ΠΑΙΔΕΙΑ

Κεραμέως για εκκένωση πρυτανείας του ΑΠΘ: Ο νόμος εφαρμόστηκε, η ομαλότητα επανέρχεται στο Ίδρυμα

"Το πανεπιστήμιο ξεκινάει εκ νέου τη λειτουργία του γιατί δυστυχώς εξαιτίας της κατάληψης είχε διακόψει κάθε διοικητική του λειτουργία", είπε η υπ. Παιδείας σε συνέντευξή της - Ενδέχεται να παραταθεί σχολική χρονιά για ένα διάστημα του Ιουνίου

 11/03/2021 12:24

Κεραμέως για εκκένωση πρυτανείας του ΑΠΘ: Ο νόμος εφαρμόστηκε, η ομαλότητα επανέρχεται στο Ίδρυμα
INTIME NEWS

"Ο νόμος εφαρμόστηκε, η ομαλότητα επανέρχεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που ξεκινά εκ νέου την λειτουργία του καθώς είχε διακοπεί κάθε διοικητική λειτουργία" δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Ειδικότερα, η κ. Κεραμέως χαρακτήρισε αδιανόητη τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ που καλούσε σε διαδήλωση στη Νέα Σμύρνη την ώρα που η πανδημία είναι σε έξαρση. Παράλληλα, κατηγόρησε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για έκνομες ενέργειες που υποστήριζαν την κατάληψη στο ΑΠΘ και για τις δηλώσεις τους ότι θα αγωνιστούν για να μην εφαρμοστεί ο νόμος.

Για το άνοιγμα των σχολείων ανέφερε πως κάθε ημέρα διαδήλωσης απομακρύνει την επιστροφή στην κανονικότητα όπως το άνοιγμα σχολείων, ενώ τόνισε πως δεν υπάρχει εισήγηση των ειδικών για άνοιγμα των σχολείων. Ωστόσο, υπογράμμισε πως ενδέχεται να παραταθεί η σχολική χρονιά, για ένα διάστημα του Ιουνίου.

Μεταξύ άλλων σημείωσε πως θωρακίζεται η διαδικασία για τις προφορικές εξετάσεις και πως πέρυσι τον Ιούνιο ψηφίστηκαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων που στόχο έχουν να καλλιεργήσουν δεξιότητες στα παιδιά, όπως κριτική σκέψη και εν συναίσθηση στο οποίο έχει ενταχθεί και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Τέλος ανέφερε πως τα εργαστήρια αυτά μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.

Αναλυτικά η συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως:

Αναφορικά με την εκκένωση της κατάληψης στο ΑΠΘ η κ. Κεραμέως τόνισε στα Παραπολιτικά 90,1: «Ο νόμος εφαρμόστηκε, η ομαλότητα επανέρχεται στο πανεπιστήμιο. Ήδη το πανεπιστήμιο ξεκινάει εκ νέου τη λειτουργία του και το λέω αυτό γιατί δυστυχώς εξαιτίας της κατάληψης είχε φτάσει σε σημείο να πρέπει να διακόψει κάθε διοικητική του λειτουργία με απόφαση Συγκλήτου. Για παράδειγμα δεν μπορούσε το Αριστοτέλειο να ολοκληρώσει την κινητικότητα των υπαλλήλων που γίνεται για όλους τους φορείς του δημοσίου επειδή τελούσε σε κατάληψη. Προχωράμε λοιπόν μπροστά, η ομαλότητα επανέρχεται στο πανεπιστήμιο και ο νόμος εφαρμόζεται».

Για τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε: «Θεωρώ αδιανόητη τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ και θα σας πω τρία παραδείγματα. Πρώτον θυμίζω ότι το κόμμα της Αξιωματικής αντιπολίτευσης καλούσε σε διαδήλωση στη Νέα Σμύρνη όταν η χώρα αυτή την εβδομάδα έχει σημειώσει πάνω από 3.000 κρούσματα και μετά είναι οι ίδιοι που παραπονούνται για την αύξηση κρουσμάτων. Διαδηλώσεις υπάρχουν και σε άλλες χώρες αλλά υπάρχουν από ακραίες αντιθεσμικές ομάδες, σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν έχω δει κόμμα Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να υπονομεύει τις προσπάθειες ολόκληρου του πληθυσμού. Δεύτερο παράδειγμα, καταλήψεις τα πανεπιστήμια. Να συμφωνήσουμε ότι πρόκειται για έκνομες ενέργειες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση να θυμίσω ότι είχαμε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι πήγαν να υποστηρίξουν την κατάληψη στο ΑΠΘ, μια έκνομη ενέργεια και μάλιστα μια ενέργεια η οποία συνδεόταν άμεσα με την υπεράσπιση ενός πολύ-ισοβίτη τρομοκράτη. Και το αποτέλεσμα αυτής της κατάληψης είναι να είναι το πανεπιστήμιο σε αναστολή λειτουργίας, αυτό θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ; Τρίτο παράδειγμα , λεει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι θα αγωνιστούν για να μην εφαρμοστεί ο νόμος . Να θυμίσω ότι είναι βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου. Να θυμίσω ότι έχουν δώσει όρκο για την τήρηση των νόμων. Προφανώς μπορεί κανείς αν μην συμφωνεί με όλους τους νόμους που ψηφίζονται όπως και εμείς όταν ήμασταν Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν συμφωνούσαμε προφανώς με πολλούς νόμους που είχε ψηφίσει η τότε κυβέρνηση αυτό τι σημαίνει ότι θα σηκώσουμε αντάρτικο και θα πούμε ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος; Έχουμε κράτος δικαίου».

Κληθείσα να σχολιάσει τη δήλωση του κ. Κυρίτση «ότι με αστυνομία στα πανεπιστήμια κάθε εβδομάδα θα έχουμε σκηνικά Νέας Σμύρνης» ανέφερε: «Τη θεωρώ θλιβερή, τη θεωρώ διχαστική, τη θεωρώ πολωτική και πραγματικά περιμένει κανείς από την αξιωματική αντιπολίτευση να δείξει μια στάση ευθύνης πόσο μάλλον εν μέσω μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης για την οποία όλος ο πληθυσμός έχει κάνει τεράστιες προσπάθειες. Καταλαβαίνουμε όλοι απόλυτα ότι υπάρχει κόπωση από όλο το πληθυσμό, όλοι οι πολίτες της χώρας έχουν καταβάλει τεράστιες προσπάθειες είμαστε όμως στην τελική ευθεία και αυτές τις προσπάθειες οφείλουμε να τις θωρακίσουμε όλοι μαζί. Αλλά κάθε μέρα που γίνεται και από μια διαδήλωση αυτό απομακρύνει την επιστροφή σε οποιαδήποτε κανονικότητα και πόσο μάλλον εν προκειμένω και στο άνοιγμα των σχολείων στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο».

Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων επεσήμανε: «Δεν έχουμε καμία εισήγηση των ειδικών αυτή τη στιγμή για άνοιγμα σχολείων και για αυτό το λόγο λεω ότι με τα κρούσματα που έχουμε αυτή τη στιγμή στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, στις παρούσες υγειονομικές συνθήκες κάθε μέρα που καλεί κάποιος σε μαζικές διαδηλώσεις αυτό απομακρύνει την επιστροφή σε οποιαδήποτε κανονικότητα».

Ερωτηθείσα αν υπάρχει ενδεχόμενο για παράταση του σχολικού έτους υπογράμμισε: «Υπάρχουν διαφορετικά σενάρια για όλες τις εναλλακτικές, θυμίζω ότι και πέρυσι έγινε μια μικρή επέκταση του σχολικού έτους μέχρι τέλος Ιουνίου, κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί φέτος. Επειδή ακούω διάφορα για Ιούλιο να πω ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει συζήτηση για Ιούλιο. Τα σχέδια αυτή τη στιγμή περιλαμβάνουν ένα ενδεχόμενο να παραταθεί για ένα σύντομο χρονικό διάστημα εντός Ιουνίου η χρονική χρονιά. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις, η τηλεκπαίδευση προχωράει κανονικότατα, προχωράει η ύλη, η ύλη μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις έχει ήδη καλυφθεί. Θυμίζω ότι στην Γ Λυκείου που ετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις αρκετά νωρίς μειώσαμε σημαντικά την εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είμαστε σε τακτική επικοινωνία με τους ειδικούς, οι ειδικοί εξετάζουν τα δεδομένα κάθε μέρα, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εισήγηση για άνοιγμα σχολείων στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο».

Αναφορικά με την προφορική εξέταση στις πανελλαδικές εξετάσεις δήλωσε: «Υπήρχε μια πατέντα βάση της οποίας λίγο πριν τις εξετάσεις εμφανίζονταν πάρα πολλοί με στραμπουλήγματα, βάσει του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου μπορούσε κανείς μόνο με αυτό το στραμπούληγμα να πάει να δώσει προφορικά εξετάσεις. Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα σύστημα για το οποίο πρέπει να είμαστε όλη η χώρα υπερήφανοι, όλες οι κυβερνήσεις το έχουν υπηρετήσει απόλυτα και είναι ένα σύστημα πλήρως αδιάβλητο. Ήταν πάρα πολύ σημαντικό να θωρακίσουμε αυτή τη διαδικασία, να πούμε ξεκάθαρα ποιες περιπτώσεις βάσει ιατρικής γνωμάτευσης μπορούν να οδηγήσουν, εφόσον έχεις προσωρινή αναπηρία άνω του 67%, σε προφορικές εξετάσεις κατά τα λοιπά όμως κάθε άλλο στραμπούληγμα και τενοντίτιδες κοκ οδηγούν προφανώς είτε σε γραπτές εξετάσεις είτε σε εξετάσεις επαναληπτικές κάποιους μήνες αργότερα».

Αναφορικά με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ανέφερε: Έχει ήδη γίνει μάθημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο και σε ανύποπτο χρόνο, προτού ξεσπάσει το ελληνικό meToo. Όπως ήταν δέσμευσή μας πέρυσι τον Ιούνιο ψηφίσαμε στη Βουλή τα λεγόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων μπαίνουν μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα με στόχο να καλλιεργήσουν δεξιότητες στα παιδιά μας. Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από αυτή την κίνηση, το σχολείο ασφαλώς έχει ως βασική αποστολή να μεταδώσει γνώση στα παιδιά επιπλέον όμως κατά τη γνώμη μας έχει την αποστολή να καλλιεργήσει ακόμα περισσότερο δεξιότητες στα παιδιά. Τι θα πει δεξιότητες; Κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, συνεργατικότητα, ομαδική δουλειά και άλλες τέτοιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας. Άρα βάζουμε μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα την καλλιέργεια των δεξιοτήτων μέσα από θεματικές. Οι θεματικές κινούνται σε πολλούς άξονες, ας πούμε υπάρχει ένας άξονας για το περιβάλλον, σεβασμός στο περιβάλλον, κλιματική αλλαγή κοκ, υπάρχει ένας άξονας που αφορά στο ευ ζην γα παράδειγμα υγιεινή διατροφή, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Υπάρχει ένας άξονας που αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα, στον εθελοντισμό , στον σεβασμό στον άλλο, σεβασμό στη διαφορετικότητα και υπάρχει και ένας τέταρτος άξονας που αφορά στη δημιουργία, στην καινοτομία, στην τεχνολογία , με την ρομποτική, με τις νέες τεχνολογίες κοκ. Όλα αυτά μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σταθμισμένα ανά εκπαιδευτική ηλικία. Στο πλαίσιο αυτό έχει ενταχθεί και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ήδη από τον περσινό Σεπτέμβριο πιλοτικά σε σχολεία της χώρας και από τον προσεχή Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία της χώρας συνολικά τα εργαστήρια δεξιοτήτων και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Και πράγματι είχαμε μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με μαθητές Γ Γυμνασίου οι οποίοι είναι μέσα σε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα, οι οποίοι παρακολουθούνε και το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και μας μίλησαν για την εμπειρία, ως τώρα έχουν κάνει πάνω από πέντε μαθήματα στη θεματική αυτή, μας μίλησαν για το τι ανάγκες καλύπτει, για το πώς τους δίνει την ευκαιρία να συζητήσουν με την καθηγήτριά τους για πολλά ζητήματα που τους προβληματίζουν, και για το πώς μάλιστα θεωρούν ότι θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει πιο νωρίς το συγκεκριμένο μάθημα».

Ερωτηθείσα αν οι καθηγητές είναι έτοιμοι να διδάξουν τα συγκεκριμένα μαθήματα απάντησε: «Οτιδήποτε νέο εισάγεται στο σχολείο γίνεται επιμόρφωση. Για παράδειγμα ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων πέρυσι το Σεπτέμβριο, έγινε η επιμορφωτική δράση σε όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στα εργαστήρια δεξιοτήτων και έτσι αντιστοίχως θα γίνει και τον προσεχή Σεπτέμβριο. Άλλο παράδειγμα έχουμε εισάγει δραστηριότητες στα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο αντιστοίχως έγινε επιμορφωτική δράση το Σεπτέμβριο στους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει αυτές τις δραστηριότητες στα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο άρα βασική πολιτική μας είναι ότι για οτιδήποτε νέο εισάγεται να υπάρχει επιμορφωτική δράση προκειμένου να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς μας σε αυτές τις νέες πρωτοβουλίες στο σχολείο».


"Ο νόμος εφαρμόστηκε, η ομαλότητα επανέρχεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που ξεκινά εκ νέου την λειτουργία του καθώς είχε διακοπεί κάθε διοικητική λειτουργία" δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Ειδικότερα, η κ. Κεραμέως χαρακτήρισε αδιανόητη τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ που καλούσε σε διαδήλωση στη Νέα Σμύρνη την ώρα που η πανδημία είναι σε έξαρση. Παράλληλα, κατηγόρησε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για έκνομες ενέργειες που υποστήριζαν την κατάληψη στο ΑΠΘ και για τις δηλώσεις τους ότι θα αγωνιστούν για να μην εφαρμοστεί ο νόμος.

Για το άνοιγμα των σχολείων ανέφερε πως κάθε ημέρα διαδήλωσης απομακρύνει την επιστροφή στην κανονικότητα όπως το άνοιγμα σχολείων, ενώ τόνισε πως δεν υπάρχει εισήγηση των ειδικών για άνοιγμα των σχολείων. Ωστόσο, υπογράμμισε πως ενδέχεται να παραταθεί η σχολική χρονιά, για ένα διάστημα του Ιουνίου.

Μεταξύ άλλων σημείωσε πως θωρακίζεται η διαδικασία για τις προφορικές εξετάσεις και πως πέρυσι τον Ιούνιο ψηφίστηκαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων που στόχο έχουν να καλλιεργήσουν δεξιότητες στα παιδιά, όπως κριτική σκέψη και εν συναίσθηση στο οποίο έχει ενταχθεί και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Τέλος ανέφερε πως τα εργαστήρια αυτά μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.

Αναλυτικά η συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως:

Αναφορικά με την εκκένωση της κατάληψης στο ΑΠΘ η κ. Κεραμέως τόνισε στα Παραπολιτικά 90,1: «Ο νόμος εφαρμόστηκε, η ομαλότητα επανέρχεται στο πανεπιστήμιο. Ήδη το πανεπιστήμιο ξεκινάει εκ νέου τη λειτουργία του και το λέω αυτό γιατί δυστυχώς εξαιτίας της κατάληψης είχε φτάσει σε σημείο να πρέπει να διακόψει κάθε διοικητική του λειτουργία με απόφαση Συγκλήτου. Για παράδειγμα δεν μπορούσε το Αριστοτέλειο να ολοκληρώσει την κινητικότητα των υπαλλήλων που γίνεται για όλους τους φορείς του δημοσίου επειδή τελούσε σε κατάληψη. Προχωράμε λοιπόν μπροστά, η ομαλότητα επανέρχεται στο πανεπιστήμιο και ο νόμος εφαρμόζεται».

Για τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε: «Θεωρώ αδιανόητη τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ και θα σας πω τρία παραδείγματα. Πρώτον θυμίζω ότι το κόμμα της Αξιωματικής αντιπολίτευσης καλούσε σε διαδήλωση στη Νέα Σμύρνη όταν η χώρα αυτή την εβδομάδα έχει σημειώσει πάνω από 3.000 κρούσματα και μετά είναι οι ίδιοι που παραπονούνται για την αύξηση κρουσμάτων. Διαδηλώσεις υπάρχουν και σε άλλες χώρες αλλά υπάρχουν από ακραίες αντιθεσμικές ομάδες, σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν έχω δει κόμμα Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να υπονομεύει τις προσπάθειες ολόκληρου του πληθυσμού. Δεύτερο παράδειγμα, καταλήψεις τα πανεπιστήμια. Να συμφωνήσουμε ότι πρόκειται για έκνομες ενέργειες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση να θυμίσω ότι είχαμε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι πήγαν να υποστηρίξουν την κατάληψη στο ΑΠΘ, μια έκνομη ενέργεια και μάλιστα μια ενέργεια η οποία συνδεόταν άμεσα με την υπεράσπιση ενός πολύ-ισοβίτη τρομοκράτη. Και το αποτέλεσμα αυτής της κατάληψης είναι να είναι το πανεπιστήμιο σε αναστολή λειτουργίας, αυτό θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ; Τρίτο παράδειγμα , λεει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι θα αγωνιστούν για να μην εφαρμοστεί ο νόμος . Να θυμίσω ότι είναι βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου. Να θυμίσω ότι έχουν δώσει όρκο για την τήρηση των νόμων. Προφανώς μπορεί κανείς αν μην συμφωνεί με όλους τους νόμους που ψηφίζονται όπως και εμείς όταν ήμασταν Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν συμφωνούσαμε προφανώς με πολλούς νόμους που είχε ψηφίσει η τότε κυβέρνηση αυτό τι σημαίνει ότι θα σηκώσουμε αντάρτικο και θα πούμε ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος; Έχουμε κράτος δικαίου».

Κληθείσα να σχολιάσει τη δήλωση του κ. Κυρίτση «ότι με αστυνομία στα πανεπιστήμια κάθε εβδομάδα θα έχουμε σκηνικά Νέας Σμύρνης» ανέφερε: «Τη θεωρώ θλιβερή, τη θεωρώ διχαστική, τη θεωρώ πολωτική και πραγματικά περιμένει κανείς από την αξιωματική αντιπολίτευση να δείξει μια στάση ευθύνης πόσο μάλλον εν μέσω μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης για την οποία όλος ο πληθυσμός έχει κάνει τεράστιες προσπάθειες. Καταλαβαίνουμε όλοι απόλυτα ότι υπάρχει κόπωση από όλο το πληθυσμό, όλοι οι πολίτες της χώρας έχουν καταβάλει τεράστιες προσπάθειες είμαστε όμως στην τελική ευθεία και αυτές τις προσπάθειες οφείλουμε να τις θωρακίσουμε όλοι μαζί. Αλλά κάθε μέρα που γίνεται και από μια διαδήλωση αυτό απομακρύνει την επιστροφή σε οποιαδήποτε κανονικότητα και πόσο μάλλον εν προκειμένω και στο άνοιγμα των σχολείων στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο».

Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων επεσήμανε: «Δεν έχουμε καμία εισήγηση των ειδικών αυτή τη στιγμή για άνοιγμα σχολείων και για αυτό το λόγο λεω ότι με τα κρούσματα που έχουμε αυτή τη στιγμή στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, στις παρούσες υγειονομικές συνθήκες κάθε μέρα που καλεί κάποιος σε μαζικές διαδηλώσεις αυτό απομακρύνει την επιστροφή σε οποιαδήποτε κανονικότητα».

Ερωτηθείσα αν υπάρχει ενδεχόμενο για παράταση του σχολικού έτους υπογράμμισε: «Υπάρχουν διαφορετικά σενάρια για όλες τις εναλλακτικές, θυμίζω ότι και πέρυσι έγινε μια μικρή επέκταση του σχολικού έτους μέχρι τέλος Ιουνίου, κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί φέτος. Επειδή ακούω διάφορα για Ιούλιο να πω ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει συζήτηση για Ιούλιο. Τα σχέδια αυτή τη στιγμή περιλαμβάνουν ένα ενδεχόμενο να παραταθεί για ένα σύντομο χρονικό διάστημα εντός Ιουνίου η χρονική χρονιά. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις, η τηλεκπαίδευση προχωράει κανονικότατα, προχωράει η ύλη, η ύλη μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις έχει ήδη καλυφθεί. Θυμίζω ότι στην Γ Λυκείου που ετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις αρκετά νωρίς μειώσαμε σημαντικά την εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είμαστε σε τακτική επικοινωνία με τους ειδικούς, οι ειδικοί εξετάζουν τα δεδομένα κάθε μέρα, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εισήγηση για άνοιγμα σχολείων στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο».

Αναφορικά με την προφορική εξέταση στις πανελλαδικές εξετάσεις δήλωσε: «Υπήρχε μια πατέντα βάση της οποίας λίγο πριν τις εξετάσεις εμφανίζονταν πάρα πολλοί με στραμπουλήγματα, βάσει του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου μπορούσε κανείς μόνο με αυτό το στραμπούληγμα να πάει να δώσει προφορικά εξετάσεις. Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα σύστημα για το οποίο πρέπει να είμαστε όλη η χώρα υπερήφανοι, όλες οι κυβερνήσεις το έχουν υπηρετήσει απόλυτα και είναι ένα σύστημα πλήρως αδιάβλητο. Ήταν πάρα πολύ σημαντικό να θωρακίσουμε αυτή τη διαδικασία, να πούμε ξεκάθαρα ποιες περιπτώσεις βάσει ιατρικής γνωμάτευσης μπορούν να οδηγήσουν, εφόσον έχεις προσωρινή αναπηρία άνω του 67%, σε προφορικές εξετάσεις κατά τα λοιπά όμως κάθε άλλο στραμπούληγμα και τενοντίτιδες κοκ οδηγούν προφανώς είτε σε γραπτές εξετάσεις είτε σε εξετάσεις επαναληπτικές κάποιους μήνες αργότερα».

Αναφορικά με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ανέφερε: Έχει ήδη γίνει μάθημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο και σε ανύποπτο χρόνο, προτού ξεσπάσει το ελληνικό meToo. Όπως ήταν δέσμευσή μας πέρυσι τον Ιούνιο ψηφίσαμε στη Βουλή τα λεγόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων μπαίνουν μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα με στόχο να καλλιεργήσουν δεξιότητες στα παιδιά μας. Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από αυτή την κίνηση, το σχολείο ασφαλώς έχει ως βασική αποστολή να μεταδώσει γνώση στα παιδιά επιπλέον όμως κατά τη γνώμη μας έχει την αποστολή να καλλιεργήσει ακόμα περισσότερο δεξιότητες στα παιδιά. Τι θα πει δεξιότητες; Κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, συνεργατικότητα, ομαδική δουλειά και άλλες τέτοιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας. Άρα βάζουμε μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα την καλλιέργεια των δεξιοτήτων μέσα από θεματικές. Οι θεματικές κινούνται σε πολλούς άξονες, ας πούμε υπάρχει ένας άξονας για το περιβάλλον, σεβασμός στο περιβάλλον, κλιματική αλλαγή κοκ, υπάρχει ένας άξονας που αφορά στο ευ ζην γα παράδειγμα υγιεινή διατροφή, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Υπάρχει ένας άξονας που αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα, στον εθελοντισμό , στον σεβασμό στον άλλο, σεβασμό στη διαφορετικότητα και υπάρχει και ένας τέταρτος άξονας που αφορά στη δημιουργία, στην καινοτομία, στην τεχνολογία , με την ρομποτική, με τις νέες τεχνολογίες κοκ. Όλα αυτά μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σταθμισμένα ανά εκπαιδευτική ηλικία. Στο πλαίσιο αυτό έχει ενταχθεί και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ήδη από τον περσινό Σεπτέμβριο πιλοτικά σε σχολεία της χώρας και από τον προσεχή Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία της χώρας συνολικά τα εργαστήρια δεξιοτήτων και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Και πράγματι είχαμε μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με μαθητές Γ Γυμνασίου οι οποίοι είναι μέσα σε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα, οι οποίοι παρακολουθούνε και το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και μας μίλησαν για την εμπειρία, ως τώρα έχουν κάνει πάνω από πέντε μαθήματα στη θεματική αυτή, μας μίλησαν για το τι ανάγκες καλύπτει, για το πώς τους δίνει την ευκαιρία να συζητήσουν με την καθηγήτριά τους για πολλά ζητήματα που τους προβληματίζουν, και για το πώς μάλιστα θεωρούν ότι θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει πιο νωρίς το συγκεκριμένο μάθημα».

Ερωτηθείσα αν οι καθηγητές είναι έτοιμοι να διδάξουν τα συγκεκριμένα μαθήματα απάντησε: «Οτιδήποτε νέο εισάγεται στο σχολείο γίνεται επιμόρφωση. Για παράδειγμα ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων πέρυσι το Σεπτέμβριο, έγινε η επιμορφωτική δράση σε όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στα εργαστήρια δεξιοτήτων και έτσι αντιστοίχως θα γίνει και τον προσεχή Σεπτέμβριο. Άλλο παράδειγμα έχουμε εισάγει δραστηριότητες στα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο αντιστοίχως έγινε επιμορφωτική δράση το Σεπτέμβριο στους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει αυτές τις δραστηριότητες στα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο άρα βασική πολιτική μας είναι ότι για οτιδήποτε νέο εισάγεται να υπάρχει επιμορφωτική δράση προκειμένου να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς μας σε αυτές τις νέες πρωτοβουλίες στο σχολείο».


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία