ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κριτική στην ταινία «Το παιγνίδι με τη φωτιά»  (BURNING)

Μια μεγάλη απρόσμενη έκπληξη από τη Νότιο Κορέα

 10/01/2019 15:31

Κριτική στην ταινία «Το παιγνίδι με τη φωτιά»  (BURNING)

Αλέξης Δερμεντζόγλου

 (‘ Εγχρωμο ,Νότιος Κορέα 2018, διάρκεια 158´)

Σκηνοθεσία:Τσανγκ Ντόνγκ Λή .

Βραβεία: Κριτικών (FIPRESCI) φεστιβάλ Καννών, καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ Αδάνων

Μια μεγάλη απρόσμενη έκπληξη από την Νότιο Κορέα ,όπου η ταινία του διακεκριμένου 65άρη δημιουργό Τσάνγκ Ντόνγκ Λή («Ποίηση 2010»)βασισμένη  σε μια μικρή ιστορία του Χαρούκι  Μουρακάμι , δείχνει απόλυτα το στίγμα του σύγχρονου σινεμά αλλά και μας κάνει να ξεχνάμε  τις βίαιες ,σκληρές, γεμάτες αίμα , ταινίες  της χώρας του.

΄Ενας νέος , μια νέα, ένας τρίτος μυστηριώδης άνδρας , η εξαφάνιση  της κοπέλας , η αναζήτηση είναι  το κύριο μυθοπλαστικό μοτίβο.

Ο Λή γυρίζει ένα καθαρά ευρωπαϊκό  φιλμ στην παράδοση της νουβέλ βάγκ (εξάλλου ακούμε για λίγο και την μουσική του Μάιλς Ντέηβις από το «‘Ασανσέρ για δολοφόνους») με σαφής επιρροές από τον Σαμπρόλ αλλά και τον Αντονιόνι .Η αφήγηση βραδυφλεγής (μπορεί να κουράσει  τους αμύητους),γεμάτη ελλείψεις  και ρήγματα, νύξεις και βλέμματα, υπερεαλιστικές απογειώσεις, καταλήγει σε μια  συναρπαστική καταγραφή  της αποξένωσης και της αδυναμίας κατανόησης του κόσμου. Από τα ηθικά διλήμματα του Μπρεσόν , στον παράξενο  κόσμο του Ντέηβιντ Λιντς και από την σκληρή ηθογραφική ανάλυση του Σαμπρόλ ,στο στιλιστικό σύμπαν  του Μελβίλ ,τα σχόλια για την  δημιουργία και το ίδιο το σινεμά είναι εμφανή. Η φωτογραφίαείναι σκοτεινή, ο ήρωας κινείται υπνωτικά σ΄έναν κόσμο παραίσθησης  και αδυναμίας λογικών εξηγήσεων. Για όσους  ψάχνουν ταξινομήσεις , το φίλμ είναι ένα υπαρξιακό νουάρ χωρίς δράση,οι σινεφίλ επιρροές του απαιτούν από τους θεατές να έχουν  δεί  κάποια φίλμ και να γνωρίζουν την προβληματική κάποιων σκηνοθετών..

Με εντυπωσίασε ιδιαίτερα .Είναι ένα δείγμα ώριμου σινεμά και προτείνω να λάβετε υπ΄όψη σας το φίλμ «Blow up» του Αντονιόνι , «Να πεθάνει το κτήνος» και «Ο χασάπης» του Σαμπρόλ.

Υ.Γ Η ταινία εξέρχεται σε όλη την Ελλάδα  από σήμερα Πέμπτη 10 Ιανουαρίου

 (‘ Εγχρωμο ,Νότιος Κορέα 2018, διάρκεια 158´)

Σκηνοθεσία:Τσανγκ Ντόνγκ Λή .

Βραβεία: Κριτικών (FIPRESCI) φεστιβάλ Καννών, καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ Αδάνων

Μια μεγάλη απρόσμενη έκπληξη από την Νότιο Κορέα ,όπου η ταινία του διακεκριμένου 65άρη δημιουργό Τσάνγκ Ντόνγκ Λή («Ποίηση 2010»)βασισμένη  σε μια μικρή ιστορία του Χαρούκι  Μουρακάμι , δείχνει απόλυτα το στίγμα του σύγχρονου σινεμά αλλά και μας κάνει να ξεχνάμε  τις βίαιες ,σκληρές, γεμάτες αίμα , ταινίες  της χώρας του.

΄Ενας νέος , μια νέα, ένας τρίτος μυστηριώδης άνδρας , η εξαφάνιση  της κοπέλας , η αναζήτηση είναι  το κύριο μυθοπλαστικό μοτίβο.

Ο Λή γυρίζει ένα καθαρά ευρωπαϊκό  φιλμ στην παράδοση της νουβέλ βάγκ (εξάλλου ακούμε για λίγο και την μουσική του Μάιλς Ντέηβις από το «‘Ασανσέρ για δολοφόνους») με σαφής επιρροές από τον Σαμπρόλ αλλά και τον Αντονιόνι .Η αφήγηση βραδυφλεγής (μπορεί να κουράσει  τους αμύητους),γεμάτη ελλείψεις  και ρήγματα, νύξεις και βλέμματα, υπερεαλιστικές απογειώσεις, καταλήγει σε μια  συναρπαστική καταγραφή  της αποξένωσης και της αδυναμίας κατανόησης του κόσμου. Από τα ηθικά διλήμματα του Μπρεσόν , στον παράξενο  κόσμο του Ντέηβιντ Λιντς και από την σκληρή ηθογραφική ανάλυση του Σαμπρόλ ,στο στιλιστικό σύμπαν  του Μελβίλ ,τα σχόλια για την  δημιουργία και το ίδιο το σινεμά είναι εμφανή. Η φωτογραφίαείναι σκοτεινή, ο ήρωας κινείται υπνωτικά σ΄έναν κόσμο παραίσθησης  και αδυναμίας λογικών εξηγήσεων. Για όσους  ψάχνουν ταξινομήσεις , το φίλμ είναι ένα υπαρξιακό νουάρ χωρίς δράση,οι σινεφίλ επιρροές του απαιτούν από τους θεατές να έχουν  δεί  κάποια φίλμ και να γνωρίζουν την προβληματική κάποιων σκηνοθετών..

Με εντυπωσίασε ιδιαίτερα .Είναι ένα δείγμα ώριμου σινεμά και προτείνω να λάβετε υπ΄όψη σας το φίλμ «Blow up» του Αντονιόνι , «Να πεθάνει το κτήνος» και «Ο χασάπης» του Σαμπρόλ.

Υ.Γ Η ταινία εξέρχεται σε όλη την Ελλάδα  από σήμερα Πέμπτη 10 Ιανουαρίου

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία