ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Με ποινή 100 ευρώ ημερησίως απειλούνται οδηγοί εάν τυχόν προτιμήσουν ανταγωνιστή εργοδότη
08/12/2023 13:42
08/12/2023 13:42
Μία καταγγελία έχει φτάσει από χθες στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης που αφορά τις συμβάσεις εργασίας όσων εργάζονται ως οδηγοί στις γραμμές αστικής συγκοινωνίας που εκτελεί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ έχει καλέσει τους συγκεκριμένους οδηγούς να υπογράψουν νέα σύμβαση εργασίας στην οποία έχει προστεθεί ρήτρα η οποία απαγορεύει οδηγό του ΚΤΕΛ να μεταπηδήσει σε αντίστοιχη θέση σε ανταγωνιστική εταιρεία.
Σε διαφορετική περίπτωση ο οδηγός απειλείται με την καταβολή αποζημίωσης προς το ΚΤΕΛ η οποία προσδιορίζεται σε 100 ευρώ ημερησίως. Η ρήτρα που υπάρχει στη σύμβαση εργασίας αναφέρει τα εξής:
«Απαγορεύεται στο μισθωτό να εργαστεί σε ανταγωνιστή της εργοδότριας εταιρείας και των θυγατρικών της, για ένα έτος από τη λήξη, ή τη λύση με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιαδήποτε αιτία της παρούσας εργασιακής σύμβασης και σχέσης. Κάθε παράβαση της παρούσας θα συνεπάγεται άμεσα την κατάπτωση ποινικής ρήτρας σε βάρος του μισθωτού και υπέρ της εργοδότριας εταιρείας ποσού 100 ευρώ ημερησίως, για κάθε ημέρα απασχόλησής του στον ανταγωνιστή ως από τώρα συμφωνημένη ποινική ρήτρα και αναπόδεικτη αποζημίωση, ανεξάρτητα και επιπλέον από τις αξιώσεις που θα γεννά η ενέργειά του αυτή για αποζημίωση της εργοδότριας εταιρείας για κάθε θετική, αποθετική και ηθική ζημία της».
Η εντύπωση που δημιουργήθηκε είναι ότι το ΚΤΕΛ προσπαθεί να αποτρέψει μετακίνηση οδηγών του προς τον ΟΑΣΘ καθώς αυτές τις μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία πρόσληψης 150 οδηγών με οκτάμηνες συμβάσεις. Όπως έγραψε το πρωί το makthes.gr, ήδη για τις θέσεις αυτές έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από περίπου 260 και πλέον οδηγούς.
Οι αμοιβές των οδηγών του ΟΑΣΘ είναι υψηλότερες και επιπλέον, πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο με κάποιο τρόπο οι οκτάμηνες συμβάσεις να γίνουν στη συνέχεια αορίστου χρόνου και μάλιστα σε έναν κρατικό φορέα.
Πάντως, έτσι όπως είναι διατυπωμένη η ρήτρα, ένας οδηγός του ΚΤΕΛ δεν θα μπορεί να εργαστεί πουθενά, ούτε καν σε τουριστικό γραφείο, για διάστημα ενός χρόνου μετά το ΚΤΕΛ, ακόμη και στην περίπτωση που δεν θα αποχωρήσει οικειοθελώς αλλά θα απολυθεί.
Σε δήλωσή του προς το makthes.gr ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Χάρης Κυπριανίδης αναφέρει ότι «ως ΕΚΘ καταγγέλλουμε αυτού του είδους τις μεθοδεύσεις, είναι παράνομες και καλούμε την εταιρεία να αποσύρει άμεσα τις νέες συμβάσεις που περιέχουν τη συγκεκριμένη ρήτρα».
Μιλώντας στο makthes.gr ο διευθυντής του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Αθανάσιος Γεωργιάδης αναφέρει ότι «τέτοιου είδους ρήτρες μπαίνουν από πολλές εταιρείες σε όλους τους κλάδους. Εμείς, τους οδηγούς στους οποίους έχουμε επενδύσει, τους έχουμε εκπαιδεύσει και φροντίζουμε για τη συνεχή βελτίωσή τους, θέλουμε να τους κρατήσουμε. Η συγκεκριμένη ρήτρα δεν αφορά τον ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ είναι κρατικός οργανισμός και δεν θεωρείται ανταγωνιστικός προς το ΚΤΕΛ. Δεν αφορά ούτε τα τουριστικά πρακτορεία. Η ρήτρα αφορά ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες ενδέχεται να αναλάβουν μεταφορικό έργο. Όπως ξέρετε, το αμέσως προσεχές διάστημα πρόκειται να γίνει διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση των αστικών λεωφορειακών γραμμών που σήμερα εκτελεί το ΚΤΕΛ. Συνεπώς, ενδέχεται αυτές να τις αναλάβει κάποια άλλη εταιρεία. Αυτές και μόνον τις εταιρείες αφορά η σχετική ρήτρα».
Η ανακοίνωση του ΕΚΘ: «Όχι» στις αντεργατικές πρακτικές και τον εκφοβισμό υπαλλήλων στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.»
Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη διοίκηση της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» για επιχείρηση εκφοβισμού των υπαλλήλων της.
Όπως καταγγέλθηκε στο Ε.Κ.Θ. οι οδηγοί της εταιρείας μετά από μια ξαφνική ανακοίνωση της διοίκησης καλούνται να υπογράψουν νέες συμβάσεις εργασίας στις οποίες διατυπώνεται ο όρος πως οι οδηγοί εάν αποχωρήσουν από την «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» απαγορεύεται να εργαστούν μελλοντικά σε άλλη εταιρεία με αντίστοιχο αντικείμενο, δηλαδή την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς, ενώ θα τους υποβληθεί και ημερήσιο πρόστιμο 100 ευρώ.
Συγκεκριμένα, στις νέες συμβάσεις προστέθηκε η ρήτρα: «Απαγορεύεται στον μισθωτό, να εργαστεί σε ανταγωνιστή της εργοδότριας εταιρείας και των θυγατρικών της, για ένα έτος από την λήξη, ή την λύση με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιαδήποτε αιτία, της παρούσας εργασιακής σύμβασης και σχέσης. Κάθε παράβαση της παρούσας, θα συνεπάγεται άμεσα την κατάπτωση ποινικής ρήτρας σε βάρος του μισθωτού, και υπέρ της εργοδότριας εταιρείας, ποσού 100 ημερησίως, για κάθε ημέρα απασχόλησής του στον ανταγωνιστή ως από τώρα συμφωνημένη ποινική ρήτρα και αναπόδεικτη αποζημίωση, ανεξάρτητα και επιπλέον από τις αξιώσεις που θα γεννά η ενέργειά του αυτή για αποζημίωση της εργοδότριας εταιρείας για κάθε θετική, αποθετική και ηθική ζημία της».
Με αυτόν τον τρόπο η διοίκηση της εταιρείας επιχειρεί να τρομοκρατήσει συναδέλφους εργαζόμενους που συμμετείχαν στον διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για τις 150 νέες προσλήψεις στον Οργανισμό.
Καλούμε τη διοίκηση της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» να αναθεωρήσει άμεσα και να μην υποχρεώσει τους εργαζόμενους σε υπογραφή νέας σύμβασης με αυτόν τον παράνομο όρο. Καλούμε τους συναδέλφους οδηγούς να μην υπογράψουν και να ενημερώσουν το ΕΚΘ για πιθανές πιέσεις που τυχόν τους ασκηθούν και τέλος, καλούμε τους αρμόδιους φορείς, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ που έχουν εκχωρήσει μέρος του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» να πάρουν θέση για αυτές τις αντεργατικές πρακτικές που ακολουθούνται.
Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης λέει «ΟΧΙ» στον εργοδοτικό εκφοβισμό και την τρομοκρατία των εργαζομένων. Η διοίκηση της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» να αποσύρει άμεσα τον παράνομο όρο.
22/12/2023 13:47
Μία καταγγελία έχει φτάσει από χθες στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης που αφορά τις συμβάσεις εργασίας όσων εργάζονται ως οδηγοί στις γραμμές αστικής συγκοινωνίας που εκτελεί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ έχει καλέσει τους συγκεκριμένους οδηγούς να υπογράψουν νέα σύμβαση εργασίας στην οποία έχει προστεθεί ρήτρα η οποία απαγορεύει οδηγό του ΚΤΕΛ να μεταπηδήσει σε αντίστοιχη θέση σε ανταγωνιστική εταιρεία.
Σε διαφορετική περίπτωση ο οδηγός απειλείται με την καταβολή αποζημίωσης προς το ΚΤΕΛ η οποία προσδιορίζεται σε 100 ευρώ ημερησίως. Η ρήτρα που υπάρχει στη σύμβαση εργασίας αναφέρει τα εξής:
«Απαγορεύεται στο μισθωτό να εργαστεί σε ανταγωνιστή της εργοδότριας εταιρείας και των θυγατρικών της, για ένα έτος από τη λήξη, ή τη λύση με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιαδήποτε αιτία της παρούσας εργασιακής σύμβασης και σχέσης. Κάθε παράβαση της παρούσας θα συνεπάγεται άμεσα την κατάπτωση ποινικής ρήτρας σε βάρος του μισθωτού και υπέρ της εργοδότριας εταιρείας ποσού 100 ευρώ ημερησίως, για κάθε ημέρα απασχόλησής του στον ανταγωνιστή ως από τώρα συμφωνημένη ποινική ρήτρα και αναπόδεικτη αποζημίωση, ανεξάρτητα και επιπλέον από τις αξιώσεις που θα γεννά η ενέργειά του αυτή για αποζημίωση της εργοδότριας εταιρείας για κάθε θετική, αποθετική και ηθική ζημία της».
Η εντύπωση που δημιουργήθηκε είναι ότι το ΚΤΕΛ προσπαθεί να αποτρέψει μετακίνηση οδηγών του προς τον ΟΑΣΘ καθώς αυτές τις μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία πρόσληψης 150 οδηγών με οκτάμηνες συμβάσεις. Όπως έγραψε το πρωί το makthes.gr, ήδη για τις θέσεις αυτές έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από περίπου 260 και πλέον οδηγούς.
Οι αμοιβές των οδηγών του ΟΑΣΘ είναι υψηλότερες και επιπλέον, πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο με κάποιο τρόπο οι οκτάμηνες συμβάσεις να γίνουν στη συνέχεια αορίστου χρόνου και μάλιστα σε έναν κρατικό φορέα.
Πάντως, έτσι όπως είναι διατυπωμένη η ρήτρα, ένας οδηγός του ΚΤΕΛ δεν θα μπορεί να εργαστεί πουθενά, ούτε καν σε τουριστικό γραφείο, για διάστημα ενός χρόνου μετά το ΚΤΕΛ, ακόμη και στην περίπτωση που δεν θα αποχωρήσει οικειοθελώς αλλά θα απολυθεί.
Σε δήλωσή του προς το makthes.gr ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Χάρης Κυπριανίδης αναφέρει ότι «ως ΕΚΘ καταγγέλλουμε αυτού του είδους τις μεθοδεύσεις, είναι παράνομες και καλούμε την εταιρεία να αποσύρει άμεσα τις νέες συμβάσεις που περιέχουν τη συγκεκριμένη ρήτρα».
Μιλώντας στο makthes.gr ο διευθυντής του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Αθανάσιος Γεωργιάδης αναφέρει ότι «τέτοιου είδους ρήτρες μπαίνουν από πολλές εταιρείες σε όλους τους κλάδους. Εμείς, τους οδηγούς στους οποίους έχουμε επενδύσει, τους έχουμε εκπαιδεύσει και φροντίζουμε για τη συνεχή βελτίωσή τους, θέλουμε να τους κρατήσουμε. Η συγκεκριμένη ρήτρα δεν αφορά τον ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ είναι κρατικός οργανισμός και δεν θεωρείται ανταγωνιστικός προς το ΚΤΕΛ. Δεν αφορά ούτε τα τουριστικά πρακτορεία. Η ρήτρα αφορά ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες ενδέχεται να αναλάβουν μεταφορικό έργο. Όπως ξέρετε, το αμέσως προσεχές διάστημα πρόκειται να γίνει διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση των αστικών λεωφορειακών γραμμών που σήμερα εκτελεί το ΚΤΕΛ. Συνεπώς, ενδέχεται αυτές να τις αναλάβει κάποια άλλη εταιρεία. Αυτές και μόνον τις εταιρείες αφορά η σχετική ρήτρα».
Η ανακοίνωση του ΕΚΘ: «Όχι» στις αντεργατικές πρακτικές και τον εκφοβισμό υπαλλήλων στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.»
Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη διοίκηση της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» για επιχείρηση εκφοβισμού των υπαλλήλων της.
Όπως καταγγέλθηκε στο Ε.Κ.Θ. οι οδηγοί της εταιρείας μετά από μια ξαφνική ανακοίνωση της διοίκησης καλούνται να υπογράψουν νέες συμβάσεις εργασίας στις οποίες διατυπώνεται ο όρος πως οι οδηγοί εάν αποχωρήσουν από την «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» απαγορεύεται να εργαστούν μελλοντικά σε άλλη εταιρεία με αντίστοιχο αντικείμενο, δηλαδή την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς, ενώ θα τους υποβληθεί και ημερήσιο πρόστιμο 100 ευρώ.
Συγκεκριμένα, στις νέες συμβάσεις προστέθηκε η ρήτρα: «Απαγορεύεται στον μισθωτό, να εργαστεί σε ανταγωνιστή της εργοδότριας εταιρείας και των θυγατρικών της, για ένα έτος από την λήξη, ή την λύση με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιαδήποτε αιτία, της παρούσας εργασιακής σύμβασης και σχέσης. Κάθε παράβαση της παρούσας, θα συνεπάγεται άμεσα την κατάπτωση ποινικής ρήτρας σε βάρος του μισθωτού, και υπέρ της εργοδότριας εταιρείας, ποσού 100 ημερησίως, για κάθε ημέρα απασχόλησής του στον ανταγωνιστή ως από τώρα συμφωνημένη ποινική ρήτρα και αναπόδεικτη αποζημίωση, ανεξάρτητα και επιπλέον από τις αξιώσεις που θα γεννά η ενέργειά του αυτή για αποζημίωση της εργοδότριας εταιρείας για κάθε θετική, αποθετική και ηθική ζημία της».
Με αυτόν τον τρόπο η διοίκηση της εταιρείας επιχειρεί να τρομοκρατήσει συναδέλφους εργαζόμενους που συμμετείχαν στον διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για τις 150 νέες προσλήψεις στον Οργανισμό.
Καλούμε τη διοίκηση της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» να αναθεωρήσει άμεσα και να μην υποχρεώσει τους εργαζόμενους σε υπογραφή νέας σύμβασης με αυτόν τον παράνομο όρο. Καλούμε τους συναδέλφους οδηγούς να μην υπογράψουν και να ενημερώσουν το ΕΚΘ για πιθανές πιέσεις που τυχόν τους ασκηθούν και τέλος, καλούμε τους αρμόδιους φορείς, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ που έχουν εκχωρήσει μέρος του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» να πάρουν θέση για αυτές τις αντεργατικές πρακτικές που ακολουθούνται.
Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης λέει «ΟΧΙ» στον εργοδοτικό εκφοβισμό και την τρομοκρατία των εργαζομένων. Η διοίκηση της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» να αποσύρει άμεσα τον παράνομο όρο.
ΣΧΟΛΙΑ