ΚΚΕ: Δεν είναι κανονικότητα οι διαλυμένες συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη
08/02/2024 13:34
08/02/2024 13:34
Ανακοίνωση εξέδωσε η Τομεακή Επιτροπή Δήμου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ για την τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ και συνολικά στις συγκοινωνίες της πόλης.
Η απαράδεκτη κατάσταση που ζούµε καθηµερινά στην πόλη µας µε την έναρξη εργασιών του Flyover, την απαξίωση του ΟΑΣΘ, τις απίστευτες καθυστερήσεις στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ δεν είναι τυχαία. Έχει ως ενόχους όλες τις κυβερνήσεις Ν∆-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ των τελευταίων 20 χρόνων. Έχει πολλαπλές και χρόνιες επιπτώσεις στη ζωή του λάου της πόλης, µε δεκάδες ώρες να στερούνται συνολικά από τον ελεύθερο χρόνο.
∆εν είναι κανονικότητα στο δεύτερο µεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας να είναι διαλυµένες οι αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ, να µην υπάρχει ΜΕΤΡΟ (το πιο σύντοµο ανέκδοτο). Με κυβερνητική απόφαση και τη σύµφωνη γνώµη της διοίκησης της Περιφέρειας, της προηγούμενης δηµοτικής αρχής Θεσσαλονίκης, άλλων παρατάξεων, προχωράει κανονικά ο σχεδιασµός για έναρξη των εργασιών του flyover χωρίς να έχει εξασφαλιστεί έστω η αποτελεσµατική ενίσχυση των ΜΜΜ της πόλης. Παράλληλα τα επίσηµα στοιχεία του ΟΑΣΘ δείχνουν ότι σήµερα, µε τόσο οξυµένο το συγκοινωνιακό πρόβληµα κυκλοφορούν λιγότερα από τα µισά λεωφορεία σε σχέση µε το 2014 (!), ενώ και η ποιότητα των οχηµάτων είναι άθλια.
Το κυκλοφοριακό χάος έχει την σφραγίδα των Κυβερνήσεων που πέρασαν Ν∆, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ µαζί µε περιφερειακές και δηµοτικές αρχές. Οι µόνοι που επωφελούνται από όλη αυτή την κατάσταση είναι οι όµιλοι και οι µεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες κατασκευάζουν και θα λειτουργήσουν το ΜΕΤΡΟ, που ανέλαβαν δροµολόγια ή νοικιάζουν µε leasing οχήµατα στον ΟΑΣΘ, που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν τον Flyover.
Το ΚΚΕ µπαίνει µπροστά στον αγώνα, για τις ανάγκες του λαού µας, για να αντιµετωπίσουµε µαζί, τα αποτελέσµατα της αντιλαϊκής πολιτικής στην καθηµερινότητα µας. Για να διεκδικήσουµε αυτά που πραγµατικά, µπορούν να λυθούν µε βάση τις δυνατότητες της εποχής µας. Σήµερα ο λαός µας µπορεί να έχει σύγχρονες, γρήγορες, φθηνές µαζικές συγκοινωνίες, που θα τον πηγαίνουν µε ασφάλεια στον προορισµό του, που θα του επιτρέπουν τον ελεύθερο χρόνο του να τον αξιοποιήσει εκεί που θέλει και όχι κολληµένος στην κίνηση του δρόµου.
Τώρα να δυναµώσει η φωνή διεκδίκησης για :
Άµεση ενίσχυση του ΟΑΣΘ µε εκατοντάδες οδηγούς µε µόνιµες προσλήψεις, νέα λεωφορεία, νέες γραµµές, µείωση του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ στο µισό.
∆ωρεάν µετακίνηση των εργαζοµένων και µαθητών τις ώρες που µετακινούνται από και προς τη δουλειά τους και τα σχολεία. ∆ωρεάν µετακίνηση των ανέργων και ων ΑΜΕΑ.
Επιτάχυνση του έργου του Μετρό και όλων των επεκτάσεων προς Καλαµαριά, δυτικά αλλά και ανατολικά προς Τούµπα και Πυλαία.
Να σταµατήσουν οι παρεµβάσεις στην Περιφερειακή Οδό που επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβληµα της πόλης. Να µην κατασκευαστεί το flyover όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι µε Σ∆ΙΤ που θα χρυσοπληρώσουµε. Να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθµιση της Εσωτερικής Περιφερειακής η οποία είναι απαραίτητη, στη βάση επικαιροποιηµένων στοιχείων για την κυκλοφορία, την ατµοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, να εκπονηθούν ολοκληρωµένες κυκλοφοριακές µελέτες µε τη συνεργασία του ΑΠΘ.
Κατάργηση του αίσχους της πανάκριβης επί πληρωµής στάθµευσης στο ∆ήµο Θεσσαλονίκης, δέσµευση οικοπέδων για δωρεάν στάθµευση, σύνδεση αυτών των χώρων µε το κέντρο της πόλης µε ΜΜΜ.
Ανακοίνωση εξέδωσε η Τομεακή Επιτροπή Δήμου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ για την τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ και συνολικά στις συγκοινωνίες της πόλης.
Η απαράδεκτη κατάσταση που ζούµε καθηµερινά στην πόλη µας µε την έναρξη εργασιών του Flyover, την απαξίωση του ΟΑΣΘ, τις απίστευτες καθυστερήσεις στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ δεν είναι τυχαία. Έχει ως ενόχους όλες τις κυβερνήσεις Ν∆-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ των τελευταίων 20 χρόνων. Έχει πολλαπλές και χρόνιες επιπτώσεις στη ζωή του λάου της πόλης, µε δεκάδες ώρες να στερούνται συνολικά από τον ελεύθερο χρόνο.
∆εν είναι κανονικότητα στο δεύτερο µεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας να είναι διαλυµένες οι αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ, να µην υπάρχει ΜΕΤΡΟ (το πιο σύντοµο ανέκδοτο). Με κυβερνητική απόφαση και τη σύµφωνη γνώµη της διοίκησης της Περιφέρειας, της προηγούμενης δηµοτικής αρχής Θεσσαλονίκης, άλλων παρατάξεων, προχωράει κανονικά ο σχεδιασµός για έναρξη των εργασιών του flyover χωρίς να έχει εξασφαλιστεί έστω η αποτελεσµατική ενίσχυση των ΜΜΜ της πόλης. Παράλληλα τα επίσηµα στοιχεία του ΟΑΣΘ δείχνουν ότι σήµερα, µε τόσο οξυµένο το συγκοινωνιακό πρόβληµα κυκλοφορούν λιγότερα από τα µισά λεωφορεία σε σχέση µε το 2014 (!), ενώ και η ποιότητα των οχηµάτων είναι άθλια.
Το κυκλοφοριακό χάος έχει την σφραγίδα των Κυβερνήσεων που πέρασαν Ν∆, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ µαζί µε περιφερειακές και δηµοτικές αρχές. Οι µόνοι που επωφελούνται από όλη αυτή την κατάσταση είναι οι όµιλοι και οι µεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες κατασκευάζουν και θα λειτουργήσουν το ΜΕΤΡΟ, που ανέλαβαν δροµολόγια ή νοικιάζουν µε leasing οχήµατα στον ΟΑΣΘ, που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν τον Flyover.
Το ΚΚΕ µπαίνει µπροστά στον αγώνα, για τις ανάγκες του λαού µας, για να αντιµετωπίσουµε µαζί, τα αποτελέσµατα της αντιλαϊκής πολιτικής στην καθηµερινότητα µας. Για να διεκδικήσουµε αυτά που πραγµατικά, µπορούν να λυθούν µε βάση τις δυνατότητες της εποχής µας. Σήµερα ο λαός µας µπορεί να έχει σύγχρονες, γρήγορες, φθηνές µαζικές συγκοινωνίες, που θα τον πηγαίνουν µε ασφάλεια στον προορισµό του, που θα του επιτρέπουν τον ελεύθερο χρόνο του να τον αξιοποιήσει εκεί που θέλει και όχι κολληµένος στην κίνηση του δρόµου.
Τώρα να δυναµώσει η φωνή διεκδίκησης για :
Άµεση ενίσχυση του ΟΑΣΘ µε εκατοντάδες οδηγούς µε µόνιµες προσλήψεις, νέα λεωφορεία, νέες γραµµές, µείωση του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ στο µισό.
∆ωρεάν µετακίνηση των εργαζοµένων και µαθητών τις ώρες που µετακινούνται από και προς τη δουλειά τους και τα σχολεία. ∆ωρεάν µετακίνηση των ανέργων και ων ΑΜΕΑ.
Επιτάχυνση του έργου του Μετρό και όλων των επεκτάσεων προς Καλαµαριά, δυτικά αλλά και ανατολικά προς Τούµπα και Πυλαία.
Να σταµατήσουν οι παρεµβάσεις στην Περιφερειακή Οδό που επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβληµα της πόλης. Να µην κατασκευαστεί το flyover όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι µε Σ∆ΙΤ που θα χρυσοπληρώσουµε. Να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθµιση της Εσωτερικής Περιφερειακής η οποία είναι απαραίτητη, στη βάση επικαιροποιηµένων στοιχείων για την κυκλοφορία, την ατµοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, να εκπονηθούν ολοκληρωµένες κυκλοφοριακές µελέτες µε τη συνεργασία του ΑΠΘ.
Κατάργηση του αίσχους της πανάκριβης επί πληρωµής στάθµευσης στο ∆ήµο Θεσσαλονίκης, δέσµευση οικοπέδων για δωρεάν στάθµευση, σύνδεση αυτών των χώρων µε το κέντρο της πόλης µε ΜΜΜ.
ΣΧΟΛΙΑ