ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Λάζαρος Κυρίζογλου: Η κυβέρνηση να δείξει στην πράξη το ενδιαφέρον της για τη δυτική Θεσσαλονίκη

«Η ανάπτυξη στο πολεοδομικό συγκρότημα ήταν ανισόρροπη και άδικη» λέει από τα πρώτα κιόλας λεπτά της κουβέντας μας ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, πρώην πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ

 30/07/2022 08:00

Λάζαρος Κυρίζογλου: Η κυβέρνηση να δείξει στην πράξη το ενδιαφέρον της για τη δυτική Θεσσαλονίκη

Σοφία Χριστοφορίδου

«Η ανάπτυξη στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ήταν ανισόρροπη και άδικη. Διαχρονικά με όλες τις κυβερνήσεις, είτε κεντροδεξιάς, είτε ΠΑΣΟΚ είτε ΣΥΡΙΖΑ, στο παρελθόν στην πράξη αντιμετωπιστήκαμε άδικα» λέει από τα πρώτα κιόλας λεπτά της κουβέντας μας ο Λάζαρος Κυρίζογλου, δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης και πρώην πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κ. Μακεδονίας.

Τον ρωτάμε γιατί κατά τη γνώμη του υπήρχε αυτή η αντιμετώπιση διαχρονικά. «Διότι τα μεγάλα συμφέροντα της πόλεως μας και τα συμφέροντα των συμφερόντων υπαγόρευαν δράσεις, πολιτικές με τα μάτια στραμμένα από την πλατεία Αριστοτέλους και προς ανατολάς. Όμως όλοι οι δήμοι του πολεοδομικού συγκροτήματος, προς ανατολάς και προς δυσμάς, Θεσσαλονίκη είμαστε. Δεν υπάρχουν σύνορα». Παρότι δεν κατονομάζει τα «συμφέροντα» ο κ. Κυρίζογλου μας δίνει χαρακτηριστικά παραδείγματα, που επιβεβαιώνουν την πεποίθησή του: ThessINTEC, Μετρό και ΔΕΘ.

«Γιατί πρέπει να πάει ανατολικά το τεχνολογικό πάρκο; Ποια είναι η φιλοσοφία της κατασκευής, της ύπαρξης και της λειτουργίας του; Να βρίσκεται κοντά στις βιομηχανίες. Οι βιομηχανίες όμως είναι δυτικά, ενώ το τεχνολογικό πάρκο, που δεν ενοχλεί και δεν επιβαρύνει, ανατολικά. Είναι ή δεν είναι παράλογο;».

Αναφορικά με το Μετρό, ενώ ολοκληρώνεται η βασική γραμμή και η επέκταση προς Καλαμαριά, «δυτικά, που είμαστε 520.000 κόσμος, πότε θα γίνει μία μελέτη επέκτασης για να μπορεί να γίνει συνέχεια έργο; Είναι ή δεν είναι και αυτή μία ένδειξη μεροληπτικής υπέρ του ανατολικού πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης; Βγάζει μάτι».

«Θα το μετανιώσουν για τη ΔΕΘ»

Η δρομολόγηση των διαδικασιών για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ στην υπάρχουσα θέση προκάλεσε νέο κύμα αντιδράσεων από τους δημάρχους της δυτικής Θεσσαλονίκης, που επανέφεραν τη συζήτηση περί της μη ισόρροπης ανάπτυξης. Ο κ. Κυρίζογλου ήταν μπροστάρης σε αυτή την πρωτοβουλία. «Γιατί όμως σημάνατε συναγερμό τώρα, και όχι το 2012 όταν η οικονομοτεχνική μελέτη είχε προκρίνει ως συμφερότερη τη λύση της παραμονής; Ή το 2019, στη φάση της δημόσιας διαβούλευσης επί του Ειδικού Χωρικού Σχέδιου;» τον ρωτάμε. Ο ίδιος υπενθυμίζει ότι και το 2012 και το 2019 που έγινε η «στημένη συζήτηση», όπως χαρακτηρίζει τη διαβούλευση, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κ. Μακεδονίας τοποθετήθηκε υπέρ της μεταφοράς της δυτικά. «Τι έπρεπε να κάνουμε να πάρουμε τα όπλα;» διερωτάται. Ο ίδιος μας γυρίζει ακόμα πιο πίσω στο χρόνο, στο 2009, όταν μετά από εξαντλητική διαβούλευση, είχε συμφωνηθεί η μεταφορά της Έκθεσης στη Σίνδο, απόφαση που στήριξαν δύο πρωθυπουργοί διαφορετικών κομμάτων. «Υπό το ψευδεπίγραφο πρόσχημα ότι είμαστε μέσα σε οικονομική κρίση και δεν μπορούν να βρεθούν τα χρήματα που θα απαιτηθούν για να γίνει η μεταφορά της ΔΕΘ δυτικά, τα συμφέροντα και τα συμφέροντα των συμφερόντων που προανέφερα, οδήγησαν την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην επανεξέταση καταρχήν του όλου θέματος». Δεν παραλείπει δε να χαρακτηρίσει αντιφατική τη σημερινή απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, που ανέτρεψε μια απόφαση παλαιότερης κυβέρνησης της ΝΔ και «και προσεταιρίζεται την πολιτική ΣΥΡΙΖΑ. Σαν δήμαρχος της δυτικής Θεσσαλονίκης που υπερασπίζομαι και υπερασπίζομαι τα συμφέροντα των πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης, που τυχαίνει να είναι και συμφέροντα ολόκληρης της Θεσσαλονίκης, δεν μπορώ να σιωπήσω». «Υπάρχει περιθώριο άλλων δράσεων ή τελείωσε αυτή η υπόθεση;» τον ρωτάμε. «Η υπόθεση αυτή τελείωσε στο επίπεδο της λήψης της πολιτικής απόφασης. Στην πράξη όμως… θα δούμε εφιάλτες. Θα μετανιώσουν πολύ σκληρά αυτοί που συνέλαβαν αυτήν την ιδέα. Περισσότερο δε αυτοί οι οποίοι θα την εφαρμόσουν, δηλαδή η σημερινή διοίκηση της ΔΕΘ και όλοι όσοι εμπλέκονται. Το πράσινο θα εξαφανιστεί και θα τοποθετηθούν εκεί κτιριακοί όγκοι. Προκειμένου να έχουν προσπέλαση στους χώρους στάθμευσης και δυνατότητα αποχώρησης από το χώρο της ΔΕΘ χιλιάδες αυτοκίνητα, θα γίνεται μια κόλαση κυκλοφοριακή. Θα ζημιώσει τη Θεσσαλονίκη, ενώ ταυτόχρονα δεν θα ωφελήσει ούτε τη ΔΕΘ, ούτε τη δυτική Θεσσαλονίκη».

«Προσδοκάτε ένα αναπτυξιακό αντιστάθμισμα για την ‘απώλεια’ της ΔΕΘ;». «Εμείς διεκδικούμε όλα όσα χρειάζεται η περιοχή. Δεν είμαστε τακτικιστές. Τοποθετούμαστε διαχρονικά για τα ίδια ζητήματα με συνέπεια αδιαφορώντας για το ποιος είναι η κυβέρνηση, προασπίζοντας το καλό και το συμφέρον του τόπου. Δεν είμαστε σε καμία αντιπαράθεση με άλλες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Θέλουμε δικαία ηθική τίμια δηλαδή ισόρροπη ανάπτυξη όλης της Θεσσαλονίκης ολόκληρου του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης».

Καλά δείγματα γραφής από την κυβέρνηση

«Όλη αυτή η συζήτηση περί αδικημένης δυτικής Θεσσαλονίκης από ‘συμφέροντα’ που προωθούν την ανάπτυξη της ανατολικής, θυμίζει αρκετά το αφήγημα που υιοθετούσαν επί δεκαετίες οι αυτοδιοικητικοί της πόλης εν συνόλω, ισχυριζόμενοι ότι για όλα τα δεινά της Θεσσαλονίκης φταίει το αθηνοκεντρικό κράτος, για να καλυφθούν δικά τους ελλείμματα», σχολιάζουμε…

«Ναι, σε σχέση με την Αθήνα είμαστε αδικημένοι. Κάθε χρόνο το Μετρό επεκτείνεται περίπου τέσσερα χιλιόμετρα στην Αττική. Σε εμάς δεν μπορεί να τελειώσει η βασική γραμμή του Μετρό στα 9 χιλιόμετρα» λέει, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζει ότι «υπάρχει μία ασθένεια την οποία την έχουν ονομάσει εγώ Θεσσαλονικίτιδα. Διαμαρτυρόμαστε και επαναστατούμε όταν πάει να γίνει ένα έργο. Χάνουμε απείρως μεγαλύτερο χρόνο σε σχέση με τον χρόνο που απαιτείται για την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου ενός έργου, με αποτέλεσμα να ματαιώνονται τα έργα ή να τελειώνουν σε πολλαπλάσιο χρόνο από αυτόν που θα έπρεπε».

«Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι η κυβέρνηση βάζει τη δυτική Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο… Είστε ικανοποιημένος από όσα έγιναν αυτά τα τρία χρόνια από την κυβέρνηση της ΝΔ;» τον ρωτάμε.

«Η σημερινή κυβέρνηση δια στόματος πρωθυπουργού διαπίστωσε δημόσια ότι η δυτική Θεσσαλονίκη σε σχέση με το κέντρο και την ανατολική πλευρά είναι αδικημένη και θα πρέπει να στηριχθεί. Αυτή είναι η πρώτη επίσημη παραδοχή. Έχει δείξει τέτοια δείγματα; Ναι, δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν έδειξε» λέει και αναφέρει ως παραδείγματα το μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά, τον υπέργειο δρόμο FlyOver, το παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο και το νέο ογκολογικό νοσοκομείο που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στα δυτικά -«αν δεν σκεφτούν να το παν ανατολικά και αυτό».

«Αυτά είναι θετικά. Ανέφερα και τα αρνητικά ανέφερα και τα θετικά για να είμαι αντικειμενικός. Τι απομένει τώρα πλέον; Μετά την πολιτική διαπίστωση που έκανε η κυβέρνηση, να δείξει στην πράξη το ουσιαστικό ενδιαφέρον της. Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης».

Η Περιφέρεια έδειξε το μέγιστο ενδιαφέρον

Ο κ. Κυρίζογλου αναγνωρίζει ότι «η Περιφέρεια έχει δείξει το μέγιστο ενδιαφέρον για τη δυτική Θεσσαλονίκη», με τη χρηματοδότηση του Παύλου Μελά, την απορρύπανση του δυτικού παραλιακού μετώπου, τις αστικές αναπλάσεις που το μεγαλύτερο ποσοστό των πόρων διοχετεύτηκε στους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης. «Παραδείγματος χάριν σε ό,τι αφορά το δικό μας δήμο, η αστική ανάπλαση της περιοχής των εργατικών κατοικιών, έργο που εκτελείται, η αστική ανάπλαση στην οδό Μοναστηρίου, όπου θα κατασκευαστεί ο Ιερός Ναός του Αγίου Πολυκάρπου, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο και έξι στρέμματα πάρκο, η ανάπλαση όλων των ελεύθερων χώρων του Δενδροποτάμου με προϋπολογισμό 4,2 εκατ. ευρώ, η ανάπλαση της οδού Βενιζέλου, της νησίδας της 28ης Οκτωβρίου και η ανάπλαση στην περιοχή Μοναστηρίου, στα όρια μας μεταξύ των κατοικιών και της περίφραξης του ΟΣΕ».

«Το κλειστό κολυμβητήριο θα γίνει το τόποσημο του δήμου»

Κάθε περιοχή διεκδικεί είτε ένα μεγάλο έργο είτε αυτό που λέμε ένα τοπόσημο ένα εμβληματικό κτίριο. Τι θα ήθελε ο ίδιος για το δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης μέχρι το τέλος της δεκαετίας; «Το κολυμβητήριο», απαντά χωρίς δεύτερη σκέψη. «Όλα τα κολυμβητήρια κατασκευάστηκαν στο κέντρο και ανατολικά και είναι πεπαλαιωμένα. Δυτικά γιατί δεν έγινε ένα σύγχρονο κολυμβητήριο;». Ο δήμος υπέβαλλε πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή κολυμβητικού συγκροτήματος με καταδυτική πισίνα, στο στρατόπεδο Μ. Αλεξάνδρου που «θα είναι η πρώτη σημαντική παρέμβαση της Ελληνικής πολιτείας στις αθλητικές υποδομές της Θεσσαλονίκης μετά από 50 χρόνια». Η μελέτη για αυτή την υποδομή περιλαμβάνει κλειστή πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων και ανοικτή πισίνα για τα αθλήματα της κολύμβησης, της συγχρονισμένης κολύμβησης, της υδατοσφαίρισης και των καταδύσεων.

Ήδη στα 160 στρέμματα εντός του στρατοπέδου, που παραχωρήθηκαν το 2008 στο δήμου, έχουν δημιουργηθεί εγκαταστάσεις αθλητικών δραστηριοτήτων, τις οποίες απαριθμεί ο κ. Κυρίζογλου: το γήπεδο Απόστολος Στεφανίδης, το Δημοτικό Στάδιο Κωνσταντίνος Καραμανλής, το κλειστό προπονητήριο στίβου Αναστασία Κελεσίδου και εγκαταστάσεις ελεύθερα αθλούμενων, καθώς και ένα καινούριο πάρκιγκ 200 θέσεων δωρεάν στάθμευσης. Το πρώην στρατόπεδο φιλοξενεί ήδη πολλές δράσεις του δήμου, αθλητικές εγκαταστάσεις και θερινό σινεμά, και εκεί ο δήμος σχεδιάζει επίσης τη δημιουργία «πάρκου των γεύσεων».

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022

«Η ανάπτυξη στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ήταν ανισόρροπη και άδικη. Διαχρονικά με όλες τις κυβερνήσεις, είτε κεντροδεξιάς, είτε ΠΑΣΟΚ είτε ΣΥΡΙΖΑ, στο παρελθόν στην πράξη αντιμετωπιστήκαμε άδικα» λέει από τα πρώτα κιόλας λεπτά της κουβέντας μας ο Λάζαρος Κυρίζογλου, δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης και πρώην πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κ. Μακεδονίας.

Τον ρωτάμε γιατί κατά τη γνώμη του υπήρχε αυτή η αντιμετώπιση διαχρονικά. «Διότι τα μεγάλα συμφέροντα της πόλεως μας και τα συμφέροντα των συμφερόντων υπαγόρευαν δράσεις, πολιτικές με τα μάτια στραμμένα από την πλατεία Αριστοτέλους και προς ανατολάς. Όμως όλοι οι δήμοι του πολεοδομικού συγκροτήματος, προς ανατολάς και προς δυσμάς, Θεσσαλονίκη είμαστε. Δεν υπάρχουν σύνορα». Παρότι δεν κατονομάζει τα «συμφέροντα» ο κ. Κυρίζογλου μας δίνει χαρακτηριστικά παραδείγματα, που επιβεβαιώνουν την πεποίθησή του: ThessINTEC, Μετρό και ΔΕΘ.

«Γιατί πρέπει να πάει ανατολικά το τεχνολογικό πάρκο; Ποια είναι η φιλοσοφία της κατασκευής, της ύπαρξης και της λειτουργίας του; Να βρίσκεται κοντά στις βιομηχανίες. Οι βιομηχανίες όμως είναι δυτικά, ενώ το τεχνολογικό πάρκο, που δεν ενοχλεί και δεν επιβαρύνει, ανατολικά. Είναι ή δεν είναι παράλογο;».

Αναφορικά με το Μετρό, ενώ ολοκληρώνεται η βασική γραμμή και η επέκταση προς Καλαμαριά, «δυτικά, που είμαστε 520.000 κόσμος, πότε θα γίνει μία μελέτη επέκτασης για να μπορεί να γίνει συνέχεια έργο; Είναι ή δεν είναι και αυτή μία ένδειξη μεροληπτικής υπέρ του ανατολικού πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης; Βγάζει μάτι».

«Θα το μετανιώσουν για τη ΔΕΘ»

Η δρομολόγηση των διαδικασιών για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ στην υπάρχουσα θέση προκάλεσε νέο κύμα αντιδράσεων από τους δημάρχους της δυτικής Θεσσαλονίκης, που επανέφεραν τη συζήτηση περί της μη ισόρροπης ανάπτυξης. Ο κ. Κυρίζογλου ήταν μπροστάρης σε αυτή την πρωτοβουλία. «Γιατί όμως σημάνατε συναγερμό τώρα, και όχι το 2012 όταν η οικονομοτεχνική μελέτη είχε προκρίνει ως συμφερότερη τη λύση της παραμονής; Ή το 2019, στη φάση της δημόσιας διαβούλευσης επί του Ειδικού Χωρικού Σχέδιου;» τον ρωτάμε. Ο ίδιος υπενθυμίζει ότι και το 2012 και το 2019 που έγινε η «στημένη συζήτηση», όπως χαρακτηρίζει τη διαβούλευση, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κ. Μακεδονίας τοποθετήθηκε υπέρ της μεταφοράς της δυτικά. «Τι έπρεπε να κάνουμε να πάρουμε τα όπλα;» διερωτάται. Ο ίδιος μας γυρίζει ακόμα πιο πίσω στο χρόνο, στο 2009, όταν μετά από εξαντλητική διαβούλευση, είχε συμφωνηθεί η μεταφορά της Έκθεσης στη Σίνδο, απόφαση που στήριξαν δύο πρωθυπουργοί διαφορετικών κομμάτων. «Υπό το ψευδεπίγραφο πρόσχημα ότι είμαστε μέσα σε οικονομική κρίση και δεν μπορούν να βρεθούν τα χρήματα που θα απαιτηθούν για να γίνει η μεταφορά της ΔΕΘ δυτικά, τα συμφέροντα και τα συμφέροντα των συμφερόντων που προανέφερα, οδήγησαν την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην επανεξέταση καταρχήν του όλου θέματος». Δεν παραλείπει δε να χαρακτηρίσει αντιφατική τη σημερινή απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, που ανέτρεψε μια απόφαση παλαιότερης κυβέρνησης της ΝΔ και «και προσεταιρίζεται την πολιτική ΣΥΡΙΖΑ. Σαν δήμαρχος της δυτικής Θεσσαλονίκης που υπερασπίζομαι και υπερασπίζομαι τα συμφέροντα των πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης, που τυχαίνει να είναι και συμφέροντα ολόκληρης της Θεσσαλονίκης, δεν μπορώ να σιωπήσω». «Υπάρχει περιθώριο άλλων δράσεων ή τελείωσε αυτή η υπόθεση;» τον ρωτάμε. «Η υπόθεση αυτή τελείωσε στο επίπεδο της λήψης της πολιτικής απόφασης. Στην πράξη όμως… θα δούμε εφιάλτες. Θα μετανιώσουν πολύ σκληρά αυτοί που συνέλαβαν αυτήν την ιδέα. Περισσότερο δε αυτοί οι οποίοι θα την εφαρμόσουν, δηλαδή η σημερινή διοίκηση της ΔΕΘ και όλοι όσοι εμπλέκονται. Το πράσινο θα εξαφανιστεί και θα τοποθετηθούν εκεί κτιριακοί όγκοι. Προκειμένου να έχουν προσπέλαση στους χώρους στάθμευσης και δυνατότητα αποχώρησης από το χώρο της ΔΕΘ χιλιάδες αυτοκίνητα, θα γίνεται μια κόλαση κυκλοφοριακή. Θα ζημιώσει τη Θεσσαλονίκη, ενώ ταυτόχρονα δεν θα ωφελήσει ούτε τη ΔΕΘ, ούτε τη δυτική Θεσσαλονίκη».

«Προσδοκάτε ένα αναπτυξιακό αντιστάθμισμα για την ‘απώλεια’ της ΔΕΘ;». «Εμείς διεκδικούμε όλα όσα χρειάζεται η περιοχή. Δεν είμαστε τακτικιστές. Τοποθετούμαστε διαχρονικά για τα ίδια ζητήματα με συνέπεια αδιαφορώντας για το ποιος είναι η κυβέρνηση, προασπίζοντας το καλό και το συμφέρον του τόπου. Δεν είμαστε σε καμία αντιπαράθεση με άλλες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Θέλουμε δικαία ηθική τίμια δηλαδή ισόρροπη ανάπτυξη όλης της Θεσσαλονίκης ολόκληρου του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης».

Καλά δείγματα γραφής από την κυβέρνηση

«Όλη αυτή η συζήτηση περί αδικημένης δυτικής Θεσσαλονίκης από ‘συμφέροντα’ που προωθούν την ανάπτυξη της ανατολικής, θυμίζει αρκετά το αφήγημα που υιοθετούσαν επί δεκαετίες οι αυτοδιοικητικοί της πόλης εν συνόλω, ισχυριζόμενοι ότι για όλα τα δεινά της Θεσσαλονίκης φταίει το αθηνοκεντρικό κράτος, για να καλυφθούν δικά τους ελλείμματα», σχολιάζουμε…

«Ναι, σε σχέση με την Αθήνα είμαστε αδικημένοι. Κάθε χρόνο το Μετρό επεκτείνεται περίπου τέσσερα χιλιόμετρα στην Αττική. Σε εμάς δεν μπορεί να τελειώσει η βασική γραμμή του Μετρό στα 9 χιλιόμετρα» λέει, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζει ότι «υπάρχει μία ασθένεια την οποία την έχουν ονομάσει εγώ Θεσσαλονικίτιδα. Διαμαρτυρόμαστε και επαναστατούμε όταν πάει να γίνει ένα έργο. Χάνουμε απείρως μεγαλύτερο χρόνο σε σχέση με τον χρόνο που απαιτείται για την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου ενός έργου, με αποτέλεσμα να ματαιώνονται τα έργα ή να τελειώνουν σε πολλαπλάσιο χρόνο από αυτόν που θα έπρεπε».

«Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι η κυβέρνηση βάζει τη δυτική Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο… Είστε ικανοποιημένος από όσα έγιναν αυτά τα τρία χρόνια από την κυβέρνηση της ΝΔ;» τον ρωτάμε.

«Η σημερινή κυβέρνηση δια στόματος πρωθυπουργού διαπίστωσε δημόσια ότι η δυτική Θεσσαλονίκη σε σχέση με το κέντρο και την ανατολική πλευρά είναι αδικημένη και θα πρέπει να στηριχθεί. Αυτή είναι η πρώτη επίσημη παραδοχή. Έχει δείξει τέτοια δείγματα; Ναι, δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν έδειξε» λέει και αναφέρει ως παραδείγματα το μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά, τον υπέργειο δρόμο FlyOver, το παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο και το νέο ογκολογικό νοσοκομείο που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στα δυτικά -«αν δεν σκεφτούν να το παν ανατολικά και αυτό».

«Αυτά είναι θετικά. Ανέφερα και τα αρνητικά ανέφερα και τα θετικά για να είμαι αντικειμενικός. Τι απομένει τώρα πλέον; Μετά την πολιτική διαπίστωση που έκανε η κυβέρνηση, να δείξει στην πράξη το ουσιαστικό ενδιαφέρον της. Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης».

Η Περιφέρεια έδειξε το μέγιστο ενδιαφέρον

Ο κ. Κυρίζογλου αναγνωρίζει ότι «η Περιφέρεια έχει δείξει το μέγιστο ενδιαφέρον για τη δυτική Θεσσαλονίκη», με τη χρηματοδότηση του Παύλου Μελά, την απορρύπανση του δυτικού παραλιακού μετώπου, τις αστικές αναπλάσεις που το μεγαλύτερο ποσοστό των πόρων διοχετεύτηκε στους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης. «Παραδείγματος χάριν σε ό,τι αφορά το δικό μας δήμο, η αστική ανάπλαση της περιοχής των εργατικών κατοικιών, έργο που εκτελείται, η αστική ανάπλαση στην οδό Μοναστηρίου, όπου θα κατασκευαστεί ο Ιερός Ναός του Αγίου Πολυκάρπου, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο και έξι στρέμματα πάρκο, η ανάπλαση όλων των ελεύθερων χώρων του Δενδροποτάμου με προϋπολογισμό 4,2 εκατ. ευρώ, η ανάπλαση της οδού Βενιζέλου, της νησίδας της 28ης Οκτωβρίου και η ανάπλαση στην περιοχή Μοναστηρίου, στα όρια μας μεταξύ των κατοικιών και της περίφραξης του ΟΣΕ».

«Το κλειστό κολυμβητήριο θα γίνει το τόποσημο του δήμου»

Κάθε περιοχή διεκδικεί είτε ένα μεγάλο έργο είτε αυτό που λέμε ένα τοπόσημο ένα εμβληματικό κτίριο. Τι θα ήθελε ο ίδιος για το δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης μέχρι το τέλος της δεκαετίας; «Το κολυμβητήριο», απαντά χωρίς δεύτερη σκέψη. «Όλα τα κολυμβητήρια κατασκευάστηκαν στο κέντρο και ανατολικά και είναι πεπαλαιωμένα. Δυτικά γιατί δεν έγινε ένα σύγχρονο κολυμβητήριο;». Ο δήμος υπέβαλλε πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή κολυμβητικού συγκροτήματος με καταδυτική πισίνα, στο στρατόπεδο Μ. Αλεξάνδρου που «θα είναι η πρώτη σημαντική παρέμβαση της Ελληνικής πολιτείας στις αθλητικές υποδομές της Θεσσαλονίκης μετά από 50 χρόνια». Η μελέτη για αυτή την υποδομή περιλαμβάνει κλειστή πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων και ανοικτή πισίνα για τα αθλήματα της κολύμβησης, της συγχρονισμένης κολύμβησης, της υδατοσφαίρισης και των καταδύσεων.

Ήδη στα 160 στρέμματα εντός του στρατοπέδου, που παραχωρήθηκαν το 2008 στο δήμου, έχουν δημιουργηθεί εγκαταστάσεις αθλητικών δραστηριοτήτων, τις οποίες απαριθμεί ο κ. Κυρίζογλου: το γήπεδο Απόστολος Στεφανίδης, το Δημοτικό Στάδιο Κωνσταντίνος Καραμανλής, το κλειστό προπονητήριο στίβου Αναστασία Κελεσίδου και εγκαταστάσεις ελεύθερα αθλούμενων, καθώς και ένα καινούριο πάρκιγκ 200 θέσεων δωρεάν στάθμευσης. Το πρώην στρατόπεδο φιλοξενεί ήδη πολλές δράσεις του δήμου, αθλητικές εγκαταστάσεις και θερινό σινεμά, και εκεί ο δήμος σχεδιάζει επίσης τη δημιουργία «πάρκου των γεύσεων».

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία