Καραμανλής: Τον Δεκέμβριο θα επιλεγεί ο ανάδοχος για την σύνδεση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ με την ΠΑΘΕ
18/09/2020 15:20
18/09/2020 15:20
Οι μεταφορικές επενδύσεις και η υλοποίηση στρατηγικών υποδομών, οι οποίες δρουν ως επιταχυντές της ανάπτυξης τέθηκαν επί τάπητος στο πάνελ με θέμα «Μεταφορές και υποδομές ως εργαλεία ανάπτυξης».
«Τα project υποδομών και μεταφορών θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην αξιοποίηση των πόρων του ταμείου ανάκαμψης, η επόμενη γενιά έργων έχει να κάνει με τον σιδηρόδορομο, επεσήμανε ο Κώστας Καραμανλής, υπουργός μεταφορών και υποδομών. Παράλληλα ανέφερε πως μέσα στον Δεκέμβριο θα έχουμε ανάδοχο για την σύνδεση του 6ου προβλήτα με την ΠΑΘΕ, έργο ύψους 70 εκατ. ευρώ».
«Εντός του 2021 ξεκινάει και η διαγωνιστική διαδικασία για να συνδεθούν τα υπολειπόμενα 3 χλμ. του σιδηρόδρομου με το λιμάνι της πόλης», πρόσθεσε. «Είναι αστείο να μιλάμε για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χωρίς σιδηρόδρομο», τόνισε.
Αναφέρθηκε και στο flyover, την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου της ανατολικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το κόστος του εκτιμάται στα 470 εκατ. ευρώ.
Το καινοτόμο έργο αφορά 13 χιλιόμετρα, με οχτώ νέες γέφυρες, εννιά ανισόπεδους κόμβους,τρεις νέες σήραγγες και τέσσερα χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας.
Χαρακτήρισε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ «το μεγαλύτερο ανέδκοτο των τελευταίων 30 ετών στην ΕΕ». Ο κ.Καραμανλής σημείωσε οτι «δεν είναι δυνατόν κάθε φορά που αλλάζουμε άποψη για τα αρχαία της Βενιζέλου οι μισοί να τρέχουν στον ΣτΕ για προσφυγές».
Ταχιάος:"Μετρό το 2023 αν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές"
«Εφόσον υπάρξουν νέες δικαστικές εμπλοκές που θα καθυστερήσουν την ολοκλήρωση του μετρό θα εισηγηθούμε την ακύρωση του διαγωνισμού, μέχρι το τέλος του μήνα θα δούμε που πηγαίνει η υπόθεση», επεσήμανε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος. Υπερασπίστηκε την απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων της Βενιζέλου. Δεσμεύτηκε «ότι θα δουλέψουμε για να είναι έτοιμο το έργο το 2023, θα συμφωνήσουμε με τον ανάδοχο του έργου για την παράδοση του μετρό τον Απρίλιο του 2023, η ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλλει στην αύξηση του τοπικού ΑΕΠ κατά 1% ετησίως». Την ίδια στιγμή τόνισε ότι «το 2019 όταν αναλάβαμε τη διοίκηση της εταιρείας δεν βρήκαμε καμία εγκεκριμένη μελέτη για τα αρχαία της Βενιζέλου, όταν η πολιτική εμπλέκεται σε ένα έργο δημιουργούνται παθογένειες». Ο κ.Ταχιάος άφησε αιχμές για μερίδα αρχαιολόγων που επιδίδεται σε «δικαστικό ακτιβισμό».
«Θα ασκήσουμε εποικοδομητική κριτική στην κυβέρνηση που θα έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα θα προχωρήσουν τα έργα», ανέφερε ο Νίκος Παππάς, βουλευτής και τομεάρχης υποδομών και μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ.
«Είναι μεγάλη ευκαιρία για την χώρα να αξιοποιήσει τα κονδύλια του ταμείου, δεν πρέπει να χαθεί αυτό το ραντεβού», σημείωσε ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του Κινήματος Αλλαγής και επικεφαλής του τομέα περιβάλλοντος, ενέργειας και κλιματικής αλλαγής, Γιώργος Αρβανιτίδης. Πρότεινε να αυξηθεί το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και να διοχετευτούν έγκαιρα στην αγορά οι πόροι του ΕΣΠΑ. Έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου ενώ αναφερόμενος στις υποδομές της Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για τραγική κατάσταση.
«Η επέκταση του 6ου προβλήτα θα τριπλασιάσει τη δυναμικότητα του λιμανιού», σημείωσε Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΛΘ. «Μέχρι τον Φεβουάριο ευελοιστοπυμε να έχουμε ανάδοχο για το έργο», ανέφερε. «Το επενδυτικό πρόγραμμα του οργανισμού προσεγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ, θα αναβαθμιστεί ο επιβατικός σταθμός», υποστήριξε. Ζήτησε περαιτέρω ανάπτυξη της σύνδεσης του λιμανιού με την Εγνατία Οδό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο κ.Λιάγκος στάθηκε στην ανάγκη για συνεργασία της διοίκησης του ΟΛΘ με όλους τους τοπικούς φορείς.
«Βελτιώσαμε σε μεγάλο βαθμό την κατάσταση των αεροδρομίων που παραλάβαμε, το καινούργιο τέρμιναλ στο «Μακεδονία» με κάνει πολύ περήφανο, θα διπλασιαστεί η χωρητικότητα του αερολιμένος, τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν είτε στα τέλη του τρέχοντος έτους είτε στις αρχές του επόμενου», ανέφερε ο Alexander Zinell, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece. Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του πως την επόμενη σεζόν θα ανακάμψει η τουριστική κίνηση.
Ο διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, επικρότησε την πρόθεση της κυβέρνησης να διατεθεί μέρος των κονδυλίων της ΕΕ στην αναβάθμιση του σιδηροδρμικού δικτύου. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2019 μετέφερε 20 εκατ. επιβάτες και 1,4 εκατ. τόνους αγαθών. «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι πολύ σημαντικό για τα Βαλκάνια λόγω της γεωστρατηγικής του θέσης», τόνισε ο κ.Τσαλίδης. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωθεί μέχρι το 2022 σε 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα. Η εταιρεία θα παραλάβει πέντε νέα τραίνα «που θα προσφέρουν ποιοτικότερες υπηρεσίες στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα, το πρώτο θα έρθει μέχρι το τέλος του 2020».
Τη συζήτηση συντόνισε ο Δημήτρης Βενιέρης.
Οι μεταφορικές επενδύσεις και η υλοποίηση στρατηγικών υποδομών, οι οποίες δρουν ως επιταχυντές της ανάπτυξης τέθηκαν επί τάπητος στο πάνελ με θέμα «Μεταφορές και υποδομές ως εργαλεία ανάπτυξης».
«Τα project υποδομών και μεταφορών θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην αξιοποίηση των πόρων του ταμείου ανάκαμψης, η επόμενη γενιά έργων έχει να κάνει με τον σιδηρόδορομο, επεσήμανε ο Κώστας Καραμανλής, υπουργός μεταφορών και υποδομών. Παράλληλα ανέφερε πως μέσα στον Δεκέμβριο θα έχουμε ανάδοχο για την σύνδεση του 6ου προβλήτα με την ΠΑΘΕ, έργο ύψους 70 εκατ. ευρώ».
«Εντός του 2021 ξεκινάει και η διαγωνιστική διαδικασία για να συνδεθούν τα υπολειπόμενα 3 χλμ. του σιδηρόδρομου με το λιμάνι της πόλης», πρόσθεσε. «Είναι αστείο να μιλάμε για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χωρίς σιδηρόδρομο», τόνισε.
Αναφέρθηκε και στο flyover, την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου της ανατολικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το κόστος του εκτιμάται στα 470 εκατ. ευρώ.
Το καινοτόμο έργο αφορά 13 χιλιόμετρα, με οχτώ νέες γέφυρες, εννιά ανισόπεδους κόμβους,τρεις νέες σήραγγες και τέσσερα χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας.
Χαρακτήρισε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ «το μεγαλύτερο ανέδκοτο των τελευταίων 30 ετών στην ΕΕ». Ο κ.Καραμανλής σημείωσε οτι «δεν είναι δυνατόν κάθε φορά που αλλάζουμε άποψη για τα αρχαία της Βενιζέλου οι μισοί να τρέχουν στον ΣτΕ για προσφυγές».
Ταχιάος:"Μετρό το 2023 αν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές"
«Εφόσον υπάρξουν νέες δικαστικές εμπλοκές που θα καθυστερήσουν την ολοκλήρωση του μετρό θα εισηγηθούμε την ακύρωση του διαγωνισμού, μέχρι το τέλος του μήνα θα δούμε που πηγαίνει η υπόθεση», επεσήμανε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος. Υπερασπίστηκε την απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων της Βενιζέλου. Δεσμεύτηκε «ότι θα δουλέψουμε για να είναι έτοιμο το έργο το 2023, θα συμφωνήσουμε με τον ανάδοχο του έργου για την παράδοση του μετρό τον Απρίλιο του 2023, η ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλλει στην αύξηση του τοπικού ΑΕΠ κατά 1% ετησίως». Την ίδια στιγμή τόνισε ότι «το 2019 όταν αναλάβαμε τη διοίκηση της εταιρείας δεν βρήκαμε καμία εγκεκριμένη μελέτη για τα αρχαία της Βενιζέλου, όταν η πολιτική εμπλέκεται σε ένα έργο δημιουργούνται παθογένειες». Ο κ.Ταχιάος άφησε αιχμές για μερίδα αρχαιολόγων που επιδίδεται σε «δικαστικό ακτιβισμό».
«Θα ασκήσουμε εποικοδομητική κριτική στην κυβέρνηση που θα έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα θα προχωρήσουν τα έργα», ανέφερε ο Νίκος Παππάς, βουλευτής και τομεάρχης υποδομών και μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ.
«Είναι μεγάλη ευκαιρία για την χώρα να αξιοποιήσει τα κονδύλια του ταμείου, δεν πρέπει να χαθεί αυτό το ραντεβού», σημείωσε ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του Κινήματος Αλλαγής και επικεφαλής του τομέα περιβάλλοντος, ενέργειας και κλιματικής αλλαγής, Γιώργος Αρβανιτίδης. Πρότεινε να αυξηθεί το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και να διοχετευτούν έγκαιρα στην αγορά οι πόροι του ΕΣΠΑ. Έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου ενώ αναφερόμενος στις υποδομές της Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για τραγική κατάσταση.
«Η επέκταση του 6ου προβλήτα θα τριπλασιάσει τη δυναμικότητα του λιμανιού», σημείωσε Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΛΘ. «Μέχρι τον Φεβουάριο ευελοιστοπυμε να έχουμε ανάδοχο για το έργο», ανέφερε. «Το επενδυτικό πρόγραμμα του οργανισμού προσεγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ, θα αναβαθμιστεί ο επιβατικός σταθμός», υποστήριξε. Ζήτησε περαιτέρω ανάπτυξη της σύνδεσης του λιμανιού με την Εγνατία Οδό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο κ.Λιάγκος στάθηκε στην ανάγκη για συνεργασία της διοίκησης του ΟΛΘ με όλους τους τοπικούς φορείς.
«Βελτιώσαμε σε μεγάλο βαθμό την κατάσταση των αεροδρομίων που παραλάβαμε, το καινούργιο τέρμιναλ στο «Μακεδονία» με κάνει πολύ περήφανο, θα διπλασιαστεί η χωρητικότητα του αερολιμένος, τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν είτε στα τέλη του τρέχοντος έτους είτε στις αρχές του επόμενου», ανέφερε ο Alexander Zinell, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece. Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του πως την επόμενη σεζόν θα ανακάμψει η τουριστική κίνηση.
Ο διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, επικρότησε την πρόθεση της κυβέρνησης να διατεθεί μέρος των κονδυλίων της ΕΕ στην αναβάθμιση του σιδηροδρμικού δικτύου. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2019 μετέφερε 20 εκατ. επιβάτες και 1,4 εκατ. τόνους αγαθών. «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι πολύ σημαντικό για τα Βαλκάνια λόγω της γεωστρατηγικής του θέσης», τόνισε ο κ.Τσαλίδης. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωθεί μέχρι το 2022 σε 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα. Η εταιρεία θα παραλάβει πέντε νέα τραίνα «που θα προσφέρουν ποιοτικότερες υπηρεσίες στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα, το πρώτο θα έρθει μέχρι το τέλος του 2020».
Τη συζήτηση συντόνισε ο Δημήτρης Βενιέρης.
ΣΧΟΛΙΑ