Μαίρη Μπέικον: Το τραγικό τέλος μιας ζωής μέσα στο ψέμα
08/06/2022 12:01
08/06/2022 12:01
H Μαίρη Μπέικον Άντερσον, Αμερικανίδα τζόκεϊ και μοντέλο, αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή της σαν σήμερα πριν από 31 χρόνια και σε ηλικία 43 ετών, ούσα ετοιμοθάνατη από τον καρκίνο.
Έζησε μια ζωή που δύσκολα ακόμα και ο πιο ευφάνταστος μυθιστοριογράφος θα μπορούσε να γράψει. Μια ζωή που ακόμα και σήμερα είναι δύσκολο να προσδιορίσει κανείς ποια μέρη της ήταν αληθινά και ποια ήταν ψεύτικα. Άλλωστε, η ίδια η Μπέικον λάτρευε να λέει ψέματα και να δημιουργεί την αίσθηση μιας διαφορετικής από την πραγματική ζωή της.
Στις 30 Ιουνίου του 1971 έγινε η πρώτη γυναίκα που έφτασε τις 100 νίκες ιππεύοντας την California Lassie στην πίστα του Thistledown στο Κλίβελαντ.
Κάποτε την ρώτησε ένας δημοσιογράφος: «Γιατί φοράς εσώρουχα με λουλούδια που μπορούν να δουν όλοι μέσα από το λευκό σου παντελόνι;», για να δώσει την αφοπλιστική απάντησε πως «όταν προπορεύομαι, έχουν κάτι να δουν τα αγόρια». Η ίδια, άλλωστε, είχε αιτηθεί να αγωνίζεται χωρίς σουτιέν, αίτημα το οποίο απορρίφθηκε από τις αρχές, φοβούμενοι ότι θα αποσπούσε την προσοχή των ανταγωνιστών της.
Ήταν τόσο μεγάλη η προσωπικότητά της, που ξεπέρασε το άθλημα. Η Μαίρη εφηύρε μια τρελή ιστορία σχετικά με το ότι ήταν παιδί ενός σιχαμερού πατέρα και μιας άστατης μητέρας που έμαθε να ιππεύει τυχαία και στη συνέχεια εργάστηκε ως στρίπερ και χορεύτρια για να χρηματοδοτήσει το όνειρό της και να αποκτήσει άλογο. Ωστόσο, επειδή ουδέν κρυπτόν από τον ήλιο – ακόμα και εκείνη την εποχή – το γεγονός ότι οι γονείς της, ένα πιανίστας και μια νοικοκυρά, πλήρωσαν αρκετά χρήματα για να περάσει ένα χρόνο σε μια ακριβή σχολή ιππασίας στην Αγγλία, μαθεύτηκε αργότερα.
Οι φωτογραφίσεις, οι ψεύτικες βλεφαρίδες και τα εξώφυλλα
Στα μέσα της δεκαετίας του ‘70, έβγαζε 3.000 δολάρια την εβδομάδα, καθώς φιγούραρε στις σελίδες της Vogue, ενώ έφτασε να γίνει και εξώφυλλο στο Newsweek. Στο… παλμαρέ της καταγράφεται μια ημίγυμνη φωτογράφιση στο Playboy, ο πρωταγωνιστικός της ρόλος σε τηλεοπτική διαφήμιση για πούρα, αλλά και ο ορισμός της ως το νέο πρόσωπο της καμπάνιας των καλλυντικών Charley. Υπήρξε ένας τέλειος συνδυασμός για μια γυναίκα που της άρεσε να ιππεύει με φουλ μακιγιάζ, γεμάτη ψεύτικες βλεφαρίδες και άψογα βαμμένα νύχια.
Μπορεί η ζωή της να ήταν ακαταμάχητα συναρπαστική, ωστόσο, ο τρόπος που η ίδια την εξιστορούσε ήταν γεμάτος υπερβολές και ξεκάθαρα ψέματα. Για τον λόγο αυτόν, κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει κατασταλάξει πού σταματούσε η αλήθεια και πού άρχιζε το ψέμα.
Για παράδειγμα, η ίδια εφηύρε την ιστορία όταν ήταν παιδί και έκλεβε φρούτα δέχτηκε μια σφαίρα. Η νεαρή Μαίρη παράτησε το σχολείο στην έκτη δημοτικού και έμεινε έγκυος στα 16 της. Η ίδια έλεγε ότι έπεσε θύμα απαγωγής, ενώ ο απαγωγέας προσπάθησε αργότερα να την πυροβολήσει με όπλο.
Ο ανταγωνισμός με τον σύζυγό της και η πτώση της δημοφιλίας της
Η Μπέικον υπήρξε άκρως ανταγωνιστική απέναντι κάποτε στον τότε σύζυγό της, επίσης τζόκεϊ Τζόνι Μπέικον στην πίστα αγώνων του Ντιτρόιτ. Συγκεκριμένα, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι είχε προσπαθήσει να τον ρίξει στις ράγες και της απαγόρευσαν να αγωνίζεται για πέντε ημέρες. «Δεν είναι τίποτα», είπε στον Τύπο στη συνέχεια. «Του έδωσα πέντε νύχτες!».
Ούσα στο απόγειο της φήμης της, έκανε ιππασία στο Fairgrounds της Νέας Ορλεάνης τον Απρίλιο του 1975 όταν συνδέθηκε με τον Ντέιβιντ Ντιουκ, που ήταν τότε εθνικός διευθυντής της Κου Κλουξ Κλαν. Πράκτορες του FBI παρακολουθούσαν το διαμέρισμά του όταν είδαν τη Μπέικον να βγαίνει από το διαμέρισμά του ένα πρωί. Το ίδιο βράδυ συνόδευσε τον Ντιουκ σε μια εκδήλωση, πήρε το μικρόφωνο και είπε μεταξύ άλλων. «Δεν είμαστε απλώς ένα μάτσο αγράμματοι Νότιοι δολοφόνοι νέγρων. Είμαστε καλοί, λευκοί, χριστιανοί άνθρωποι που εργαζόμαστε για μια λευκή Αμερική. Όταν μια από τις γυναίκες σου ή μια από τις αδερφές σου βιαστεί από έναν νέγρο, ίσως γίνεις έξυπνος και γίνεσαι μέλος της Κου Κλουξ Κλαν».
Για κακή της τύχη η παρουσία της καταγράφηκε από ένα τοπικό τηλεοπτικό συνεργείο και, μόλις αυτό το απόσπασμα κυκλοφόρησε στις ειδήσεις, η δημοφιλία της κατέρρευσε. Η Wall Street Journal την περιέγραψε ως «Η Τζέιν Φόντα της Κλανσμάν (Κου Κλουξ Κλαν)». Τον επόμενο χρόνο, είχε 80% λιγότερες κούρσες και έμεινε τελικά χωρίς δουλειά, καθώς οι εταιρείες που διαφήμιζε την έδιωξαν.
Η απόφαση για την αυτοκτονία
Δεκαέξι χρόνια μετά από εκείνη την εκδήλωση έκανε κράτηση σε ένα μοτέλ στο Όστιν του Τέξας. Νωρίτερα πέρασε από ένα ενεχυροδανειστήριο και αγόρασε ένα όπλο, αλλά και μερικά πυρομαχικά. Η απόφασή της φαίνεται πως ήταν ειλημμένη.
Μια καμαριέρα του μοτέλ την ανακάλυψε νεκρή το επόμενο πρωί. Αιμορραγούσε από μια σφαίρα στο κεφάλι....
Αφού πέθανε 16 ημέρες αργότερα, οι στάχτες της μεταφέρθηκαν στο Belmont Park της Νέας Υόρκης και σκορπίστηκαν στον τάφο του Ruffian.
Όσοι ήταν κοντά της ήξεραν ότι η Μπέικον πονούσε αφόρητα από τους τραυματισμούς που είχε υποστεί στην ιππασία, αλλά και από τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας που την ταλαιπωρούσε τον τελευταίο καιρό. Και όμως, η αυτοκτονία της δεν ήταν ψέμα. Ήταν ίσως η μεγαλύτερη αλήθεια της ζωής της.
H Μαίρη Μπέικον Άντερσον, Αμερικανίδα τζόκεϊ και μοντέλο, αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή της σαν σήμερα πριν από 31 χρόνια και σε ηλικία 43 ετών, ούσα ετοιμοθάνατη από τον καρκίνο.
Έζησε μια ζωή που δύσκολα ακόμα και ο πιο ευφάνταστος μυθιστοριογράφος θα μπορούσε να γράψει. Μια ζωή που ακόμα και σήμερα είναι δύσκολο να προσδιορίσει κανείς ποια μέρη της ήταν αληθινά και ποια ήταν ψεύτικα. Άλλωστε, η ίδια η Μπέικον λάτρευε να λέει ψέματα και να δημιουργεί την αίσθηση μιας διαφορετικής από την πραγματική ζωή της.
Στις 30 Ιουνίου του 1971 έγινε η πρώτη γυναίκα που έφτασε τις 100 νίκες ιππεύοντας την California Lassie στην πίστα του Thistledown στο Κλίβελαντ.
Κάποτε την ρώτησε ένας δημοσιογράφος: «Γιατί φοράς εσώρουχα με λουλούδια που μπορούν να δουν όλοι μέσα από το λευκό σου παντελόνι;», για να δώσει την αφοπλιστική απάντησε πως «όταν προπορεύομαι, έχουν κάτι να δουν τα αγόρια». Η ίδια, άλλωστε, είχε αιτηθεί να αγωνίζεται χωρίς σουτιέν, αίτημα το οποίο απορρίφθηκε από τις αρχές, φοβούμενοι ότι θα αποσπούσε την προσοχή των ανταγωνιστών της.
Ήταν τόσο μεγάλη η προσωπικότητά της, που ξεπέρασε το άθλημα. Η Μαίρη εφηύρε μια τρελή ιστορία σχετικά με το ότι ήταν παιδί ενός σιχαμερού πατέρα και μιας άστατης μητέρας που έμαθε να ιππεύει τυχαία και στη συνέχεια εργάστηκε ως στρίπερ και χορεύτρια για να χρηματοδοτήσει το όνειρό της και να αποκτήσει άλογο. Ωστόσο, επειδή ουδέν κρυπτόν από τον ήλιο – ακόμα και εκείνη την εποχή – το γεγονός ότι οι γονείς της, ένα πιανίστας και μια νοικοκυρά, πλήρωσαν αρκετά χρήματα για να περάσει ένα χρόνο σε μια ακριβή σχολή ιππασίας στην Αγγλία, μαθεύτηκε αργότερα.
Οι φωτογραφίσεις, οι ψεύτικες βλεφαρίδες και τα εξώφυλλα
Στα μέσα της δεκαετίας του ‘70, έβγαζε 3.000 δολάρια την εβδομάδα, καθώς φιγούραρε στις σελίδες της Vogue, ενώ έφτασε να γίνει και εξώφυλλο στο Newsweek. Στο… παλμαρέ της καταγράφεται μια ημίγυμνη φωτογράφιση στο Playboy, ο πρωταγωνιστικός της ρόλος σε τηλεοπτική διαφήμιση για πούρα, αλλά και ο ορισμός της ως το νέο πρόσωπο της καμπάνιας των καλλυντικών Charley. Υπήρξε ένας τέλειος συνδυασμός για μια γυναίκα που της άρεσε να ιππεύει με φουλ μακιγιάζ, γεμάτη ψεύτικες βλεφαρίδες και άψογα βαμμένα νύχια.
Μπορεί η ζωή της να ήταν ακαταμάχητα συναρπαστική, ωστόσο, ο τρόπος που η ίδια την εξιστορούσε ήταν γεμάτος υπερβολές και ξεκάθαρα ψέματα. Για τον λόγο αυτόν, κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει κατασταλάξει πού σταματούσε η αλήθεια και πού άρχιζε το ψέμα.
Για παράδειγμα, η ίδια εφηύρε την ιστορία όταν ήταν παιδί και έκλεβε φρούτα δέχτηκε μια σφαίρα. Η νεαρή Μαίρη παράτησε το σχολείο στην έκτη δημοτικού και έμεινε έγκυος στα 16 της. Η ίδια έλεγε ότι έπεσε θύμα απαγωγής, ενώ ο απαγωγέας προσπάθησε αργότερα να την πυροβολήσει με όπλο.
Ο ανταγωνισμός με τον σύζυγό της και η πτώση της δημοφιλίας της
Η Μπέικον υπήρξε άκρως ανταγωνιστική απέναντι κάποτε στον τότε σύζυγό της, επίσης τζόκεϊ Τζόνι Μπέικον στην πίστα αγώνων του Ντιτρόιτ. Συγκεκριμένα, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι είχε προσπαθήσει να τον ρίξει στις ράγες και της απαγόρευσαν να αγωνίζεται για πέντε ημέρες. «Δεν είναι τίποτα», είπε στον Τύπο στη συνέχεια. «Του έδωσα πέντε νύχτες!».
Ούσα στο απόγειο της φήμης της, έκανε ιππασία στο Fairgrounds της Νέας Ορλεάνης τον Απρίλιο του 1975 όταν συνδέθηκε με τον Ντέιβιντ Ντιουκ, που ήταν τότε εθνικός διευθυντής της Κου Κλουξ Κλαν. Πράκτορες του FBI παρακολουθούσαν το διαμέρισμά του όταν είδαν τη Μπέικον να βγαίνει από το διαμέρισμά του ένα πρωί. Το ίδιο βράδυ συνόδευσε τον Ντιουκ σε μια εκδήλωση, πήρε το μικρόφωνο και είπε μεταξύ άλλων. «Δεν είμαστε απλώς ένα μάτσο αγράμματοι Νότιοι δολοφόνοι νέγρων. Είμαστε καλοί, λευκοί, χριστιανοί άνθρωποι που εργαζόμαστε για μια λευκή Αμερική. Όταν μια από τις γυναίκες σου ή μια από τις αδερφές σου βιαστεί από έναν νέγρο, ίσως γίνεις έξυπνος και γίνεσαι μέλος της Κου Κλουξ Κλαν».
Για κακή της τύχη η παρουσία της καταγράφηκε από ένα τοπικό τηλεοπτικό συνεργείο και, μόλις αυτό το απόσπασμα κυκλοφόρησε στις ειδήσεις, η δημοφιλία της κατέρρευσε. Η Wall Street Journal την περιέγραψε ως «Η Τζέιν Φόντα της Κλανσμάν (Κου Κλουξ Κλαν)». Τον επόμενο χρόνο, είχε 80% λιγότερες κούρσες και έμεινε τελικά χωρίς δουλειά, καθώς οι εταιρείες που διαφήμιζε την έδιωξαν.
Η απόφαση για την αυτοκτονία
Δεκαέξι χρόνια μετά από εκείνη την εκδήλωση έκανε κράτηση σε ένα μοτέλ στο Όστιν του Τέξας. Νωρίτερα πέρασε από ένα ενεχυροδανειστήριο και αγόρασε ένα όπλο, αλλά και μερικά πυρομαχικά. Η απόφασή της φαίνεται πως ήταν ειλημμένη.
Μια καμαριέρα του μοτέλ την ανακάλυψε νεκρή το επόμενο πρωί. Αιμορραγούσε από μια σφαίρα στο κεφάλι....
Αφού πέθανε 16 ημέρες αργότερα, οι στάχτες της μεταφέρθηκαν στο Belmont Park της Νέας Υόρκης και σκορπίστηκαν στον τάφο του Ruffian.
Όσοι ήταν κοντά της ήξεραν ότι η Μπέικον πονούσε αφόρητα από τους τραυματισμούς που είχε υποστεί στην ιππασία, αλλά και από τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας που την ταλαιπωρούσε τον τελευταίο καιρό. Και όμως, η αυτοκτονία της δεν ήταν ψέμα. Ήταν ίσως η μεγαλύτερη αλήθεια της ζωής της.
ΣΧΟΛΙΑ