ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κ. Γκιουλέκας: Η δυτική Θεσσαλονίκη έχει αδικηθεί κατάφωρα στο παρελθόν

Είναι σημαντικό να αντιληφθούν όλοι ότι η Θεσσαλονίκη δεν ανταγωνίζεται την Αθήνα, λέει μεταξύ άλλων ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης με τη Νέα Δημοκρατία

 15/07/2022 14:00

Κ. Γκιουλέκας: Η δυτική Θεσσαλονίκη έχει αδικηθεί κατάφωρα στο παρελθόν

Είναι σημαντικό να αντιληφθούν όλοι ότι η Θεσσαλονίκη δεν ανταγωνίζεται την Αθήνα. Ανταγωνίζεται τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για να διαδραματίσει τον ρόλο της πρωτεύουσας - πόλης σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Για να συμβεί, όμως, αυτό είναι επιβεβλημένο να δοθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα οι προοπτικές για την ανάπτυξή της, δηλαδή να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές στην πόλη για να κερδίσει τον χαμένο χρόνο.

Όταν αναφερόμαστε, όμως, στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης πρέπει να έχουμε πάντοτε στο επίκεντρο την δυτική πλευρά της πόλης, στην οποία κατοικούν τα 2/3 των Θεσσαλονικέων. Η δυτική Θεσσαλονίκη έχει αδικηθεί κατάφωρα στο παρελθόν, αντιμετωπίζει ακόμα πολλά προβλήματα και οι πολίτες γνωρίζουν καλά και δοκιμάζουν αυτές τις ελλείψεις.

Κυρίαρχα προβλήματα είναι, κυρίως, η ανεργία, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον. Η δυτική Θεσσαλονίκη πρέπει να πάρει επιτέλους τη θέση που της αξίζει. Παλεύουμε γι’ αυτό, επισημαίνουμε σε κάθε ευκαιρία, πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητά μας. Η εσωτερική περιφερειακή αναβαθμίστηκε στην δυτική πλευρά μετά από πολλά χρόνια. Πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά, με δράσεις, με συνέργεια της κεντρικής κυβέρνησης με τους Δήμους. Υπάρχουν πάρα πολλά περιθώρια για να βελτιωθούν οι δομές σε αυτήν την πλευρά της πόλης. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι τέτοιες δράσεις ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα ζωής των κατοίκων, με πάρκα, παιδικές χαρές, πολιτιστικά κέντρα κ.λπ. και να βελτιωθούν οι αναπτυξιακές δομές σε αυτήν την μεριά της πόλης.

Αυτήν την περίοδο, το κυριότερο απ’ όλα είναι η επέκταση του Μετρό στα δυτικά, η οποία θα βοηθήσει τα μέγιστα και την μετακίνηση των πολιτών, αλλά και το κυκλοφοριακό της πόλης. Είναι ένα έργο πνοής που πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, όπως δεσμεύτηκε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Η επέκταση του Μετρό θα διευκολύνει πάρα πολλούς ανθρώπους για τις μετακινήσεις τους και θα συντελέσει στην ευκολότερη σύνδεση με την υπόλοιπη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, πρέπει να εξασφαλιστούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα οι προοπτικές για την ανάπτυξη της δυτικής Θεσσαλονίκης, δηλαδή να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές για να κερδίσει τον χαμένο χρόνο. Περιβαλλοντικά, η γειτνίαση της δυτικής Θεσσαλονίκης με ρυπογόνες μονάδες δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης. Επίσης, πολλές δομές και δραστηριότητες μπορούν να μεταφερθούν δυτικά, αφού τώρα ο Περιφερειακός επιτρέπει την άμεση και εύκολη πρόσβαση προς όλες τις περιοχές. Τέλος, μία σειρά από άλλες παρεμβάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα θα βοηθήσουν στην γρήγορη και ισόρροπη ανάπτυξη ολόκληρης της Θεσσαλονίκης.

Παλεύουμε, διεκδικούμε, απαιτούμε να δοθούν στη Θεσσαλονίκη οι δυνατότητες, ώστε όλα τα παραπάνω να γίνουν από ένα όραμα για την πόλη, πραγματικότητα.

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022

Είναι σημαντικό να αντιληφθούν όλοι ότι η Θεσσαλονίκη δεν ανταγωνίζεται την Αθήνα. Ανταγωνίζεται τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για να διαδραματίσει τον ρόλο της πρωτεύουσας - πόλης σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Για να συμβεί, όμως, αυτό είναι επιβεβλημένο να δοθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα οι προοπτικές για την ανάπτυξή της, δηλαδή να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές στην πόλη για να κερδίσει τον χαμένο χρόνο.

Όταν αναφερόμαστε, όμως, στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης πρέπει να έχουμε πάντοτε στο επίκεντρο την δυτική πλευρά της πόλης, στην οποία κατοικούν τα 2/3 των Θεσσαλονικέων. Η δυτική Θεσσαλονίκη έχει αδικηθεί κατάφωρα στο παρελθόν, αντιμετωπίζει ακόμα πολλά προβλήματα και οι πολίτες γνωρίζουν καλά και δοκιμάζουν αυτές τις ελλείψεις.

Κυρίαρχα προβλήματα είναι, κυρίως, η ανεργία, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον. Η δυτική Θεσσαλονίκη πρέπει να πάρει επιτέλους τη θέση που της αξίζει. Παλεύουμε γι’ αυτό, επισημαίνουμε σε κάθε ευκαιρία, πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητά μας. Η εσωτερική περιφερειακή αναβαθμίστηκε στην δυτική πλευρά μετά από πολλά χρόνια. Πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά, με δράσεις, με συνέργεια της κεντρικής κυβέρνησης με τους Δήμους. Υπάρχουν πάρα πολλά περιθώρια για να βελτιωθούν οι δομές σε αυτήν την πλευρά της πόλης. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι τέτοιες δράσεις ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα ζωής των κατοίκων, με πάρκα, παιδικές χαρές, πολιτιστικά κέντρα κ.λπ. και να βελτιωθούν οι αναπτυξιακές δομές σε αυτήν την μεριά της πόλης.

Αυτήν την περίοδο, το κυριότερο απ’ όλα είναι η επέκταση του Μετρό στα δυτικά, η οποία θα βοηθήσει τα μέγιστα και την μετακίνηση των πολιτών, αλλά και το κυκλοφοριακό της πόλης. Είναι ένα έργο πνοής που πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, όπως δεσμεύτηκε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Η επέκταση του Μετρό θα διευκολύνει πάρα πολλούς ανθρώπους για τις μετακινήσεις τους και θα συντελέσει στην ευκολότερη σύνδεση με την υπόλοιπη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, πρέπει να εξασφαλιστούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα οι προοπτικές για την ανάπτυξη της δυτικής Θεσσαλονίκης, δηλαδή να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές για να κερδίσει τον χαμένο χρόνο. Περιβαλλοντικά, η γειτνίαση της δυτικής Θεσσαλονίκης με ρυπογόνες μονάδες δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης. Επίσης, πολλές δομές και δραστηριότητες μπορούν να μεταφερθούν δυτικά, αφού τώρα ο Περιφερειακός επιτρέπει την άμεση και εύκολη πρόσβαση προς όλες τις περιοχές. Τέλος, μία σειρά από άλλες παρεμβάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα θα βοηθήσουν στην γρήγορη και ισόρροπη ανάπτυξη ολόκληρης της Θεσσαλονίκης.

Παλεύουμε, διεκδικούμε, απαιτούμε να δοθούν στη Θεσσαλονίκη οι δυνατότητες, ώστε όλα τα παραπάνω να γίνουν από ένα όραμα για την πόλη, πραγματικότητα.

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία