Κόμβος μεταφοράς LNG η Ελλάδα - Κλέβει τις εντυπώσεις ο σταθμός της Αλεξανδρούπολης
30/11/2022 08:27
30/11/2022 08:27
Σε κόμβος μεταφοράς φυσικού αερίου στα Βαλκάνια και σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης μετατρέπεται σταδιακά η Ελλάδα αφού μόνο το πρώτο φετινό δεκέμηνο έφερε και διακίνησε περίπου 1 εκατομμύριο μετρητικούς τόνους καυσίμου περισσότερα από πέρυσι.
Όπως προκύπτει από έκθεση που παρουσίασε χθες στο World LNG Summit & Awards ο ανεξάρτητος σύμβουλος σε θέματα LNG κ. Andy Flower η Ελλάδα είναι η 12η χώρα σε σύνολο 45 παγκοσμίως με τη μεγαλύτερη αύξηση εισαγωγών LNG κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022. Η χώρα μας έφερε περισσότερα φορτία κατά περίπου 1 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι της περσινής περιόδου.
Πρώτη χώρα με τη μεγαλύτερη άνοδο των εισαγωγών ήταν η Γαλλία. Αύξησε κατά περίπου 10 εκατ. τόνους (mtpa) τις εισαγωγές LNG, ακολούθησε το Ηνωμένο Βασίλειο με αύξηση 6 εκατ. τόνων, η Ισπανία ήταν η τρίτη χώρα που διεύρυνε σχεδόν κατά 6 εκατ. τόνους τις εισαγωγές της κ.ο.κ.
Αλεξανδρούπολη
Η χώρα μας, όμως, δεν πιάνει, όμως, μόνο αυτήν την πρωτιά. Σε περίπου ένα χρόνο θα διαθέτει κι ένα από τα μεγαλύτερα FSRUs και τερματικούς σταθμούς LNG στην Ε.Ε., όπως αναφέρει το energypress.gr.
Στην ίδια έκθεση περιλαμβάνονται και στοιχεία που αφορούν στους 14 υπό ανάπτυξη τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ε.Ε.
Το FSRU Αλεξανδρούπολης έρχεται τέταρτο ως προς το μέγεθος της δυναμικότητας επαναεριοποίησης. Έχει εκτιμηθεί σε 4 εκατομμύρια τόνους, ενώ η αποθηκευτική δυνατότητα είναι της τάξης των 153.500 κυβικών μέτρων.
Οι υπόλοιποι τερματικοί σταθμοί είναι ο Wilhelmshaven στη Γερμανία με 5,5 εκατ. τόνους και 174.000 κυβικά μέτρα αποθηκευτικό χώρο, ο offshore τερματικός σταθμός Stade της Γερμανίας επίσης με 5,5 εκατ. τόνους αλλά με χωρητικότητα αποθήκευσης στα 150.000 κυβικά μέτρα και ο Elmusel στην Ισπανία με δυναμικότητα επαναεριοποίησης 5,1 εκατ. τόνους. Στα 3,7 εκατ. τόνους ανέρχεται η δυναμικότητα επαναεριοποίησης για τους σταθμούς Inkoo στη Φινλανδία, Brunsbuttel (FSRU) στη Γερμανία, Lubmin στη Γερμανία, Piombino και Ravenna στην Ιταλία. Η λίστα των 14 υπό ανάπτυξη τερματικών σταθμών συμπληρώνεται με τον Deutsche Ostee στη Γερμανία και δυναμικότητα επαναεριοποίησης τους 3,3 εκατ. τόνους, τα δύο FSRU της Ολλανδίας (Exmar και NFE) με 2,9 εκατ. τόνους, ο Paldiski στην Εσθονία με 1,5 εκατ. τόνους και ο Portovesme στην Ιταλία με 700.000 τόνους.
08/11/2022 11:56
25/03/2023 09:59
23/02/2023 17:44
08/02/2023 12:15
12/01/2023 18:40
10/06/2022 10:56
Σε κόμβος μεταφοράς φυσικού αερίου στα Βαλκάνια και σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης μετατρέπεται σταδιακά η Ελλάδα αφού μόνο το πρώτο φετινό δεκέμηνο έφερε και διακίνησε περίπου 1 εκατομμύριο μετρητικούς τόνους καυσίμου περισσότερα από πέρυσι.
Όπως προκύπτει από έκθεση που παρουσίασε χθες στο World LNG Summit & Awards ο ανεξάρτητος σύμβουλος σε θέματα LNG κ. Andy Flower η Ελλάδα είναι η 12η χώρα σε σύνολο 45 παγκοσμίως με τη μεγαλύτερη αύξηση εισαγωγών LNG κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022. Η χώρα μας έφερε περισσότερα φορτία κατά περίπου 1 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι της περσινής περιόδου.
Πρώτη χώρα με τη μεγαλύτερη άνοδο των εισαγωγών ήταν η Γαλλία. Αύξησε κατά περίπου 10 εκατ. τόνους (mtpa) τις εισαγωγές LNG, ακολούθησε το Ηνωμένο Βασίλειο με αύξηση 6 εκατ. τόνων, η Ισπανία ήταν η τρίτη χώρα που διεύρυνε σχεδόν κατά 6 εκατ. τόνους τις εισαγωγές της κ.ο.κ.
Αλεξανδρούπολη
Η χώρα μας, όμως, δεν πιάνει, όμως, μόνο αυτήν την πρωτιά. Σε περίπου ένα χρόνο θα διαθέτει κι ένα από τα μεγαλύτερα FSRUs και τερματικούς σταθμούς LNG στην Ε.Ε., όπως αναφέρει το energypress.gr.
Στην ίδια έκθεση περιλαμβάνονται και στοιχεία που αφορούν στους 14 υπό ανάπτυξη τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ε.Ε.
Το FSRU Αλεξανδρούπολης έρχεται τέταρτο ως προς το μέγεθος της δυναμικότητας επαναεριοποίησης. Έχει εκτιμηθεί σε 4 εκατομμύρια τόνους, ενώ η αποθηκευτική δυνατότητα είναι της τάξης των 153.500 κυβικών μέτρων.
Οι υπόλοιποι τερματικοί σταθμοί είναι ο Wilhelmshaven στη Γερμανία με 5,5 εκατ. τόνους και 174.000 κυβικά μέτρα αποθηκευτικό χώρο, ο offshore τερματικός σταθμός Stade της Γερμανίας επίσης με 5,5 εκατ. τόνους αλλά με χωρητικότητα αποθήκευσης στα 150.000 κυβικά μέτρα και ο Elmusel στην Ισπανία με δυναμικότητα επαναεριοποίησης 5,1 εκατ. τόνους. Στα 3,7 εκατ. τόνους ανέρχεται η δυναμικότητα επαναεριοποίησης για τους σταθμούς Inkoo στη Φινλανδία, Brunsbuttel (FSRU) στη Γερμανία, Lubmin στη Γερμανία, Piombino και Ravenna στην Ιταλία. Η λίστα των 14 υπό ανάπτυξη τερματικών σταθμών συμπληρώνεται με τον Deutsche Ostee στη Γερμανία και δυναμικότητα επαναεριοποίησης τους 3,3 εκατ. τόνους, τα δύο FSRU της Ολλανδίας (Exmar και NFE) με 2,9 εκατ. τόνους, ο Paldiski στην Εσθονία με 1,5 εκατ. τόνους και ο Portovesme στην Ιταλία με 700.000 τόνους.
ΣΧΟΛΙΑ