ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΚΕΠΚΑ: Βροχή οι καταγγελίες των πολιτών για τους παρόχους ρεύματος

Ποιοι κλάδοι συγκεντρώνουν τα περισσότερα παράπονα

 22/09/2022 14:32

ΚΕΠΚΑ: Βροχή οι καταγγελίες των πολιτών για τους παρόχους ρεύματος

To οχτάμηνο του 2022, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2781 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 67.511.38 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστά

1 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 878 31,57

2 Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 508 18,27

3 Πάροχοι τηλεπικοινωνιών 328 11,79

4 Πωλήσεις από απόσταση 314 11,29

5 Πάροχοι Φυσικού αερίου 186 6,70

6 Ινστιτούτα - Γυμναστήρια 102 3,67

7 Τουριστικές υπηρεσίες 88 3,16

8 Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια 54 1,94

9 Τραπεζικές υπηρεσίες 54 1,94

10 Υπηρεσίες από ελεύθερους επαγγελματίες 50 1,80

11 Ακατάλληλα τρόφιμα 42 1,51

12 Αεροπορικές μεταφορές 33 1,19

13 Νοθεία -κλοπή καυσίμων 24 0,86

14 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 18 0,65

15 Ακίνητα 18 0,65

16 Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών 14 0,50

17 Προκαταβολές 10 0,36

18 Πάροχοι Νερού 10 0,36

19 Σούπερ μάρκετ 10 0,36

20 Υπεραστικές μεταφορές 8 0,29

21 Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 6 0,22

22 Ακτοπλοϊκές μεταφορές 6 0,22

23 Υγεία 4 0,14

24 Αυξήσεις τιμών 4 0,14

25 Δημόσιες υπηρεσίες 4 0,14

26 Υπηρεσίες ΟΤΑ 2 0,07

27 Λοιπές καταγγελίες 2 0,07

28 Εκπτώσεις 2 0,07

29 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 2 0,07

ΣΥΝΟΛΟ 2781 100,00

Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2022, δεχτήκαμε 252 καταγγελίες, 2269 παράπονα, 260 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρεμβαίνει δυναμικά, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό 67.511,38 των ευρώ. Αναλυτικά από:

• Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 25.915,92 ευρώ

• Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 20.029,36 ευρώ

• Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και αερίου 7.355,98 ευρώ

• Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 4.895,96 ευρώ

• Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 3.631,32 ευρώ

• Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.756 ευρώ

• Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών: 2.234,84 ευρώ

• Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 692 ευρώ

"Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος", σημειώνει το ΚΕ.Π.ΚΑ.

"Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά".


To οχτάμηνο του 2022, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2781 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 67.511.38 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστά

1 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 878 31,57

2 Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 508 18,27

3 Πάροχοι τηλεπικοινωνιών 328 11,79

4 Πωλήσεις από απόσταση 314 11,29

5 Πάροχοι Φυσικού αερίου 186 6,70

6 Ινστιτούτα - Γυμναστήρια 102 3,67

7 Τουριστικές υπηρεσίες 88 3,16

8 Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια 54 1,94

9 Τραπεζικές υπηρεσίες 54 1,94

10 Υπηρεσίες από ελεύθερους επαγγελματίες 50 1,80

11 Ακατάλληλα τρόφιμα 42 1,51

12 Αεροπορικές μεταφορές 33 1,19

13 Νοθεία -κλοπή καυσίμων 24 0,86

14 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 18 0,65

15 Ακίνητα 18 0,65

16 Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών 14 0,50

17 Προκαταβολές 10 0,36

18 Πάροχοι Νερού 10 0,36

19 Σούπερ μάρκετ 10 0,36

20 Υπεραστικές μεταφορές 8 0,29

21 Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 6 0,22

22 Ακτοπλοϊκές μεταφορές 6 0,22

23 Υγεία 4 0,14

24 Αυξήσεις τιμών 4 0,14

25 Δημόσιες υπηρεσίες 4 0,14

26 Υπηρεσίες ΟΤΑ 2 0,07

27 Λοιπές καταγγελίες 2 0,07

28 Εκπτώσεις 2 0,07

29 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 2 0,07

ΣΥΝΟΛΟ 2781 100,00

Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2022, δεχτήκαμε 252 καταγγελίες, 2269 παράπονα, 260 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρεμβαίνει δυναμικά, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό 67.511,38 των ευρώ. Αναλυτικά από:

• Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 25.915,92 ευρώ

• Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 20.029,36 ευρώ

• Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και αερίου 7.355,98 ευρώ

• Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 4.895,96 ευρώ

• Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 3.631,32 ευρώ

• Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.756 ευρώ

• Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών: 2.234,84 ευρώ

• Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 692 ευρώ

"Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος", σημειώνει το ΚΕ.Π.ΚΑ.

"Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά".


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία