ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Καβάλα: Αγώνας δρόμου για την περισυλλογή των βλημάτων που μετέφερε το μοιραίο Antonov

Από χτες το απόγευμα κλιμάκιο του ΓΕΕΘΑ είχε διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν επικίνδυνες ουσίες (Χημικές, Βιολογικές, Ραδιολογικές και Πυρηνικές) στον τόπο της συντριβής

 18/07/2022 06:28

Καβάλα: Αγώνας δρόμου για την περισυλλογή των βλημάτων που μετέφερε το μοιραίο Antonov
Στη μεγάλη προσπάθεια απομάκρυνσης των βλημάτων που έχουν διασκορπιστεί σε όλη την περιοχή της Καβάλας, όπου συνετρίβη το μοιραίο Antonov το οποίο μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικά από τη Σερβία στο Μπαγκλαντές με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τα οκτώ μέλη του πληρώματος, όλοι τους Ουκρανοί, επικεντρώνονται από χτες το βράδι οι ενέργειες των στρατιωτικών αρχών. Σύμφωνα με τον διοικητή του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς έχει βρεθεί και αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το μαύρο κουτί.

Το ΤΕΝΞ εισήλθε στη σκηνή της συντριβής για να ερευνήσει και να σημάνει τα βλήματα. Ήδη, κλιμάκιο του ΓΕΕΘΑ, είχε δώσει το «πράσινο φως» για την επιχείρηση, καθώς είχε διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν επικίνδυνες ουσίες (Χημικές, Βιολογικές, Ραδιολογικές και Πυρηνικές). Μετά την έρευνα και τη σήμανση των βλημάτων, θα ακολουθήσει η διαδικασία συγκέντρωσης και απομάκρυνσης ή επί τόπου εξουδετέρωσης, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών.

Χτες μέχρι αργά το απόγευμα είχαν ανασυρθεί οι οκτώ σοροί του πληρώματος του μοιραίου αεροσκάφους. Κατά τη διάρκεια έκτακτης ενημέρωσης που έγινε το απόγευμα, ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος Γιάννης Αρτοποιός ήδη είχε ανακοινώσει τη δεύτερη φάση της επιχείρησης, με συμμετοχή ειδικευμένου προσωπικού του ελληνικού στρατού και 30 πυροσβέστες για δημιουργία οδών ασφαλούς διέλευσης και μεταφοράς σορών σε χώρο απολύμανσης. Στις επιχειρήσεις συνδράμουν δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ΕΚΑΒ καθώς και το ελικόπτερο του ενιαίου συντονιστικού κέντρου έρευνας και διάσωσης. Όλες οι διαδικασίες γίνονται με τη συνεργασία και τη διαρκή παρουσία δυνάμεων του ΓΕΕΘΑ. Επίσης, στην περιοχή του δυστυχήματος έχει μεταβεί κλιμάκιο επιθεωρητών περιβάλλοντος.

Μετά την πτώση του Antonov, μία ώρα πριν τα μεσάνυχτα, άμεσα μετέβησαν στο σημείο 15 πυροσβέστες με 7 οχήματα από τις πλησιέστερες πυροσβεστικές υπηρεσίες. Στη συνέχεια μετέβησαν πυροσβέστες των ειδικών ομάδων από την 2η και την 4η ΕΜΑΚ, δύο ειδικά οχήματα περισυλλογής επικίνδυνων υλικών, το κινητό επιχειρησιακό κέντρο Όλυμπος και ομάδα μη επανδρωμένων αεροσκαφών η οποία έχει ήδη εντοπίσει σορούς. Όπως ανέφερε ο κ. Αρτοποιός, σε συνεργασία με όλους τους φορείς εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο ενεργειών σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα με προτεραιότητες τη δημιουργία αφενός περιμέτρου ασφαλείας αλλά και τον αποκλεισμό της περιοχής του ατυχήματος, δεδομένης της πληροφορίας ότι το αεροσκάφος μετέφερε φορτίο 11,5 τόνους με πυρομαχικά.

Οι κάτοικοι, μέσω μηνύματος από το 112, ενημερώθηκαν για να κλείσουν προληπτικά τα παράθυρα και τις πόρτες εξαιτίας των καπνών, όπως και να μην προσεγγίζουν την περιοχή.

Λεπτό - λεπτό η τραγωδία

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι για το δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ), ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι πιθανόν εντοπίστηκε το μαύρο κουτί του αεροσκάφους.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

«May Day, φωτιά στον κινητήρα 4»

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

«Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)» καταλήγει η ανακοίνωση της ΥΠΑ.
Στη μεγάλη προσπάθεια απομάκρυνσης των βλημάτων που έχουν διασκορπιστεί σε όλη την περιοχή της Καβάλας, όπου συνετρίβη το μοιραίο Antonov το οποίο μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικά από τη Σερβία στο Μπαγκλαντές με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τα οκτώ μέλη του πληρώματος, όλοι τους Ουκρανοί, επικεντρώνονται από χτες το βράδι οι ενέργειες των στρατιωτικών αρχών. Σύμφωνα με τον διοικητή του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς έχει βρεθεί και αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το μαύρο κουτί.

Το ΤΕΝΞ εισήλθε στη σκηνή της συντριβής για να ερευνήσει και να σημάνει τα βλήματα. Ήδη, κλιμάκιο του ΓΕΕΘΑ, είχε δώσει το «πράσινο φως» για την επιχείρηση, καθώς είχε διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν επικίνδυνες ουσίες (Χημικές, Βιολογικές, Ραδιολογικές και Πυρηνικές). Μετά την έρευνα και τη σήμανση των βλημάτων, θα ακολουθήσει η διαδικασία συγκέντρωσης και απομάκρυνσης ή επί τόπου εξουδετέρωσης, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών.

Χτες μέχρι αργά το απόγευμα είχαν ανασυρθεί οι οκτώ σοροί του πληρώματος του μοιραίου αεροσκάφους. Κατά τη διάρκεια έκτακτης ενημέρωσης που έγινε το απόγευμα, ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος Γιάννης Αρτοποιός ήδη είχε ανακοινώσει τη δεύτερη φάση της επιχείρησης, με συμμετοχή ειδικευμένου προσωπικού του ελληνικού στρατού και 30 πυροσβέστες για δημιουργία οδών ασφαλούς διέλευσης και μεταφοράς σορών σε χώρο απολύμανσης. Στις επιχειρήσεις συνδράμουν δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ΕΚΑΒ καθώς και το ελικόπτερο του ενιαίου συντονιστικού κέντρου έρευνας και διάσωσης. Όλες οι διαδικασίες γίνονται με τη συνεργασία και τη διαρκή παρουσία δυνάμεων του ΓΕΕΘΑ. Επίσης, στην περιοχή του δυστυχήματος έχει μεταβεί κλιμάκιο επιθεωρητών περιβάλλοντος.

Μετά την πτώση του Antonov, μία ώρα πριν τα μεσάνυχτα, άμεσα μετέβησαν στο σημείο 15 πυροσβέστες με 7 οχήματα από τις πλησιέστερες πυροσβεστικές υπηρεσίες. Στη συνέχεια μετέβησαν πυροσβέστες των ειδικών ομάδων από την 2η και την 4η ΕΜΑΚ, δύο ειδικά οχήματα περισυλλογής επικίνδυνων υλικών, το κινητό επιχειρησιακό κέντρο Όλυμπος και ομάδα μη επανδρωμένων αεροσκαφών η οποία έχει ήδη εντοπίσει σορούς. Όπως ανέφερε ο κ. Αρτοποιός, σε συνεργασία με όλους τους φορείς εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο ενεργειών σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα με προτεραιότητες τη δημιουργία αφενός περιμέτρου ασφαλείας αλλά και τον αποκλεισμό της περιοχής του ατυχήματος, δεδομένης της πληροφορίας ότι το αεροσκάφος μετέφερε φορτίο 11,5 τόνους με πυρομαχικά.

Οι κάτοικοι, μέσω μηνύματος από το 112, ενημερώθηκαν για να κλείσουν προληπτικά τα παράθυρα και τις πόρτες εξαιτίας των καπνών, όπως και να μην προσεγγίζουν την περιοχή.

Λεπτό - λεπτό η τραγωδία

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι για το δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ), ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι πιθανόν εντοπίστηκε το μαύρο κουτί του αεροσκάφους.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

«May Day, φωτιά στον κινητήρα 4»

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

«Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)» καταλήγει η ανακοίνωση της ΥΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία