Καλοκαίρι για τους κοσμηματοπώλες- Το 60% των πωλήσεων, στη θερινή περίοδο
26/08/2023 08:00
26/08/2023 08:00
Με τις πωλήσεις της τουριστικής περιόδου, να φθάνουν στο 60%-65% του ετήσιου τζίρου του ελληνικού κλάδου κοσμήματος, οι Έλληνες αργυροχρυσοχόοι και κοσμηματοπώλες έκαναν και φέτος καλοκαίρι, αν και όχι τόσο καλό, όσο το περίμεναν .
«Και οι επιχειρηματίες του κλάδου κοσμήματος σε ένα βαθμό διαψεύσθηκαν, επειδή είχαν εκθρέψει υπερβολικά αισιόδοξες προσδοκίες για την τουριστική σεζόν, επηρεασμένοι από τις πρόωρες προβλέψεις των επιχειρηματιών του τουρισμού. Ωστόσο, η τουριστική σεζόν για τις εταιρείες του κλάδου εξελίσσεται αρκετά ικανοποιητικά και, ενδεχομένως να πάει κι’ ακόμη καλύτερα, γιατί πολλοί επισκέπτες μεγαλύτερης οικονομικής επιφάνειας, έρχονται από το Σεπτέμβριο και μετά και όχι στη high season», δήλωσε στο makthes.gr o κ. Πέτρος Καλπακίδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπώλων Ωρολογοπώλων ( ΠΟΒΑΚΩ), όπως και του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης.
Για τον κλάδο, η θερινή σεζόν είναι εξαιρετικά σημαντική παρότι η δαπάνη των περισσοτέρων τουριστών, για την αγορά κοσμημάτων, δεν είναι υψηλή, καθώς κατά μέσο όρο κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ. Αν όμως αναλογιστεί κάποιος τον μεγάλο αριθμό των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας, τότε γίνεται αντιληπτό το πόσο υπολογίσιμα είναι τα έσοδα των κοσμηματοπωλείων κατά την τουριστική περίοδο, ειδικά αυτών που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές.
Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία, το 50% των κοσμημάτων που παράγονταν από Έλληνες αργυροχρυσοχόους, πωλούνταν κατά την τουριστική περίοδο, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν πρόσφατα στοιχεία που να επιβεβαιώνουν αυτό το ποσοστό, το οποίο μπορεί να είναι μικρότερο ή και μεγαλύτερο. Εν τούτοις είναι βέβαιο, ότι ο τουρισμός στηρίζει και τον ελληνικό κλάδο κοσμήματος.
Καλοί πελάτες οι Έλληνες του εξωτερικού
Όπως επισήμανε ο κ. Καλπακίδης, σημαντικά ποσά στα κοσμηματοπωλεία αφήνουν οι Έλληνες του εξωτερικού οι οποίοι προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους σε αγαθά διαρκείας, σε κοσμήματα και ωρολόγια, όταν έρχονται για διακοπές στην πατρίδα, στηρίζοντας έτσι με πολύ απτό τρόπο, την οικονομία της χώρας μας. Επίσης, επειδή στους θερμούς μήνες του έτους, γίνονται και πολλές βαπτίσεις, αρκετές πωλήσεις αφορούν σταυρούς, βραχιολάκια και άλλα κοσμήματα που προορίζονται για τα νεοφώτιστα νήπια.
Ωστόσο, οι πωλήσεις των κοσμηματοπωλείων δεν είναι ένα και το αυτό με τις πωλήσεις ελληνικών κοσμημάτων, αφού η αγορά έχει από χρόνια κατακλυστεί από εισαγόμενα κοσμήματα, που ζητιούνται αφ’ ενός λόγω χαμηλότερου κόστους και, αφ’ ετέρου, λόγω brand επειδή ειδικά Ασιάτες και Ανατολικοευρωπαίοι , δείχνουν να προτιμούν τις πολυδιαφημιζόμενες μπράντες.
Κατάργηση του φόρου πολυτελείας
«Η αγορά του κοσμήματος θα μπορούσε να τονωθεί εάν επιτέλους η Πολιτεία ικανοποιούσε το αίτημά μας, για την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στις πωλήσεις σε προϊόντα με τιμή άνω των 1.000 ευρώ. Αυτό το 10% του φόρου πολυτελείας, που προστίθεται στον ΦΠΑ, κάνει το ελληνικό κόσμημα λιγότερο ανταγωνιστικό, π.χ. από τα κοσμήματα που πωλούνται στη γειτονική Τουρκία, ενώ όπως είναι επόμενο, στρέφει τους αγοραστές στα φθηνότερα κοσμήματα», πρόσθεσε ο κ. Καλπακίδης.
Σε ό,τι αφορά τη γενικότερη πορεία του κλάδου, ο κ. Καλπακίδης είπε ότι οι επιχειρήσεις ανακάμπτουν από τα πολύ δύσκολα χρόνια της κρίσης και αυτό θα φανεί και στη φετινή κλαδική έκθεση Kosmima (21-23 Oκτωβρίου 2023), στην οποία οι συμμετοχές των επιχειρήσεων θα είναι αυξημένες σε σχέση με εκείνες της προηγούμενης διοργάνωσης.
Αναφερόμενος στα κοσμηματοπωλεία της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου είπε ότι οι επιχειρηματίες της πόλης, πλέον έχουν εγκαταλείψει, σε μεγάλο βαθμό, την παλαιότερη πρακτική, να διατηρούν καταστήματα σε Χαλκιδική και Πιερία, κατά τη θερινή σεζόν, ενώ μόνο σε λίγα ξενοδοχεία, πολυτελείας, υπάρχουν και κοσμηματοπωλεία.
Παλαιότερα, πριν την αναβάθμιση του οδικού δικτύου, πολλοί κοσμηματοπώλες της Θεσσαλονίκης είχαν και θερινή παρουσία , με καταστήματα, στη Χαλκιδική. Τότε, υπήρχε νόημα στη λειτουργία θερινού κοσμηματοπωλείου , επειδή η μετάβαση π.χ. από την Κασσάνδρα στη Θεσσαλονίκη, διαρκούσε ως και 2- 2,5 ώρες. Πλέον, με τη δραστική συντόμευση του χρόνου μετάβασης, οι τουρίστες μπορούν πολύ πιο άνετα να κατεβούν στην αγορά της Θεσσαλονίκης για να ψωνίσουν, κάτι που προτιμούν ειδικά όταν πρόκειται για κοσμήματα, επειδή έτσι έχουν μεγαλύτερα περιθώρια επιλογών.
Πάντως, η σεζόν έχει ακόμη πίσω την ουρά της, καθώς υπάρχει τουριστική κίνηση μέχρι και τα μέσα Οκτωβρίου στη χώρα μας, κάτι που τονώνει τις προσδοκίες των κοσμηματοπωλών για αύξηση των εσόδων τους στο υπόλοιπο της τουριστικής περιόδου.
19/03/2020 15:02
Με τις πωλήσεις της τουριστικής περιόδου, να φθάνουν στο 60%-65% του ετήσιου τζίρου του ελληνικού κλάδου κοσμήματος, οι Έλληνες αργυροχρυσοχόοι και κοσμηματοπώλες έκαναν και φέτος καλοκαίρι, αν και όχι τόσο καλό, όσο το περίμεναν .
«Και οι επιχειρηματίες του κλάδου κοσμήματος σε ένα βαθμό διαψεύσθηκαν, επειδή είχαν εκθρέψει υπερβολικά αισιόδοξες προσδοκίες για την τουριστική σεζόν, επηρεασμένοι από τις πρόωρες προβλέψεις των επιχειρηματιών του τουρισμού. Ωστόσο, η τουριστική σεζόν για τις εταιρείες του κλάδου εξελίσσεται αρκετά ικανοποιητικά και, ενδεχομένως να πάει κι’ ακόμη καλύτερα, γιατί πολλοί επισκέπτες μεγαλύτερης οικονομικής επιφάνειας, έρχονται από το Σεπτέμβριο και μετά και όχι στη high season», δήλωσε στο makthes.gr o κ. Πέτρος Καλπακίδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπώλων Ωρολογοπώλων ( ΠΟΒΑΚΩ), όπως και του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης.
Για τον κλάδο, η θερινή σεζόν είναι εξαιρετικά σημαντική παρότι η δαπάνη των περισσοτέρων τουριστών, για την αγορά κοσμημάτων, δεν είναι υψηλή, καθώς κατά μέσο όρο κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ. Αν όμως αναλογιστεί κάποιος τον μεγάλο αριθμό των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας, τότε γίνεται αντιληπτό το πόσο υπολογίσιμα είναι τα έσοδα των κοσμηματοπωλείων κατά την τουριστική περίοδο, ειδικά αυτών που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές.
Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία, το 50% των κοσμημάτων που παράγονταν από Έλληνες αργυροχρυσοχόους, πωλούνταν κατά την τουριστική περίοδο, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν πρόσφατα στοιχεία που να επιβεβαιώνουν αυτό το ποσοστό, το οποίο μπορεί να είναι μικρότερο ή και μεγαλύτερο. Εν τούτοις είναι βέβαιο, ότι ο τουρισμός στηρίζει και τον ελληνικό κλάδο κοσμήματος.
Καλοί πελάτες οι Έλληνες του εξωτερικού
Όπως επισήμανε ο κ. Καλπακίδης, σημαντικά ποσά στα κοσμηματοπωλεία αφήνουν οι Έλληνες του εξωτερικού οι οποίοι προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους σε αγαθά διαρκείας, σε κοσμήματα και ωρολόγια, όταν έρχονται για διακοπές στην πατρίδα, στηρίζοντας έτσι με πολύ απτό τρόπο, την οικονομία της χώρας μας. Επίσης, επειδή στους θερμούς μήνες του έτους, γίνονται και πολλές βαπτίσεις, αρκετές πωλήσεις αφορούν σταυρούς, βραχιολάκια και άλλα κοσμήματα που προορίζονται για τα νεοφώτιστα νήπια.
Ωστόσο, οι πωλήσεις των κοσμηματοπωλείων δεν είναι ένα και το αυτό με τις πωλήσεις ελληνικών κοσμημάτων, αφού η αγορά έχει από χρόνια κατακλυστεί από εισαγόμενα κοσμήματα, που ζητιούνται αφ’ ενός λόγω χαμηλότερου κόστους και, αφ’ ετέρου, λόγω brand επειδή ειδικά Ασιάτες και Ανατολικοευρωπαίοι , δείχνουν να προτιμούν τις πολυδιαφημιζόμενες μπράντες.
Κατάργηση του φόρου πολυτελείας
«Η αγορά του κοσμήματος θα μπορούσε να τονωθεί εάν επιτέλους η Πολιτεία ικανοποιούσε το αίτημά μας, για την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στις πωλήσεις σε προϊόντα με τιμή άνω των 1.000 ευρώ. Αυτό το 10% του φόρου πολυτελείας, που προστίθεται στον ΦΠΑ, κάνει το ελληνικό κόσμημα λιγότερο ανταγωνιστικό, π.χ. από τα κοσμήματα που πωλούνται στη γειτονική Τουρκία, ενώ όπως είναι επόμενο, στρέφει τους αγοραστές στα φθηνότερα κοσμήματα», πρόσθεσε ο κ. Καλπακίδης.
Σε ό,τι αφορά τη γενικότερη πορεία του κλάδου, ο κ. Καλπακίδης είπε ότι οι επιχειρήσεις ανακάμπτουν από τα πολύ δύσκολα χρόνια της κρίσης και αυτό θα φανεί και στη φετινή κλαδική έκθεση Kosmima (21-23 Oκτωβρίου 2023), στην οποία οι συμμετοχές των επιχειρήσεων θα είναι αυξημένες σε σχέση με εκείνες της προηγούμενης διοργάνωσης.
Αναφερόμενος στα κοσμηματοπωλεία της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου είπε ότι οι επιχειρηματίες της πόλης, πλέον έχουν εγκαταλείψει, σε μεγάλο βαθμό, την παλαιότερη πρακτική, να διατηρούν καταστήματα σε Χαλκιδική και Πιερία, κατά τη θερινή σεζόν, ενώ μόνο σε λίγα ξενοδοχεία, πολυτελείας, υπάρχουν και κοσμηματοπωλεία.
Παλαιότερα, πριν την αναβάθμιση του οδικού δικτύου, πολλοί κοσμηματοπώλες της Θεσσαλονίκης είχαν και θερινή παρουσία , με καταστήματα, στη Χαλκιδική. Τότε, υπήρχε νόημα στη λειτουργία θερινού κοσμηματοπωλείου , επειδή η μετάβαση π.χ. από την Κασσάνδρα στη Θεσσαλονίκη, διαρκούσε ως και 2- 2,5 ώρες. Πλέον, με τη δραστική συντόμευση του χρόνου μετάβασης, οι τουρίστες μπορούν πολύ πιο άνετα να κατεβούν στην αγορά της Θεσσαλονίκης για να ψωνίσουν, κάτι που προτιμούν ειδικά όταν πρόκειται για κοσμήματα, επειδή έτσι έχουν μεγαλύτερα περιθώρια επιλογών.
Πάντως, η σεζόν έχει ακόμη πίσω την ουρά της, καθώς υπάρχει τουριστική κίνηση μέχρι και τα μέσα Οκτωβρίου στη χώρα μας, κάτι που τονώνει τις προσδοκίες των κοσμηματοπωλών για αύξηση των εσόδων τους στο υπόλοιπο της τουριστικής περιόδου.
ΣΧΟΛΙΑ