ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Μητσοτάκης στα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου Ε65: Σήμερα τα εργοτάξια δίνουν τη θέση τους σε έτοιμα έργα

Σήμερα παραδίδονται στην κυκλοφορία τα νέα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα (18,5 χλμ) και Τρίκαλα - Καλαμπάκα (25 χλμ)

 23/04/2024 10:31

Κ. Μητσοτάκης στα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου Ε65:  Σήμερα τα εργοτάξια δίνουν τη θέση τους σε έτοιμα έργα

Στην κυκλοφορία δίδονται σήμερα το απόγευμα τα δυο τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και έτσι η Κεντρική Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα. 

Τα δυο τμήματα που παραδίδονται σήμερα είναι από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 km που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, όπως επίσης και το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25 km, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής.

«Το 2019 είχαμε δεσμευτεί να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο και σήμερα τα εργοτάξια δίνουν τη θέση τους σε έτοιμα έργα»

Λίγο μετά τις 10 το πρωί σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που βρέθηκε σε ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε κοντά στο τούνελ της Όρθρυος ενημερώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 km.

Ο πρωθυπουργός κατά την διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε την αξία του έργου και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα καθώς παραδίδουμε έναν δρόμο με τεράστια αναπτυξιακή σημασία», υπενθυμίζοντας ότι «τα έργα αυτά δεν θα είχαν γίνει χωρίς την βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Νέα Δημοκρατία έβαλε την χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την κράτησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αγωνίζεται μέσα στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως «κλείνουμε τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν. Το 2019 είχαμε δεσμευτεί για εργοτάξια στην χώρα και σήμερα τα εργοτάξια αυτά αποδίδουν σιγά – σιγά έργα στους πολίτες». Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο έργο υπογράμμισε τα προβλήματα τα οποία κυριάρχησαν ενδιάμεσα τονίζοντας ότι «είναι ένα έργο που δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έμεινε κυριολεκτικά χρηματοδοτικά κολοβό».

Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο νότιο τμήμα και τα προβλήματα που υπήρχαν και ξεπεράστηκαν ενώ ανέλυσε τις προσπάθειες που έγιναν στην ΕΕ για την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο όπως είπε «βρέθηκε σε χρηματοδοτικό κενό. Τέλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων με την παράδοση νέων οδικών αξόνων».

«Ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό. Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει για να παραδοθεί εκτιμούμε σε 2 χρόνια» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Ξέρουμε καλά ότι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030, συνέχισε.

Το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ. Η ΝΔ είναι το κόμμα που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται να γίνει Ευρώπη μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης

Το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασίας. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας.

Όπως υπογραμμίστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το συνολικό μήκος του Ε65 θα είναι 182,1 km και ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει στο 1,3 δις ευρώ περίπου, χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο έργο ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα που δίνει μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας.

Χρ. Σταϊκούρας: Έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις

«Παραδίδουμε σήμερα ένα άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις, στην ενδοχώρα με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες» υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο υφυπουργός του ίδιου Υπουργείου κ. Νίκος Ταχιάος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν μέχρι την ολοκλήρωσή του ενώ χαρακτήρισε τον Ε65 «θρυαλλίδα ανάπτυξης για μία περιοχή της Θεσσαλίας που δοκιμάστηκε σκληρά», κάνοντας αναφορά στις ζημιές από τις πλημμύρες στις πόλεις της Θεσσαλίας.

Ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης εξηγώντας τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος είναι ο πιο οικονομικός και σύντομος τρόπος για να μετακινηθεί από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα. Παράλληλα ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «όταν αντιλήφθηκε την παρέλκυση του έργου γιατί χωρίς αυτή θα συνεχιζόταν ακόμα η ανταλλαγή εγγράφων» ενώ τόνισε ότι «εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος παρακάμπτοντας συμβατικά μας δικαιώματα».

«Το έργο αυτό πιστώνεται στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Ε65 είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή» σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του. «Το επόμενο βήμα μετά τα εγκαίνια είναι η ανακοίνωση του προγράμματος Θεσσαλία από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το έργο

Ο Ε65 διαθέτει, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και επιπλέον μία λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού σε 24ωρη βάση βρίσκονται υπηρεσίες οδικής ασφάλειας.

Στον Ε65 θα λειτουργούν 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Πρόκειται για τους σταθμούς Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ. λίγα χλμ βόρεια του κόμβου προς Καρπενήσι με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ, Σοφάδων στο 66,2 χλμ. με κόστος 3,40 ευρώ και Τρικάλων στο 105,7 χλμ με κόστος 2,95 ευρώ. Έτσι το κόστος για έναν οδηγό που θα εισέλθει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ, Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθεί ο Ε65 η διαδρομή από την Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζονταν πριν την κατασκευή του.


Νέοι σταθμοί διοδίων

Με την παράδοση σε κυκλοφορία των 42,5 χλμ στους σταθμούς διοδίων θα προστεθεί μόνο ο μετωπικός Λιανοκλαδίου (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων) και με την λειτουργία και του βόρειου τμήματος θα συμπεριληφθεί και ο σταθμός της Οξύνεια στην περιοχή των Γρεβενών.

Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας με την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά 1,39 δισεκατομμύρια η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κυκλοφορία για το κομμάτι Λαμία Ξυνιάδα που είναι και το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία ανέρχεται σε 5000 ημερησίως.

Παράλληλα κατασκευάζονται από την Τέρνα τα τελευταία 46 km του αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν στην Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.

Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Από το τμήμα του Ε65 που παραδίδεται σήμερα υπολογίζεται να απελευθερωθούν 200 άτομα προσωπικό, τα οποία θα διοχετευτούν στην κατασκευή του βόρειου άξονα του αυτοκινητοδρόμου και σε άλλα έργα.

Σήραγγα Όθρυος

Στον Ε65 περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα μήκους 3 km της Όθρυος πλάτους 11 μέτρων και τυπικής διατομής ανά κλάδο πλάτους 3,75 μέτρων. Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της Όθρυος μέσα από περιοχές με έντονη υδροφορία. Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας.

Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται στους Σοβάδες. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Η σήραγγα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης, συστήματα αερισμού και εκ-καπνισμού, συστήματα καμερών εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης συμβάντων, συστήματα φωτισμού και σύστημα RDS για την αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών. Η σήραγγα έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από την διοικητική αρχή σηράγγων.





Στην κυκλοφορία δίδονται σήμερα το απόγευμα τα δυο τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και έτσι η Κεντρική Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα. 

Τα δυο τμήματα που παραδίδονται σήμερα είναι από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 km που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, όπως επίσης και το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25 km, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής.

«Το 2019 είχαμε δεσμευτεί να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο και σήμερα τα εργοτάξια δίνουν τη θέση τους σε έτοιμα έργα»

Λίγο μετά τις 10 το πρωί σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που βρέθηκε σε ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε κοντά στο τούνελ της Όρθρυος ενημερώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 km.

Ο πρωθυπουργός κατά την διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε την αξία του έργου και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα καθώς παραδίδουμε έναν δρόμο με τεράστια αναπτυξιακή σημασία», υπενθυμίζοντας ότι «τα έργα αυτά δεν θα είχαν γίνει χωρίς την βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Νέα Δημοκρατία έβαλε την χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την κράτησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αγωνίζεται μέσα στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως «κλείνουμε τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν. Το 2019 είχαμε δεσμευτεί για εργοτάξια στην χώρα και σήμερα τα εργοτάξια αυτά αποδίδουν σιγά – σιγά έργα στους πολίτες». Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο έργο υπογράμμισε τα προβλήματα τα οποία κυριάρχησαν ενδιάμεσα τονίζοντας ότι «είναι ένα έργο που δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έμεινε κυριολεκτικά χρηματοδοτικά κολοβό».

Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο νότιο τμήμα και τα προβλήματα που υπήρχαν και ξεπεράστηκαν ενώ ανέλυσε τις προσπάθειες που έγιναν στην ΕΕ για την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο όπως είπε «βρέθηκε σε χρηματοδοτικό κενό. Τέλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων με την παράδοση νέων οδικών αξόνων».

«Ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό. Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει για να παραδοθεί εκτιμούμε σε 2 χρόνια» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Ξέρουμε καλά ότι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030, συνέχισε.

Το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ. Η ΝΔ είναι το κόμμα που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται να γίνει Ευρώπη μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης

Το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασίας. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας.

Όπως υπογραμμίστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το συνολικό μήκος του Ε65 θα είναι 182,1 km και ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει στο 1,3 δις ευρώ περίπου, χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο έργο ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα που δίνει μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας.

Χρ. Σταϊκούρας: Έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις

«Παραδίδουμε σήμερα ένα άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις, στην ενδοχώρα με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες» υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο υφυπουργός του ίδιου Υπουργείου κ. Νίκος Ταχιάος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν μέχρι την ολοκλήρωσή του ενώ χαρακτήρισε τον Ε65 «θρυαλλίδα ανάπτυξης για μία περιοχή της Θεσσαλίας που δοκιμάστηκε σκληρά», κάνοντας αναφορά στις ζημιές από τις πλημμύρες στις πόλεις της Θεσσαλίας.

Ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης εξηγώντας τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος είναι ο πιο οικονομικός και σύντομος τρόπος για να μετακινηθεί από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα. Παράλληλα ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «όταν αντιλήφθηκε την παρέλκυση του έργου γιατί χωρίς αυτή θα συνεχιζόταν ακόμα η ανταλλαγή εγγράφων» ενώ τόνισε ότι «εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος παρακάμπτοντας συμβατικά μας δικαιώματα».

«Το έργο αυτό πιστώνεται στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Ε65 είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή» σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του. «Το επόμενο βήμα μετά τα εγκαίνια είναι η ανακοίνωση του προγράμματος Θεσσαλία από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το έργο

Ο Ε65 διαθέτει, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και επιπλέον μία λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού σε 24ωρη βάση βρίσκονται υπηρεσίες οδικής ασφάλειας.

Στον Ε65 θα λειτουργούν 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Πρόκειται για τους σταθμούς Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ. λίγα χλμ βόρεια του κόμβου προς Καρπενήσι με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ, Σοφάδων στο 66,2 χλμ. με κόστος 3,40 ευρώ και Τρικάλων στο 105,7 χλμ με κόστος 2,95 ευρώ. Έτσι το κόστος για έναν οδηγό που θα εισέλθει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ, Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθεί ο Ε65 η διαδρομή από την Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζονταν πριν την κατασκευή του.


Νέοι σταθμοί διοδίων

Με την παράδοση σε κυκλοφορία των 42,5 χλμ στους σταθμούς διοδίων θα προστεθεί μόνο ο μετωπικός Λιανοκλαδίου (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων) και με την λειτουργία και του βόρειου τμήματος θα συμπεριληφθεί και ο σταθμός της Οξύνεια στην περιοχή των Γρεβενών.

Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας με την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά 1,39 δισεκατομμύρια η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κυκλοφορία για το κομμάτι Λαμία Ξυνιάδα που είναι και το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία ανέρχεται σε 5000 ημερησίως.

Παράλληλα κατασκευάζονται από την Τέρνα τα τελευταία 46 km του αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν στην Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.

Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Από το τμήμα του Ε65 που παραδίδεται σήμερα υπολογίζεται να απελευθερωθούν 200 άτομα προσωπικό, τα οποία θα διοχετευτούν στην κατασκευή του βόρειου άξονα του αυτοκινητοδρόμου και σε άλλα έργα.

Σήραγγα Όθρυος

Στον Ε65 περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα μήκους 3 km της Όθρυος πλάτους 11 μέτρων και τυπικής διατομής ανά κλάδο πλάτους 3,75 μέτρων. Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της Όθρυος μέσα από περιοχές με έντονη υδροφορία. Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας.

Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται στους Σοβάδες. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Η σήραγγα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης, συστήματα αερισμού και εκ-καπνισμού, συστήματα καμερών εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης συμβάντων, συστήματα φωτισμού και σύστημα RDS για την αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών. Η σήραγγα έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από την διοικητική αρχή σηράγγων.





ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία