ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΚΘΒΕ: Ένα θεατρικό καλοκαίρι και ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα γεμάτο… Πλούτο

Με αφορμή την παράσταση «Πλούτος» του Γιάννη Κακλέα, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσίασε το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα για το καλοκαίρι του 2024

 26/06/2024 15:52

ΚΘΒΕ: Ένα θεατρικό καλοκαίρι και ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα γεμάτο… Πλούτο

Ελένη Θεοδωρίδου

Ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα έχει ετοιμάσει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για φέτος το καλοκαίρι με τις παραστάσεις του να ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα.

Το πρόγραμμα παρουσίασαν οι συντελεστές του ΚΘΒΕ το πρωί της Τετάρτης 26/6 σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε με αφορμή την παράσταση «Πλούτος» του Γιάννη Κακλέα που ξεκινά το ταξίδι της από τη Θεσσαλονίκη στις 3 και 4 Ιουλίου.

Την εκδήλωση άνοιξε η πρόεδρος του ΔΣ του ΚΘΒΕ, Γιαννούλα Καρύμπαλη - Τσίπτσιου, η οποία στον χαιρετισμό της τόνισε πως μετά από έναν πετυχημένο χειμώνα με πολυάριθμες και υψηλού επιπέδου παραγωγές και μικρές δράσεις, φέτος το καλοκαίρι, το ΚΘΒΕ θα δώσει το παρών στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης και της χώρας με τις παραστάσεις «Πλούτος» και «Μαρίκα με είπανε, Μαρίκα με βγάλανε» σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του φορέα, Αστέρη Πελτέκη, οι οποίες θα περιοδεύσουν σε διάφορα θέατρα της χώρας. Η πρώτη παράσταση μάλιστα θα παίξει και στην Επίδαυρο στις 19 και 20 Ιουλίου. Η ίδια ευχαρίστησε δημόσια τον καλλιτεχνικό διευθυντή ο οποίος, «με περισσό ζήλο και αστείρευτη ενέργεια προσπαθεί για την ενδυνάμωση της καλλιτεχνικής παραγωγής του ΚΘΒΕ και την παρουσία του θεάτρου μας στη χώρα» ενώ δεν ξέχασε και το σύνολο των συντελεστών που, όπως είπε, χωρίς αυτούς τίποτα δε θα ήταν δυνατό.

Ο Αστέρης Πελτέκης, παίρνοντας τον λόγο, τόνισε πως ο πολιτισμός πέρα από ένα επάγγελμα και μια εργασία είναι κατ’αρχήν Τέχνη και λειτούργημα, ένας πόλος όπου οι άνθρωποι βρίσκονται μαζί και ψάχνουν λύσεις μέσα από την παραγωγή του καλλιτεχνικού τους έργου και αποτυπώματος. Ο κ. Πελτέκης σημείωσε πως το ΚΘΒΕ θα συνεχίσει τις καλλιτεχνικές δράσεις όπως τα καλλιτεχνικά εργαστήρια, τις ημερίδες, τις πολύχρωμες Κυριακές και άλλων ελεύθερων δράσεων.

«Πλούτος» του Γιάννη Κακλέα

Πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ είναι ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία και απόδοση Γιάννη Κακλέα.

Ο σκηνοθέτης, ξεκινώντας εξήγησε πως πάντα αναρωτιόταν αν ο κόσμος βαρέθηκε να βλέπει Αριστοφάνη. «Νομίζω ο κόσμος αρέσκεται να τον βλέπει γιατί κάθε φορά που ανεβαίνει είναι καινούργιος Αριστοφάνης. Κάθε σκηνοθέτης κάθε ομάδα βλέπει διαφορετικά τον αρχαίο ποιητή. Εγώ σκηνοθετώ 6η ή 7η φορά Αριστοφάνη και για μένα είναι ο ορισμός του λαϊκού θεάτρου. Λαϊκό γιατί ασχολείται με θέματα κοινωνικά, για τα προβλήματα που ζούσε ο Αθηναίος πολίτης τότε κάτι που αναλογικά ζούμε και εμείς. Ο Αριστοφάνης γράφει θέατρο αληθινό. Είναι τελετουργικός, σατιρικός, φαντασμαγορικός, αστείος, καυστικός σε όλους τους ρόλους του που είναι διαμάντια. Ο κόσμος όντως αγαπάει τον Αριστοφάνη γιατί γελάει μαζί του και νιώθει ότι καυτηριάζει μια κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα αντιπροσωπεύοντας τον απλό άνθρωπο. Είναι λαϊκό θέατρο, ένας όρος παρεξηγημένος, που συγχέεται συχνά με το λαϊκίστικο και το ευτελές. Το πιο δύσκολο θέατρο για μένα είναι αυτό που ονομάζουυμε λαϊκό γιατί απευθύνεται σε όλους. Η Επίδαυρος δεν μπορεί να μην είναι ένας χώρος λαϊκού θεάτρου με 9.000 θεατές. Είναι μια κοινωνική γιορτή».

Ο ηθοποιός Μάνος Βακούσης που έχει τον ρόλο του Χρεμύλου στον «Πλούτο» σημείωσε πως είναι συγκινημένος που βρίσκεται στο ΚΘΒΕ και που συναντήθηκε και παίζει με τους άνθρωπος του. «Είναι μια έκπληξη πόσο αφοσιωμένοι είναι οι ηθοποιοί στο όραμα του σκηνοθέτη» είπε χαρακτηριστικά και στη συνέχεια εξήγησε πως αντιλήφθηκε ο ίδιος το όραμα του Γιάννη Κακλέα, τον οποίο χαρακτήρισε ως ένα άχρονο άνθρωπο που έχει ένα μεγάλο χάρισμα: δεν είναι ενοχικός και έτσι μπορεί να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, δηλαδή την ουτοπία. «Έχουμε ένα έργο που στηρίζεται στην ουτοπία και για μένα σαν ηθοποιός αυτή είναι η μυθολογική λέξη Αλήθεια γιατί κανείς δε μπορεί να την προσεγγίσει. Έρχεται ο Κακλέας με το δικό του όραμα στον ‘Πλούτο’ να μας πει ότι υπάρχει ένα θαύμα στον άνθρωπο που λέγεται ‘εμφύλιος σπαραγμός’. Ο άνθρωπος δηλαδή σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο, δεν ξέρουμε γιατί φέρει αυτόν τον εμφύλιο. Ο Γιάννης παντρεύει το χρόνο, από το 447 που γεννήθηκε ο Αριστοφάνης και ζει τον εμφύλιο Αθηναίων - Σπαρτιατών. Παντρεύει λοιπόν το τότε με το τώρα και γεννά έναν δημιουργικό πόλεμο, ομορφιά, ψυχαγωγία, ότι ο άνθρωπος μπορεί να συναντηθεί με τον άνθρωπο του και άρα με τους άλλους.

Αν δεν υπάρξει ατομική προσέγγιση της ύπαρξής μας, δεν μπορεί να υπάρχει κοινωνική και τότε μιλάμε για δόγματα. Είμαι ευτυχής που έχω την τύχη να ακολουθώ το όραμα του Κακλέα και να γίνεται, όσο μπορώ, δική μου η προσέγγιση του».

Ο κ. Κακλέας πρόσθεσε πως ο αγώνας μεταξύ της πενίας, της εργασίας, της λιτότητας και του απλού ανθρώπου που θέλει τον πλούτο τώρα, είναι από τα αριστουργήματα που έχουν γραφεί στην παγκόσμια δραματουργία. Είναι ο αγώνας που κυριαρχεί στο έργο και είναι ο λόγος που ανέβηκε αυτό το έργο δηλαδή η σύγκρουση αυτή της επιθυμίας για αξιολόγηση στη μοιρασιά του πλούτου και στη χρήση του και ταυτόχρονα ο αγώνας για το κέρδος καταστρέφει φύση και ανθρώπους είναι πολύ σημαντικός ο αγώνας.

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή νέων μουσικών όπως οι Χατζηφραγκέτα, η Nalyssa Green και ο ράπερ Τελευταίος Καλεσμένος, ο σκηνοθέτης τόνισε πως «θέλαμε να κάνουμε την παράταση μας ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Αγαπάω τη μουσική στο θέατρο καθώς δίνει μια ελευθερία και ένα άνοιγμα της φαντασίας που ίσως ο λόγος δε το καταφέρνει». Επιπλέον, στην παράσταση επεμβαίνει στο ύφος της παράβασης η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου η οποία ανοίγει μια κουβέντα πάνω στην έννοια του πλούτου. Παράβαση του έργου είναι ο λόγος του ποιητή εξωθεατρικά.

Ο «Πλούτος» θα περιοδεύσει σε πολλά θέατρα ανά την Ελλάδα όπως τα αρχαία θέατρα στους Φιλίππους, στο Δίον, στη Δωδώνη, στο Κούριο στην Κύπρο, στο Κιλκίς, στο Κατράκειο Νίκαιας, στο θέατρο Παπάγου στην Αθήνα, στην Ελευσίνα και άλλα ενώ σύμφωνα με τον κ. Πελτέκη η παράσταση θα επανέλθει στη Θεσσαλονίκη είτε τέλη Αυγούστου είτε μέσα στον Σεπτέμβριο. Οι τελικές ημερομηνίες αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.

449174399-1183445159753832-1089592906962881040-n.jpg

Άλλες παραγωγές του ΚΘΒΕ

Η Αγαπημένη του Κυρίου Λιν

Η πετυχημένη συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με τον Βέλγο σκηνοθέτη Γκι Κασίερς, πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου της Αμβέρσας. Η παράσταση βασίστηκε στο έργο του του Philippe Claudel σε μετάφραση Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη ο οποίος ήταν και ο πρωταγωνιστής του έργου. Όπως σημείωσε ο κ. Πελτέκης, πρόκειται για έναν μονόλογο με την προσεγμένη μάτια του σκηνοθέτη ο οποίος δεν προέρχεται από τον αμιγώς θεατρικό χώρο αλλά ασχολήθηκε κυρίως με την εικαστική ματιά που δημιούργησε μια πολύ όμορφη προσέγγιση θεατρική αφήγηση στο σπουδαίο κείμενο και σπουδαίο παραστασιακό αποτέλεσμα που απολαύσαμε την άνοιξη στην ΕΜΣ. «Αυτή τη στιγμή γίνονται έξι παραστάσεις στο φεστιβάλ Επιδαύρου στο Πειραιώς 260 με συνεχόμενα sold out και ελπίζουμε να βρούμε χώρο να γίνουν και άλλες παραστάσεις» σημείωσε.

Φεστιβάλ Δάσους

Το Φεστιβάλ Δάσους έχει ξεκινήσει στα δύο ανοιχτά θέατρα του ΚΘΒΕ Δάσους και Γης με θεατρικές και μουσικές παραστάσεις αντίστοιχα χωρίς να αναιρείται η πιθανότητα ανταλλαγής των χωρών. «Έχουμε σπουδαίες παραγωγές που έρχονται από την Ελλάδα και κάποιες από το εξωτερικό σπουδαίες συναυλίες και δρώμενα» τόνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής.

Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου

Το Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στη Θεσσαλονίκη υπό την οργάνωση και αιγίδα του ΚΘΒΕ έφερε πολλές ξένες πειραματικές δουλειές στόχος αυτού του φεστιβάλ να εξερευνήσει και να βρει μικρά διαμάντια των παραστατικών τεχνών παγκοσμίως και να τα φέρουμε εδώ ώστε να πάρουν το χώρο τους στην καλλιτεχνική κοινότητα . Ο κ. Πελτέκης ανέφερε πως η διοργάνωση δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος αλλά με χαρά ανακοίνωσε θα επεκταθεί για ακόμα τέσσερις περιόδους υπό την αρωγή του ΥΠΠΟ και της ΠΚΜ. «Ευελπιστώ μέχρι τότε να βρούμε τρόπο και πόρους να συνεχιστεί σε βάθος χρόνου αυτή η σπουδαία διεθνής φεστιβαλική διοργάνωση και γιορτή» είπε χαρακτηριστικά.

«Μαρίκα με είπανε, Μαρίκα με βγάλανε»

Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στο πλαίσιο εξωστρέφειας και δημιουργίας συνεργείων του Κρατικού Θεάτρου με εξωτερικούς φορείς. Μια προσπάθεια που γίνεται τόσο στο επίπεδο των παραστάσεων όσο και της δραματικής σχολής και εκπαίδευσης. Το κείμενο συνυπέγραψαν ο Οδυσσέας Ιωάννου με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, Γιώργο Ανδρέου σε σκηνοθεσία Αστέρη Πελτέκη. Η παράσταση επίσης θα περιοδεύσει το καλοκαίρι σε διάφορα θέατρα της χώρας.

Ο προϋπολογισμός του ΚΘΒΕ

Για την οικονομική κατάσταση του ΚΘΒΕ μίλησε η Διοικητική-Οικονομική Διευθύντρια Κωνσταντία Παπαποστόλου. Όπως τόνισε, το ΚΘΒΕ έχει εγκεκριμένο υπολογισμό από το ΥΠΠΟ ενώ η φετινή χρονιά έχει μια ιδιαιτερότητα καθώς σύνεψαν μνημόνιο με το υπουργείο για την σωστή εκτέλεση του προϋπολογισμού. «Κάναμε κάθε προσπάθεια να μη χρωστάμε πουθενά και να ανταποκρινόμαστε στις υποχρεώσεις μας. Το ΚΘΒΕ έχει έξι μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα που είναι υποχρεωμένο να διατηρεί και να συντηρεί. ενώ λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δόθηκε και μεγάλο βάρος στην πυροπροστασία των δύο ανοιχτών θεάτρων. Εκτελέσαμε ΕΣΠΑ 600.000 ευρώ και αναβαθμίσαμε την ψηφιακή υποδομή του θεάτρου. Αυτή τη στιγμή τρέχουμε την ψηφιακή αναβάθμιση της δραματικής σχολής και την πολιτιστική συνταγογράφηση. Είμαστε επίσης σε αναμονή ενός προγράμματος ΕΣΠΑ για τις υποδομές οι οποίες χρειάζονται αναβάθμιση ενώ προσκαλούμε ανθρώπους έχοντες που αγαπούν την Τέχνη και τον Πολιτισμό να μας στηρίζουν ως χορηγοί».

Κλείνοντας, ο κ. Πελτέκης αναφέρθηκε στο πλάνο του ΚΘΒΕ να δημιουργήσει μια παιδική παράσταση που θα περιοδεύει σε σχολεία ενώ ευελπιστεί πως μετά τα συνθήματα «Θέατρο Ξανά» και «Θέατρο Μαζί», το επόμενο μότο θα είναι «Θέατρο Παντού».


Ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα έχει ετοιμάσει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για φέτος το καλοκαίρι με τις παραστάσεις του να ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα.

Το πρόγραμμα παρουσίασαν οι συντελεστές του ΚΘΒΕ το πρωί της Τετάρτης 26/6 σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε με αφορμή την παράσταση «Πλούτος» του Γιάννη Κακλέα που ξεκινά το ταξίδι της από τη Θεσσαλονίκη στις 3 και 4 Ιουλίου.

Την εκδήλωση άνοιξε η πρόεδρος του ΔΣ του ΚΘΒΕ, Γιαννούλα Καρύμπαλη - Τσίπτσιου, η οποία στον χαιρετισμό της τόνισε πως μετά από έναν πετυχημένο χειμώνα με πολυάριθμες και υψηλού επιπέδου παραγωγές και μικρές δράσεις, φέτος το καλοκαίρι, το ΚΘΒΕ θα δώσει το παρών στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης και της χώρας με τις παραστάσεις «Πλούτος» και «Μαρίκα με είπανε, Μαρίκα με βγάλανε» σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του φορέα, Αστέρη Πελτέκη, οι οποίες θα περιοδεύσουν σε διάφορα θέατρα της χώρας. Η πρώτη παράσταση μάλιστα θα παίξει και στην Επίδαυρο στις 19 και 20 Ιουλίου. Η ίδια ευχαρίστησε δημόσια τον καλλιτεχνικό διευθυντή ο οποίος, «με περισσό ζήλο και αστείρευτη ενέργεια προσπαθεί για την ενδυνάμωση της καλλιτεχνικής παραγωγής του ΚΘΒΕ και την παρουσία του θεάτρου μας στη χώρα» ενώ δεν ξέχασε και το σύνολο των συντελεστών που, όπως είπε, χωρίς αυτούς τίποτα δε θα ήταν δυνατό.

Ο Αστέρης Πελτέκης, παίρνοντας τον λόγο, τόνισε πως ο πολιτισμός πέρα από ένα επάγγελμα και μια εργασία είναι κατ’αρχήν Τέχνη και λειτούργημα, ένας πόλος όπου οι άνθρωποι βρίσκονται μαζί και ψάχνουν λύσεις μέσα από την παραγωγή του καλλιτεχνικού τους έργου και αποτυπώματος. Ο κ. Πελτέκης σημείωσε πως το ΚΘΒΕ θα συνεχίσει τις καλλιτεχνικές δράσεις όπως τα καλλιτεχνικά εργαστήρια, τις ημερίδες, τις πολύχρωμες Κυριακές και άλλων ελεύθερων δράσεων.

«Πλούτος» του Γιάννη Κακλέα

Πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ είναι ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία και απόδοση Γιάννη Κακλέα.

Ο σκηνοθέτης, ξεκινώντας εξήγησε πως πάντα αναρωτιόταν αν ο κόσμος βαρέθηκε να βλέπει Αριστοφάνη. «Νομίζω ο κόσμος αρέσκεται να τον βλέπει γιατί κάθε φορά που ανεβαίνει είναι καινούργιος Αριστοφάνης. Κάθε σκηνοθέτης κάθε ομάδα βλέπει διαφορετικά τον αρχαίο ποιητή. Εγώ σκηνοθετώ 6η ή 7η φορά Αριστοφάνη και για μένα είναι ο ορισμός του λαϊκού θεάτρου. Λαϊκό γιατί ασχολείται με θέματα κοινωνικά, για τα προβλήματα που ζούσε ο Αθηναίος πολίτης τότε κάτι που αναλογικά ζούμε και εμείς. Ο Αριστοφάνης γράφει θέατρο αληθινό. Είναι τελετουργικός, σατιρικός, φαντασμαγορικός, αστείος, καυστικός σε όλους τους ρόλους του που είναι διαμάντια. Ο κόσμος όντως αγαπάει τον Αριστοφάνη γιατί γελάει μαζί του και νιώθει ότι καυτηριάζει μια κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα αντιπροσωπεύοντας τον απλό άνθρωπο. Είναι λαϊκό θέατρο, ένας όρος παρεξηγημένος, που συγχέεται συχνά με το λαϊκίστικο και το ευτελές. Το πιο δύσκολο θέατρο για μένα είναι αυτό που ονομάζουυμε λαϊκό γιατί απευθύνεται σε όλους. Η Επίδαυρος δεν μπορεί να μην είναι ένας χώρος λαϊκού θεάτρου με 9.000 θεατές. Είναι μια κοινωνική γιορτή».

Ο ηθοποιός Μάνος Βακούσης που έχει τον ρόλο του Χρεμύλου στον «Πλούτο» σημείωσε πως είναι συγκινημένος που βρίσκεται στο ΚΘΒΕ και που συναντήθηκε και παίζει με τους άνθρωπος του. «Είναι μια έκπληξη πόσο αφοσιωμένοι είναι οι ηθοποιοί στο όραμα του σκηνοθέτη» είπε χαρακτηριστικά και στη συνέχεια εξήγησε πως αντιλήφθηκε ο ίδιος το όραμα του Γιάννη Κακλέα, τον οποίο χαρακτήρισε ως ένα άχρονο άνθρωπο που έχει ένα μεγάλο χάρισμα: δεν είναι ενοχικός και έτσι μπορεί να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, δηλαδή την ουτοπία. «Έχουμε ένα έργο που στηρίζεται στην ουτοπία και για μένα σαν ηθοποιός αυτή είναι η μυθολογική λέξη Αλήθεια γιατί κανείς δε μπορεί να την προσεγγίσει. Έρχεται ο Κακλέας με το δικό του όραμα στον ‘Πλούτο’ να μας πει ότι υπάρχει ένα θαύμα στον άνθρωπο που λέγεται ‘εμφύλιος σπαραγμός’. Ο άνθρωπος δηλαδή σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο, δεν ξέρουμε γιατί φέρει αυτόν τον εμφύλιο. Ο Γιάννης παντρεύει το χρόνο, από το 447 που γεννήθηκε ο Αριστοφάνης και ζει τον εμφύλιο Αθηναίων - Σπαρτιατών. Παντρεύει λοιπόν το τότε με το τώρα και γεννά έναν δημιουργικό πόλεμο, ομορφιά, ψυχαγωγία, ότι ο άνθρωπος μπορεί να συναντηθεί με τον άνθρωπο του και άρα με τους άλλους.

Αν δεν υπάρξει ατομική προσέγγιση της ύπαρξής μας, δεν μπορεί να υπάρχει κοινωνική και τότε μιλάμε για δόγματα. Είμαι ευτυχής που έχω την τύχη να ακολουθώ το όραμα του Κακλέα και να γίνεται, όσο μπορώ, δική μου η προσέγγιση του».

Ο κ. Κακλέας πρόσθεσε πως ο αγώνας μεταξύ της πενίας, της εργασίας, της λιτότητας και του απλού ανθρώπου που θέλει τον πλούτο τώρα, είναι από τα αριστουργήματα που έχουν γραφεί στην παγκόσμια δραματουργία. Είναι ο αγώνας που κυριαρχεί στο έργο και είναι ο λόγος που ανέβηκε αυτό το έργο δηλαδή η σύγκρουση αυτή της επιθυμίας για αξιολόγηση στη μοιρασιά του πλούτου και στη χρήση του και ταυτόχρονα ο αγώνας για το κέρδος καταστρέφει φύση και ανθρώπους είναι πολύ σημαντικός ο αγώνας.

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή νέων μουσικών όπως οι Χατζηφραγκέτα, η Nalyssa Green και ο ράπερ Τελευταίος Καλεσμένος, ο σκηνοθέτης τόνισε πως «θέλαμε να κάνουμε την παράταση μας ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Αγαπάω τη μουσική στο θέατρο καθώς δίνει μια ελευθερία και ένα άνοιγμα της φαντασίας που ίσως ο λόγος δε το καταφέρνει». Επιπλέον, στην παράσταση επεμβαίνει στο ύφος της παράβασης η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου η οποία ανοίγει μια κουβέντα πάνω στην έννοια του πλούτου. Παράβαση του έργου είναι ο λόγος του ποιητή εξωθεατρικά.

Ο «Πλούτος» θα περιοδεύσει σε πολλά θέατρα ανά την Ελλάδα όπως τα αρχαία θέατρα στους Φιλίππους, στο Δίον, στη Δωδώνη, στο Κούριο στην Κύπρο, στο Κιλκίς, στο Κατράκειο Νίκαιας, στο θέατρο Παπάγου στην Αθήνα, στην Ελευσίνα και άλλα ενώ σύμφωνα με τον κ. Πελτέκη η παράσταση θα επανέλθει στη Θεσσαλονίκη είτε τέλη Αυγούστου είτε μέσα στον Σεπτέμβριο. Οι τελικές ημερομηνίες αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.

449174399-1183445159753832-1089592906962881040-n.jpg

Άλλες παραγωγές του ΚΘΒΕ

Η Αγαπημένη του Κυρίου Λιν

Η πετυχημένη συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με τον Βέλγο σκηνοθέτη Γκι Κασίερς, πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου της Αμβέρσας. Η παράσταση βασίστηκε στο έργο του του Philippe Claudel σε μετάφραση Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη ο οποίος ήταν και ο πρωταγωνιστής του έργου. Όπως σημείωσε ο κ. Πελτέκης, πρόκειται για έναν μονόλογο με την προσεγμένη μάτια του σκηνοθέτη ο οποίος δεν προέρχεται από τον αμιγώς θεατρικό χώρο αλλά ασχολήθηκε κυρίως με την εικαστική ματιά που δημιούργησε μια πολύ όμορφη προσέγγιση θεατρική αφήγηση στο σπουδαίο κείμενο και σπουδαίο παραστασιακό αποτέλεσμα που απολαύσαμε την άνοιξη στην ΕΜΣ. «Αυτή τη στιγμή γίνονται έξι παραστάσεις στο φεστιβάλ Επιδαύρου στο Πειραιώς 260 με συνεχόμενα sold out και ελπίζουμε να βρούμε χώρο να γίνουν και άλλες παραστάσεις» σημείωσε.

Φεστιβάλ Δάσους

Το Φεστιβάλ Δάσους έχει ξεκινήσει στα δύο ανοιχτά θέατρα του ΚΘΒΕ Δάσους και Γης με θεατρικές και μουσικές παραστάσεις αντίστοιχα χωρίς να αναιρείται η πιθανότητα ανταλλαγής των χωρών. «Έχουμε σπουδαίες παραγωγές που έρχονται από την Ελλάδα και κάποιες από το εξωτερικό σπουδαίες συναυλίες και δρώμενα» τόνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής.

Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου

Το Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στη Θεσσαλονίκη υπό την οργάνωση και αιγίδα του ΚΘΒΕ έφερε πολλές ξένες πειραματικές δουλειές στόχος αυτού του φεστιβάλ να εξερευνήσει και να βρει μικρά διαμάντια των παραστατικών τεχνών παγκοσμίως και να τα φέρουμε εδώ ώστε να πάρουν το χώρο τους στην καλλιτεχνική κοινότητα . Ο κ. Πελτέκης ανέφερε πως η διοργάνωση δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος αλλά με χαρά ανακοίνωσε θα επεκταθεί για ακόμα τέσσερις περιόδους υπό την αρωγή του ΥΠΠΟ και της ΠΚΜ. «Ευελπιστώ μέχρι τότε να βρούμε τρόπο και πόρους να συνεχιστεί σε βάθος χρόνου αυτή η σπουδαία διεθνής φεστιβαλική διοργάνωση και γιορτή» είπε χαρακτηριστικά.

«Μαρίκα με είπανε, Μαρίκα με βγάλανε»

Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στο πλαίσιο εξωστρέφειας και δημιουργίας συνεργείων του Κρατικού Θεάτρου με εξωτερικούς φορείς. Μια προσπάθεια που γίνεται τόσο στο επίπεδο των παραστάσεων όσο και της δραματικής σχολής και εκπαίδευσης. Το κείμενο συνυπέγραψαν ο Οδυσσέας Ιωάννου με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, Γιώργο Ανδρέου σε σκηνοθεσία Αστέρη Πελτέκη. Η παράσταση επίσης θα περιοδεύσει το καλοκαίρι σε διάφορα θέατρα της χώρας.

Ο προϋπολογισμός του ΚΘΒΕ

Για την οικονομική κατάσταση του ΚΘΒΕ μίλησε η Διοικητική-Οικονομική Διευθύντρια Κωνσταντία Παπαποστόλου. Όπως τόνισε, το ΚΘΒΕ έχει εγκεκριμένο υπολογισμό από το ΥΠΠΟ ενώ η φετινή χρονιά έχει μια ιδιαιτερότητα καθώς σύνεψαν μνημόνιο με το υπουργείο για την σωστή εκτέλεση του προϋπολογισμού. «Κάναμε κάθε προσπάθεια να μη χρωστάμε πουθενά και να ανταποκρινόμαστε στις υποχρεώσεις μας. Το ΚΘΒΕ έχει έξι μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα που είναι υποχρεωμένο να διατηρεί και να συντηρεί. ενώ λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δόθηκε και μεγάλο βάρος στην πυροπροστασία των δύο ανοιχτών θεάτρων. Εκτελέσαμε ΕΣΠΑ 600.000 ευρώ και αναβαθμίσαμε την ψηφιακή υποδομή του θεάτρου. Αυτή τη στιγμή τρέχουμε την ψηφιακή αναβάθμιση της δραματικής σχολής και την πολιτιστική συνταγογράφηση. Είμαστε επίσης σε αναμονή ενός προγράμματος ΕΣΠΑ για τις υποδομές οι οποίες χρειάζονται αναβάθμιση ενώ προσκαλούμε ανθρώπους έχοντες που αγαπούν την Τέχνη και τον Πολιτισμό να μας στηρίζουν ως χορηγοί».

Κλείνοντας, ο κ. Πελτέκης αναφέρθηκε στο πλάνο του ΚΘΒΕ να δημιουργήσει μια παιδική παράσταση που θα περιοδεύει σε σχολεία ενώ ευελπιστεί πως μετά τα συνθήματα «Θέατρο Ξανά» και «Θέατρο Μαζί», το επόμενο μότο θα είναι «Θέατρο Παντού».


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία