Κ. Κυρανάκης: Σύνδεση ψηφιακής διακυβέρνησης και οδικής ασφάλειας
11/01/2024 21:20
11/01/2024 21:20
Η δυνατότητα της Τροχαίας να βεβαιώνει και ψηφιακά τις κλήσεις στους παραβάτες οδηγούς, και η σύνδεση του 112 με τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ είναι οι δύο από τις βασικές προτεραιότητες που εξετάζει και προωθεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ενημερώνοντας, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τα μέλη της ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας σχετικά με τις πρωτοβουλίες που έχει αναπτύξει το υπουργείο του, τόνισε ότι «στόχος είναι η σύνδεση της ψηφιακής διακυβέρνησης με την οδική ασφάλεια για την αποτροπή ατυχημάτων».
«Η σύνδεση του Point System μέσα από το Wallet, οι ψηφιακές κλήσεις και οι ψηφιακές πληρωμές και η διασύνδεση του 112 με τα νέα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ είναι βασικές μας προτεραιότητες τις οποίες εξετάζουμε και προωθούμε, αξιοποιώντας της μεγάλες και σημαντικές δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε μάλιστα ο κ. Κυρανάκη, ήδη, περίπου 1.000.000 έχουν κατεβάσει το gov gr wallet στο κινητό τους τηλέφωνο, δύο εκατομμύρια πολιτών έχουν το δικό τους wallet στο κινητό ενώ 800.000 από αυτούς έχουν και το δίπλωμα οδήγησης τους.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στις δυνατότητες που δίνει το Wallet, επισημαίνοντας ότι «μέσα από την εφαρμογή αυτή μπορούμε από δω και πέρα να εντάξουμε υπηρεσίες και πληροφορίες σημαντικές τόσο για τους οδηγούς, όσο και για την τροχαία».
Όπως είπε, η ανταπόκριση ήδη των πολιτών στην ψηφιακή χρήση είναι πολύ μεγάλη και αυξανόμενη ενώ κατέθεσε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία:
-Εκδόθηκαν ψηφιακά πάνω από 700.000 προσωρινές άδειες οδήγησης. Σημειώνεται ότι ο υποψήφιος οδηγός που πετυχαίνει και στην πρακτική δοκιμασία μπορεί σε διάστημα δύο ημερών να οδηγεί νόμιμα.
- Ξεπέρασαν τις 160.000 οι αιτήσεις για ενημέρωση στοιχείων των πολιτών στο μητρώο των αδειών οδήγησης προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το gov gr wallet.
-Οι αιτήσεις για αντικατάσταση των αδειών οδήγησης ξεπέρασαν τις 65.000 αιτήσεις, ενώ για ανανέωση των αδειών οδήγησης ήταν πάνω από 56.000 και για αντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας οχημάτων πάνω από 31.000.
-Έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα 48.000 ψηφιακές μεταβιβάσεις , επιβατικών και δικύκλων ιδιωτικής χρήσης.
-Για το πιστοποιητικό ταξινόμησης και έκδοσης νέας άδειας κυκλοφορίας οχήματος, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 50.000 ταξινομήσεις.
-Έχουν ενταχθεί και οι περιφέρειες Αττικής, Κρήτης και δυτικής Ελλάδος για τον υπολογισμό των τελών, για μεταβίβαση οχήματος και την έκδοση κωδικών ARF, ταυτότητα πληρωμής και την πληρωμή τους μέσω Web mobil banking.
-Οι αιτήσεις για έκδοση, ανανέωση και αντικατάσταση κάρτας ψηφιακού ταχογράφου, είναι πάνω από 4.000.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης, εδώ και ενάμιση μήνα λειτουργεί η πλατφόρμα του Wallet και όποιος έχει την εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο μπορεί να έχει πλέον και την κάρτα δακτυλίου χωρίς να χρειάζεται να επιδεικνύει κανένα άλλο χαρτί ή έγγραφο.
Τόνισε ακόμα ότι, «η άρση παρακράτηση κυριότητας είναι έτοιμη να μπει σε παραγωγική λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες».
«Έχουμε εντολή και εμείς και το Υπουργείο Μεταφορών, από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, να βάλουμε σε πρώτη προτεραιότητα ψηφιακές λύσεις, οι οποίες να μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια», ανέφερε.
Χαρακτήρισε δε, «μεγάλο πρόβλημα ότι ενώ υπάρχουν πολλά δεδομένα για τις περιοχές που καταγράφονται τα δυστυχήματα στους δρόμους, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία -έστω για τα σημεία που γίνονται πολλές συγκρούσεις και χάνονται ζωές- από την Ελληνική Αστυνομία και από την Διεύθυνση Τροχαίας.
«Αυτό, είναι το πρώτο σημαντικό στοιχείο το οποίο νομίζω πρέπει να ζητήσει η Επιτροπή σας από το αρμόδιο Υπουργείο, διότι χωρίς επαρκή δεδομένα και ακριβή δεδομένα καμία απολύτως τεχνολογία και καμία ψηφιακή λύση δεν μπορεί να παράξει αποτελέσματα. Αυτά τα στοιχεία είναι πάρα πολύ σημαντικά για τον στόχο που θέλουμε να πετύχουμε, διότι, αν γνωρίζουμε ακριβώς τα σημεία, τις ώρες των ατυχημάτων, τις μέρες των ατυχημάτων, τις καιρικές συνθήκες της ημέρας των ατυχημάτων, πιθανές άλλες συνθήκες κυκλοφοριακές ή άλλες, τότε μπορούμε με αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης να εξάγουμε συμπεράσματα, τα οποία θα τα πάρει το Υπουργείο Μεταφορών και θα τα πάρει και η Διεύθυνση Τροχαίας και θα πάρει μέτρα τα οποία θα κρίνει εκείνη και πιθανώς σε συνεργασία με την Επιτροπή σας να έχουμε προτάσεις. Δεν νοείται δηλαδή να μην έχουμε στην Ελλάδα συγκεκριμένες σημάνσεις είτε πάνω στο δρόμο είτε με πινακίδες, οι οποίες μπορεί να είναι διαδραστικές να αλλάζουν σήμανση κατά περιόδους αναλόγως με την προβλεψιμότητα που μπορούμε να αποκτήσουμε πάνω στα ατυχήματα», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.
Επίσης, ο κ. Κυρανάκης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση, στην σύνδεση του ΕΚΑΒ με την τεχνολογία, ώστε να λαμβάνει αυτόματες ειδοποιήσεις σε περίπτωση δυστυχήματος.
«Σε μια σύγκρουση οχημάτων η πληροφορία εξάγεται και μπορεί να αποστέλλεται στο ΕΚΑΒ. Αυτό σε συνδυασμό με μία εφαρμογή που μπορούμε να αναπτύξουμε -εφόσον μας ζητηθεί από το Υπουργείο Υγείας- μαζί με το ΕΚΑΒ, ενώ θα μπορεί και ένας πολίτης ο οποίος περνά από το σημείο, εφόσον ο οδηγός βρίσκεται σε κατάσταση και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το κινητό του, να στέλνει την κατάλληλη πληροφορία και να συνδέσουμε τα νέα ασθενοφόρα τα οποία θα προμηθευτεί το ΕΚΑΒ με σένσορες, οι οποίοι θα δίνουν εκείνη τη στιγμή, σε πραγματικό χρόνο, ζωντανή εικόνα και σε πόση ώρα θα έλθει το ασθενοφόρο και έτσι να βοηθήσει και ενδεχομένως να σώσει μια ζωή, η οποία είναι σε κρίσιμη κατάσταση», τόνισε.
Τέλος, επεσήμανε ότι «η σύνδεση του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.) μαζί με το Gov.gr Wallet και το δίπλωμα, μπορεί να αυτοσυγκρατήσει όλους
τους οδηγούς από παραβατικές συμπεριφορές» και πρόσθεσε ότι «τεχνολογικά υπάρχει δυνατότητα, είμαστε έτοιμοι να το εφαρμόσουμε εντάσσοντας στο ψηφιακό δίπλωμα την πληροφορία».
«Σε ό,τι αφορά τις κλήσεις. η διαδικασία, προφανώς, δύναται να καταστεί ψηφιακή και θα επιτρέπει σε πραγματικό χρόνο όλες οι συναρμόδιες αρχές να λαμβάνουν την πληροφορία που πρέπει και προφανώς, ο πολίτης στη θυρίδα του στο Gov.gr, να λαμβάνει την παραβίαση, το πρόστιμο, το οποίο θα του επιβληθεί και φυσικά να έχει και μία δυνατότητα πληρωμής, με πάρα πολύ απλό τρόπο», σημείωσε.
08/01/2024 17:21
Η δυνατότητα της Τροχαίας να βεβαιώνει και ψηφιακά τις κλήσεις στους παραβάτες οδηγούς, και η σύνδεση του 112 με τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ είναι οι δύο από τις βασικές προτεραιότητες που εξετάζει και προωθεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ενημερώνοντας, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τα μέλη της ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας σχετικά με τις πρωτοβουλίες που έχει αναπτύξει το υπουργείο του, τόνισε ότι «στόχος είναι η σύνδεση της ψηφιακής διακυβέρνησης με την οδική ασφάλεια για την αποτροπή ατυχημάτων».
«Η σύνδεση του Point System μέσα από το Wallet, οι ψηφιακές κλήσεις και οι ψηφιακές πληρωμές και η διασύνδεση του 112 με τα νέα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ είναι βασικές μας προτεραιότητες τις οποίες εξετάζουμε και προωθούμε, αξιοποιώντας της μεγάλες και σημαντικές δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε μάλιστα ο κ. Κυρανάκη, ήδη, περίπου 1.000.000 έχουν κατεβάσει το gov gr wallet στο κινητό τους τηλέφωνο, δύο εκατομμύρια πολιτών έχουν το δικό τους wallet στο κινητό ενώ 800.000 από αυτούς έχουν και το δίπλωμα οδήγησης τους.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στις δυνατότητες που δίνει το Wallet, επισημαίνοντας ότι «μέσα από την εφαρμογή αυτή μπορούμε από δω και πέρα να εντάξουμε υπηρεσίες και πληροφορίες σημαντικές τόσο για τους οδηγούς, όσο και για την τροχαία».
Όπως είπε, η ανταπόκριση ήδη των πολιτών στην ψηφιακή χρήση είναι πολύ μεγάλη και αυξανόμενη ενώ κατέθεσε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία:
-Εκδόθηκαν ψηφιακά πάνω από 700.000 προσωρινές άδειες οδήγησης. Σημειώνεται ότι ο υποψήφιος οδηγός που πετυχαίνει και στην πρακτική δοκιμασία μπορεί σε διάστημα δύο ημερών να οδηγεί νόμιμα.
- Ξεπέρασαν τις 160.000 οι αιτήσεις για ενημέρωση στοιχείων των πολιτών στο μητρώο των αδειών οδήγησης προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το gov gr wallet.
-Οι αιτήσεις για αντικατάσταση των αδειών οδήγησης ξεπέρασαν τις 65.000 αιτήσεις, ενώ για ανανέωση των αδειών οδήγησης ήταν πάνω από 56.000 και για αντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας οχημάτων πάνω από 31.000.
-Έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα 48.000 ψηφιακές μεταβιβάσεις , επιβατικών και δικύκλων ιδιωτικής χρήσης.
-Για το πιστοποιητικό ταξινόμησης και έκδοσης νέας άδειας κυκλοφορίας οχήματος, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 50.000 ταξινομήσεις.
-Έχουν ενταχθεί και οι περιφέρειες Αττικής, Κρήτης και δυτικής Ελλάδος για τον υπολογισμό των τελών, για μεταβίβαση οχήματος και την έκδοση κωδικών ARF, ταυτότητα πληρωμής και την πληρωμή τους μέσω Web mobil banking.
-Οι αιτήσεις για έκδοση, ανανέωση και αντικατάσταση κάρτας ψηφιακού ταχογράφου, είναι πάνω από 4.000.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης, εδώ και ενάμιση μήνα λειτουργεί η πλατφόρμα του Wallet και όποιος έχει την εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο μπορεί να έχει πλέον και την κάρτα δακτυλίου χωρίς να χρειάζεται να επιδεικνύει κανένα άλλο χαρτί ή έγγραφο.
Τόνισε ακόμα ότι, «η άρση παρακράτηση κυριότητας είναι έτοιμη να μπει σε παραγωγική λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες».
«Έχουμε εντολή και εμείς και το Υπουργείο Μεταφορών, από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, να βάλουμε σε πρώτη προτεραιότητα ψηφιακές λύσεις, οι οποίες να μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια», ανέφερε.
Χαρακτήρισε δε, «μεγάλο πρόβλημα ότι ενώ υπάρχουν πολλά δεδομένα για τις περιοχές που καταγράφονται τα δυστυχήματα στους δρόμους, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία -έστω για τα σημεία που γίνονται πολλές συγκρούσεις και χάνονται ζωές- από την Ελληνική Αστυνομία και από την Διεύθυνση Τροχαίας.
«Αυτό, είναι το πρώτο σημαντικό στοιχείο το οποίο νομίζω πρέπει να ζητήσει η Επιτροπή σας από το αρμόδιο Υπουργείο, διότι χωρίς επαρκή δεδομένα και ακριβή δεδομένα καμία απολύτως τεχνολογία και καμία ψηφιακή λύση δεν μπορεί να παράξει αποτελέσματα. Αυτά τα στοιχεία είναι πάρα πολύ σημαντικά για τον στόχο που θέλουμε να πετύχουμε, διότι, αν γνωρίζουμε ακριβώς τα σημεία, τις ώρες των ατυχημάτων, τις μέρες των ατυχημάτων, τις καιρικές συνθήκες της ημέρας των ατυχημάτων, πιθανές άλλες συνθήκες κυκλοφοριακές ή άλλες, τότε μπορούμε με αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης να εξάγουμε συμπεράσματα, τα οποία θα τα πάρει το Υπουργείο Μεταφορών και θα τα πάρει και η Διεύθυνση Τροχαίας και θα πάρει μέτρα τα οποία θα κρίνει εκείνη και πιθανώς σε συνεργασία με την Επιτροπή σας να έχουμε προτάσεις. Δεν νοείται δηλαδή να μην έχουμε στην Ελλάδα συγκεκριμένες σημάνσεις είτε πάνω στο δρόμο είτε με πινακίδες, οι οποίες μπορεί να είναι διαδραστικές να αλλάζουν σήμανση κατά περιόδους αναλόγως με την προβλεψιμότητα που μπορούμε να αποκτήσουμε πάνω στα ατυχήματα», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.
Επίσης, ο κ. Κυρανάκης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση, στην σύνδεση του ΕΚΑΒ με την τεχνολογία, ώστε να λαμβάνει αυτόματες ειδοποιήσεις σε περίπτωση δυστυχήματος.
«Σε μια σύγκρουση οχημάτων η πληροφορία εξάγεται και μπορεί να αποστέλλεται στο ΕΚΑΒ. Αυτό σε συνδυασμό με μία εφαρμογή που μπορούμε να αναπτύξουμε -εφόσον μας ζητηθεί από το Υπουργείο Υγείας- μαζί με το ΕΚΑΒ, ενώ θα μπορεί και ένας πολίτης ο οποίος περνά από το σημείο, εφόσον ο οδηγός βρίσκεται σε κατάσταση και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το κινητό του, να στέλνει την κατάλληλη πληροφορία και να συνδέσουμε τα νέα ασθενοφόρα τα οποία θα προμηθευτεί το ΕΚΑΒ με σένσορες, οι οποίοι θα δίνουν εκείνη τη στιγμή, σε πραγματικό χρόνο, ζωντανή εικόνα και σε πόση ώρα θα έλθει το ασθενοφόρο και έτσι να βοηθήσει και ενδεχομένως να σώσει μια ζωή, η οποία είναι σε κρίσιμη κατάσταση», τόνισε.
Τέλος, επεσήμανε ότι «η σύνδεση του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.) μαζί με το Gov.gr Wallet και το δίπλωμα, μπορεί να αυτοσυγκρατήσει όλους
τους οδηγούς από παραβατικές συμπεριφορές» και πρόσθεσε ότι «τεχνολογικά υπάρχει δυνατότητα, είμαστε έτοιμοι να το εφαρμόσουμε εντάσσοντας στο ψηφιακό δίπλωμα την πληροφορία».
«Σε ό,τι αφορά τις κλήσεις. η διαδικασία, προφανώς, δύναται να καταστεί ψηφιακή και θα επιτρέπει σε πραγματικό χρόνο όλες οι συναρμόδιες αρχές να λαμβάνουν την πληροφορία που πρέπει και προφανώς, ο πολίτης στη θυρίδα του στο Gov.gr, να λαμβάνει την παραβίαση, το πρόστιμο, το οποίο θα του επιβληθεί και φυσικά να έχει και μία δυνατότητα πληρωμής, με πάρα πολύ απλό τρόπο», σημείωσε.
ΣΧΟΛΙΑ