Καταγγελία για απλήρωτη εργασία στα εργοτάξια της Θεσσαλονίκης
20/01/2020 14:29
20/01/2020 14:29
Την παρέμβαση της διοίκησης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να σταματήσει η παροχή απλήρωτης εργασίας στα εργοτάξια της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ζητά η περιφερειακή παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης. Καταγγέλλει μάλιστα ότι ενώ το ωράριο λειτουργίας των Εργοταξίων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης σε Δενδροπόταμο και Ωραιόκαστρο είναι προσδιορισμένο από τις 7.00 έως 15.00 μ.μ - σύμφωνα με το ωράριο λειτουργίας όλων των δημοσίων υπηρεσιών - οι εργαζόμενοι σε αυτά, εκτελούν υπηρεσία, με προφορικές εντολές, εκτός δηλαδή του θεσμοθετημένου ωραρίου.
Με επερώτηση της προς τον περιφερειάρχη, Απόστολο Τζιτζικώστα και τους αρμόδιους αντιπεριφερειάρχες, η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά ενημέρωση σχετικά με το ποια μέτρα και ενέργειες έχουν πάρει έως και σήμερα και τι σχεδιάζουν για το επόμενο διάστημα, ώστε να σταματήσει η παροχή απλήρωτης εργασίας και να τηρείται η εργατική νομοθεσία και να αμείβονται οι εργαζόμενοι σύμφωνα με αυτήν (υπερωρίες, εξαιρέσιμα, κλπ).
Η επερώτηση κατατέθηκε σήμερα στο προεδρείο του περιφερειακού συμβουλίου, ωστόσο θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση, οπότε η διοίκηση θα κληθεί να απαντήσει.
Στην επερώτηση της η ΛΑ.ΣΥ, ζητά την άμεση στελέχωση των εργοταξίων της ΜΕΘ με το αναγκαίο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, με σχέση εργασίας μόνιμη και πλήρους απασχόλησης, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες σε όλα τα καθήκοντα (και στα καθήκοντα φύλαξης) και οι εργαζόμενοι να μην εκτελούν αλλότρια καθήκοντα, καθώς και να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος υλικοτεχνικός εξοπλισμός (αυτοκίνητα, τακτική συντήρηση αυτοκινήτων. καύσιμα, μηχανήματα έργου κλπ).
Οι συνέπειες από τη μη τήρηση του ωραρίου
Τα μέλη της περιφερειακής παράταξης, αναφερόμενα στη μη τήρηση του ωραρίου των εργαζομένων στα εργοτάξια της Θεσσαλονίκης, τονίζουν ότι αυτό έχει σαν συνέπεια, αφενός οι εργαζόμενοι να μην λαμβάνουν αυτά που δικαιούνται (εξαιρέσιμα κλπ), αφετέρου να είναι εκτεθειμένοι σε οτιδήποτε συμβεί στα εργοτάξια, αφού εκτελούν αλλότρια καθήκοντα και εργασία εκτός του θεσμοθετημένου χρόνου υπηρεσίας και λειτουργίας των Εργοταξίων.
Σημειώνουν ακόμη ότι παρότι στα εργοτάξια αυτά ανήκει και η αρμοδιότητα της αστυνόμευσης των δρόμων (εποπτεία κάθε 15 μέρες) αλλά και της συντήρησής τους, το υφιστάμενο ένα και μοναδικό αυτοκίνητο βρίσκεται σε κακή έως επικίνδυνη κατάσταση από άποψη συντήρησης, ενώ λόγω της υποστελέχωσης τα συνεργεία (συνήθως 2 ατόμων) που βγαίνουν έξω δεν μπορούν να τηρήσουν τις διαδικασίες ασφάλειας τόσο του ίδιου προσωπικού όσο και των διερχόμενων αυτοκινήτων.
Την παρέμβαση της διοίκησης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να σταματήσει η παροχή απλήρωτης εργασίας στα εργοτάξια της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ζητά η περιφερειακή παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης. Καταγγέλλει μάλιστα ότι ενώ το ωράριο λειτουργίας των Εργοταξίων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης σε Δενδροπόταμο και Ωραιόκαστρο είναι προσδιορισμένο από τις 7.00 έως 15.00 μ.μ - σύμφωνα με το ωράριο λειτουργίας όλων των δημοσίων υπηρεσιών - οι εργαζόμενοι σε αυτά, εκτελούν υπηρεσία, με προφορικές εντολές, εκτός δηλαδή του θεσμοθετημένου ωραρίου.
Με επερώτηση της προς τον περιφερειάρχη, Απόστολο Τζιτζικώστα και τους αρμόδιους αντιπεριφερειάρχες, η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά ενημέρωση σχετικά με το ποια μέτρα και ενέργειες έχουν πάρει έως και σήμερα και τι σχεδιάζουν για το επόμενο διάστημα, ώστε να σταματήσει η παροχή απλήρωτης εργασίας και να τηρείται η εργατική νομοθεσία και να αμείβονται οι εργαζόμενοι σύμφωνα με αυτήν (υπερωρίες, εξαιρέσιμα, κλπ).
Η επερώτηση κατατέθηκε σήμερα στο προεδρείο του περιφερειακού συμβουλίου, ωστόσο θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση, οπότε η διοίκηση θα κληθεί να απαντήσει.
Στην επερώτηση της η ΛΑ.ΣΥ, ζητά την άμεση στελέχωση των εργοταξίων της ΜΕΘ με το αναγκαίο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, με σχέση εργασίας μόνιμη και πλήρους απασχόλησης, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες σε όλα τα καθήκοντα (και στα καθήκοντα φύλαξης) και οι εργαζόμενοι να μην εκτελούν αλλότρια καθήκοντα, καθώς και να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος υλικοτεχνικός εξοπλισμός (αυτοκίνητα, τακτική συντήρηση αυτοκινήτων. καύσιμα, μηχανήματα έργου κλπ).
Οι συνέπειες από τη μη τήρηση του ωραρίου
Τα μέλη της περιφερειακής παράταξης, αναφερόμενα στη μη τήρηση του ωραρίου των εργαζομένων στα εργοτάξια της Θεσσαλονίκης, τονίζουν ότι αυτό έχει σαν συνέπεια, αφενός οι εργαζόμενοι να μην λαμβάνουν αυτά που δικαιούνται (εξαιρέσιμα κλπ), αφετέρου να είναι εκτεθειμένοι σε οτιδήποτε συμβεί στα εργοτάξια, αφού εκτελούν αλλότρια καθήκοντα και εργασία εκτός του θεσμοθετημένου χρόνου υπηρεσίας και λειτουργίας των Εργοταξίων.
Σημειώνουν ακόμη ότι παρότι στα εργοτάξια αυτά ανήκει και η αρμοδιότητα της αστυνόμευσης των δρόμων (εποπτεία κάθε 15 μέρες) αλλά και της συντήρησής τους, το υφιστάμενο ένα και μοναδικό αυτοκίνητο βρίσκεται σε κακή έως επικίνδυνη κατάσταση από άποψη συντήρησης, ενώ λόγω της υποστελέχωσης τα συνεργεία (συνήθως 2 ατόμων) που βγαίνουν έξω δεν μπορούν να τηρήσουν τις διαδικασίες ασφάλειας τόσο του ίδιου προσωπικού όσο και των διερχόμενων αυτοκινήτων.
ΣΧΟΛΙΑ