ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Λιάγκος- ΟΛΘ: Κρατικό το DNA των αποκρατικοποιημένων λιμανιών

Σε αναμονή για την έκδοση του Π.Δ. , για να προχωρήσει η επένδυση των 150 εκατ. στον 6ο προβλήτα

 19/09/2023 19:33

Λιάγκος- ΟΛΘ: Κρατικό το DNA των αποκρατικοποιημένων λιμανιών

Σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον Αθανάσιο Λιάγκο, Εκτελεστικό Πρόεδρο της ΟΛΘ Α.Ε. είναι ήδη έτοιμος ο νέος επιβατικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων, ενώ παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την επένδυση ύψους 150 εκατ. ευρώ που αφορά στην επέκταση του προβλήτα 6 για τα εμπορευματοκιβώτια.

Ο επικεφαλής της ΟΛΘ Α.Ε. αναφέρθηκε στις εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από το ITC 2023 -  6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.

«Περιμένουμε να ολοκληρωθεί η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος», υπογράμμισε ο κ. Λιάγκος, τονίζοντας ότι η επένδυση αυτή θα δώσει τη δυνατότητα στον ΟΛΘ να εξυπηρετεί πλοία κύριων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων. Συνολικά, όπως είπε, από το 2018, που έγινε η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, έχουν επενδυθεί 67,5 εκατ. ευρώ,

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην ολοκληρωμένη στρατηγική, που χαράσσει η διοίκηση του ΟΛΘ για τη μετεξέλιξη του λιμένα σε smart port, προκειμένου να εφαρμόσει σύγχρονες ψηφιακές λύσεις.

«Δεν είναι εύκολο, γιατί το DNA των αποκρατικοποιημένων λιμένων παραμένει ακόμα «κρατικό», με τα θετικά και τα αρνητικά που μπορεί να έχει αυτό», είπε ο κ. Λιάγκος. Περιέγραψε το όραμα της διοίκησης του ΟΛΘ να καταστήσει τον λιμένα Θεσσαλονίκης ως τον κύριο πάροχο δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλών πυλών για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Για να επιτευχθεί αυτό τα λιμάνια θα πρέπει να είναι συνδεμένα και να παρέχουν συνδυασμένες μεταφορές, αλλιώς τα εμπορευματοκιβώτια θα στοιβάζονται στα λιμάνια. «Χρειαζόμαστε συνέργειες και συνδεσιμότητα», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη, αν διασυνδέσουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές χώρες, οι οποίες δεν έχουν λιμάνια», τόνισε.

Ερωτηθείς για την κρουαζιέρα, ο κ. Λιάγκος σημείωσε ότι αναπτύσσεται ραγδαία, καθώς έχει αυξηθεί ο αριθμός, τόσο των πλοίων, όσο και των επιβατών. Συμπλήρωσε ότι η Θεσσαλονίκη εισήλθε στον «χάρτη» της κρουαζιέρας, ανοίγοντας μια επιπλέον πύλη εισερχόμενου τουρισμού.

Σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον Αθανάσιο Λιάγκο, Εκτελεστικό Πρόεδρο της ΟΛΘ Α.Ε. είναι ήδη έτοιμος ο νέος επιβατικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων, ενώ παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την επένδυση ύψους 150 εκατ. ευρώ που αφορά στην επέκταση του προβλήτα 6 για τα εμπορευματοκιβώτια.

Ο επικεφαλής της ΟΛΘ Α.Ε. αναφέρθηκε στις εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από το ITC 2023 -  6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.

«Περιμένουμε να ολοκληρωθεί η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος», υπογράμμισε ο κ. Λιάγκος, τονίζοντας ότι η επένδυση αυτή θα δώσει τη δυνατότητα στον ΟΛΘ να εξυπηρετεί πλοία κύριων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων. Συνολικά, όπως είπε, από το 2018, που έγινε η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, έχουν επενδυθεί 67,5 εκατ. ευρώ,

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην ολοκληρωμένη στρατηγική, που χαράσσει η διοίκηση του ΟΛΘ για τη μετεξέλιξη του λιμένα σε smart port, προκειμένου να εφαρμόσει σύγχρονες ψηφιακές λύσεις.

«Δεν είναι εύκολο, γιατί το DNA των αποκρατικοποιημένων λιμένων παραμένει ακόμα «κρατικό», με τα θετικά και τα αρνητικά που μπορεί να έχει αυτό», είπε ο κ. Λιάγκος. Περιέγραψε το όραμα της διοίκησης του ΟΛΘ να καταστήσει τον λιμένα Θεσσαλονίκης ως τον κύριο πάροχο δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλών πυλών για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Για να επιτευχθεί αυτό τα λιμάνια θα πρέπει να είναι συνδεμένα και να παρέχουν συνδυασμένες μεταφορές, αλλιώς τα εμπορευματοκιβώτια θα στοιβάζονται στα λιμάνια. «Χρειαζόμαστε συνέργειες και συνδεσιμότητα», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη, αν διασυνδέσουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές χώρες, οι οποίες δεν έχουν λιμάνια», τόνισε.

Ερωτηθείς για την κρουαζιέρα, ο κ. Λιάγκος σημείωσε ότι αναπτύσσεται ραγδαία, καθώς έχει αυξηθεί ο αριθμός, τόσο των πλοίων, όσο και των επιβατών. Συμπλήρωσε ότι η Θεσσαλονίκη εισήλθε στον «χάρτη» της κρουαζιέρας, ανοίγοντας μια επιπλέον πύλη εισερχόμενου τουρισμού.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία