Κάνουν έξωση στον ΟΑΣΘ
06/06/2022 07:00
06/06/2022 07:00
Με νέα προβλήματα έρχεται αντιμέτωπη η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Μετά τις τελευταίες κινητοποιήσεις των εργαζομένων που σήκωσαν χειρόφρενο στα αστικά λεωφορεία διεκδικώντας την συμφωνημένη, όπως υποστηρίζουν υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, τα κενά των οδηγών που προέκυψαν κυρίως λόγω της συνταξιοδότησης υπαλλήλων και της μη κάλυψης των κενών που δημιουργήθηκαν με νέο προσωπικό, κάτι που έχει δημιουργήσει το εξής παράδοξο για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης: να υπάρχουν λεωφορεία αλλά να παραμένουν ακινητοποιημένα καθώς απουσιάζουν οι... οδηγοί και τα «παρκαρισμένα» στα αμαξοστάσια λεωφορεία της Λειψίας που αγόρασε η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, επειδή δεν έχουν γίνει σε αυτά οι απαραίτητες εργασίες, ο ΟΑΣΘ κινδυνεύει με... έξωση.
Μόλις την περασμένη Πέμπτη επιδόθηκε στην διοίκηση του Οργανισμού νέα αγωγή για την μη καταβολή μισθωμάτων, την οποία κατέθεσε ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «Ηρακλής». Η αγωγή που κατατέθηκε στις Δικαστικές Αρχές και πιο συγκεκριμένα στο Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, αναμένεται να συζητηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες τον Νοέμβριο 2022 και έρχεται σε συνέχεια των μισθωτικών αγωγών που έχουν ήδη κατατεθεί, υπήρξαν πρωτόδικες αποφάσεις που δικαίωναν τον ΟΑΣΘ, πρόσφατα κατατέθηκαν Εφέσεις που συζητήθηκαν και αναμένονται οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις.
Η τελευταία αγωγή πλην της διοίκησης του Οργανισμού κοινοποιήθηκε και στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών. Ο ΠΣΑΘ διεκδικεί συνολικά το ποσό των δώδεκα και πλέον εκατομμυρίων ευρώ από τον Οργανισμό, χρήματα για την εκμίσθωση τριών ακινήτων ιδιοκτησίας του ΠΣΑΘ «Ηρακλή» τα οποία χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ αλλά δεν καταβάλλει ενοίκια. Πρόκειται για τα δυο αμαξοστάσια, του Φοίνικα και της Σταυρούπολης και το εμπορικό κέντρο Civitas επί της οδού Παπαναστασίου 90 στο οποίο στεγάζεται σχεδόν το σύνολο των διοικητικών και λοιπών υπηρεσιών του Οργανισμού.
Βολές κατά της διοίκησης
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού «Ηρακλής», Γιώργος Σταματίου τα συνολικά οφέλη του ΟΑΣΘ ξεπερνούν τα 12.000.000 ευρώ. «Έχουμε να δούμε το χρώμα του χρήματος από το 2014» αναφέρει χαρακτηριστικά. Οι πρώτες μισθωτικές αγωγές που κατατέθηκαν αφορούν τις περιόδους 2014-2015 και 2016-2017 ενώ η τελευταία αφορά το διάστημα από 01/01/2018 μέχρι και σήμερα. Σύμφωνα με τον κ. Σταματίου υπολογίζεται πως ο ΟΑΣΘ υποχρεούται να καταβάλλει συνολικό ποσό 1.100.000 ευρώ ανά έτος ως μίσθωμα για την χρήση των παραπάνω χώρων.
Όπως λέει ο κ. Σταματίου η νομική διεκδίκηση των χρημάτων από τον Οργανισμό έρχεται ως κατάληξη των δεκάδων, όπως υποστηρίζει συναντήσεων και συσκέψεων με την σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά και σχετικών ενημερώσεων των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, οι οποίες όμως όπως τονίζει δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα. «Πρόσφατο διαφημιστικό του Οργανισμού ζητά από το επιβατικό κοινό να μην είναι... τζαμπατζής. Ξεχνά βέβαια να πει πως ο ίδιος είναι ο αρχιτζαμπατζής της πόλης» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σταματίου εξαπολύοντας τα βέλη του στην διοίκηση του Οργανισμού. «Έχουμε να λάβουμε μηνιαίο μίσθωμα εδώ και οκτώ χρόνια» εξηγεί.
Ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών «Ο Ηρακλής» διαθέτει 1.374 μέλη και διαθέτει τέσσερα ακίνητα στη Θεσσαλονίκη. Πολλοί από τους μετόχους του «Ηρακλή» είναι και πρώην μικρομέτοχοι του πρώην ιδιωτικού ΟΑΣΘ.
«Ο ΟΑΣΘ παραμένει ιδιωτικός. Είναι ένα Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που την μια μόνο μετοχή που διαθέτει την ελέγχει το ελληνικό δημόσιο. Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, γι’ αυτό κοινοποιούμε την αγωγή μας και στην εταιρεία που έχει αναλάβει την εκκαθάριση» τονίζει ο κ. Σταματίου συμπληρώνοντας ότι αν και οι πολλές συζητήσεις που είχε η πλευρά του «Ηρακλή» με την διοίκηση του ΟΑΣΘ κατέληξαν σε μία συμφωνία των δυο πλευρών το φθινόπωρο του 2020 βάσει της οποίας γινόταν διακανονισμός για την εξόφληση των οφειλών, ωστόσο η συμφωνία αυτή ποτέ δεν υπογράφτηκε γιατί «έπρεπε να περάσει από τη γενική Συνέλευση του Οργανισμού η οποία όμως δεν έχει συγκληθεί» λέει ο κ. Σταματίου.
Επαφές για να λυθεί το ζήτημα
Ο ΠΣΑΘ «Ηρακλής» τον Αύγουστο 2021 πραγματοποίησε στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» ενημερωτική εκδήλωση με σκοπό να πληροφορήσει για τις εξελίξεις τόσο τα μέλη του, όσο και το κοινό της Θεσσαλονίκης αλλά και την πολιτική ηγεσία της πόλης. Μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο ο κ. Σταματίου, ως νόμιμος εκπρόσωπος του «Ηρακλή» ήρθε αντιμέτωπος με ποινική δίωξη για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία για χρήματα όμως που όπως ο ίδιος ισχυρίζεται ο «Ηρακλής» δεν έλαβε. Για το ζήτημα ενημερώθηκαν οι συναρμόδιοι υπουργοί Μεταφορών και Υποδομών και Οικονομικών. Τελικά κατατέθηκε στους λογαριασμούς του Συνεταιρισμού το ποσό των 180.000 ευρώ, το οποίο αποδόθηκε στην εφορία και έπαυσε η ποινική δίωξη.
«Το Ταμείο είναι αρνητικό, όχι μηδενικό. Δυστυχώς, το ενδιαφέρον περιορίστηκε μόνο στην κατάθεση του παραπάνω ποσού» υποστηρίζει ο κ. Σταματίου.
Νομικοί κύκλοι πάντως υποστηρίζουν στη «ΜτΚ» πως ο ΟΑΣΘ «προστατεύεται» και για το λόγο αυτό απορρίφθηκαν οι προηγούμενες αγωγές που κατατέθηκαν από τον «Ηρακλή» από το νόμο 4482/2017, δηλαδή το νόμο κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ με τον οποίο τέθηκε σε εκκαθάριση εν λειτουργία ο Οργανισμός.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 05.06.2022
Με νέα προβλήματα έρχεται αντιμέτωπη η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Μετά τις τελευταίες κινητοποιήσεις των εργαζομένων που σήκωσαν χειρόφρενο στα αστικά λεωφορεία διεκδικώντας την συμφωνημένη, όπως υποστηρίζουν υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, τα κενά των οδηγών που προέκυψαν κυρίως λόγω της συνταξιοδότησης υπαλλήλων και της μη κάλυψης των κενών που δημιουργήθηκαν με νέο προσωπικό, κάτι που έχει δημιουργήσει το εξής παράδοξο για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης: να υπάρχουν λεωφορεία αλλά να παραμένουν ακινητοποιημένα καθώς απουσιάζουν οι... οδηγοί και τα «παρκαρισμένα» στα αμαξοστάσια λεωφορεία της Λειψίας που αγόρασε η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, επειδή δεν έχουν γίνει σε αυτά οι απαραίτητες εργασίες, ο ΟΑΣΘ κινδυνεύει με... έξωση.
Μόλις την περασμένη Πέμπτη επιδόθηκε στην διοίκηση του Οργανισμού νέα αγωγή για την μη καταβολή μισθωμάτων, την οποία κατέθεσε ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «Ηρακλής». Η αγωγή που κατατέθηκε στις Δικαστικές Αρχές και πιο συγκεκριμένα στο Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, αναμένεται να συζητηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες τον Νοέμβριο 2022 και έρχεται σε συνέχεια των μισθωτικών αγωγών που έχουν ήδη κατατεθεί, υπήρξαν πρωτόδικες αποφάσεις που δικαίωναν τον ΟΑΣΘ, πρόσφατα κατατέθηκαν Εφέσεις που συζητήθηκαν και αναμένονται οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις.
Η τελευταία αγωγή πλην της διοίκησης του Οργανισμού κοινοποιήθηκε και στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών. Ο ΠΣΑΘ διεκδικεί συνολικά το ποσό των δώδεκα και πλέον εκατομμυρίων ευρώ από τον Οργανισμό, χρήματα για την εκμίσθωση τριών ακινήτων ιδιοκτησίας του ΠΣΑΘ «Ηρακλή» τα οποία χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ αλλά δεν καταβάλλει ενοίκια. Πρόκειται για τα δυο αμαξοστάσια, του Φοίνικα και της Σταυρούπολης και το εμπορικό κέντρο Civitas επί της οδού Παπαναστασίου 90 στο οποίο στεγάζεται σχεδόν το σύνολο των διοικητικών και λοιπών υπηρεσιών του Οργανισμού.
Βολές κατά της διοίκησης
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού «Ηρακλής», Γιώργος Σταματίου τα συνολικά οφέλη του ΟΑΣΘ ξεπερνούν τα 12.000.000 ευρώ. «Έχουμε να δούμε το χρώμα του χρήματος από το 2014» αναφέρει χαρακτηριστικά. Οι πρώτες μισθωτικές αγωγές που κατατέθηκαν αφορούν τις περιόδους 2014-2015 και 2016-2017 ενώ η τελευταία αφορά το διάστημα από 01/01/2018 μέχρι και σήμερα. Σύμφωνα με τον κ. Σταματίου υπολογίζεται πως ο ΟΑΣΘ υποχρεούται να καταβάλλει συνολικό ποσό 1.100.000 ευρώ ανά έτος ως μίσθωμα για την χρήση των παραπάνω χώρων.
Όπως λέει ο κ. Σταματίου η νομική διεκδίκηση των χρημάτων από τον Οργανισμό έρχεται ως κατάληξη των δεκάδων, όπως υποστηρίζει συναντήσεων και συσκέψεων με την σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά και σχετικών ενημερώσεων των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, οι οποίες όμως όπως τονίζει δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα. «Πρόσφατο διαφημιστικό του Οργανισμού ζητά από το επιβατικό κοινό να μην είναι... τζαμπατζής. Ξεχνά βέβαια να πει πως ο ίδιος είναι ο αρχιτζαμπατζής της πόλης» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σταματίου εξαπολύοντας τα βέλη του στην διοίκηση του Οργανισμού. «Έχουμε να λάβουμε μηνιαίο μίσθωμα εδώ και οκτώ χρόνια» εξηγεί.
Ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών «Ο Ηρακλής» διαθέτει 1.374 μέλη και διαθέτει τέσσερα ακίνητα στη Θεσσαλονίκη. Πολλοί από τους μετόχους του «Ηρακλή» είναι και πρώην μικρομέτοχοι του πρώην ιδιωτικού ΟΑΣΘ.
«Ο ΟΑΣΘ παραμένει ιδιωτικός. Είναι ένα Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που την μια μόνο μετοχή που διαθέτει την ελέγχει το ελληνικό δημόσιο. Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, γι’ αυτό κοινοποιούμε την αγωγή μας και στην εταιρεία που έχει αναλάβει την εκκαθάριση» τονίζει ο κ. Σταματίου συμπληρώνοντας ότι αν και οι πολλές συζητήσεις που είχε η πλευρά του «Ηρακλή» με την διοίκηση του ΟΑΣΘ κατέληξαν σε μία συμφωνία των δυο πλευρών το φθινόπωρο του 2020 βάσει της οποίας γινόταν διακανονισμός για την εξόφληση των οφειλών, ωστόσο η συμφωνία αυτή ποτέ δεν υπογράφτηκε γιατί «έπρεπε να περάσει από τη γενική Συνέλευση του Οργανισμού η οποία όμως δεν έχει συγκληθεί» λέει ο κ. Σταματίου.
Επαφές για να λυθεί το ζήτημα
Ο ΠΣΑΘ «Ηρακλής» τον Αύγουστο 2021 πραγματοποίησε στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» ενημερωτική εκδήλωση με σκοπό να πληροφορήσει για τις εξελίξεις τόσο τα μέλη του, όσο και το κοινό της Θεσσαλονίκης αλλά και την πολιτική ηγεσία της πόλης. Μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο ο κ. Σταματίου, ως νόμιμος εκπρόσωπος του «Ηρακλή» ήρθε αντιμέτωπος με ποινική δίωξη για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία για χρήματα όμως που όπως ο ίδιος ισχυρίζεται ο «Ηρακλής» δεν έλαβε. Για το ζήτημα ενημερώθηκαν οι συναρμόδιοι υπουργοί Μεταφορών και Υποδομών και Οικονομικών. Τελικά κατατέθηκε στους λογαριασμούς του Συνεταιρισμού το ποσό των 180.000 ευρώ, το οποίο αποδόθηκε στην εφορία και έπαυσε η ποινική δίωξη.
«Το Ταμείο είναι αρνητικό, όχι μηδενικό. Δυστυχώς, το ενδιαφέρον περιορίστηκε μόνο στην κατάθεση του παραπάνω ποσού» υποστηρίζει ο κ. Σταματίου.
Νομικοί κύκλοι πάντως υποστηρίζουν στη «ΜτΚ» πως ο ΟΑΣΘ «προστατεύεται» και για το λόγο αυτό απορρίφθηκαν οι προηγούμενες αγωγές που κατατέθηκαν από τον «Ηρακλή» από το νόμο 4482/2017, δηλαδή το νόμο κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ με τον οποίο τέθηκε σε εκκαθάριση εν λειτουργία ο Οργανισμός.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 05.06.2022
ΣΧΟΛΙΑ