ΠΑΙΔΕΙΑ

Καταλήψεις και κορονοϊός απειλούν τη νέα σχολική χρονιά

Περισσότερα από 30 σχολικά συγκροτήματα τελούν υπό κατάληψη στη Θεσσαλονίκη με τους μαθητές να ζητούν μείωση του αριθμού ανά τάξη. Ανεβαίνει ο αριθμός των τμημάτων που κλείνουν λόγω κρούσματος

 28/09/2020 13:06

Καταλήψεις και κορονοϊός απειλούν τη νέα σχολική χρονιά

Έλενα Αποστολίδου

Πολλαπλασιάζονται τα σχολεία που προχωρούν σε καταλήψεις, δημιουργώντας προβληματισμό στην κυβέρνηση. Μόνο στη Θεσσαλονίκη περισσότερα από 30 σχολικά συγκροτήματα βρίσκονται υπό κατάληψη, με τους μαθητές να ζητούν τη μείωση του αριθμού τους ανά τάξη. Συσκέψεις και συζητήσεις με τους μαθητές από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, προκειμένου να επιλυθούν ζητήματα και οι μαθητές να επιστρέψουν με ομαλότητα στα θρανία. Την ίδια ώρα, ανεβαίνει ο αριθμός των τμημάτων που κλείνουν λόγω επιβεβαιωμένου κρούσματος, δημιουργώντας ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα για την επόμενη περίοδο.

Καταλήψεις 500

Μόλις λίγες ημέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και ολοένα και περισσότερα σχολεία σε όλη τη χώρα προχωρούν καθημερινά σε καταλήψεις, βάζοντας φρένο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αντίστοιχο είναι το σκηνικό και στη Βόρεια Ελλάδα, όπου στο κλείσιμο της δεύτερης εβδομάδας λειτουργίας των σχολείων ο αριθμός των σχολικών συγκροτημάτων που βρίσκονταν υπό κατάληψη, μόνο στη Θεσσαλονίκη, ξεπερνούσε τα 30, δημιουργώντας σοβαρά ερωτήματα για τη συνέχεια της σχολικής χρονιάς. Βασικά αιτήματα των μαθητών των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη είναι η δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, καλύτερη καθαριότητα των σχολείων, καθώς και η χρήση της προστατευτικής μάσκας.

Παρέμβαση εισαγγελέα

Οι καταλήψεις στα σχολεία προκάλεσαν την παρέμβαση εισαγγελέα, με την Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας να εκφράζει την δυσαρέσκεια της γι’ αυτή την εξέλιξη, κάνοντας λόγο για «εκβιασμούς». Η εισαγγελέας ανηλίκων, παρήγγειλε από την αστυνομία σχηματισμό δικογραφίας για διατάραξη λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας, για εκείνα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη στο νομό Θεσσαλονίκης, ενώ σύμφωνα με την ίδια παραγγελία, όπου υπάρχει συμμετοχή ενηλίκων σε κατάληψη σχολείου θα εφαρμοστεί η αυτόφωρη διαδικασία, προκειμένου να διαπιστωθεί η τυχόν εμπλοκή εξωσχολικών ατόμων που δεν έχουν σχέση με το σχολικό περιβάλλον.

Η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας με ανακοίνωσή της «χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις των μαθητών και κάνει λόγο για παρέμβαση της δικαιοσύνης». Όπως δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας «η παρέμβαση για τις μαθητικές κινητοποιήσεις γίνεται την ώρα που οι μαθητές, εκπαιδευτικοί και οι γονείς βρίσκονται μπροστά σε απαράδεκτες συνθήκες στα σχολεία. Δυστυχώς για όλα αυτά δεν είδαμε παρέμβαση της δικαιοσύνης. Οι μαθητές γνωρίζουν την κατάσταση που αντιμετωπίζουν κάθε μέρα στα σχολεία τους και έχουν ως στόχο να δείξουν ότι με οργανωμένες κινητοποιήσεις, με συλλογικές διαδικασίες, με αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων μπορούν να διεκδικήσουν ένα σχολείο αντάξιο της εποχής που ζούμε. Οι γονείς από την πλευρά μας, χρειάζεται να βάλουμε στο κάδρο των διεκδικήσεων μας το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στην ασφάλεια των παιδιών μας». Όπως εξηγεί ο ίδιος, αυτό που απαιτείται είναι «μικρότερα τμήματα, αποσυμφόρηση των τάξεων που υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών, κυρίως σε περιοχές της δυτικής και της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Όλα αυτά είναι γνωστά. Το πρόβλημα της σχολικής στέγης δεν λύνεται εν μέσω πανδημίας, αλλά απαιτείται σχεδιασμός, που δυστυχώς δεν υπάρχει. Από τη μία πλευρά έχουμε 25 και 27 μαθητές μέσα σε μια αίθουσα, να παρακολουθούν μάθημα με μάσκες και από την άλλη πλευρά κλείνουν τμήματα λόγω κρουσμάτων κορονοϊού σε σχολεία της πόλης. Νομίζω η αντίθεση αυτή τα λέει όλα».

Μέτρα για τις καταλήψεις

«Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή. Μόρφωση και υγεία, για κάθε μαθητή» έγραφε το πανό που κρατούσαν οι μαθητές στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν στη Θεσσαλονίκη. Οι ίδιοι, σύμφωνα με την Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, διεκδικούν όριο έως 15 μαθητές ανά τμήμα, άμεσες προσλήψεις καθηγητών, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ δηλώνουν αντίθετοι στις κάμερες στα σχολεία.

Το θέμα των καταλήψεων απασχολεί την κυβέρνηση που βλέπει τον αριθμό τους να πολλαπλασιάζεται και να υπερβαίνει σε σημαντικό βαθμό εκείνα τα σχολεία που έκλεισαν λόγω κορονοϊού, με τον Κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα να δηλώνει ότι «είναι ένα θέμα που μας απασχολεί πολύ. Θα δούμε τι μέτρα περαιτέρω μπορούμε να πάρουμε, πέραν της πειθούς και της συνεχούς έκκλησης να μην γίνονται τέτοιες ενέργειες οι οποίες δημιουργούν πρόβλημα στη σχολική χρονιά, καθώς και στην υγεία των ανθρώπων που προχωρούν σε καταλήψεις». Οι μαθητές από την πλευρά τους αρνούνται ότι οι κινητοποιήσεις τους πραγματοποιούνται ως αντίδραση για τη χρήση της προστατευτικής μάσκας, επισημαίνοντας την κατάσταση που επικρατεί σε πολλά σχολικά συγκροτήματα.

Τα αιτήματα των μαθητών και η ιδιαίτερη σχολική χρονιά

Ο διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης, από την πλευρά του βρέθηκε στα περισσότερα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη και μίλησε με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, συζητώντας μεταξύ άλλων για το πρόβλημα σχολικής στέγης που υπάρχει σε αρκετές περιοχές. Όπως λέει στη «ΜτΚ», «η κατάληψη του σχολείου δεν αποτελεί ενδεδειγμένο τρόπο επίλυσης των προβλημάτων. Ο διάλογος με σύνεση, σωφροσύνη και επιχειρήματα μπορεί να φέρει ουσιαστικά αποτελέσματα. Όλες αυτές τις ημέρες βρίσκομαι στα σχολεία που οι μαθητές εκδηλώνουν τα αιτήματά τους μέσα από την κατάληψη του σχολικού τους συγκροτήματος. Μίλησα μαζί τους και με τους εκπαιδευτικούς, και έχουμε δρομολογήσει λύσεις εκεί που όντως υπάρχει πρόβλημα. Όπου επισημάνθηκαν προβλήματα ακαταλληλότητας χώρων έχουμε προτείνει λύσεις. Δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες και δεν θα αντιμετωπιστούν το ίδιο. Προτεραιότητά μου είναι οι μαθητές να καταλάβουν και πιστέψτε με μέσα από διάλογο αντιλαμβάνονται τις προσπάθειές μας. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τις άλλες ημέρες. Είναι ένα από τα προβλήματα που καλούμαστε να λύσουμε. Την ίδια στιγμή, τα επιβεβαιωμένα κρούσματα στα σχολεία, οδήγησαν τους αρμόδιους ελεγκτές να αποφασίσουν για το κλείσιμο τμημάτων σχολείων, στα οποία βρέθηκαν μαθητές θετικοί στον κορονοϊό. Τα αντιμετωπίζουμε όλα με γνώμονα πρώτα την διασφάλιση της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση».

Τμήματα σε καραντίνα

Η αγωνία και σε πολλές περιπτώσεις ο φόβος του στιγματισμού του μαθητή, φαίνεται πως αποτρέπει τους γονείς να κινηθούν προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης του σχολείου στην περίπτωση που το παιδί τους εμφανίσει ύποπτα συμπτώματα. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση ενός μαθητή τμήματος σχολείου που τελικά έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη λόγω επιβεβαιωμένου κρούσματος. Όπως αναφέρει μάρτυρας στη «ΜτΚ» ο διευθυντής του σχολείου παρατήρησε την απουσία του μαθητή, επικοινώνησε με τους γονείς οι οποίοι ανέφεραν πως το παιδί τους είχε υψηλό πυρετό. Ο μαθητής υποβλήθηκε σε τεστ για κορονοϊό δυο ημέρες αργότερα, με τα αποτέλεσμα να βγαίνει θετικό και τελικά το τμήμα που παρακολουθούσε σχολείο ο μαθητής να κλείσει μια εβδομάδα μετά την απουσία του μαθητή.

Την ίδια ώρα, συνεχώς αυξάνονται σε όλη τη χώρα τα τμήματα που τίθενται σε αναστολή λειτουργίας, λόγω κρουσμάτων κορονοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ξεπερνώντας τα 90 τη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων. Στη Θεσσαλονίκη, τα τμήματα των σχολείων που κλείνουν λόγω θετικού κρούσματος, αυξάνονται κάθε ημέρα με την εκπαιδευτική κοινότητα να είναι σε επαγρύπνηση. Σε όλες τις περιπτώσεις που εντοπίζεται θετικό κρούσμα, το τμήμα της τάξης που φοιτά ο μαθητής κλείνει, ενημερώνονται οι γονείς, ενώ ακολουθούνται τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα, με την απολύμανση όλων των χώρων του σχολείου, τόσο των κοινόχρηστων, όσο και της τάξης που φοιτούσε το επιβεβαιωμένο κρούσμα να καθαρίζονται σχολαστικά.

Τηλεκπαίδευση

Η αναστολή λειτουργίας σχολείων που βρίσκονται σε περιοχές υψηλού κινδύνου, οι σκέψεις για την επόμενη ημέρα στην Αττική, που τα κρούσματα παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση, οι επισημάνσεις των ειδικών για ενδεχόμενο κλείσιμο εκπαιδευτικών μονάδων στις ζώνες υψηλού κινδύνου και τα κλειστά τμήματα λόγω επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε ολόκληρη τη χώρα, οδηγεί στην εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις. Το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει πως διεξάγεται κανονικά η διαδικασία στις περιπτώσεις που υπάρχουν αντικειμενικά εμπόδια στη δια ζώσης διδασκαλία. Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως «το υπουργείο έχει εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα εργαλεία και έχει θωρακίσει το θεσμικό πλαίσιο προκειμένου, σε αυτήν την πρωτοφανή συγκυρία, να συνεχίζεται κανονικά η εκπαιδευτική διαδικασία, η ύλη να προχωράει, να συμμετέχουν κανονικά οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί να ασκούν το λειτούργημά τους».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 27 Σεπτεμβρίου 2020

Πολλαπλασιάζονται τα σχολεία που προχωρούν σε καταλήψεις, δημιουργώντας προβληματισμό στην κυβέρνηση. Μόνο στη Θεσσαλονίκη περισσότερα από 30 σχολικά συγκροτήματα βρίσκονται υπό κατάληψη, με τους μαθητές να ζητούν τη μείωση του αριθμού τους ανά τάξη. Συσκέψεις και συζητήσεις με τους μαθητές από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, προκειμένου να επιλυθούν ζητήματα και οι μαθητές να επιστρέψουν με ομαλότητα στα θρανία. Την ίδια ώρα, ανεβαίνει ο αριθμός των τμημάτων που κλείνουν λόγω επιβεβαιωμένου κρούσματος, δημιουργώντας ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα για την επόμενη περίοδο.

Καταλήψεις 500

Μόλις λίγες ημέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και ολοένα και περισσότερα σχολεία σε όλη τη χώρα προχωρούν καθημερινά σε καταλήψεις, βάζοντας φρένο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αντίστοιχο είναι το σκηνικό και στη Βόρεια Ελλάδα, όπου στο κλείσιμο της δεύτερης εβδομάδας λειτουργίας των σχολείων ο αριθμός των σχολικών συγκροτημάτων που βρίσκονταν υπό κατάληψη, μόνο στη Θεσσαλονίκη, ξεπερνούσε τα 30, δημιουργώντας σοβαρά ερωτήματα για τη συνέχεια της σχολικής χρονιάς. Βασικά αιτήματα των μαθητών των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη είναι η δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, καλύτερη καθαριότητα των σχολείων, καθώς και η χρήση της προστατευτικής μάσκας.

Παρέμβαση εισαγγελέα

Οι καταλήψεις στα σχολεία προκάλεσαν την παρέμβαση εισαγγελέα, με την Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας να εκφράζει την δυσαρέσκεια της γι’ αυτή την εξέλιξη, κάνοντας λόγο για «εκβιασμούς». Η εισαγγελέας ανηλίκων, παρήγγειλε από την αστυνομία σχηματισμό δικογραφίας για διατάραξη λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας, για εκείνα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη στο νομό Θεσσαλονίκης, ενώ σύμφωνα με την ίδια παραγγελία, όπου υπάρχει συμμετοχή ενηλίκων σε κατάληψη σχολείου θα εφαρμοστεί η αυτόφωρη διαδικασία, προκειμένου να διαπιστωθεί η τυχόν εμπλοκή εξωσχολικών ατόμων που δεν έχουν σχέση με το σχολικό περιβάλλον.

Η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας με ανακοίνωσή της «χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις των μαθητών και κάνει λόγο για παρέμβαση της δικαιοσύνης». Όπως δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας «η παρέμβαση για τις μαθητικές κινητοποιήσεις γίνεται την ώρα που οι μαθητές, εκπαιδευτικοί και οι γονείς βρίσκονται μπροστά σε απαράδεκτες συνθήκες στα σχολεία. Δυστυχώς για όλα αυτά δεν είδαμε παρέμβαση της δικαιοσύνης. Οι μαθητές γνωρίζουν την κατάσταση που αντιμετωπίζουν κάθε μέρα στα σχολεία τους και έχουν ως στόχο να δείξουν ότι με οργανωμένες κινητοποιήσεις, με συλλογικές διαδικασίες, με αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων μπορούν να διεκδικήσουν ένα σχολείο αντάξιο της εποχής που ζούμε. Οι γονείς από την πλευρά μας, χρειάζεται να βάλουμε στο κάδρο των διεκδικήσεων μας το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στην ασφάλεια των παιδιών μας». Όπως εξηγεί ο ίδιος, αυτό που απαιτείται είναι «μικρότερα τμήματα, αποσυμφόρηση των τάξεων που υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών, κυρίως σε περιοχές της δυτικής και της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Όλα αυτά είναι γνωστά. Το πρόβλημα της σχολικής στέγης δεν λύνεται εν μέσω πανδημίας, αλλά απαιτείται σχεδιασμός, που δυστυχώς δεν υπάρχει. Από τη μία πλευρά έχουμε 25 και 27 μαθητές μέσα σε μια αίθουσα, να παρακολουθούν μάθημα με μάσκες και από την άλλη πλευρά κλείνουν τμήματα λόγω κρουσμάτων κορονοϊού σε σχολεία της πόλης. Νομίζω η αντίθεση αυτή τα λέει όλα».

Μέτρα για τις καταλήψεις

«Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή. Μόρφωση και υγεία, για κάθε μαθητή» έγραφε το πανό που κρατούσαν οι μαθητές στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν στη Θεσσαλονίκη. Οι ίδιοι, σύμφωνα με την Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, διεκδικούν όριο έως 15 μαθητές ανά τμήμα, άμεσες προσλήψεις καθηγητών, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ δηλώνουν αντίθετοι στις κάμερες στα σχολεία.

Το θέμα των καταλήψεων απασχολεί την κυβέρνηση που βλέπει τον αριθμό τους να πολλαπλασιάζεται και να υπερβαίνει σε σημαντικό βαθμό εκείνα τα σχολεία που έκλεισαν λόγω κορονοϊού, με τον Κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα να δηλώνει ότι «είναι ένα θέμα που μας απασχολεί πολύ. Θα δούμε τι μέτρα περαιτέρω μπορούμε να πάρουμε, πέραν της πειθούς και της συνεχούς έκκλησης να μην γίνονται τέτοιες ενέργειες οι οποίες δημιουργούν πρόβλημα στη σχολική χρονιά, καθώς και στην υγεία των ανθρώπων που προχωρούν σε καταλήψεις». Οι μαθητές από την πλευρά τους αρνούνται ότι οι κινητοποιήσεις τους πραγματοποιούνται ως αντίδραση για τη χρήση της προστατευτικής μάσκας, επισημαίνοντας την κατάσταση που επικρατεί σε πολλά σχολικά συγκροτήματα.

Τα αιτήματα των μαθητών και η ιδιαίτερη σχολική χρονιά

Ο διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης, από την πλευρά του βρέθηκε στα περισσότερα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη και μίλησε με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, συζητώντας μεταξύ άλλων για το πρόβλημα σχολικής στέγης που υπάρχει σε αρκετές περιοχές. Όπως λέει στη «ΜτΚ», «η κατάληψη του σχολείου δεν αποτελεί ενδεδειγμένο τρόπο επίλυσης των προβλημάτων. Ο διάλογος με σύνεση, σωφροσύνη και επιχειρήματα μπορεί να φέρει ουσιαστικά αποτελέσματα. Όλες αυτές τις ημέρες βρίσκομαι στα σχολεία που οι μαθητές εκδηλώνουν τα αιτήματά τους μέσα από την κατάληψη του σχολικού τους συγκροτήματος. Μίλησα μαζί τους και με τους εκπαιδευτικούς, και έχουμε δρομολογήσει λύσεις εκεί που όντως υπάρχει πρόβλημα. Όπου επισημάνθηκαν προβλήματα ακαταλληλότητας χώρων έχουμε προτείνει λύσεις. Δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες και δεν θα αντιμετωπιστούν το ίδιο. Προτεραιότητά μου είναι οι μαθητές να καταλάβουν και πιστέψτε με μέσα από διάλογο αντιλαμβάνονται τις προσπάθειές μας. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τις άλλες ημέρες. Είναι ένα από τα προβλήματα που καλούμαστε να λύσουμε. Την ίδια στιγμή, τα επιβεβαιωμένα κρούσματα στα σχολεία, οδήγησαν τους αρμόδιους ελεγκτές να αποφασίσουν για το κλείσιμο τμημάτων σχολείων, στα οποία βρέθηκαν μαθητές θετικοί στον κορονοϊό. Τα αντιμετωπίζουμε όλα με γνώμονα πρώτα την διασφάλιση της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση».

Τμήματα σε καραντίνα

Η αγωνία και σε πολλές περιπτώσεις ο φόβος του στιγματισμού του μαθητή, φαίνεται πως αποτρέπει τους γονείς να κινηθούν προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης του σχολείου στην περίπτωση που το παιδί τους εμφανίσει ύποπτα συμπτώματα. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση ενός μαθητή τμήματος σχολείου που τελικά έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη λόγω επιβεβαιωμένου κρούσματος. Όπως αναφέρει μάρτυρας στη «ΜτΚ» ο διευθυντής του σχολείου παρατήρησε την απουσία του μαθητή, επικοινώνησε με τους γονείς οι οποίοι ανέφεραν πως το παιδί τους είχε υψηλό πυρετό. Ο μαθητής υποβλήθηκε σε τεστ για κορονοϊό δυο ημέρες αργότερα, με τα αποτέλεσμα να βγαίνει θετικό και τελικά το τμήμα που παρακολουθούσε σχολείο ο μαθητής να κλείσει μια εβδομάδα μετά την απουσία του μαθητή.

Την ίδια ώρα, συνεχώς αυξάνονται σε όλη τη χώρα τα τμήματα που τίθενται σε αναστολή λειτουργίας, λόγω κρουσμάτων κορονοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ξεπερνώντας τα 90 τη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων. Στη Θεσσαλονίκη, τα τμήματα των σχολείων που κλείνουν λόγω θετικού κρούσματος, αυξάνονται κάθε ημέρα με την εκπαιδευτική κοινότητα να είναι σε επαγρύπνηση. Σε όλες τις περιπτώσεις που εντοπίζεται θετικό κρούσμα, το τμήμα της τάξης που φοιτά ο μαθητής κλείνει, ενημερώνονται οι γονείς, ενώ ακολουθούνται τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα, με την απολύμανση όλων των χώρων του σχολείου, τόσο των κοινόχρηστων, όσο και της τάξης που φοιτούσε το επιβεβαιωμένο κρούσμα να καθαρίζονται σχολαστικά.

Τηλεκπαίδευση

Η αναστολή λειτουργίας σχολείων που βρίσκονται σε περιοχές υψηλού κινδύνου, οι σκέψεις για την επόμενη ημέρα στην Αττική, που τα κρούσματα παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση, οι επισημάνσεις των ειδικών για ενδεχόμενο κλείσιμο εκπαιδευτικών μονάδων στις ζώνες υψηλού κινδύνου και τα κλειστά τμήματα λόγω επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε ολόκληρη τη χώρα, οδηγεί στην εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις. Το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει πως διεξάγεται κανονικά η διαδικασία στις περιπτώσεις που υπάρχουν αντικειμενικά εμπόδια στη δια ζώσης διδασκαλία. Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως «το υπουργείο έχει εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα εργαλεία και έχει θωρακίσει το θεσμικό πλαίσιο προκειμένου, σε αυτήν την πρωτοφανή συγκυρία, να συνεχίζεται κανονικά η εκπαιδευτική διαδικασία, η ύλη να προχωράει, να συμμετέχουν κανονικά οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί να ασκούν το λειτούργημά τους».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 27 Σεπτεμβρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία