ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: Συνταγή ακυβερνησίας η απλή αναλογική - Θέλουμε αυτοδυναμία στη δεύτερη κάλπη

«Σε αυτούς οι οποίοι ακόμα σκέφτονται αν πρέπει να μας ψηφίσουν, θα τους ζητήσω να κάνουν μία απλή σύγκριση», είπε ο πρωθυπουργός

 22/11/2022 16:46

Κυρ. Μητσοτάκης: Συνταγή ακυβερνησίας η απλή αναλογική - Θέλουμε αυτοδυναμία στη δεύτερη κάλπη

Το εργοτάξιο όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Πύργου και το φράγμα Πείρου - Παραπείρου επισκέφτηκε σήμερα το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψής του στην Αχαΐα, ενώ νωρίτερα παρέστη στην υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη - Ρίο, που ουσιαστικά διασφαλίζει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του Ρίου, στο πλαίσιο των ευρύτερων ενεργειών για την ανάπτυξη νέας, ταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και στο λιμάνι της Πάτρας.

Πρόκειται, όπως ανακοινώθηκε, για τρία από περισσότερα από 80 έργα που υλοποιούνται, έχουν δρομολογηθεί ή σχεδιάζονται στην περιφερειακή ενότητα Αχαΐας, για τα οποία ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνά τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό υπερδιπλάσιο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα κοινοτικά πλαίσια στήριξης.

Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός κατά την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης, που αφορά στην κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη - Ρίο στη σήραγγα της Παναγοπούλας, «πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας, θα καταστήσει την Πάτρα πραγματική πύλη εισόδου για όλη τη χώρα και θα επιτρέψει βέβαια και την ασφαλή επικοινωνία της Πάτρας με την Αθήνα, αλλά και τη δυνατότητα ουσιαστικά το δίκτυο αυτό να χρησιμοποιηθεί ως ένας εν δυνάμει προαστιακός σιδηρόδρομος και να καλύψει όλες τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής», προσθέτοντας:

«Αυτό το οποίο τελικά ενδιαφέρει τους κατοίκους της περιοχής είναι να μπορούν να πηγαίνουν από την Πάτρα στην Αθήνα σε κάτι παραπάνω από δύο ώρες με απόλυτη ασφάλεια. Θέλω να τονίσω ότι έχουμε πετύχει στον αστικό ιστό της Πάτρας τη μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση, σχεδόν 5,5 χιλιόμετρα, έτσι ώστε να μπορεί το έργο να είναι χρηματοδοτήσιμο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και βέβαια αυτή η υπογειοποίηση σημαίνει ότι έχουμε και τα περιθώρια να κάνουμε μια πάρα πολύ σημαντική αστική ανάπλαση πάνω από το κομμάτι από το οποίο θα υπογειοποιηθεί».

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός μετέβη στο φράγμα Πείρου - Παραπείρου, που αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση της Πάτρας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τη λειτουργία του φίλτρου άμμου και για τις διαδικασίες καθαρισμού του νερού.

Μάλιστα, όπως ανέφερε για το έργο ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση που είχε με πολίτες της Κάτω Αχαΐας, στην πλατεία Δημοκρατίας, λίγη ώρα μετά την επίσκεψή του στα μεγάλα έργα, «είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ και ένα φράγμα, το οποίο θυμάμαι να μου το μνημονεύουν τοπικοί παράγοντες όταν είχα έρθει το 2006, για πρώτη φορά τότε στην Πάτρα, νεοεκλεγμένος βουλευτής υπεύθυνος τότε των αυτοδιοικητικών εκλογών».

Κι όμως, όπως σημείωσε, «αυτό το φράγμα το οποίο το γνωρίζουμε ως φράγμα Πείρου - Παραπείρου είναι πια έτοιμο, είναι γεμάτο, επεκτείνουμε τα υδρευτικά δίκτυα, έτσι ώστε τελικά όλη η Αχαΐα να μπορεί να υδρεύεται με ασφάλεια, με ποιοτικό νερό, από ένα φράγμα το οποίο είχε καταντήσει να γίνεται σαν το "γεφύρι της 'Αρτας"».

Στο πλαίσιο της σημερινής περιοδείας του ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε και το εργοτάξιο του οδικού άξονα Πατρών - Πύργου, στο σημείο όπου κατασκευάζεται ο μεγαλύτερος κόμβος, αυτός της Κάτω Αχαΐας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών κι ότι αυτή τη στιγμή, με βάση την πρόοδο που έχει γίνει, το πρώτο σκέλος του αυτοκινητόδρομου αναμένεται να παραδοθεί τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προβλέπεται στο υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα.

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε επίσης για τον σχεδιασμό που έχει γίνει και ο οποίος προβλέπει την κατασκευή νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων προς τον Πύργο, εκ των οποίων τα 62 χιλιόμετρα, θα γίνουν με βάση νέα χάραξη, όπως επίσης και για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν για την οδική ασφάλεια.

Στην συζήτηση που είχε με κατοίκους της Κάτω Αχαΐας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το έργο, τόνισε ότι «βρήκαμε μία κατακερματισμένη εργολαβία, ένα έργο ουσιαστικά στα πρόθυρα της ευρωπαϊκής απένταξης, ένα έργο το οποίο εντάχθηκε σε ραδιουργίες της προηγούμενης κυβέρνησης, με διαπλεκόμενους εργολάβους».

Κι όμως, επεσήμανε, «με πολύ συστηματική δουλειά, με προσωπική ανάμειξη στο ανώτατο ευρωπαϊκό επίπεδο, το έργο αυτό υλοποιείται» συμπληρώνοντας: «Στο κομμάτι αυτό το οποίο επισκέφθηκα και το οποίο αφορά περισσότερο εσάς, το πρώτο κομμάτι του δρόμου, είμαστε τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Και είμαστε πια βέβαιοι ότι όλος ο δρόμος θα παραδοθεί στις αρχές του 2025, ώστε να κλείσει επιτέλους αυτή η μεγάλη πληγή για την ευρύτερη περιοχή σας».

Ακόμη κατά την διάρκεια της συνομιλίας που είχε ο πρωθυπουργός με πολίτες στην πλατεία Δημοκρατίας στην Κάτω Αχαΐα υπογράμμισε πως «στόχος της κυβέρνησης είναι πάντα να κάνει πράξη τις δεσμεύσεις της και να αγωνίζεται για τη στήριξη της κοινωνίας και την πρόοδο».

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι «σε αυτούς οι οποίοι ακόμα σκέφτονται αν πρέπει να μας ψηφίσουν, θα τους ζητήσω να κάνουν μία απλή σύγκριση» και συνέχισε: «Να θυμηθούν τι έγινε στη χώρα τα τέσσερα χρόνια που κυβέρνησε ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ και τι έγινε στη χώρα τα τέσσερα χρόνια που κυβερνήσαμε εμείς. Και να μιλήσουν τα έργα μας. Σας ρωτώ όλους εσάς, τι θυμάστε ακριβώς από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Τι θυμούνται οι πολίτες; Το δημοψήφισμα, τα κλειστά ΑΤΜ, τους συνταξιούχους στο δρόμο. Μια πορεία μιας χώρας η οποία δεν στεκόταν καλά στα πόδια της».

Αναφερόμενος ο πρωθυπουργός σε συνομιλίες του με ομολόγους του άλλων χωρών, σημείωσε ότι «μου διηγούνται τις περιπέτειές τους στα πλαίσια πολυκομματικών κυβερνήσεων που αναγκάζονται να σχηματίσουν» και πρόσθεσε σχετικά με την απλή αναλογική: «Για εμάς, η απλή αναλογική είναι συνταγή ακυβερνησίας και μεγάλων δυσκολιών για τη χώρα. Θέλουμε τη Νέα Δημοκρατία αυτοδύναμη στη δεύτερη κάλπη, διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να παίρνουμε γρήγορες αποφάσεις και να οδηγούμε το σκάφος της χώρας με ασφάλεια μέσα σε αυτά ταραγμένα νερά στα οποία πορευόμαστε. Όμως η πρώτη δοκιμασία είναι η πρώτη εθνική κάλπη».

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στα έργα υποδομών στην Πάτρα και την Αχαΐα, λέγοντας ότι «οι υποδομές εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο 80 και πλέον έργων, για τα οποία θα διατεθούν πόροι που υπερβαίνουν τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ, με στόχο την αξιοποίηση των μεγάλων πλεονεκτημάτων της Αχαΐας, τη δραστική τόνωση της αναπτυξιακής προοπτικής της και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, στο πλαίσιο του σχεδιασμού για την ‘Πάτρα του 2030'».

Πέραν των σημείων που επισκέφτηκε σήμερα ο πρωθυπουργός, στα δεκάδες δρομολογημένα και σχεδιαζόμενα έργα περιλαμβάνονται η κατασκευή νέου τμήματος για εμπορευματοκιβώτια στον νέο λιμάνι της Πάτρας και η κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, ο τετραπλασιασμός της χωρητικότητας των υποδομών για αποθήκευση LNG στο νέο λιμάνι και η ανάπλαση εκτάσεων και αθλητικών εγκαταστάσεων στο παραλιακό μέτωπο Πάτρας - Ρίου.

Ακόμη, στον φάκελο των παρεμβάσεων έχουν ενταχθεί, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Αιγίου με «πράσινα» πρότυπα, η κατασκευή μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων και μονάδας επεξεργασίας βιοαποβλήτων, η ανάπτυξη περιφερειακού ερευνητικού κέντρου στη Δυτική Ελλάδα, η αναβάθμιση των δομών Υγείας της Πάτρας, η διεθνοποίηση του πανεπιστημίου της πόλης και η αποκατάσταση ιστορικών τοπόσημων, όπως το ρωμαϊκό ωδείο και το θέατρο «Απόλλων».

Τα έργα, όπως ανακοινώθηκε, θα καλύψουν το χρόνιο κενό σε υποδομές και θα δώσουν νέα ώθηση σε στρατηγικής σημασίας εμπορικές συνδέσεις, αφενός με το εξωτερικό και αφετέρου με την υπόλοιπη ελληνική αγορά χάρη στην αναβάθμιση των δυνατοτήτων της περιοχής σε ό,τι αφορά τις μεταφορές και τα logistics, ενώ παράλληλα η τοπική επιχειρηματικότητα και ο πρωτογενής τομέας θα επωφεληθούν από την καλύτερη αξιοποίηση των δράσεων του πανεπιστημίου.

Επίσης, όπως ανακοινώθηκε, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων με την ολοκλήρωση των έργων το τοπικό ΑΕΠ θα έχει αυξηθεί κατά 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ, προσθέτοντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας με καλύτερες αμοιβές σε σχέση με τις σημερινές.

Μετά την αναχώρησή του από την Κάτω Αχαΐα ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τον ιερό ναό Αγίου Ανδρέα, στην Πάτρα.

Τον πρωθυπουργό συνόδευαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς, ο υπουργός Επικρατείας 'Ακης Σκέρτσος, ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό και βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέας Κατσανιώτης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, ο γενικός γραμματέας Συντονισμού της κυβέρνησης Θανάσης Κοντογεώργης, οι βουλευτές Αχαΐας της ΝΔ 'Αγγελος Τσιγκρής, Ιάσων Φωτήλας και Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ Παύλος Μαρινάκης, ο διευθυντής του γραφείου προέδρου της ΝΔ και γραμματέας οργανωτικού Στέλιος Κονταδάκης και ο διευθυντής του γραφείου του πρωθυπουργού στη Βουλή Μιχάλης Μπεκίρης.

Το εργοτάξιο όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Πύργου και το φράγμα Πείρου - Παραπείρου επισκέφτηκε σήμερα το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψής του στην Αχαΐα, ενώ νωρίτερα παρέστη στην υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη - Ρίο, που ουσιαστικά διασφαλίζει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του Ρίου, στο πλαίσιο των ευρύτερων ενεργειών για την ανάπτυξη νέας, ταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και στο λιμάνι της Πάτρας.

Πρόκειται, όπως ανακοινώθηκε, για τρία από περισσότερα από 80 έργα που υλοποιούνται, έχουν δρομολογηθεί ή σχεδιάζονται στην περιφερειακή ενότητα Αχαΐας, για τα οποία ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνά τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό υπερδιπλάσιο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα κοινοτικά πλαίσια στήριξης.

Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός κατά την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης, που αφορά στην κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη - Ρίο στη σήραγγα της Παναγοπούλας, «πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας, θα καταστήσει την Πάτρα πραγματική πύλη εισόδου για όλη τη χώρα και θα επιτρέψει βέβαια και την ασφαλή επικοινωνία της Πάτρας με την Αθήνα, αλλά και τη δυνατότητα ουσιαστικά το δίκτυο αυτό να χρησιμοποιηθεί ως ένας εν δυνάμει προαστιακός σιδηρόδρομος και να καλύψει όλες τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής», προσθέτοντας:

«Αυτό το οποίο τελικά ενδιαφέρει τους κατοίκους της περιοχής είναι να μπορούν να πηγαίνουν από την Πάτρα στην Αθήνα σε κάτι παραπάνω από δύο ώρες με απόλυτη ασφάλεια. Θέλω να τονίσω ότι έχουμε πετύχει στον αστικό ιστό της Πάτρας τη μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση, σχεδόν 5,5 χιλιόμετρα, έτσι ώστε να μπορεί το έργο να είναι χρηματοδοτήσιμο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και βέβαια αυτή η υπογειοποίηση σημαίνει ότι έχουμε και τα περιθώρια να κάνουμε μια πάρα πολύ σημαντική αστική ανάπλαση πάνω από το κομμάτι από το οποίο θα υπογειοποιηθεί».

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός μετέβη στο φράγμα Πείρου - Παραπείρου, που αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση της Πάτρας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τη λειτουργία του φίλτρου άμμου και για τις διαδικασίες καθαρισμού του νερού.

Μάλιστα, όπως ανέφερε για το έργο ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση που είχε με πολίτες της Κάτω Αχαΐας, στην πλατεία Δημοκρατίας, λίγη ώρα μετά την επίσκεψή του στα μεγάλα έργα, «είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ και ένα φράγμα, το οποίο θυμάμαι να μου το μνημονεύουν τοπικοί παράγοντες όταν είχα έρθει το 2006, για πρώτη φορά τότε στην Πάτρα, νεοεκλεγμένος βουλευτής υπεύθυνος τότε των αυτοδιοικητικών εκλογών».

Κι όμως, όπως σημείωσε, «αυτό το φράγμα το οποίο το γνωρίζουμε ως φράγμα Πείρου - Παραπείρου είναι πια έτοιμο, είναι γεμάτο, επεκτείνουμε τα υδρευτικά δίκτυα, έτσι ώστε τελικά όλη η Αχαΐα να μπορεί να υδρεύεται με ασφάλεια, με ποιοτικό νερό, από ένα φράγμα το οποίο είχε καταντήσει να γίνεται σαν το "γεφύρι της 'Αρτας"».

Στο πλαίσιο της σημερινής περιοδείας του ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε και το εργοτάξιο του οδικού άξονα Πατρών - Πύργου, στο σημείο όπου κατασκευάζεται ο μεγαλύτερος κόμβος, αυτός της Κάτω Αχαΐας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών κι ότι αυτή τη στιγμή, με βάση την πρόοδο που έχει γίνει, το πρώτο σκέλος του αυτοκινητόδρομου αναμένεται να παραδοθεί τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προβλέπεται στο υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα.

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε επίσης για τον σχεδιασμό που έχει γίνει και ο οποίος προβλέπει την κατασκευή νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων προς τον Πύργο, εκ των οποίων τα 62 χιλιόμετρα, θα γίνουν με βάση νέα χάραξη, όπως επίσης και για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν για την οδική ασφάλεια.

Στην συζήτηση που είχε με κατοίκους της Κάτω Αχαΐας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το έργο, τόνισε ότι «βρήκαμε μία κατακερματισμένη εργολαβία, ένα έργο ουσιαστικά στα πρόθυρα της ευρωπαϊκής απένταξης, ένα έργο το οποίο εντάχθηκε σε ραδιουργίες της προηγούμενης κυβέρνησης, με διαπλεκόμενους εργολάβους».

Κι όμως, επεσήμανε, «με πολύ συστηματική δουλειά, με προσωπική ανάμειξη στο ανώτατο ευρωπαϊκό επίπεδο, το έργο αυτό υλοποιείται» συμπληρώνοντας: «Στο κομμάτι αυτό το οποίο επισκέφθηκα και το οποίο αφορά περισσότερο εσάς, το πρώτο κομμάτι του δρόμου, είμαστε τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Και είμαστε πια βέβαιοι ότι όλος ο δρόμος θα παραδοθεί στις αρχές του 2025, ώστε να κλείσει επιτέλους αυτή η μεγάλη πληγή για την ευρύτερη περιοχή σας».

Ακόμη κατά την διάρκεια της συνομιλίας που είχε ο πρωθυπουργός με πολίτες στην πλατεία Δημοκρατίας στην Κάτω Αχαΐα υπογράμμισε πως «στόχος της κυβέρνησης είναι πάντα να κάνει πράξη τις δεσμεύσεις της και να αγωνίζεται για τη στήριξη της κοινωνίας και την πρόοδο».

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι «σε αυτούς οι οποίοι ακόμα σκέφτονται αν πρέπει να μας ψηφίσουν, θα τους ζητήσω να κάνουν μία απλή σύγκριση» και συνέχισε: «Να θυμηθούν τι έγινε στη χώρα τα τέσσερα χρόνια που κυβέρνησε ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ και τι έγινε στη χώρα τα τέσσερα χρόνια που κυβερνήσαμε εμείς. Και να μιλήσουν τα έργα μας. Σας ρωτώ όλους εσάς, τι θυμάστε ακριβώς από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Τι θυμούνται οι πολίτες; Το δημοψήφισμα, τα κλειστά ΑΤΜ, τους συνταξιούχους στο δρόμο. Μια πορεία μιας χώρας η οποία δεν στεκόταν καλά στα πόδια της».

Αναφερόμενος ο πρωθυπουργός σε συνομιλίες του με ομολόγους του άλλων χωρών, σημείωσε ότι «μου διηγούνται τις περιπέτειές τους στα πλαίσια πολυκομματικών κυβερνήσεων που αναγκάζονται να σχηματίσουν» και πρόσθεσε σχετικά με την απλή αναλογική: «Για εμάς, η απλή αναλογική είναι συνταγή ακυβερνησίας και μεγάλων δυσκολιών για τη χώρα. Θέλουμε τη Νέα Δημοκρατία αυτοδύναμη στη δεύτερη κάλπη, διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να παίρνουμε γρήγορες αποφάσεις και να οδηγούμε το σκάφος της χώρας με ασφάλεια μέσα σε αυτά ταραγμένα νερά στα οποία πορευόμαστε. Όμως η πρώτη δοκιμασία είναι η πρώτη εθνική κάλπη».

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στα έργα υποδομών στην Πάτρα και την Αχαΐα, λέγοντας ότι «οι υποδομές εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο 80 και πλέον έργων, για τα οποία θα διατεθούν πόροι που υπερβαίνουν τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ, με στόχο την αξιοποίηση των μεγάλων πλεονεκτημάτων της Αχαΐας, τη δραστική τόνωση της αναπτυξιακής προοπτικής της και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, στο πλαίσιο του σχεδιασμού για την ‘Πάτρα του 2030'».

Πέραν των σημείων που επισκέφτηκε σήμερα ο πρωθυπουργός, στα δεκάδες δρομολογημένα και σχεδιαζόμενα έργα περιλαμβάνονται η κατασκευή νέου τμήματος για εμπορευματοκιβώτια στον νέο λιμάνι της Πάτρας και η κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, ο τετραπλασιασμός της χωρητικότητας των υποδομών για αποθήκευση LNG στο νέο λιμάνι και η ανάπλαση εκτάσεων και αθλητικών εγκαταστάσεων στο παραλιακό μέτωπο Πάτρας - Ρίου.

Ακόμη, στον φάκελο των παρεμβάσεων έχουν ενταχθεί, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Αιγίου με «πράσινα» πρότυπα, η κατασκευή μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων και μονάδας επεξεργασίας βιοαποβλήτων, η ανάπτυξη περιφερειακού ερευνητικού κέντρου στη Δυτική Ελλάδα, η αναβάθμιση των δομών Υγείας της Πάτρας, η διεθνοποίηση του πανεπιστημίου της πόλης και η αποκατάσταση ιστορικών τοπόσημων, όπως το ρωμαϊκό ωδείο και το θέατρο «Απόλλων».

Τα έργα, όπως ανακοινώθηκε, θα καλύψουν το χρόνιο κενό σε υποδομές και θα δώσουν νέα ώθηση σε στρατηγικής σημασίας εμπορικές συνδέσεις, αφενός με το εξωτερικό και αφετέρου με την υπόλοιπη ελληνική αγορά χάρη στην αναβάθμιση των δυνατοτήτων της περιοχής σε ό,τι αφορά τις μεταφορές και τα logistics, ενώ παράλληλα η τοπική επιχειρηματικότητα και ο πρωτογενής τομέας θα επωφεληθούν από την καλύτερη αξιοποίηση των δράσεων του πανεπιστημίου.

Επίσης, όπως ανακοινώθηκε, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων με την ολοκλήρωση των έργων το τοπικό ΑΕΠ θα έχει αυξηθεί κατά 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ, προσθέτοντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας με καλύτερες αμοιβές σε σχέση με τις σημερινές.

Μετά την αναχώρησή του από την Κάτω Αχαΐα ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τον ιερό ναό Αγίου Ανδρέα, στην Πάτρα.

Τον πρωθυπουργό συνόδευαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς, ο υπουργός Επικρατείας 'Ακης Σκέρτσος, ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό και βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέας Κατσανιώτης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, ο γενικός γραμματέας Συντονισμού της κυβέρνησης Θανάσης Κοντογεώργης, οι βουλευτές Αχαΐας της ΝΔ 'Αγγελος Τσιγκρής, Ιάσων Φωτήλας και Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ Παύλος Μαρινάκης, ο διευθυντής του γραφείου προέδρου της ΝΔ και γραμματέας οργανωτικού Στέλιος Κονταδάκης και ο διευθυντής του γραφείου του πρωθυπουργού στη Βουλή Μιχάλης Μπεκίρης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία