Λιγότεροι αναμένονται οι αριστούχοι στις Πανελλαδικές - Αύριο το μεσημέρι οι βαθμοί
27/06/2022 13:55
27/06/2022 13:55
Μειωμένος αναμένεται ο αριθμός των αριστούχων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς φαίνεται πως υπάρχουν περισσότεροι υποψήφιοι με βαθμολογία κάτω από τη βάση στα γραπτά τους. Συνήθως υπάρχει η αίσθηση των υποψηφίων ότι έχουν γράψει καλύτερα και πως κάποια θέματα ήταν ευκολότερα, αλλά τελικά αποδεικνύεται λάθος η αίσθησή τους, με τους βαθμολογητές να κρίνουν διαφορετικά από ό,τι περίμεναν.
H πρώτη αγωνία των παιδιών που έγραψαν στις Πανελλήνιες, θα τελειώσει την Τρίτη 28 Ιουνίου με την ανακοίνωση των βαθμολογιών. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες φαίνεται να καταγράφηκαν μεγάλα ποσοστά κάτω απ΄ τη βάση που θα παρασύρουν τις βάσεις σε πτωτική πορεία. Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι περισσότεροι μαθητές τα χαρακτήρισαν βατά και εύκολα να απαντηθούν. Ωστόσο, οι βαθμολογίες στο εναρκτήριο μάθημα των Πανελλαδικών εκτιμάται ότι θα είναι χειρότερες από πέρυσι. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν για την αξία της ιστορικής μνήμης στις ερωτήσεις των κειμένων αλλά και στην Έκθεση. Το μεγαλύτερο ποσοστό φαίνεται να μην τα πήγε τόσο καλά με τις ερωτήσεις που αφορούσαν την ιστορική μνήμη. Γενικότερα, το συγκεκριμένο μάθημα πάντα θεωρείται παγίδα ακόμα και για τους άριστους μαθητές. Ενδεικτικά, το 2021 από τους συνολικά 74.892 υποψήφιους, μόνο 48 άτομα κατάφεραν να γράψουν βαθμούς 19-20.
Πρώτο πεδίο
Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες), το μεγαλύτερο πλήγμα στους υποψήφιους είναι στα Αρχαία. Αν και τα θέματα για το διδαγμένο κείμενο θεωρήθηκαν εύκολα, οι απαιτήσεις ήταν πολύ μεγαλύτερες στο αδίδακτο κείμενο. Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για μεγάλο ποσοστό κάτω της βάσης στο συγκεκριμένο μάθημα.
Καλύτερα φαίνεται να έγραψαν στα Λατινικά, όπου τα θέματα ήταν βατά και διατυπωμένα με σαφήνεια. Οι βαθμολογίες αναμένονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, όπως στην ίδια περσινή κλίμακα αναμένονται οι βαθμοί στην Κοινωνιολογία και την Ιστορία.
Δεύτερο πεδίο
Λιγότεροι από πέρσι αναμένεται να αριστεύσουν και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες), με τη μεγαλύτερη απώλεια βαθμών να συγκεντρώνεται στα Μαθηματικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένονται χειρότερες οι επιδόσεις των υποψηφίων στο συγκεκριμένο μάθημα συγκριτικά με πέρυσι. Τα θέματα στα Μαθηματικά, χαρακτηρίστηκαν δυσκολότερα από το 2021, καθώς διαμορφώθηκαν από συνδυασμό μεθόδων και χρειαζόταν καλή γνώση της ύλης και από προηγούμενα έτη.
Καλύτερα φαίνεται να απέδωσαν οι μαθητές στη Φυσική, με τους βαθμούς να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Πολύ καλά στη Χημεία έγραψαν μόνο όσοι ήταν αρκετά προετοιμασμένοι, καθώς υπήρχαν θέματα αυξημένης δυσκολίας. Στο συγκεκριμένο μάθημα δεν αναμένεται οι άριστοι να ξεπεράσουν το ποσοστό του 10-12%.
Τρίτο πεδίο
Πολλοί ήταν υποψήφιοι του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (Επιστήμες Υγείας) που δεν πρόλαβαν χρονικά να απαντήσουν σε όλα τα θέματα στη Βιολογία. Οι γνώμες ακόμη και σήμερα διίστανται για τη δυσκολία των θεμάτων, αλλά ομολογουμένως το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών βγήκε από την αίθουσα χωρίς να έχει ολοκληρώσει. Αναμενόμενο είναι αυτό να στοιχήσει στην βαθμολογία και να αποτυπωθεί σε βαθμούς κάτω από τη βάση.
Τέταρτο πεδίο
Συγκρατημένη αισιοδοξία υπάρχει για τους υποψήφιους του 4ου πεδίου (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής). Τα γραπτά των μαθητών, του συγκεκριμένου πεδίου, με βαθμούς κάτω από τη βάση αναμένεται στο ίδιο ποσοστό με πέρυσι.
Οι υποψήφιοι δεν αντιμετώπισαν μεγαλύτερες δυσκολίες από ό,τι περίμεναν στην Πληροφορική, ενώ στην Οικονομία όσοι είχαν διαβάσει καλά αποχώρησαν ικανοποιημένοι από τα εξεταστικά κέντρα.
«Σημαντική παράμετρος όσα έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια»
«Οι καλοί μαθητές και οι κατάλληλα προετοιμασμένοι αποδίδουν πάντα, όπως απέδωσαν και φέτος» τονίζει ο διευθυντής σπουδών του εκπαιδευτικού οργανισμού «Μπαχαράκη», Ιωάννης Μπαχαράκης. «Ωστόσο, είναι σημαντική παράμετρος όσα έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια με τον κορονοϊό, καθώς τα σχολεία δεν λειτούργησαν κανονικά» σημειώνει.
«Η Βιολογία δυσκόλεψε αρκετά τους μαθητές, ενώ στη Χημεία είχαν πιο μεγάλη ύλη φέτος και έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς ανταποκρίθηκαν στις επαναλήψεις οι μαθητές. Για τα Μαθηματικά διίστανται οι απόψεις, άλλοι θεωρούν ότι ήταν βατά τα θέματα με καλή κλιμάκωση δυσκολίας και άλλοι τα χαρακτηρίζουν πολύ δύσκολα» αναφέρει ο κ. Μπαχαράκης.
Όσο για το πρώτο πεδίο, επιβεβαιώνει ότι τα θέματα στα Αρχαία ήταν δυσκολότερα από πέρυσι. «Στα Λατινικά οι μαθητές να πήγαν καλύτερα, ενώ για τους περισσότερους το θέμα της Έκθεσης θεωρήθηκε βατό» τονίζει ο κ. Μπαχαράκης.
«Το χαρακτηριστικό των εξετάσεων φέτος ήταν ότι υπήρχαν θέματα με αυξημένη περιπλοκότητα και με συνδυασμούς γνώσεων, ενώ και τα ερωτήματα κρίσεως ήταν πιο έξυπνα. Ωστόσο δεν μπορούμε να μιλάμε ακόμη για πτωτική πορεία, πρέπει να δούμε όλοι οι υποψήφιοι πώς έγραψαν, καθώς πρόκειται για έναν διαγωνισμό που οι βαθμοί όλων διαμορφώνουν τις βάσεις» καταλήγει ο Γιάννης Μπαχαράκης.
Αλέξανδρος Κόπτσης: «Το μυστικό της επιτυχίας δεν κρύβεται στην αποστήθιση»
«Η απόλυτη ομαλότητα και η σαφήνεια στα θέματα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Σαφής ήταν η αλλαγή φιλοσοφίας στα θέματα, με την στροφή μεθόδου στην επίλυση τους, που χρειαζόταν γνώσεις από διδακτέα ύλη προηγούμενων τάξεων συνδυαστικά με κριτική σκέψη» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης.
«Τα θέματα δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερες δυσκολίες, ήταν βατά, αναμενόμενα και διατυπωμένα με απόλυτη σαφήνεια» σχολιάζει για τα θέματα των πανελλαδικών ο κ. Κόπτσης. «Το μυστικό της επιτυχίας δεν κρύβεται στην αποστήθιση αλλά στην εξοικείωση των υποψηφίων με τη βαθύτερη κατανόηση των κειμένων. Δηλαδή, για μια σωστή και ολοκληρωμένη απάντηση απαιτούταν η καλή κατανόηση του περιεχομένου και της γλώσσας τους» καταλήγει.
27/06/2022 13:43
28/06/2022 08:00
Μειωμένος αναμένεται ο αριθμός των αριστούχων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς φαίνεται πως υπάρχουν περισσότεροι υποψήφιοι με βαθμολογία κάτω από τη βάση στα γραπτά τους. Συνήθως υπάρχει η αίσθηση των υποψηφίων ότι έχουν γράψει καλύτερα και πως κάποια θέματα ήταν ευκολότερα, αλλά τελικά αποδεικνύεται λάθος η αίσθησή τους, με τους βαθμολογητές να κρίνουν διαφορετικά από ό,τι περίμεναν.
H πρώτη αγωνία των παιδιών που έγραψαν στις Πανελλήνιες, θα τελειώσει την Τρίτη 28 Ιουνίου με την ανακοίνωση των βαθμολογιών. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες φαίνεται να καταγράφηκαν μεγάλα ποσοστά κάτω απ΄ τη βάση που θα παρασύρουν τις βάσεις σε πτωτική πορεία. Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι περισσότεροι μαθητές τα χαρακτήρισαν βατά και εύκολα να απαντηθούν. Ωστόσο, οι βαθμολογίες στο εναρκτήριο μάθημα των Πανελλαδικών εκτιμάται ότι θα είναι χειρότερες από πέρυσι. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν για την αξία της ιστορικής μνήμης στις ερωτήσεις των κειμένων αλλά και στην Έκθεση. Το μεγαλύτερο ποσοστό φαίνεται να μην τα πήγε τόσο καλά με τις ερωτήσεις που αφορούσαν την ιστορική μνήμη. Γενικότερα, το συγκεκριμένο μάθημα πάντα θεωρείται παγίδα ακόμα και για τους άριστους μαθητές. Ενδεικτικά, το 2021 από τους συνολικά 74.892 υποψήφιους, μόνο 48 άτομα κατάφεραν να γράψουν βαθμούς 19-20.
Πρώτο πεδίο
Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες), το μεγαλύτερο πλήγμα στους υποψήφιους είναι στα Αρχαία. Αν και τα θέματα για το διδαγμένο κείμενο θεωρήθηκαν εύκολα, οι απαιτήσεις ήταν πολύ μεγαλύτερες στο αδίδακτο κείμενο. Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για μεγάλο ποσοστό κάτω της βάσης στο συγκεκριμένο μάθημα.
Καλύτερα φαίνεται να έγραψαν στα Λατινικά, όπου τα θέματα ήταν βατά και διατυπωμένα με σαφήνεια. Οι βαθμολογίες αναμένονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, όπως στην ίδια περσινή κλίμακα αναμένονται οι βαθμοί στην Κοινωνιολογία και την Ιστορία.
Δεύτερο πεδίο
Λιγότεροι από πέρσι αναμένεται να αριστεύσουν και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες), με τη μεγαλύτερη απώλεια βαθμών να συγκεντρώνεται στα Μαθηματικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένονται χειρότερες οι επιδόσεις των υποψηφίων στο συγκεκριμένο μάθημα συγκριτικά με πέρυσι. Τα θέματα στα Μαθηματικά, χαρακτηρίστηκαν δυσκολότερα από το 2021, καθώς διαμορφώθηκαν από συνδυασμό μεθόδων και χρειαζόταν καλή γνώση της ύλης και από προηγούμενα έτη.
Καλύτερα φαίνεται να απέδωσαν οι μαθητές στη Φυσική, με τους βαθμούς να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Πολύ καλά στη Χημεία έγραψαν μόνο όσοι ήταν αρκετά προετοιμασμένοι, καθώς υπήρχαν θέματα αυξημένης δυσκολίας. Στο συγκεκριμένο μάθημα δεν αναμένεται οι άριστοι να ξεπεράσουν το ποσοστό του 10-12%.
Τρίτο πεδίο
Πολλοί ήταν υποψήφιοι του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (Επιστήμες Υγείας) που δεν πρόλαβαν χρονικά να απαντήσουν σε όλα τα θέματα στη Βιολογία. Οι γνώμες ακόμη και σήμερα διίστανται για τη δυσκολία των θεμάτων, αλλά ομολογουμένως το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών βγήκε από την αίθουσα χωρίς να έχει ολοκληρώσει. Αναμενόμενο είναι αυτό να στοιχήσει στην βαθμολογία και να αποτυπωθεί σε βαθμούς κάτω από τη βάση.
Τέταρτο πεδίο
Συγκρατημένη αισιοδοξία υπάρχει για τους υποψήφιους του 4ου πεδίου (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής). Τα γραπτά των μαθητών, του συγκεκριμένου πεδίου, με βαθμούς κάτω από τη βάση αναμένεται στο ίδιο ποσοστό με πέρυσι.
Οι υποψήφιοι δεν αντιμετώπισαν μεγαλύτερες δυσκολίες από ό,τι περίμεναν στην Πληροφορική, ενώ στην Οικονομία όσοι είχαν διαβάσει καλά αποχώρησαν ικανοποιημένοι από τα εξεταστικά κέντρα.
«Σημαντική παράμετρος όσα έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια»
«Οι καλοί μαθητές και οι κατάλληλα προετοιμασμένοι αποδίδουν πάντα, όπως απέδωσαν και φέτος» τονίζει ο διευθυντής σπουδών του εκπαιδευτικού οργανισμού «Μπαχαράκη», Ιωάννης Μπαχαράκης. «Ωστόσο, είναι σημαντική παράμετρος όσα έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια με τον κορονοϊό, καθώς τα σχολεία δεν λειτούργησαν κανονικά» σημειώνει.
«Η Βιολογία δυσκόλεψε αρκετά τους μαθητές, ενώ στη Χημεία είχαν πιο μεγάλη ύλη φέτος και έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς ανταποκρίθηκαν στις επαναλήψεις οι μαθητές. Για τα Μαθηματικά διίστανται οι απόψεις, άλλοι θεωρούν ότι ήταν βατά τα θέματα με καλή κλιμάκωση δυσκολίας και άλλοι τα χαρακτηρίζουν πολύ δύσκολα» αναφέρει ο κ. Μπαχαράκης.
Όσο για το πρώτο πεδίο, επιβεβαιώνει ότι τα θέματα στα Αρχαία ήταν δυσκολότερα από πέρυσι. «Στα Λατινικά οι μαθητές να πήγαν καλύτερα, ενώ για τους περισσότερους το θέμα της Έκθεσης θεωρήθηκε βατό» τονίζει ο κ. Μπαχαράκης.
«Το χαρακτηριστικό των εξετάσεων φέτος ήταν ότι υπήρχαν θέματα με αυξημένη περιπλοκότητα και με συνδυασμούς γνώσεων, ενώ και τα ερωτήματα κρίσεως ήταν πιο έξυπνα. Ωστόσο δεν μπορούμε να μιλάμε ακόμη για πτωτική πορεία, πρέπει να δούμε όλοι οι υποψήφιοι πώς έγραψαν, καθώς πρόκειται για έναν διαγωνισμό που οι βαθμοί όλων διαμορφώνουν τις βάσεις» καταλήγει ο Γιάννης Μπαχαράκης.
Αλέξανδρος Κόπτσης: «Το μυστικό της επιτυχίας δεν κρύβεται στην αποστήθιση»
«Η απόλυτη ομαλότητα και η σαφήνεια στα θέματα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Σαφής ήταν η αλλαγή φιλοσοφίας στα θέματα, με την στροφή μεθόδου στην επίλυση τους, που χρειαζόταν γνώσεις από διδακτέα ύλη προηγούμενων τάξεων συνδυαστικά με κριτική σκέψη» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης.
«Τα θέματα δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερες δυσκολίες, ήταν βατά, αναμενόμενα και διατυπωμένα με απόλυτη σαφήνεια» σχολιάζει για τα θέματα των πανελλαδικών ο κ. Κόπτσης. «Το μυστικό της επιτυχίας δεν κρύβεται στην αποστήθιση αλλά στην εξοικείωση των υποψηφίων με τη βαθύτερη κατανόηση των κειμένων. Δηλαδή, για μια σωστή και ολοκληρωμένη απάντηση απαιτούταν η καλή κατανόηση του περιεχομένου και της γλώσσας τους» καταλήγει.
ΣΧΟΛΙΑ