ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Μητσοτάκης: Με «σημαία» την περιφερειακή ανάπτυξη και την εκκίνηση του Μετρό την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη

Το πρόγραμμα του πρωθυπουργού και η ατζέντα των έργων που υλοποιούνται και πλησιάζουν τα 9 δισ.

 26/08/2024 07:00

Κ. Μητσοτάκης: Με «σημαία» την περιφερειακή ανάπτυξη και την εκκίνηση του Μετρό την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη

Νίκος Οικονόμου

Με βασικές σημαίες την περιφερειακή ανάπτυξη και τα έργα της Θεσσαλονίκης που βρίσκονται σε θετικό πρόσημο ανεβαίνει την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός για την παραδοσιακή συνάντηση προετοιμασίας ενόψει των εγκαινίων της φετινής 88ης ΔΕΘ. Πρόκειται για την πέμπτη άνοδο του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πόλη ως πρωθυπουργός για να εγκαινιάσει την Έκθεση και ίσως είναι η πρώτη φορά που όλα τα έργα της Θεσσαλονίκης, τα οποία τίθενται επί τάπητος στις συναντήσεις του με τους φορείς της πόλης, είναι σε προχωρημένη φάση, με το Μετρό και τη λειτουργία του να βρίσκεται προ των πυλών, κάτι που δίνει επιπλέον αέρα στα κυβερνητικά πανιά ενόψει της ΔΕΘ.

Το φετινό μοντέλο της επίσκεψης προεργασίας που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη παρουσία του πρωθυπουργού αλλά και ενισχυμένου κλιμακίου υπουργών διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα. Και αυτό γιατί στη φετινή πρωθυπουργική άνοδο δίπλα στις συναντήσεις με τους εκπροσώπους των φορέων της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Βόρειας Ελλάδας, έχει προστεθεί μία σημαντική καινοτομία που πραγματοποιείται για πρώτη φορά. Πρόκειται για την εκδήλωση που θα γίνει στο Μέγαρο Μουσικής όπου ο πρωθυπουργός θα μιλήσει με τίτλο «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη» και όπου θα γίνει από τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο η παρουσίαση της Ψηφιακής Πλατφόρμας erga.gov.gr. Πρόκειται για μία καινοτομία την οποία ο υπουργός Επικρατείας είχε προαναγγείλει στην ημερίδα του ομίλου της «Μακεδονίας» τον περασμένο Ιανουάριο και όπου ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει ανά πάσα στιγμή σε ποιο σημείο βρίσκεται το εκάστοτε έργο σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

Στόχος της πλατφόρμας είναι η συνεχής αξιολόγηση των έργων σε κάθε περιφέρεια, αλλά και η διαφάνεια, ενώ η στρατηγική της περιφερειακής ανάπτυξης αποτελεί μια πολύ σημαντική προτεραιότητα του πρωθυπουργού στο πλαίσιο της δεύτερης θητείας του. Και κουμπώνει με τα θέματα της καθημερινότητας που έχει προτεραιοποιήσει ο πρωθυπουργός εδώ και καιρό.

Την Τρίτη το πρόγραμμα του πρωθυπουργού περιλαμβάνει δύο συναντήσεις εργασίας με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης, κατόπιν με εκπροσώπους επιστημονικών φορέων της Θεσσαλονίκης αλλά και της Βόρειας Ελλάδας και στο τέλος θα έχει συζήτηση με δήμαρχους της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ το πρωί θα προηγηθεί η συνάντηση του πρωθυπουργού στο Διοικητήριο με τους βουλευτές της ΝΔ Θεσσαλονίκης.

Το τσεκάρισμα των έργων

Σε ό,τι αφορά την ατζέντα των έργων της Θεσσαλονίκης, στην οποία αναμένεται να αναφερθούν την Τρίτη τόσο ο πρωθυπουργός όσο και υπουργός Επικρατείας το Μετρό και η έναρξη λειτουργίας του είναι στην πρώτη γραμμή της κυβερνητικής προσοχής. Η βασική γραμμή του έργου, συνολικού προϋπολογισμού (1,4 δισ.), θα δοθεί στην κυκλοφορία εντός του Νοεμβρίου 2024. Είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με τη βασική γραμμή να έχει μήκος 9,6 χλμ., να διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς, 18 driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας και ένα αμαξοστάσιο στην περιοχή της Πυλαίας, έκτασης περίπου 50 στρεμμάτων.

Σε ό,τι αφορά στην υλοποίηση στο σύνολο του έργου έχει φτάσει στο 94,60%, ενώ σήμερα εκτελούνται δοκιμές σε όλα τα συστήματα και τα τρένα σε καθημερινή βάση από τον ανάδοχο του έργου, αλλά και από την εταιρεία λειτουργίας. Παράλληλα εκτελούνται δοκιμές για την πιστοποίηση κατασκευής και την έκδοση των πιστοποιητικών για την άδεια λειτουργίας, αλλά και για την αντίστοιχη πιστοποίηση της εταιρείας λειτουργίας.

Έπονται η επέκταση προς την Καλαμαριά, προϋπολογισμού 577 εκατομμυρίων ευρώ με εκτιμώμενη ολοκλήρωση τους 6 με 8 μήνες μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής, η οποία θα περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς και 4,8 χλμ. υπόγειας γραμμής. Ακόμη προχωρούν η προμήθεια τροχαίου υλικού για το Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά (προϋπολογισμός: 175 εκατομμύρια ευρώ) με εκτιμώμενη ολοκλήρωση τον Δεκέμβριο του 2025, καθώς και τα συνοδά υποστηρικτικά έργα του σταθμού Νέας Ελβετίας για την εξυπηρέτηση και μετεπιβίβαση των μετακινούμενων επιβατών

Θα ακολουθήσουν η μελέτη για Βορειοδυτική επέκταση του Μετρό και η μελέτη ανάπτυξης. Επίσης η συνολική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 292 εκατομμύρια, με εκτιμώμενη ολοκλήρωση το 2034. Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου, του τροχαίου υλικού και των σιδηροδρομικών συστημάτων, την εξυπηρέτηση 300.000 επιβατών ανά ημέρα σε πλήρη λειτουργία της γραμμής και τη βελτίωση της αστικής κινητικότητας στη Θεσσαλονίκη. Από εκεί και πέρα στα σιδηροδρομικά έργα περιλαμβάνονται η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Ειδομένης (προϋπολογισμός: 50.666.400 € και εκτιμώμενη ολοκλήρωση ο Δεκέμβριος του 2026) και η σύνδεση του 6ου Προβλήτα Θεσσαλονίκης και του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης (προϋπολογισμός: 66.340.000 €).

Στα οδικά έργα ξεχωρίζει το FlyOver, προϋπολογισμού 462.768.000 €, που προβλέπει την κατασκευή υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου μήκους 13 χιλιομέτρων. η οποία αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης. Περιλαμβάνονται 9 ανισόπεδοι κόμβοι, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Εδώ η εκτιμώμενη ολοκλήρωση είναι για τον Μάιο του 2027. Ακόμη οδικό έργο είναι και η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και η λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού-Έδεσσας με τη μορφή των ΣΔΙΤ και ο Κάθετος Άξονας 56, που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της σύνδεσης της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου.

Στις αστικές συγκοινωνίες ξεχωρίζει η ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία στην περιοχή ευθύνης της ΟΣΕΘ ΑΕ, (προϋπολογισμού 869.745.284 €) και η προμήθεια των 110 λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη που ήδη παρελήφθησαν.

Στον τομέα της επιχειρηματικότητας προχωρά η ανάπλαση της ΔΕΘ. Εδώ έχουν ήδη γίνει προμελέτες (σκοπιμότητας, αρχιτεκτονική και τεχνική, κυκλοφοριακή), καθώς και αξιολόγηση των χρηματοοικονομικών παραδοχών για τις προϋποθέσεις προσέλκυσης ιδιώτη επενδυτή, η ωρίμανση των τευχών προκήρυξης προβλέπονται εντός του έτους, η προκήρυξη ανάθεσης του έργου έως τέλος του 2025 και η οριστικοποίηση αναδόχου στις αρχές του 2026.

Σημαντική πρόοδος καταγράφεται και για την ίδρυση του Τεχνολογικού Πάρκου 4ης γενιάς ThessINTEC στη περιοχής της Περαίας,

Προϋπολογισμού 33 εκατομμυρίων €, ενώ σε αυτά θα προστεθούν και 20 εκατομμύρια από ιδιωτικούς πόρους, ενώ για τη μετατροπή της Άτυπης Βιομηχανικής Συγκέντρωσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε Επιχειρηματικό Πάρκο Εξυγίανσης Καλοχωρίου αναμένεται η σύσταση Εταιρείας Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου.

Στα συν του τελευταίου διαστήματος για την κυβέρνηση στη Θεσσαλονίκη είναι η απόφαση για αξιοποίηση ακινήτου του Κυβερνείου (Παλατάκι), όπου ήδη υπογράφτηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με στόχο το Κυβερνείο να καταστεί εκ νέου τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη, ενώ έπονται η σύνταξη τευχών δημοπράτησης και η προκήρυξη του συνόλου των απαιτούμενων τεχνικών μελετών, η οριστικοποίηση του κόστους αποκατάστασης και η δημοπράτηση του έργου αποκατάστασης.

Στον τομέα της υγείας το Νέο Ογκολογικό Νοσοκομείο χωροθετήθηκε στο στρατόπεδο Καρατάσου, που βρίσκεται έναντι του «Παπαγεωργίου» και του 424 Στρατιωτικού Νοσοκομείου και όπου δημιουργείται ένα Πρότυπο Πάρκο Υγείας με επάρκεια χώρων, καθώς παραχωρούνται 150 στρέμματα, υπάρχει καλή πρόσβαση, αλλά επιπλέον δημιουργείται και η προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης της πόλης προς τα Δυτικά. Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο, που κατασκευάζεται με τη συνδρομή του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, προϋπολογισμού 443 εκατ. €, με την ολοκλήρωση να προγραμματίζεται για τον Δεκέμβριο του 2027, το οποίο θα αποτελέσει ένα υπερσύγχρονο νοσοκομείο, πρότυπο δημόσιας νοσηλείας για παιδιά και εφήβους του νομού Θεσσαλονίκης και όλης της Βόρειας Ελλάδας. Ακόμη προχωρούν οι εκσυγχρονισμοί των νοσοκομείων Γ. Παπανικολάου, Ιπποκράτειο, Παπαγεωργίου και Άγιος Παύλος και η αναβάθμιση των Κέντρων Υγείας της Θεσσαλονίκης.

Τέλος στον τομέα του Πολιτισμού υλοποιείται το Μουσείο crossover στο σταθμό «Σιντριβάνι», προϋπολογισμού 40.000.000 €, που γίνεται με χρηματοδότηση από την Αττικό Μετρό, το Μουσείο Ολοκαυτώματος (προϋπολογισμού: 45.000.000 € ), με φορέα υλοποίησης την Ισραηλίτικη Κοινότητα Θεσσαλονίκης και δωρητές το Ελληνικό Δημόσιο, την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση Γερμανίας και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ακόμη υλοποιούνται το Μουσείο Κινητών Ευρημάτων από τις ανασκαφές του μετρό στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά (προϋπολογισμού 14.133.050 €) και η αποκατάσταση του Χαμζά Μπέη Τζαμί (Αλκαζάρ), προϋπολογισμού: 10,5 εκατομμυρίων ευρώ που αναμένεται να ολοκηρωθεί τον Δεκέμβριο του 2025.

Αυτό σημαίνει δεκάδες έργα και δράσεις για τη Θεσσαλονίκη, που συνολικά πλησιάζουν τα 9 δισ.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 25.08.2024

Με βασικές σημαίες την περιφερειακή ανάπτυξη και τα έργα της Θεσσαλονίκης που βρίσκονται σε θετικό πρόσημο ανεβαίνει την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός για την παραδοσιακή συνάντηση προετοιμασίας ενόψει των εγκαινίων της φετινής 88ης ΔΕΘ. Πρόκειται για την πέμπτη άνοδο του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πόλη ως πρωθυπουργός για να εγκαινιάσει την Έκθεση και ίσως είναι η πρώτη φορά που όλα τα έργα της Θεσσαλονίκης, τα οποία τίθενται επί τάπητος στις συναντήσεις του με τους φορείς της πόλης, είναι σε προχωρημένη φάση, με το Μετρό και τη λειτουργία του να βρίσκεται προ των πυλών, κάτι που δίνει επιπλέον αέρα στα κυβερνητικά πανιά ενόψει της ΔΕΘ.

Το φετινό μοντέλο της επίσκεψης προεργασίας που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη παρουσία του πρωθυπουργού αλλά και ενισχυμένου κλιμακίου υπουργών διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα. Και αυτό γιατί στη φετινή πρωθυπουργική άνοδο δίπλα στις συναντήσεις με τους εκπροσώπους των φορέων της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Βόρειας Ελλάδας, έχει προστεθεί μία σημαντική καινοτομία που πραγματοποιείται για πρώτη φορά. Πρόκειται για την εκδήλωση που θα γίνει στο Μέγαρο Μουσικής όπου ο πρωθυπουργός θα μιλήσει με τίτλο «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη» και όπου θα γίνει από τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο η παρουσίαση της Ψηφιακής Πλατφόρμας erga.gov.gr. Πρόκειται για μία καινοτομία την οποία ο υπουργός Επικρατείας είχε προαναγγείλει στην ημερίδα του ομίλου της «Μακεδονίας» τον περασμένο Ιανουάριο και όπου ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει ανά πάσα στιγμή σε ποιο σημείο βρίσκεται το εκάστοτε έργο σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

Στόχος της πλατφόρμας είναι η συνεχής αξιολόγηση των έργων σε κάθε περιφέρεια, αλλά και η διαφάνεια, ενώ η στρατηγική της περιφερειακής ανάπτυξης αποτελεί μια πολύ σημαντική προτεραιότητα του πρωθυπουργού στο πλαίσιο της δεύτερης θητείας του. Και κουμπώνει με τα θέματα της καθημερινότητας που έχει προτεραιοποιήσει ο πρωθυπουργός εδώ και καιρό.

Την Τρίτη το πρόγραμμα του πρωθυπουργού περιλαμβάνει δύο συναντήσεις εργασίας με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης, κατόπιν με εκπροσώπους επιστημονικών φορέων της Θεσσαλονίκης αλλά και της Βόρειας Ελλάδας και στο τέλος θα έχει συζήτηση με δήμαρχους της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ το πρωί θα προηγηθεί η συνάντηση του πρωθυπουργού στο Διοικητήριο με τους βουλευτές της ΝΔ Θεσσαλονίκης.

Το τσεκάρισμα των έργων

Σε ό,τι αφορά την ατζέντα των έργων της Θεσσαλονίκης, στην οποία αναμένεται να αναφερθούν την Τρίτη τόσο ο πρωθυπουργός όσο και υπουργός Επικρατείας το Μετρό και η έναρξη λειτουργίας του είναι στην πρώτη γραμμή της κυβερνητικής προσοχής. Η βασική γραμμή του έργου, συνολικού προϋπολογισμού (1,4 δισ.), θα δοθεί στην κυκλοφορία εντός του Νοεμβρίου 2024. Είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με τη βασική γραμμή να έχει μήκος 9,6 χλμ., να διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς, 18 driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας και ένα αμαξοστάσιο στην περιοχή της Πυλαίας, έκτασης περίπου 50 στρεμμάτων.

Σε ό,τι αφορά στην υλοποίηση στο σύνολο του έργου έχει φτάσει στο 94,60%, ενώ σήμερα εκτελούνται δοκιμές σε όλα τα συστήματα και τα τρένα σε καθημερινή βάση από τον ανάδοχο του έργου, αλλά και από την εταιρεία λειτουργίας. Παράλληλα εκτελούνται δοκιμές για την πιστοποίηση κατασκευής και την έκδοση των πιστοποιητικών για την άδεια λειτουργίας, αλλά και για την αντίστοιχη πιστοποίηση της εταιρείας λειτουργίας.

Έπονται η επέκταση προς την Καλαμαριά, προϋπολογισμού 577 εκατομμυρίων ευρώ με εκτιμώμενη ολοκλήρωση τους 6 με 8 μήνες μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής, η οποία θα περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς και 4,8 χλμ. υπόγειας γραμμής. Ακόμη προχωρούν η προμήθεια τροχαίου υλικού για το Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά (προϋπολογισμός: 175 εκατομμύρια ευρώ) με εκτιμώμενη ολοκλήρωση τον Δεκέμβριο του 2025, καθώς και τα συνοδά υποστηρικτικά έργα του σταθμού Νέας Ελβετίας για την εξυπηρέτηση και μετεπιβίβαση των μετακινούμενων επιβατών

Θα ακολουθήσουν η μελέτη για Βορειοδυτική επέκταση του Μετρό και η μελέτη ανάπτυξης. Επίσης η συνολική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 292 εκατομμύρια, με εκτιμώμενη ολοκλήρωση το 2034. Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου, του τροχαίου υλικού και των σιδηροδρομικών συστημάτων, την εξυπηρέτηση 300.000 επιβατών ανά ημέρα σε πλήρη λειτουργία της γραμμής και τη βελτίωση της αστικής κινητικότητας στη Θεσσαλονίκη. Από εκεί και πέρα στα σιδηροδρομικά έργα περιλαμβάνονται η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Ειδομένης (προϋπολογισμός: 50.666.400 € και εκτιμώμενη ολοκλήρωση ο Δεκέμβριος του 2026) και η σύνδεση του 6ου Προβλήτα Θεσσαλονίκης και του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης (προϋπολογισμός: 66.340.000 €).

Στα οδικά έργα ξεχωρίζει το FlyOver, προϋπολογισμού 462.768.000 €, που προβλέπει την κατασκευή υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου μήκους 13 χιλιομέτρων. η οποία αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης. Περιλαμβάνονται 9 ανισόπεδοι κόμβοι, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Εδώ η εκτιμώμενη ολοκλήρωση είναι για τον Μάιο του 2027. Ακόμη οδικό έργο είναι και η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και η λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού-Έδεσσας με τη μορφή των ΣΔΙΤ και ο Κάθετος Άξονας 56, που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της σύνδεσης της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου.

Στις αστικές συγκοινωνίες ξεχωρίζει η ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία στην περιοχή ευθύνης της ΟΣΕΘ ΑΕ, (προϋπολογισμού 869.745.284 €) και η προμήθεια των 110 λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη που ήδη παρελήφθησαν.

Στον τομέα της επιχειρηματικότητας προχωρά η ανάπλαση της ΔΕΘ. Εδώ έχουν ήδη γίνει προμελέτες (σκοπιμότητας, αρχιτεκτονική και τεχνική, κυκλοφοριακή), καθώς και αξιολόγηση των χρηματοοικονομικών παραδοχών για τις προϋποθέσεις προσέλκυσης ιδιώτη επενδυτή, η ωρίμανση των τευχών προκήρυξης προβλέπονται εντός του έτους, η προκήρυξη ανάθεσης του έργου έως τέλος του 2025 και η οριστικοποίηση αναδόχου στις αρχές του 2026.

Σημαντική πρόοδος καταγράφεται και για την ίδρυση του Τεχνολογικού Πάρκου 4ης γενιάς ThessINTEC στη περιοχής της Περαίας,

Προϋπολογισμού 33 εκατομμυρίων €, ενώ σε αυτά θα προστεθούν και 20 εκατομμύρια από ιδιωτικούς πόρους, ενώ για τη μετατροπή της Άτυπης Βιομηχανικής Συγκέντρωσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε Επιχειρηματικό Πάρκο Εξυγίανσης Καλοχωρίου αναμένεται η σύσταση Εταιρείας Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου.

Στα συν του τελευταίου διαστήματος για την κυβέρνηση στη Θεσσαλονίκη είναι η απόφαση για αξιοποίηση ακινήτου του Κυβερνείου (Παλατάκι), όπου ήδη υπογράφτηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με στόχο το Κυβερνείο να καταστεί εκ νέου τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη, ενώ έπονται η σύνταξη τευχών δημοπράτησης και η προκήρυξη του συνόλου των απαιτούμενων τεχνικών μελετών, η οριστικοποίηση του κόστους αποκατάστασης και η δημοπράτηση του έργου αποκατάστασης.

Στον τομέα της υγείας το Νέο Ογκολογικό Νοσοκομείο χωροθετήθηκε στο στρατόπεδο Καρατάσου, που βρίσκεται έναντι του «Παπαγεωργίου» και του 424 Στρατιωτικού Νοσοκομείου και όπου δημιουργείται ένα Πρότυπο Πάρκο Υγείας με επάρκεια χώρων, καθώς παραχωρούνται 150 στρέμματα, υπάρχει καλή πρόσβαση, αλλά επιπλέον δημιουργείται και η προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης της πόλης προς τα Δυτικά. Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο, που κατασκευάζεται με τη συνδρομή του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, προϋπολογισμού 443 εκατ. €, με την ολοκλήρωση να προγραμματίζεται για τον Δεκέμβριο του 2027, το οποίο θα αποτελέσει ένα υπερσύγχρονο νοσοκομείο, πρότυπο δημόσιας νοσηλείας για παιδιά και εφήβους του νομού Θεσσαλονίκης και όλης της Βόρειας Ελλάδας. Ακόμη προχωρούν οι εκσυγχρονισμοί των νοσοκομείων Γ. Παπανικολάου, Ιπποκράτειο, Παπαγεωργίου και Άγιος Παύλος και η αναβάθμιση των Κέντρων Υγείας της Θεσσαλονίκης.

Τέλος στον τομέα του Πολιτισμού υλοποιείται το Μουσείο crossover στο σταθμό «Σιντριβάνι», προϋπολογισμού 40.000.000 €, που γίνεται με χρηματοδότηση από την Αττικό Μετρό, το Μουσείο Ολοκαυτώματος (προϋπολογισμού: 45.000.000 € ), με φορέα υλοποίησης την Ισραηλίτικη Κοινότητα Θεσσαλονίκης και δωρητές το Ελληνικό Δημόσιο, την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση Γερμανίας και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ακόμη υλοποιούνται το Μουσείο Κινητών Ευρημάτων από τις ανασκαφές του μετρό στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά (προϋπολογισμού 14.133.050 €) και η αποκατάσταση του Χαμζά Μπέη Τζαμί (Αλκαζάρ), προϋπολογισμού: 10,5 εκατομμυρίων ευρώ που αναμένεται να ολοκηρωθεί τον Δεκέμβριο του 2025.

Αυτό σημαίνει δεκάδες έργα και δράσεις για τη Θεσσαλονίκη, που συνολικά πλησιάζουν τα 9 δισ.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 25.08.2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία