορίου των 50mg/m3,7 φορές στον σταθμό Αγ. Σοφίας, 7 φορές στον σταθμό Κορδελιο, 5 φορές στον σταθμό Σταυρούπολης και 4 φορές στον σταθμό Καλαμαριάς. Όταν έχουμε ήδη καταγράψει αυτούς τους αριθμούς στις αρχές του έτους, είναι σίγουρο ότι είμαστε καταδικασμένοι να έχουμε νέα καταδίκη και για το νέο έτος» δήλωσε ο κ. Γιουτίκας.
"Τα χρήματα που αξιοποιούνταν μέχρι πρότινος για τις κλαδεύσεις, τις καρατομήσεις και την έλλειψη πρασινίσματος αξιοποιούνται πλέον για τις φυτέψεις. Πέντε χιλιάδες νέα δέντρα θα φυτευτούν, μέσα στο 2024«. Αυτό επισήμανε στην εισήγησή του ο Πρόδρομος Νικηφορίδης, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας στον δήμο Θεσσαλονίκης.
Ο Γιάννης Ευμολπίδης, ως εκπρόσωπος της εταιρείας Dimand, αναφέρθηκε στα σχέδια της εταιρείας στην περιοχή του ΦΙΞ και γενικότερα στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με γνώμονα το περιβάλλον. «Η Dimand είναι μια εταιρεία που υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 400 εκ. ευρώ στην ευρύτερη πόλη της Θεσσαλονίκης με τα έργα να περιλαμβάνουν το HUB 26 και το ΦΙΞ.
Στο πρόβλημα της ανεξέλεγκτης απόρριψης μπάζων και ογκωδών αντικειμένων αναφέρθηκε ο Γιάννης Παπαηλιόπουλος (Ιδρυτικό μέλος ΑΝΑΚΕΜ). «Θέλουμε να καταστήσουμε φιλική και βιώσιμη την πόλη» τόνισε.
Ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Μιχάλης Γεράνης που έκλεισε τις εργασίες της ημερίδας, μίλησε για τη δημιουργία των νέων μονάδων υγειονομικής ταφής απορριμμάτων στη Μαυροράχη και τον Άγιο Αντώνιο και διαβεβαίωσε τους πολίτες πως δεν θα υπάρξουν προβλήματα διαχείρισης κατά τη μεταβατική περίοδο. Κάνουμε τα πάντα για να προχωρήσουν γρήγορα τα μεγάλα έργα χωρίς να επιβαρυνθούν οικονομικά οι πολίτες, τόνισε.
ΣΧΟΛΙΑ