Λύση για την ανεργία, οι νέοι να «μπαρκάρουν» με τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών «βλέπει» ο Γ. Πλακιωτάκης
15/12/2021 22:32
15/12/2021 22:32
Η Ελλάδα είναι και παραμένει η πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μας δίνεται μια τεράστια δυνατότητα και ευκαιρία να προσελκύσουμε νέους στο ναυτικό επάγγελμα, κάτι που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στο επίπεδο αντιμετώπισης του μεγάλου προβλήματος της ανεργίας, δήλωσε το απόγευμα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στην 7η ετήσια οικονομική διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (Ε.ΕΝ.Ε) που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Ο υπουργός, απευθυνόμενος προς τους νέους, είπε ότι πλέον οι συνθήκες διαβίωσης στα πλοία, έχουν αλλάξει εντελώς και δεν έχουν καμία σχέση με τις συνθήκες του παρελθόντος. Πρόσθεσε ότι προχωρά ήδη η μεταρρύθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και έχει ξεκινήσει η κατάθεση ενός νέου θεσμικού πλαισίου που θα γίνει εντός του 2022. Τόνισε ότι η ναυτιλία παραμένει ένα από τα σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα αυτής της χώρας, αφού όπως είπε, κατόρθωσε και μέσω πανδημίας να αναπτύξει το στρατηγικό της ρόλο στην προώθηση του ελευθέρου εμπορίου, ενώ αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, όπως αυτό της εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών, της ψηφιοποίησής της και της κυβερνοασφάλειας.
Τόνισε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία μπορεί να καταγράφει θετικές επιδόσεις το τελευταίο διάστημα, σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα, που τα δύο τελευταία χρόνια καταγράφει μόνο ζημιές που ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ. Είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας τα τελευταία δύο χρόνια, έχει λάβει σημαντικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο προσέγγισης πλοίων στην ελληνική σημαία, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, ενώ παρακολουθεί τις εξελίξεις σε επίπεδο διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού (ΙΜΟ) αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που μας ενδιαφέρει, είπε ο κ. Πλακιωτάκης, είναι η ομαλή ενεργειακή μετάβαση, τόσο της ποντοπόρου ναυτιλίας, όσο και της ακτοπλοϊας, στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων όσον αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας - και μάλιστα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο πρωθυπουργός μάλιστα, έχει κάνει μία σημαντική πρόταση για τη δημιουργία ενός κέντρου ερευνών για νέα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, ώστε έτσι να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις νέες σύγχρονες προκλήσεις της ναυτιλίας, επεσήμανε.
Αναφορικά με τα λιμάνια, ο κ.Πλακιωτάκης είπε ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η παραχώρηση, μέσω διεθνών διαγωνισμών, τεσσάρων περιφερειακών λιμένων - της Αλεξανδρούπολης της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Τόνισε ότι είναι ένα σχέδιο που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια σε συνεργασία με το υπ.Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ και υπάρχει πολύ μεγάλη συμμετοχή από υποψήφιους επενδυτές, εγχώριους και εξωχώριους - γεγονός που πιστοποιεί την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, ότι τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας έχουν σημαντικό γεωπολιτικό και οικονομικό αποτύπωμα. Μέσα στο 2022, θα ολοκληρωθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί, ενώ θα εκκινήσουν οι διαδικασίες και για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, αρχής γενομένης από το λιμάνι του Βόλου και στη συνέχεια της Κέρκυρας και τα υπόλοιπα τέσσερα.
Για το μεταναστευτικό, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται πρόβλημα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, όπως το γνωρίζαμε στο παρελθόν.
Τόνισε ότι από τους 67.000 παράνομους εισερχόμενους μετανάστες το 2019, σήμερα έχουμε περάσει στις 4.000, και αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα στελέχη του λιμενικού κάνουν εξαιρετική δουλειά, ενώ έχουμε αυξήσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του σώματος με τη σημαντική βοήθεια και ιδιωτών, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και άλλων ιδιωτικών φορέων.
Συμπλήρωσε ότι το λιμενικό σώμα ενεργεί πάντα με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και με προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, και έχει διαχειριστεί τα δύο τελευταία χρόνια, περισσότερα από 10.000 περιστατικά μεταναστευτικών ροών. Τόνισε ότι κάποιοι προσπαθούν να εργαλειοποιήσουν το μεταναστευτικό, ενώ τόνισε ότι η Ελλάδα δεν προστατεύει μόνο τα σύνορα τα δικά της, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Ελλάδα είναι και παραμένει η πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μας δίνεται μια τεράστια δυνατότητα και ευκαιρία να προσελκύσουμε νέους στο ναυτικό επάγγελμα, κάτι που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στο επίπεδο αντιμετώπισης του μεγάλου προβλήματος της ανεργίας, δήλωσε το απόγευμα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στην 7η ετήσια οικονομική διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (Ε.ΕΝ.Ε) που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Ο υπουργός, απευθυνόμενος προς τους νέους, είπε ότι πλέον οι συνθήκες διαβίωσης στα πλοία, έχουν αλλάξει εντελώς και δεν έχουν καμία σχέση με τις συνθήκες του παρελθόντος. Πρόσθεσε ότι προχωρά ήδη η μεταρρύθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και έχει ξεκινήσει η κατάθεση ενός νέου θεσμικού πλαισίου που θα γίνει εντός του 2022. Τόνισε ότι η ναυτιλία παραμένει ένα από τα σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα αυτής της χώρας, αφού όπως είπε, κατόρθωσε και μέσω πανδημίας να αναπτύξει το στρατηγικό της ρόλο στην προώθηση του ελευθέρου εμπορίου, ενώ αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, όπως αυτό της εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών, της ψηφιοποίησής της και της κυβερνοασφάλειας.
Τόνισε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία μπορεί να καταγράφει θετικές επιδόσεις το τελευταίο διάστημα, σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα, που τα δύο τελευταία χρόνια καταγράφει μόνο ζημιές που ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ. Είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας τα τελευταία δύο χρόνια, έχει λάβει σημαντικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο προσέγγισης πλοίων στην ελληνική σημαία, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, ενώ παρακολουθεί τις εξελίξεις σε επίπεδο διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού (ΙΜΟ) αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που μας ενδιαφέρει, είπε ο κ. Πλακιωτάκης, είναι η ομαλή ενεργειακή μετάβαση, τόσο της ποντοπόρου ναυτιλίας, όσο και της ακτοπλοϊας, στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων όσον αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας - και μάλιστα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο πρωθυπουργός μάλιστα, έχει κάνει μία σημαντική πρόταση για τη δημιουργία ενός κέντρου ερευνών για νέα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, ώστε έτσι να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις νέες σύγχρονες προκλήσεις της ναυτιλίας, επεσήμανε.
Αναφορικά με τα λιμάνια, ο κ.Πλακιωτάκης είπε ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η παραχώρηση, μέσω διεθνών διαγωνισμών, τεσσάρων περιφερειακών λιμένων - της Αλεξανδρούπολης της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Τόνισε ότι είναι ένα σχέδιο που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια σε συνεργασία με το υπ.Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ και υπάρχει πολύ μεγάλη συμμετοχή από υποψήφιους επενδυτές, εγχώριους και εξωχώριους - γεγονός που πιστοποιεί την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, ότι τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας έχουν σημαντικό γεωπολιτικό και οικονομικό αποτύπωμα. Μέσα στο 2022, θα ολοκληρωθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί, ενώ θα εκκινήσουν οι διαδικασίες και για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, αρχής γενομένης από το λιμάνι του Βόλου και στη συνέχεια της Κέρκυρας και τα υπόλοιπα τέσσερα.
Για το μεταναστευτικό, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται πρόβλημα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, όπως το γνωρίζαμε στο παρελθόν.
Τόνισε ότι από τους 67.000 παράνομους εισερχόμενους μετανάστες το 2019, σήμερα έχουμε περάσει στις 4.000, και αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα στελέχη του λιμενικού κάνουν εξαιρετική δουλειά, ενώ έχουμε αυξήσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του σώματος με τη σημαντική βοήθεια και ιδιωτών, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και άλλων ιδιωτικών φορέων.
Συμπλήρωσε ότι το λιμενικό σώμα ενεργεί πάντα με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και με προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, και έχει διαχειριστεί τα δύο τελευταία χρόνια, περισσότερα από 10.000 περιστατικά μεταναστευτικών ροών. Τόνισε ότι κάποιοι προσπαθούν να εργαλειοποιήσουν το μεταναστευτικό, ενώ τόνισε ότι η Ελλάδα δεν προστατεύει μόνο τα σύνορα τα δικά της, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΣΧΟΛΙΑ