Κάρλο Μπιάνκο στη «ΜτΚ»: Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι εκ των ασφαλέστερων παγκοσμίως
30/11/2024 14:00
30/11/2024 14:00
Ο κορυφαίος τεχνολογικός σχεδιασμός του Μετρό Θεσσαλονίκης δικτύου, σε συνδυασμό με την αποδεδειγμένη εμπειρία της THEMA στη λειτουργία Αυτόματων Μετρό, αποτελεί εχέγγυο ασφαλούς λειτουργίας. Αυτό τονίζει μιλώντας στη «ΜτΚ» ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της THEMA, της εταιρείας που ανέλαβε τη λειτουργία του Μετρό για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Κάποιοι πολίτες εξακολουθούν να έχουν προβληματισμούς για την ασφάλεια του Μετρό. Τι εχέγγυα τους δίνετε;
Σε κάθε νέο μεγάλο έργο, ειδικά όταν πρόκειται για ένα τόσο πολυαναμενόμενο, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι λογικό να υπάρχουν προβληματισμοί από τους πολίτες. Ωστόσο η THEMA, μέσω των δύο εταιρειών που ηγούνται του έργου, της ΑΤΜ και της Egis, διαθέτει αποδεδειγμένη τεχνογνωσία και πολυετή εμπειρία στον τομέα των μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και το Μετρό Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε σύμφωνα με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα ασφαλείας. Ο κορυφαίος τεχνολογικός σχεδιασμός που παρέχεται από την κατασκευή του δικτύου, σε συνδυασμό με την αποδεδειγμένη εμπειρία μας στη λειτουργία Αυτόματων Μετρό, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Όπως έχω ήδη δηλώσει, η πιθανότητα μίας κρίσιμης αστοχίας στο σύστημα σηματοδότησης είναι μία στα 100.000 χρόνια. Αυτό δεν αποτελεί αυθαίρετη εικασία αλλά πρόκειται για τα αποτελέσματα υπολογισμών που έχουν γίνει με βάση τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα ΕΝ 50128 και ΕΝ 50129. Τα ατυχή περιστατικά που έχουν συμβεί στην ιστορία του σιδηροδρόμου ήταν στην πλειονότητά τους λόγω των ανθρώπινων λαθών και εμείς αυτόν τον παράγοντα τον έχουμε ελαχιστοποιήσει. Οπότε, θα έλεγα στον κόσμο να αισθάνεται απόλυτα ασφαλής μπαίνοντας στο Μετρό!
Θα ήθελα να μας εξηγήσετε πώς θα ελέγχεται η κίνηση των τρένων; Πώς διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει ανθρώπινο λάθος; Τι διασφαλίζει ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα δεν θα μπλοκάρουν ή ότι δεν είναι ευάλωτα π.χ. σε επιθέσεις κακόβουλου λογισμικού;
Όπως προανέφερα απόλυτη προτεραιότητα της THEMA είναι η ασφάλεια των επιβατών, τόσο κατά την παραμονή τους στους σταθμούς όσο και κατά τη διάρκεια των δρομολογίων. Κατά την αναμονή του συρμού, το Αυτόματο Σύστημα Θυρών στις Αποβάθρες απομονώνει πλήρως τις σήραγγες, αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο πτώσης σε αυτές και παρέχοντας απόλυτη προστασία στους επιβάτες. Η ασφάλεια των δρομολογίων διασφαλίζεται από το Αυτόματο Σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης, βασική παράμετρος του οποίου είναι το Σύστημα Σηματοδότησης CBTC (Communication -Based Train Control). To CBTC δίνει τη δυνατότητα σε κάθε συρμό να εκπέμπει και να προσδιορίζει συνεχώς την ακριβή θέση του στην Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (Zone Controller). Στη συνέχεια η μονάδα ελέγχει, καθορίζει και εφαρμόζει τις απαραίτητες αποστάσεις για κάθε επόμενο συρμό. Πρόκειται επομένως για ένα σύστημα που ανατροφοδοτείται και ελέγχει την ασφαλή ροή των συρμών μέσα από αλλεπάλληλες, διαδοχικές και σε πραγματικό χρόνο ενημερώσεις. Χαρακτηριστικό του υψηλού επιπέδου ασφάλειας του Αυτοματοποιημένου Μετρό, είναι η μηδενική καταγραφή θανατηφόρων περιστατικών στα 40 χρόνια λειτουργίας του Συστήματος παγκοσμίως. Αν συνυπολογίσουμε σε όλα αυτά και τη διεθνή τεχνογνωσία και εμπειρία της ΤΗΕΜΑ, σε συνδυασμό με την άριστη εκπαίδευση του προσωπικού μας, τότε μπορούμε να μιλάμε με σιγουριά για ένα εκ των ασφαλέστερων Δικτύων Μετρό παγκοσμίως.
Σχετικά με πιθανές επιθέσεις κακόβουλων λογισμικών, το σύστημα είναι απολύτως ασφαλές καθώς αποτελεί ένα κλειστό, απομονωμένο σύστημα και μη συνδεδεμένο με κανένα εξωτερικό δίκτυο, ειδικά παραμετροποιημένο ώστε να μην επιτρέπει καμία εξωγενή παρέμβαση.
Από πότε συμμετέχει η TΗΕΜΑ στις δοκιμές συστημάτων και τις δοκιμαστικές διαδρομές;
Από τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία συμμετέχει ενεργά στις δοκιμές συστημάτων, χρησιμοποιώντας την πολύτιμη τεχνογνωσία από έργα παγκόσμιας εμβέλειας, όπως τα Αυτόματα Μετρό του Μιλάνο και της Κοπεγχάγης καθώς και η Αυτόματη Γραμμή του Ριάντ.
Η δοκιμαστική λειτουργία, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2024, περιλαμβάνει πλήρεις προσομοιώσεις της κανονικής λειτουργίας του Μετρό. Οι διαδικασίες αυτές έχουν σχεδιαστεί ώστε να αναπαράγουν πραγματικές συνθήκες, επιτρέποντας την αξιολόγηση της συνολικής απόδοσης και την επιβεβαίωση της ασφάλειας του συστήματος πριν από την επίσημη έναρξη της λειτουργίας.
Με αυτά τα βήματα, η THEMA διασφαλίζει ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα προσφέρει στους πολίτες έναν σύγχρονο, αξιόπιστο και πρωτίστως ασφαλή τρόπο μετακίνησης, ανταποκρινόμενο στα υψηλότερα διεθνή πρότυπα.
Πόσες ώρες (ή χλμ.) δοκιμαστικών δρομολογίων απαιτούνται για να θεωρηθεί ασφαλές και να πιστοποιηθεί το Μετρό και σε τι ποσοστό έχουν ολοκληρωθεί;
Θεμελιώδης μας αρχή είναι η πιστή τήρηση των συστάσεων και των οδηγιών που ορίζει ο Διεθνής Οργανισμός Δημόσιων Μεταφορών (UITP) κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων για τα Αυτόματα Συστήματα Μετρό. Αυτή μας η αρχή σε συνδυασμό με την πολύχρονή μας εμπειρία, εξασφαλίζουν συνθήκες και διαδικασίες απόλυτης ασφάλειας. Η ολοκλήρωση της δοκιμαστικής λειτουργίας και η έκδοση της σχετικής πιστοποίησης απαιτούν διάστημα τριών μηνών, κατά το οποίο εκτελούνται σύνθετες ασκήσεις σε σενάρια λειτουργικής πολυπλοκότητας. Οι διαδικασίες αυτές καλύφθηκαν με επιτυχία, σε κάθε στάδιο των δοκιμών, διασφαλίζοντας την άρτια λειτουργία του συστήματος.
Τι θα συμβεί αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα; Έστω για... ψυχολογικούς λόγους θα υπάρχει κάποιος συνοδός στον συρμό σε περίπτωση ανάγκης;
Το προσωπικό της THEMA έχει εκπαιδευτεί άριστα, όχι μόνο για να εξυπηρετεί το κοινό αλλά και για να το βοηθήσει να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με το νέο Μέσο Μεταφοράς. Επομένως είναι αυτονόητο ότι οι συνοδοί μας θα βρίσκονται με σταθερή παρουσία εντός των συρμών και των σταθμών αφού στόχος μας είναι το κοινό να εμπιστευτεί και να αγαπήσει το Μετρό. Αποστολή των ανθρώπων μας είναι να εξυπηρετούν και να διευκολύνουν τους επιβάτες, διασφαλίζοντας μία άρτια, άνετη και ευχάριστη εμπειρία μετακίνησης για όλους.
Πόσοι εργαζόμενοι εργάζονται στη Thema; Για πόσο καιρό εκπαιδεύτηκαν στα συστήματα λειτουργίας του Μετρό; Σκοπεύετε να προσλάβετε επιπλέον προσωπικό;
Αυτή τη στιγμή η εταιρεία μας απασχολεί 300 εργαζόμενους διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι επιλέχθηκαν από μία ενδελεχή διαδικασία 800+ συνεντεύξεων. Η διαδικασία πρόσληψης διεκπεραιώθηκε με γνώμονα τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου η φροντίδα, ο σεβασμός και το πάθος αποτελούν βασικές εταιρικές αξίες, εξασφαλίζοντας μια εξαιρετική εμπειρία σε κάθε βήμα του ταξιδιού του επιβάτη.
Η διαδικασία εκπαίδευσης των εργαζομένων μας διήρκησε ανάλογα με την ειδικότητά τους από 3 έως 6 μήνες, η οποία και ολοκληρώθηκε με αρκετούς επιπλέον μήνες, απόκτησης εμπειρίας στις θέσεις εργασίας τους. Τώρα πλέον, είμαστε όλοι έτοιμοι και ανυπομονούμε να υποδεχτούμε το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης!
Τι ώρα θα ξεκινά το πρώτο δρομολόγιο και τι ώρα θα σταματά το τελευταίο;
Το Μετρό θα λειτουργεί 365 ημέρες τον χρόνο, με εκκίνηση των πρώτων δρομολογίων στις 05:30 και των τελευταίων στις 00.30 κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή. Την Παρασκευή και το Σάββατο θα εφαρμόζεται διευρυμένο ωράριο, με τους τελευταίους συρμούς να αναχωρούν από τους δύο τερματικούς σταθμούς, τη «Νέα Ελβετία» και το «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», στις 02:00.
Οι συρμοί θα περνούν κάθε 2,5 λεπτά ήδη από την 1η Δεκεμβρίου; Αυτή η συχνότητα αναφέρεται στις ώρες αιχμής;
Εκτός από την ασφάλεια, ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Αυτόματου Μετρό είναι και η προσαρμογή των δρομολογίων στις καθημερινές ανάγκες του επιβατικού κοινού. Πρόκειται για μία δυνατότητα που το επιβατικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει σύντομα, καθώς η συχνότητα των δρομολογίων θα τους εξυπηρετεί γρήγορα και ευέλικτα κάθε στιγμή της ημέρας.
Αρχικά, η χρονοαπόσταση των συρμών θα μειώνεται σταδιακά από 3,5 σε 2,5 λεπτά και αργότερα με την ενσωμάτωση των 15 νέων συρμών της επέκτασης προς Καλαμαριά, η χρονοαπόσταση κατά τις ώρες αιχμής θα μειωθεί σε 90’’.
Τέλος, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα Μέσο σταθερής τροχιάς, όπου οι χρονοαποστάσεις τηρούνται με συνέπεια και σταθερότητα, καθώς δεν επηρεάζονται από εξωγενείς παράγοντες όπως οι καιρικές συνθήκες ή η κυκλοφοριακή συμφόρηση που επηρεάζουν τις χρονοαποστάσεις των άλλων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Αν υπάρχει μεγάλη ζήτηση (π.χ. την περίοδο της ΔΕΘ ή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου) υπάρχει δυνατότητα για πύκνωση των δρομολογίων;
Το Αυτόματο Σύστημα παρέχει μεγάλη ευελιξία και δίνει τη δυνατότητα σε περιόδους, ημέρες και ώρες αυξημένων επιβατικών αναγκών, να εξυπηρετεί τη ζήτηση με περισσότερους συρμούς και συχνότερα δρομολόγια. Ένας σημαντικός αθλητικός αγώνας, μια μεγάλη συναυλία, οι ανάγκες που διαμορφώνονται στις εορταστικές περιόδους ή στις ημέρες λειτουργίας της ΔΕΘ, ήταν γεγονότα που μέχρι πρότινος επιβάρυναν κυκλοφοριακά την πόλη. Η λειτουργία του Μετρό έρχεται να καλύψει άμεσα και αξιόπιστα τις αυξημένες επιβατικές ανάγκες του κοινού, βελτιώνοντας τις συνθήκες μετακίνησης και κατ’ επέκταση την ποιότητα ζωής στην πόλη.
*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για το Μετρό στις 30.11-01.12.2024Ο κορυφαίος τεχνολογικός σχεδιασμός του Μετρό Θεσσαλονίκης δικτύου, σε συνδυασμό με την αποδεδειγμένη εμπειρία της THEMA στη λειτουργία Αυτόματων Μετρό, αποτελεί εχέγγυο ασφαλούς λειτουργίας. Αυτό τονίζει μιλώντας στη «ΜτΚ» ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της THEMA, της εταιρείας που ανέλαβε τη λειτουργία του Μετρό για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Κάποιοι πολίτες εξακολουθούν να έχουν προβληματισμούς για την ασφάλεια του Μετρό. Τι εχέγγυα τους δίνετε;
Σε κάθε νέο μεγάλο έργο, ειδικά όταν πρόκειται για ένα τόσο πολυαναμενόμενο, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι λογικό να υπάρχουν προβληματισμοί από τους πολίτες. Ωστόσο η THEMA, μέσω των δύο εταιρειών που ηγούνται του έργου, της ΑΤΜ και της Egis, διαθέτει αποδεδειγμένη τεχνογνωσία και πολυετή εμπειρία στον τομέα των μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και το Μετρό Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε σύμφωνα με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα ασφαλείας. Ο κορυφαίος τεχνολογικός σχεδιασμός που παρέχεται από την κατασκευή του δικτύου, σε συνδυασμό με την αποδεδειγμένη εμπειρία μας στη λειτουργία Αυτόματων Μετρό, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Όπως έχω ήδη δηλώσει, η πιθανότητα μίας κρίσιμης αστοχίας στο σύστημα σηματοδότησης είναι μία στα 100.000 χρόνια. Αυτό δεν αποτελεί αυθαίρετη εικασία αλλά πρόκειται για τα αποτελέσματα υπολογισμών που έχουν γίνει με βάση τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα ΕΝ 50128 και ΕΝ 50129. Τα ατυχή περιστατικά που έχουν συμβεί στην ιστορία του σιδηροδρόμου ήταν στην πλειονότητά τους λόγω των ανθρώπινων λαθών και εμείς αυτόν τον παράγοντα τον έχουμε ελαχιστοποιήσει. Οπότε, θα έλεγα στον κόσμο να αισθάνεται απόλυτα ασφαλής μπαίνοντας στο Μετρό!
Θα ήθελα να μας εξηγήσετε πώς θα ελέγχεται η κίνηση των τρένων; Πώς διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει ανθρώπινο λάθος; Τι διασφαλίζει ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα δεν θα μπλοκάρουν ή ότι δεν είναι ευάλωτα π.χ. σε επιθέσεις κακόβουλου λογισμικού;
Όπως προανέφερα απόλυτη προτεραιότητα της THEMA είναι η ασφάλεια των επιβατών, τόσο κατά την παραμονή τους στους σταθμούς όσο και κατά τη διάρκεια των δρομολογίων. Κατά την αναμονή του συρμού, το Αυτόματο Σύστημα Θυρών στις Αποβάθρες απομονώνει πλήρως τις σήραγγες, αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο πτώσης σε αυτές και παρέχοντας απόλυτη προστασία στους επιβάτες. Η ασφάλεια των δρομολογίων διασφαλίζεται από το Αυτόματο Σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης, βασική παράμετρος του οποίου είναι το Σύστημα Σηματοδότησης CBTC (Communication -Based Train Control). To CBTC δίνει τη δυνατότητα σε κάθε συρμό να εκπέμπει και να προσδιορίζει συνεχώς την ακριβή θέση του στην Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (Zone Controller). Στη συνέχεια η μονάδα ελέγχει, καθορίζει και εφαρμόζει τις απαραίτητες αποστάσεις για κάθε επόμενο συρμό. Πρόκειται επομένως για ένα σύστημα που ανατροφοδοτείται και ελέγχει την ασφαλή ροή των συρμών μέσα από αλλεπάλληλες, διαδοχικές και σε πραγματικό χρόνο ενημερώσεις. Χαρακτηριστικό του υψηλού επιπέδου ασφάλειας του Αυτοματοποιημένου Μετρό, είναι η μηδενική καταγραφή θανατηφόρων περιστατικών στα 40 χρόνια λειτουργίας του Συστήματος παγκοσμίως. Αν συνυπολογίσουμε σε όλα αυτά και τη διεθνή τεχνογνωσία και εμπειρία της ΤΗΕΜΑ, σε συνδυασμό με την άριστη εκπαίδευση του προσωπικού μας, τότε μπορούμε να μιλάμε με σιγουριά για ένα εκ των ασφαλέστερων Δικτύων Μετρό παγκοσμίως.
Σχετικά με πιθανές επιθέσεις κακόβουλων λογισμικών, το σύστημα είναι απολύτως ασφαλές καθώς αποτελεί ένα κλειστό, απομονωμένο σύστημα και μη συνδεδεμένο με κανένα εξωτερικό δίκτυο, ειδικά παραμετροποιημένο ώστε να μην επιτρέπει καμία εξωγενή παρέμβαση.
Από πότε συμμετέχει η TΗΕΜΑ στις δοκιμές συστημάτων και τις δοκιμαστικές διαδρομές;
Από τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία συμμετέχει ενεργά στις δοκιμές συστημάτων, χρησιμοποιώντας την πολύτιμη τεχνογνωσία από έργα παγκόσμιας εμβέλειας, όπως τα Αυτόματα Μετρό του Μιλάνο και της Κοπεγχάγης καθώς και η Αυτόματη Γραμμή του Ριάντ.
Η δοκιμαστική λειτουργία, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2024, περιλαμβάνει πλήρεις προσομοιώσεις της κανονικής λειτουργίας του Μετρό. Οι διαδικασίες αυτές έχουν σχεδιαστεί ώστε να αναπαράγουν πραγματικές συνθήκες, επιτρέποντας την αξιολόγηση της συνολικής απόδοσης και την επιβεβαίωση της ασφάλειας του συστήματος πριν από την επίσημη έναρξη της λειτουργίας.
Με αυτά τα βήματα, η THEMA διασφαλίζει ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα προσφέρει στους πολίτες έναν σύγχρονο, αξιόπιστο και πρωτίστως ασφαλή τρόπο μετακίνησης, ανταποκρινόμενο στα υψηλότερα διεθνή πρότυπα.
Πόσες ώρες (ή χλμ.) δοκιμαστικών δρομολογίων απαιτούνται για να θεωρηθεί ασφαλές και να πιστοποιηθεί το Μετρό και σε τι ποσοστό έχουν ολοκληρωθεί;
Θεμελιώδης μας αρχή είναι η πιστή τήρηση των συστάσεων και των οδηγιών που ορίζει ο Διεθνής Οργανισμός Δημόσιων Μεταφορών (UITP) κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων για τα Αυτόματα Συστήματα Μετρό. Αυτή μας η αρχή σε συνδυασμό με την πολύχρονή μας εμπειρία, εξασφαλίζουν συνθήκες και διαδικασίες απόλυτης ασφάλειας. Η ολοκλήρωση της δοκιμαστικής λειτουργίας και η έκδοση της σχετικής πιστοποίησης απαιτούν διάστημα τριών μηνών, κατά το οποίο εκτελούνται σύνθετες ασκήσεις σε σενάρια λειτουργικής πολυπλοκότητας. Οι διαδικασίες αυτές καλύφθηκαν με επιτυχία, σε κάθε στάδιο των δοκιμών, διασφαλίζοντας την άρτια λειτουργία του συστήματος.
Τι θα συμβεί αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα; Έστω για... ψυχολογικούς λόγους θα υπάρχει κάποιος συνοδός στον συρμό σε περίπτωση ανάγκης;
Το προσωπικό της THEMA έχει εκπαιδευτεί άριστα, όχι μόνο για να εξυπηρετεί το κοινό αλλά και για να το βοηθήσει να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με το νέο Μέσο Μεταφοράς. Επομένως είναι αυτονόητο ότι οι συνοδοί μας θα βρίσκονται με σταθερή παρουσία εντός των συρμών και των σταθμών αφού στόχος μας είναι το κοινό να εμπιστευτεί και να αγαπήσει το Μετρό. Αποστολή των ανθρώπων μας είναι να εξυπηρετούν και να διευκολύνουν τους επιβάτες, διασφαλίζοντας μία άρτια, άνετη και ευχάριστη εμπειρία μετακίνησης για όλους.
Πόσοι εργαζόμενοι εργάζονται στη Thema; Για πόσο καιρό εκπαιδεύτηκαν στα συστήματα λειτουργίας του Μετρό; Σκοπεύετε να προσλάβετε επιπλέον προσωπικό;
Αυτή τη στιγμή η εταιρεία μας απασχολεί 300 εργαζόμενους διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι επιλέχθηκαν από μία ενδελεχή διαδικασία 800+ συνεντεύξεων. Η διαδικασία πρόσληψης διεκπεραιώθηκε με γνώμονα τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου η φροντίδα, ο σεβασμός και το πάθος αποτελούν βασικές εταιρικές αξίες, εξασφαλίζοντας μια εξαιρετική εμπειρία σε κάθε βήμα του ταξιδιού του επιβάτη.
Η διαδικασία εκπαίδευσης των εργαζομένων μας διήρκησε ανάλογα με την ειδικότητά τους από 3 έως 6 μήνες, η οποία και ολοκληρώθηκε με αρκετούς επιπλέον μήνες, απόκτησης εμπειρίας στις θέσεις εργασίας τους. Τώρα πλέον, είμαστε όλοι έτοιμοι και ανυπομονούμε να υποδεχτούμε το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης!
Τι ώρα θα ξεκινά το πρώτο δρομολόγιο και τι ώρα θα σταματά το τελευταίο;
Το Μετρό θα λειτουργεί 365 ημέρες τον χρόνο, με εκκίνηση των πρώτων δρομολογίων στις 05:30 και των τελευταίων στις 00.30 κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή. Την Παρασκευή και το Σάββατο θα εφαρμόζεται διευρυμένο ωράριο, με τους τελευταίους συρμούς να αναχωρούν από τους δύο τερματικούς σταθμούς, τη «Νέα Ελβετία» και το «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», στις 02:00.
Οι συρμοί θα περνούν κάθε 2,5 λεπτά ήδη από την 1η Δεκεμβρίου; Αυτή η συχνότητα αναφέρεται στις ώρες αιχμής;
Εκτός από την ασφάλεια, ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Αυτόματου Μετρό είναι και η προσαρμογή των δρομολογίων στις καθημερινές ανάγκες του επιβατικού κοινού. Πρόκειται για μία δυνατότητα που το επιβατικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει σύντομα, καθώς η συχνότητα των δρομολογίων θα τους εξυπηρετεί γρήγορα και ευέλικτα κάθε στιγμή της ημέρας.
Αρχικά, η χρονοαπόσταση των συρμών θα μειώνεται σταδιακά από 3,5 σε 2,5 λεπτά και αργότερα με την ενσωμάτωση των 15 νέων συρμών της επέκτασης προς Καλαμαριά, η χρονοαπόσταση κατά τις ώρες αιχμής θα μειωθεί σε 90’’.
Τέλος, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα Μέσο σταθερής τροχιάς, όπου οι χρονοαποστάσεις τηρούνται με συνέπεια και σταθερότητα, καθώς δεν επηρεάζονται από εξωγενείς παράγοντες όπως οι καιρικές συνθήκες ή η κυκλοφοριακή συμφόρηση που επηρεάζουν τις χρονοαποστάσεις των άλλων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Αν υπάρχει μεγάλη ζήτηση (π.χ. την περίοδο της ΔΕΘ ή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου) υπάρχει δυνατότητα για πύκνωση των δρομολογίων;
Το Αυτόματο Σύστημα παρέχει μεγάλη ευελιξία και δίνει τη δυνατότητα σε περιόδους, ημέρες και ώρες αυξημένων επιβατικών αναγκών, να εξυπηρετεί τη ζήτηση με περισσότερους συρμούς και συχνότερα δρομολόγια. Ένας σημαντικός αθλητικός αγώνας, μια μεγάλη συναυλία, οι ανάγκες που διαμορφώνονται στις εορταστικές περιόδους ή στις ημέρες λειτουργίας της ΔΕΘ, ήταν γεγονότα που μέχρι πρότινος επιβάρυναν κυκλοφοριακά την πόλη. Η λειτουργία του Μετρό έρχεται να καλύψει άμεσα και αξιόπιστα τις αυξημένες επιβατικές ανάγκες του κοινού, βελτιώνοντας τις συνθήκες μετακίνησης και κατ’ επέκταση την ποιότητα ζωής στην πόλη.
*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για το Μετρό στις 30.11-01.12.2024
ΣΧΟΛΙΑ