Κατερίνη: Εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού
19/12/2024 16:04
19/12/2024 16:04
Η εκπόνηση μελετών για την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Κατερίνης με σκοπό την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει η πόλη, ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, το βράδυ της Τετάρτης 18/12/2024.
Το γενικότερο θέμα που αφορά στην επίλυση του κυκλοφοριακού, έθεσε προς συζήτηση ο επικεφαλής του Συνδυασμού «Υπέρβαση», Σωτήρης Τριανταφύλλου, ενώ οι απαντήσεις δόθηκαν από τον Δήμαρχο Κατερίνης, Ιωάννη Ντούμο, από τον Πρόεδρο των Δημοτικών Πάρκινγκ Κατερίνης «ΠΟΛΙΣ Α.Ε.», Δημοτικό Σύμβουλο, Γιώργο Μπαλαούρα, ενώ το ιστορικό της υπόθεσης καθώς και ορισμένα στοιχεία παρουσιάστηκαν από τον Ειδικό Συνεργάτη του Δημάρχου, Σπύρο Μπλάτσιο.
Ο Δήμαρχος, Ιωάννης Ντούμος, τόνισε ότι, επί της θητείας του, κάθε έργο γίνεται και θα συνεχίσει να γίνεται σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία. Τόνισε δε ότι το ίδιο θα γίνει και ως προς την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη.
Επίσης, αναφερόμενος στην προώθηση διαδικασιών και στην εκπόνηση μελετών για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, είπε χαρακτηριστικά: «Όταν θα τελειώσει αυτή η μελέτη και θα την παρουσιάσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, τότε θα γίνει και η σχετική συζήτηση, θα ακουστούν όλες οι απόψεις και θα δοθεί η δυνατότητα για την κατάθεση προτάσεων και από την Αντιπολίτευση», επισημαίνοντας μάλιστα ότι τον ενδιαφέρει κάθε σοβαρή πρόταση, προς όφελος του τόπου.
Στην εισήγησή του ο κ. Μπλάτσιος ανέφερε ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού σχετίζεται με τη λειτουργία των ήδη υφιστάμενων χώρων στάθμευσης, με την προώθηση έργων για την επέκταση των θέσεων στάθμευσης, με την αποφόρτιση κάποιων δρόμων όπως π.χ. της οδού Τ. Τερζόπουλου στο ύψος του πάρκινγκ της πλατείας Μακεδονίας, καθώς επίσης και με την προώθηση μελετών για την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Κατερίνης.
Ο Ειδικός Συνεργάτης του Δημάρχου σημείωσε ότι «οι οδοί που παρουσιάζουν κυκλοφοριακό φόρτο έχουν εντοπιστεί και έχουν μελετηθεί από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας». Πρόσθεσε δε ότι «τόσο στα δύο σενάρια του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας όσο και σε μία κυκλοφοριακή μελέτη (3/2023), προκρίνεται ως λύση για τη βελτίωση της διαθεσιμότητας των θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, η ελεγχόμενη παρόδια στάθμευση. Για αυτόν το λόγο, ήδη έχουμε επισκεφθεί άλλους δήμους που εφαρμόζουν τη μέθοδο αυτή προκειμένου να δούμε πώς λειτουργεί το σύστημα καθώς και τι οφέλη έχει επιφέρει τόσο στους δημότες όσο και στους Δήμους αυτούς».
Ως προς την κατασκευή ενός νέου χώρου υπόγειας στάθμευσης στην πλατεία Μακεδονίας, είπε ότι η προηγούμενη Δημοτική Αρχή υπέγραψε στις 15/11/2023 μια προγραμματική σύμβαση με την «Πιερική Αναπτυξιακή» για την εκπόνηση μελετών στο πλαίσιο ωρίμανσης του έργου με τίτλο: «Μελέτη διώροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης με ανάπλαση του υπαίθριου χώρου άνωθεν της πλατείας Δημοκρατίας του Δ. Κατερίνης». Η ισχύς της προγραμματικής σύμβασης ήταν 15 μήνες, ήτοι έως 14-2-2025.
Σύμφωνα όμως με το άρθρο 6 της προγραμματικής σύμβασης, αυτή ενεργοποιείται μετά την ολοκλήρωση υπογραφής της δανειακής σύμβασης μεταξύ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και του Δήμου Κατερίνης, η οποία όμως δανειακή σύμβαση δεν υπογράφηκε λόγω ολιγωρίας της προηγούμενης διοίκησης. Η υπογραφή της Δανειακής Σύμβασης έγινε από τη νέα διοίκηση του Δήμου στις 02-04-2024, και επομένως η ισχύς της προγραμματικής είναι για 15 μήνες, ήτοι από 02-04-2024 έως 01-7-2025, ενώ τα έργα θα ξεκινήσουν μετά απ’ αυτή την ημερομηνία. Σύμφωνα δε με τον σχεδιασμό, οι θέσεις στάθμευσης στο υπόγειο παρκινγκ θα αυξηθούν από 155 σήμερα σε 225.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ, Γ. ΜΠΑΛΑΟΥΡΑΣ: ΕΚΠΟΝΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Τέλος, ο Πρόεδρος των Δημοτικών Πάρκινγκ Κατερίνης «ΠΟΛΙΣ Α.Ε.», Δημοτικός Σύμβουλος, Γιώργος Μπαλαούρας, αναφερόμενος στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται, σε ώρες αιχμής, στον κόμβο της πλατείας Μακεδονίας, είπε ότι έχει κάνει μια συζήτηση με την Τεχνική Υπηρεσία και με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, Χαράλαμπο Οφίδη, προκειμένου εκεί να γίνει μια ήπια παρέμβαση, ώστε να μπορέσει να αποφορτιστεί κυκλοφοριακά η συγκεκριμένη οδός.
Ως προς την ελεγχόμενη στάθμευση, ο κ. Μπαλαούρας είπε ότι πρόκειται για ένα έργο που δεν είναι δυνατόν να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι, είπε, ανάγκη να προηγηθούν μελέτες και η σχετική κανονιστική, με γνώμονα την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του κέντρου της πόλης μας και το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους δημότες μας.
Η εκπόνηση μελετών για την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Κατερίνης με σκοπό την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει η πόλη, ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, το βράδυ της Τετάρτης 18/12/2024.
Το γενικότερο θέμα που αφορά στην επίλυση του κυκλοφοριακού, έθεσε προς συζήτηση ο επικεφαλής του Συνδυασμού «Υπέρβαση», Σωτήρης Τριανταφύλλου, ενώ οι απαντήσεις δόθηκαν από τον Δήμαρχο Κατερίνης, Ιωάννη Ντούμο, από τον Πρόεδρο των Δημοτικών Πάρκινγκ Κατερίνης «ΠΟΛΙΣ Α.Ε.», Δημοτικό Σύμβουλο, Γιώργο Μπαλαούρα, ενώ το ιστορικό της υπόθεσης καθώς και ορισμένα στοιχεία παρουσιάστηκαν από τον Ειδικό Συνεργάτη του Δημάρχου, Σπύρο Μπλάτσιο.
Ο Δήμαρχος, Ιωάννης Ντούμος, τόνισε ότι, επί της θητείας του, κάθε έργο γίνεται και θα συνεχίσει να γίνεται σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία. Τόνισε δε ότι το ίδιο θα γίνει και ως προς την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη.
Επίσης, αναφερόμενος στην προώθηση διαδικασιών και στην εκπόνηση μελετών για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, είπε χαρακτηριστικά: «Όταν θα τελειώσει αυτή η μελέτη και θα την παρουσιάσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, τότε θα γίνει και η σχετική συζήτηση, θα ακουστούν όλες οι απόψεις και θα δοθεί η δυνατότητα για την κατάθεση προτάσεων και από την Αντιπολίτευση», επισημαίνοντας μάλιστα ότι τον ενδιαφέρει κάθε σοβαρή πρόταση, προς όφελος του τόπου.
Στην εισήγησή του ο κ. Μπλάτσιος ανέφερε ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού σχετίζεται με τη λειτουργία των ήδη υφιστάμενων χώρων στάθμευσης, με την προώθηση έργων για την επέκταση των θέσεων στάθμευσης, με την αποφόρτιση κάποιων δρόμων όπως π.χ. της οδού Τ. Τερζόπουλου στο ύψος του πάρκινγκ της πλατείας Μακεδονίας, καθώς επίσης και με την προώθηση μελετών για την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Κατερίνης.
Ο Ειδικός Συνεργάτης του Δημάρχου σημείωσε ότι «οι οδοί που παρουσιάζουν κυκλοφοριακό φόρτο έχουν εντοπιστεί και έχουν μελετηθεί από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας». Πρόσθεσε δε ότι «τόσο στα δύο σενάρια του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας όσο και σε μία κυκλοφοριακή μελέτη (3/2023), προκρίνεται ως λύση για τη βελτίωση της διαθεσιμότητας των θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, η ελεγχόμενη παρόδια στάθμευση. Για αυτόν το λόγο, ήδη έχουμε επισκεφθεί άλλους δήμους που εφαρμόζουν τη μέθοδο αυτή προκειμένου να δούμε πώς λειτουργεί το σύστημα καθώς και τι οφέλη έχει επιφέρει τόσο στους δημότες όσο και στους Δήμους αυτούς».
Ως προς την κατασκευή ενός νέου χώρου υπόγειας στάθμευσης στην πλατεία Μακεδονίας, είπε ότι η προηγούμενη Δημοτική Αρχή υπέγραψε στις 15/11/2023 μια προγραμματική σύμβαση με την «Πιερική Αναπτυξιακή» για την εκπόνηση μελετών στο πλαίσιο ωρίμανσης του έργου με τίτλο: «Μελέτη διώροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης με ανάπλαση του υπαίθριου χώρου άνωθεν της πλατείας Δημοκρατίας του Δ. Κατερίνης». Η ισχύς της προγραμματικής σύμβασης ήταν 15 μήνες, ήτοι έως 14-2-2025.
Σύμφωνα όμως με το άρθρο 6 της προγραμματικής σύμβασης, αυτή ενεργοποιείται μετά την ολοκλήρωση υπογραφής της δανειακής σύμβασης μεταξύ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και του Δήμου Κατερίνης, η οποία όμως δανειακή σύμβαση δεν υπογράφηκε λόγω ολιγωρίας της προηγούμενης διοίκησης. Η υπογραφή της Δανειακής Σύμβασης έγινε από τη νέα διοίκηση του Δήμου στις 02-04-2024, και επομένως η ισχύς της προγραμματικής είναι για 15 μήνες, ήτοι από 02-04-2024 έως 01-7-2025, ενώ τα έργα θα ξεκινήσουν μετά απ’ αυτή την ημερομηνία. Σύμφωνα δε με τον σχεδιασμό, οι θέσεις στάθμευσης στο υπόγειο παρκινγκ θα αυξηθούν από 155 σήμερα σε 225.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ, Γ. ΜΠΑΛΑΟΥΡΑΣ: ΕΚΠΟΝΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Τέλος, ο Πρόεδρος των Δημοτικών Πάρκινγκ Κατερίνης «ΠΟΛΙΣ Α.Ε.», Δημοτικός Σύμβουλος, Γιώργος Μπαλαούρας, αναφερόμενος στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται, σε ώρες αιχμής, στον κόμβο της πλατείας Μακεδονίας, είπε ότι έχει κάνει μια συζήτηση με την Τεχνική Υπηρεσία και με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, Χαράλαμπο Οφίδη, προκειμένου εκεί να γίνει μια ήπια παρέμβαση, ώστε να μπορέσει να αποφορτιστεί κυκλοφοριακά η συγκεκριμένη οδός.
Ως προς την ελεγχόμενη στάθμευση, ο κ. Μπαλαούρας είπε ότι πρόκειται για ένα έργο που δεν είναι δυνατόν να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι, είπε, ανάγκη να προηγηθούν μελέτες και η σχετική κανονιστική, με γνώμονα την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του κέντρου της πόλης μας και το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους δημότες μας.
ΣΧΟΛΙΑ