Μάκης Βορίδης στη "ΜτΚ": Δεν είναι η ώρα για απολογισμούς, αλλά για συνεχή δουλειά
21/02/2021 20:30
21/02/2021 20:30
«Δεν είναι ώρα για απολογισμούς αλλά για συνεχή δουλειά» δηλώνει ο Μάκης Βορίδης για τη διαχείριση της πανδημίας. Ο υπουργός Εσωτερικών σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» δηλώνει ότι «η Ελλάδα τα έχει πάει εξαιρετικά και αποτελεί πρότυπο διαχείρισης της πανδημίας. Ταυτόχρονα χαρακτηρίζει εκτός τόπου και χρόνου την αντιπολίτευση που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ. «Ακόμα περιμένουμε μία σοβαρή αντιπρόταση μπροστά σε όλα αυτά που εμείς κάνουμε για τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και την οικονομική ενίσχυση των πληγέντων. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επιλέξει να αντιπολιτεύεται πετώντας αριθμούς δεξιά και αριστερά χωρίς να έχει κάτι το ουσιαστικό να πει», τονίζει.
Για την επόμενη ημέρα μετά την πανδημία πιστεύει ότι βασική προτεραιότητα μας είναι να επανέλθουμε το ταχύτερο δυνατό σε ρυθμούς ανάπτυξης. «Στόχος μας πρέπει να είναι να βγούμε δυνατότεροι από όλο αυτό και να πορευτούμε με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση προς το μέλλον», επισημαίνει.
Όσο για τον νέο νόμο για την αυτοδιοίκηση τονίζει ότι δημιουργεί γόνιμες και ικανές συνθήκες για την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση των πολιτών στο πρώτο επίπεδο διοίκησης. «Το όριο του 43% για την εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή ή το πλαφόν του 3% για την ανάδειξη έδρας είναι προς αυτήν την κατεύθυνση η οποία απώτερο σκοπό έχει να προάγει τη συναίνεση χωρίς ταυτόχρονα αυτή να βάλλεται από τακτικές πολιτικού εκβιασμού και να δίνει την δυνατότητα στην Δημοτική Αρχή να εφαρμόσει το πρόγραμμά της με άτομα εμπιστοσύνης της», ξεκαθαρίζει.
Κύριε Βορίδη, μία δύσκολη εβδομάδα για την κυβέρνηση αλλά και για τη χώρα τελείωσε με τη «Μήδεια» να δημιουργεί αρκετά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών. Είστε ευχαριστημένος από την απόδοση της κρατικής μηχανής κατά την πρόσφατη κακοκαιρία;
Το κράτος ήταν παρόν και κατέβαλε εργώδη προσπάθεια για την αντιμετώπιση της πρωτοφανούς αυτής κακοκαιρίας που έπληξε το μεγαλύτερο μέρος της πατρίδας μας. Όλοι οι αρμόδιοι φορείς συνεργάστηκαν και συνέδραμαν με όλα τα διαθέσιμα μέσα για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία, που όμοια της δεν είχαμε ζήσει στη νότια Ελλάδα τα τελευταία 18 χρόνια. Αξίζουν συγχαρητήρια για τη συντονισμένη προσπάθεια που κατέβαλαν ο στρατός, η πυροσβεστική, η αστυνομία, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ο ΔΕΔΔΗΕ για την αποκατάσταση των ζημιών.
Ποιος κατά τη γνώμη σας φέρει την ευθύνη για τα μεγάλα προβλήματα που καταγράφηκαν με εκατοντάδες νοικοκυριά να μένουν χωρίς ρεύμα κυρίως στην Αττική; Τι πρέπει να αλλάξει για να μην υπάρχουν στο μέλλον αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων;
Όπως σας ανέφερα, ο κρατικός μηχανισμός ήρθε αντιμέτωπος με μία απρόσμενη και άνευ προηγουμένου κακοκαιρία και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για να απαμβλύνει τις επιπτώσεις της. Αναφορικά, με το ζήτημα των αρμοδιοτήτων, είχαμε ούτως ή άλλως προαναγγείλει μια ευρύτερη συζήτηση για την κατανομή μεταξύ Κράτους, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, και Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού.
Αυτές τις ημέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος από το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού που εντοπίστηκε στη χώρα μας και μάλιστα τη Θεσσαλονίκη. Ποιος είναι ο απολογισμός που κάνετε για όλη αυτήν την περίοδο; Πολλοί λένε ότι στο πρώτο κύμα πήγαν όλα καλά και ότι η απόδοση στο δεύτερο ημίχρονο έπεσε, ενώ για το τρίτο ημίχρονο υπάρχουν ήδη έντονοι προβληματισμοί. Τι λέτε;
Δεν είναι η ώρα τώρα για απολογισμούς αλλά για συνεχή δουλειά προκειμένου να καταφέρουμε να βγούμε από αυτή την κατάσταση. Η Ελλάδα τα έχει πάει εξαιρετικά και αποτελεί πρότυπο διαχείρισης της πανδημίας. Αυτό δεν είναι κάτι που ήρθε μόνο του αλλά είναι αποτέλεσμα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που εφάρμοσε η κυβέρνηση: προκρίθηκε η διασφάλιση της δημόσιας υγείας μέσω της ενίσχυση του ΕΣΥ με υγειονομικό προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές, περιορίστηκε η διασπορά με κλείσιμο της οικονομικής δραστηριότητας με ταυτόχρονη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Παράλληλα, εξασφαλίσαμε τις δόσεις για τον εμβολιασμό της κοινότητας, ο οποίος εξελίσσεται ομαλά. Ωστόσο, θέλω να τονίσω ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς για εκτιμήσεις και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε την ενημέρωση και τις εισηγήσεις του επιστημονικού προσωπικού.
Κριτική ασκείται και για αποφάσεις της κυβέρνησης ότι είναι κάποιες φορές βιαστικές και στη συνέχεια ανατρέπονται, όπως πρόσφατα με το take away. Ποια είναι η άποψή σας;
Η κριτική εκ του ασφαλούς δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Έχω δηλώσει πάρα πολλές φορές πως η πανδημία συνιστά ένα αχαρτογράφητο τοπίο εντός του οποίου τα επιστημονικά δεδομένα αλλάζουν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και η κυβέρνηση αποφασίζει με γνώμονα τις εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων. Η ρευστότητα αυτών των δεδομένων ωστόσο, είναι αυτή που πολλές φορές μας οδηγεί σε τέτοιες αποφάσεις, οι οποίες, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι λαμβάνονται πάντα με γνώμονα τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.
Ακόμη υπάρχει μια δυσφορία από μερίδα του κόσμου έναντι των ειδικών και των επιστημόνων, αλλά και των υπουργών-πολιτικών που μιλούν πολύ και συχνά μπερδεύουν τον κόσμο. Ο πρωθυπουργός το χαρακτήρισε πολυφωνία, ενώ ζήτησε λιγότερες τηλεοπτικές παρουσίες των υπουργών. Συμφωνείτε;
Η παρότρυνση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με βρίσκει απολύτως σύμφωνο.
Πώς κρίνετε τη στάση της αντιπολίτευσης όλο αυτό το διάστημα;
Εκτός τόπου και χρόνου. Ακόμα περιμένουμε μία σοβαρή αντιπρόταση μπροστά σε όλα αυτά που εμείς κάνουμε για τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και την οικονομική ενίσχυση των πληγέντων. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επιλέξει να αντιπολιτεύεται πετώντας αριθμούς δεξιά και αριστερά χωρίς να έχει κάτι το ουσιαστικό να πει. Η χώρα μας αντικειμενικά έχει αποτελέσει, από την εκδήλωση της πανδημίας, παράδειγμα στον τρόπο που τη διαχειρίζεται. Παρά το γεγονός ότι έχουμε ένα σύστημα υγείας χαμηλότερης δυναμικής σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, δεν έχουμε αφήσει ούτε έναν άνθρωπο χωρίς νοσηλεία. Αυτό συνιστά επιτυχία αλλά προφανώς δεν είναι και λόγος να θριαμβολογεί κανείς εν μέσω μίας τόσο δύσκολης κατάστασης.
Πότε πιστεύετε ότι η χώρα θα επιστρέψει σε μία μορφή κανονικότητας; Πάσχα θα κάνουμε όπως πέρσι ή φέτος θα καταφέρουμε να ψήσουμε το αρνί όπως παλιά;
Όσο περνάει ο καιρός και αυξάνεται το ποσοστό των εμβολιασμένων πολιτών, τόσο μεγαλύτερες είναι και οι πιθανότητες να επανέλθουμε σύντομα σε μία κάποια μορφή κανονικότητας. Λαμβάνουμε καθημερινά υπόψη μας τα επιδημιολογικά δεδομένα και βάσει αυτών, πάντα σε συνεννόηση με την ειδική επιτροπή των λοιμωξιολόγων, προβαίνουμε στη λήψη των κατάλληλων αποφάσεων. Θεωρώ πως είναι λίγο νωρίς να προχωρήσουμε σε εκτιμήσεις για το φετινό Πάσχα, θα πρέπει να εξετάσουμε τα επιδημιολογικά δεδομένα εκείνων των ημερών και να λάβουμε τις ανάλογες αποφάσεις. Ξέρετε, το κύριο μέλημα που έχει τεθεί από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη είναι η διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και με γνώμονα αυτή την προτεραιότητα πορεύεται η κυβέρνησή μας.
Και μετά τι; Έχουμε πίσω μας δέκα χρόνια μνημονίων και σχεδόν 1,5 χρόνο πανδημίας. Ο κόσμος είναι κουρασμένος και οικονομικά ζορισμένος. Τι προτεραιότητες θα πρέπει να τεθούν από τη μεριά της κυβέρνησης;
Είναι απολύτως λογικό ο κόσμος να είναι κουρασμένος από τη νέα αυτή περιπέτεια στην οποία εισήλθε ολόκληρος ο πλανήτης. Ωστόσο, οι Έλληνες πρέπει να αισθάνονται βέβαιοι ότι όπως η κυβέρνηση μας είχε εξαρχής ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διαχείριση της πανδημίας, έτσι έχει και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την επόμενη ημέρα, προκειμένου να καλύψει με ορμή το χαμένο έδαφος. Η βασική προτεραιότητα μας είναι να επανέλθουμε το ταχύτερο δυνατό σε ρυθμούς ανάπτυξης, αξιοποιώντας όλα τα υπάρχοντα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανόρθωση της ευρωπαϊκής οικονομίας και κατ’ επέκταση και της ελληνικής. Στόχος μας πρέπει να είναι να βγούμε δυνατότεροι από όλο αυτό και να πορευτούμε με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση προς το μέλλον.
Να πάμε λίγο στα του υπουργείου σας: το νέο σύστημα για τις αυτοδιοικητικές εκλογές βρίσκεται προ των πυλών και έχει τεθεί σε διαβούλευση. Ποιοι είναι το στίγμα του; Υπάρχει ενδεχόμενο αλλαγών, όπως το όριο του 43% για την εκλογή από την πρώτη Κυριακή ή το πλαφόν του 3% για ανάδειξη έδρας;
Στόχος του νέου εκλογικού νόμου για τις αυτοδιοικητικές εκλογές είναι ένα να βγει η Αυτοδιοίκηση από το καθεστώς ακυβερνησίας στο οποίο είχε περιέλθει εξαιτίας της ιδεοληψίας του ΣΥΡΙΖΑ. Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ως βασικό στόχο του έχει να δημιουργήσει συνθήκες γόνιμες και ικανές για την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση των πολιτών στο πρώτο επίπεδο διοίκησης -και το πιο κοντινό σε αυτούς- με απώτερο σκοπό την αποτελεσματικότερη διευθέτηση και επίλυση των ζητημάτων που οι δήμοι αντιμετωπίζουν. Το όριο του 43% για την εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή ή το πλαφόν του 3% για την ανάδειξη έδρας είναι προς αυτήν την κατεύθυνση η οποία απώτερο σκοπό έχει να προάγει τη συναίνεση χωρίς ταυτόχρονα αυτή να βάλλεται από τακτικές πολιτικού εκβιασμού και να δίνει την δυνατότητα στην Δημοτική Αρχή να εφαρμόσει το πρόγραμμά της με άτομα εμπιστοσύνης της.
Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις στο υπουργείο; Σχεδιάζετε να παρουσιάσετε το θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία στο Δημόσιο, αλλά και για την κατάρτιση μιας νέας νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς. Τι θα περιλαμβάνουν;
Εντός των επόμενων ημερών πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του Εσωτερικού Ελέγχου, το οποίο συνιστά μια κορυφαία νομοθετική επιλογή η οποία θα διασφαλίσει την ακεραιότητα των εσωτερικών διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης. Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε στο Ελληνικό Δημόσιο μια κουλτούρα ακεραιότητας προστατεύοντας τους ίδιους τους δημόσιους υπαλλήλους. Σε ό,τι αφορά την τηλεργασία, αυτή προκρίθηκε ως εναλλακτικό μέσο απασχόλησης για την κάλυψη των αναγκών που δημιούργησε η πανδημία. Οι θεσμικές παρεμβάσεις που απαιτήθηκαν όλο αυτό το διάστημα για να ορίσουν τις συνθήκες της τηλεργασίας θα αποτελέσουν την αφετηρία για τον σχεδιασμό. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φέρουμε μια ολιστική νομοθετική πρωτοβουλία για την εξ αποστάσεως εργασία, η οποία θα εξασφαλίζει αμοιβαία επωφελείς όρους για τον εργοδότη και τον εργαζόμενο χωρίς να θίγονται στο ελάχιστο ούτε τα δικαιώματα των εργαζομένων, ούτε, πολύ περισσότερο, η ποιότητα εξυπηρέτησης του πολίτη. Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς, όπως έχω ήδη δηλώσει πρόκειται να συνομοθετήσουμε με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην κατεύθυνση της βελτίωσης και εξέλιξης του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την προστασία, την αναπαραγωγή και την ευζωία των ζώων συντροφιάς. Το πρώτο βήμα είχε ήδη γίνει με την ομόφωνη ψήφιση όλων των κομμάτων της σχετικής τροπολογίας για την αυστηροποίηση της ποινής για την κακοποίησή τους και θα ολοκληρωθεί με τη συνολική αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 21 Φεβρουαρίου 2021
«Δεν είναι ώρα για απολογισμούς αλλά για συνεχή δουλειά» δηλώνει ο Μάκης Βορίδης για τη διαχείριση της πανδημίας. Ο υπουργός Εσωτερικών σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» δηλώνει ότι «η Ελλάδα τα έχει πάει εξαιρετικά και αποτελεί πρότυπο διαχείρισης της πανδημίας. Ταυτόχρονα χαρακτηρίζει εκτός τόπου και χρόνου την αντιπολίτευση που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ. «Ακόμα περιμένουμε μία σοβαρή αντιπρόταση μπροστά σε όλα αυτά που εμείς κάνουμε για τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και την οικονομική ενίσχυση των πληγέντων. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επιλέξει να αντιπολιτεύεται πετώντας αριθμούς δεξιά και αριστερά χωρίς να έχει κάτι το ουσιαστικό να πει», τονίζει.
Για την επόμενη ημέρα μετά την πανδημία πιστεύει ότι βασική προτεραιότητα μας είναι να επανέλθουμε το ταχύτερο δυνατό σε ρυθμούς ανάπτυξης. «Στόχος μας πρέπει να είναι να βγούμε δυνατότεροι από όλο αυτό και να πορευτούμε με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση προς το μέλλον», επισημαίνει.
Όσο για τον νέο νόμο για την αυτοδιοίκηση τονίζει ότι δημιουργεί γόνιμες και ικανές συνθήκες για την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση των πολιτών στο πρώτο επίπεδο διοίκησης. «Το όριο του 43% για την εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή ή το πλαφόν του 3% για την ανάδειξη έδρας είναι προς αυτήν την κατεύθυνση η οποία απώτερο σκοπό έχει να προάγει τη συναίνεση χωρίς ταυτόχρονα αυτή να βάλλεται από τακτικές πολιτικού εκβιασμού και να δίνει την δυνατότητα στην Δημοτική Αρχή να εφαρμόσει το πρόγραμμά της με άτομα εμπιστοσύνης της», ξεκαθαρίζει.
Κύριε Βορίδη, μία δύσκολη εβδομάδα για την κυβέρνηση αλλά και για τη χώρα τελείωσε με τη «Μήδεια» να δημιουργεί αρκετά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών. Είστε ευχαριστημένος από την απόδοση της κρατικής μηχανής κατά την πρόσφατη κακοκαιρία;
Το κράτος ήταν παρόν και κατέβαλε εργώδη προσπάθεια για την αντιμετώπιση της πρωτοφανούς αυτής κακοκαιρίας που έπληξε το μεγαλύτερο μέρος της πατρίδας μας. Όλοι οι αρμόδιοι φορείς συνεργάστηκαν και συνέδραμαν με όλα τα διαθέσιμα μέσα για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία, που όμοια της δεν είχαμε ζήσει στη νότια Ελλάδα τα τελευταία 18 χρόνια. Αξίζουν συγχαρητήρια για τη συντονισμένη προσπάθεια που κατέβαλαν ο στρατός, η πυροσβεστική, η αστυνομία, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ο ΔΕΔΔΗΕ για την αποκατάσταση των ζημιών.
Ποιος κατά τη γνώμη σας φέρει την ευθύνη για τα μεγάλα προβλήματα που καταγράφηκαν με εκατοντάδες νοικοκυριά να μένουν χωρίς ρεύμα κυρίως στην Αττική; Τι πρέπει να αλλάξει για να μην υπάρχουν στο μέλλον αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων;
Όπως σας ανέφερα, ο κρατικός μηχανισμός ήρθε αντιμέτωπος με μία απρόσμενη και άνευ προηγουμένου κακοκαιρία και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για να απαμβλύνει τις επιπτώσεις της. Αναφορικά, με το ζήτημα των αρμοδιοτήτων, είχαμε ούτως ή άλλως προαναγγείλει μια ευρύτερη συζήτηση για την κατανομή μεταξύ Κράτους, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, και Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού.
Αυτές τις ημέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος από το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού που εντοπίστηκε στη χώρα μας και μάλιστα τη Θεσσαλονίκη. Ποιος είναι ο απολογισμός που κάνετε για όλη αυτήν την περίοδο; Πολλοί λένε ότι στο πρώτο κύμα πήγαν όλα καλά και ότι η απόδοση στο δεύτερο ημίχρονο έπεσε, ενώ για το τρίτο ημίχρονο υπάρχουν ήδη έντονοι προβληματισμοί. Τι λέτε;
Δεν είναι η ώρα τώρα για απολογισμούς αλλά για συνεχή δουλειά προκειμένου να καταφέρουμε να βγούμε από αυτή την κατάσταση. Η Ελλάδα τα έχει πάει εξαιρετικά και αποτελεί πρότυπο διαχείρισης της πανδημίας. Αυτό δεν είναι κάτι που ήρθε μόνο του αλλά είναι αποτέλεσμα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που εφάρμοσε η κυβέρνηση: προκρίθηκε η διασφάλιση της δημόσιας υγείας μέσω της ενίσχυση του ΕΣΥ με υγειονομικό προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές, περιορίστηκε η διασπορά με κλείσιμο της οικονομικής δραστηριότητας με ταυτόχρονη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Παράλληλα, εξασφαλίσαμε τις δόσεις για τον εμβολιασμό της κοινότητας, ο οποίος εξελίσσεται ομαλά. Ωστόσο, θέλω να τονίσω ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς για εκτιμήσεις και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε την ενημέρωση και τις εισηγήσεις του επιστημονικού προσωπικού.
Κριτική ασκείται και για αποφάσεις της κυβέρνησης ότι είναι κάποιες φορές βιαστικές και στη συνέχεια ανατρέπονται, όπως πρόσφατα με το take away. Ποια είναι η άποψή σας;
Η κριτική εκ του ασφαλούς δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Έχω δηλώσει πάρα πολλές φορές πως η πανδημία συνιστά ένα αχαρτογράφητο τοπίο εντός του οποίου τα επιστημονικά δεδομένα αλλάζουν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και η κυβέρνηση αποφασίζει με γνώμονα τις εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων. Η ρευστότητα αυτών των δεδομένων ωστόσο, είναι αυτή που πολλές φορές μας οδηγεί σε τέτοιες αποφάσεις, οι οποίες, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι λαμβάνονται πάντα με γνώμονα τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.
Ακόμη υπάρχει μια δυσφορία από μερίδα του κόσμου έναντι των ειδικών και των επιστημόνων, αλλά και των υπουργών-πολιτικών που μιλούν πολύ και συχνά μπερδεύουν τον κόσμο. Ο πρωθυπουργός το χαρακτήρισε πολυφωνία, ενώ ζήτησε λιγότερες τηλεοπτικές παρουσίες των υπουργών. Συμφωνείτε;
Η παρότρυνση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με βρίσκει απολύτως σύμφωνο.
Πώς κρίνετε τη στάση της αντιπολίτευσης όλο αυτό το διάστημα;
Εκτός τόπου και χρόνου. Ακόμα περιμένουμε μία σοβαρή αντιπρόταση μπροστά σε όλα αυτά που εμείς κάνουμε για τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και την οικονομική ενίσχυση των πληγέντων. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επιλέξει να αντιπολιτεύεται πετώντας αριθμούς δεξιά και αριστερά χωρίς να έχει κάτι το ουσιαστικό να πει. Η χώρα μας αντικειμενικά έχει αποτελέσει, από την εκδήλωση της πανδημίας, παράδειγμα στον τρόπο που τη διαχειρίζεται. Παρά το γεγονός ότι έχουμε ένα σύστημα υγείας χαμηλότερης δυναμικής σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, δεν έχουμε αφήσει ούτε έναν άνθρωπο χωρίς νοσηλεία. Αυτό συνιστά επιτυχία αλλά προφανώς δεν είναι και λόγος να θριαμβολογεί κανείς εν μέσω μίας τόσο δύσκολης κατάστασης.
Πότε πιστεύετε ότι η χώρα θα επιστρέψει σε μία μορφή κανονικότητας; Πάσχα θα κάνουμε όπως πέρσι ή φέτος θα καταφέρουμε να ψήσουμε το αρνί όπως παλιά;
Όσο περνάει ο καιρός και αυξάνεται το ποσοστό των εμβολιασμένων πολιτών, τόσο μεγαλύτερες είναι και οι πιθανότητες να επανέλθουμε σύντομα σε μία κάποια μορφή κανονικότητας. Λαμβάνουμε καθημερινά υπόψη μας τα επιδημιολογικά δεδομένα και βάσει αυτών, πάντα σε συνεννόηση με την ειδική επιτροπή των λοιμωξιολόγων, προβαίνουμε στη λήψη των κατάλληλων αποφάσεων. Θεωρώ πως είναι λίγο νωρίς να προχωρήσουμε σε εκτιμήσεις για το φετινό Πάσχα, θα πρέπει να εξετάσουμε τα επιδημιολογικά δεδομένα εκείνων των ημερών και να λάβουμε τις ανάλογες αποφάσεις. Ξέρετε, το κύριο μέλημα που έχει τεθεί από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη είναι η διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και με γνώμονα αυτή την προτεραιότητα πορεύεται η κυβέρνησή μας.
Και μετά τι; Έχουμε πίσω μας δέκα χρόνια μνημονίων και σχεδόν 1,5 χρόνο πανδημίας. Ο κόσμος είναι κουρασμένος και οικονομικά ζορισμένος. Τι προτεραιότητες θα πρέπει να τεθούν από τη μεριά της κυβέρνησης;
Είναι απολύτως λογικό ο κόσμος να είναι κουρασμένος από τη νέα αυτή περιπέτεια στην οποία εισήλθε ολόκληρος ο πλανήτης. Ωστόσο, οι Έλληνες πρέπει να αισθάνονται βέβαιοι ότι όπως η κυβέρνηση μας είχε εξαρχής ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διαχείριση της πανδημίας, έτσι έχει και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την επόμενη ημέρα, προκειμένου να καλύψει με ορμή το χαμένο έδαφος. Η βασική προτεραιότητα μας είναι να επανέλθουμε το ταχύτερο δυνατό σε ρυθμούς ανάπτυξης, αξιοποιώντας όλα τα υπάρχοντα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανόρθωση της ευρωπαϊκής οικονομίας και κατ’ επέκταση και της ελληνικής. Στόχος μας πρέπει να είναι να βγούμε δυνατότεροι από όλο αυτό και να πορευτούμε με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση προς το μέλλον.
Να πάμε λίγο στα του υπουργείου σας: το νέο σύστημα για τις αυτοδιοικητικές εκλογές βρίσκεται προ των πυλών και έχει τεθεί σε διαβούλευση. Ποιοι είναι το στίγμα του; Υπάρχει ενδεχόμενο αλλαγών, όπως το όριο του 43% για την εκλογή από την πρώτη Κυριακή ή το πλαφόν του 3% για ανάδειξη έδρας;
Στόχος του νέου εκλογικού νόμου για τις αυτοδιοικητικές εκλογές είναι ένα να βγει η Αυτοδιοίκηση από το καθεστώς ακυβερνησίας στο οποίο είχε περιέλθει εξαιτίας της ιδεοληψίας του ΣΥΡΙΖΑ. Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ως βασικό στόχο του έχει να δημιουργήσει συνθήκες γόνιμες και ικανές για την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση των πολιτών στο πρώτο επίπεδο διοίκησης -και το πιο κοντινό σε αυτούς- με απώτερο σκοπό την αποτελεσματικότερη διευθέτηση και επίλυση των ζητημάτων που οι δήμοι αντιμετωπίζουν. Το όριο του 43% για την εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή ή το πλαφόν του 3% για την ανάδειξη έδρας είναι προς αυτήν την κατεύθυνση η οποία απώτερο σκοπό έχει να προάγει τη συναίνεση χωρίς ταυτόχρονα αυτή να βάλλεται από τακτικές πολιτικού εκβιασμού και να δίνει την δυνατότητα στην Δημοτική Αρχή να εφαρμόσει το πρόγραμμά της με άτομα εμπιστοσύνης της.
Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις στο υπουργείο; Σχεδιάζετε να παρουσιάσετε το θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία στο Δημόσιο, αλλά και για την κατάρτιση μιας νέας νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς. Τι θα περιλαμβάνουν;
Εντός των επόμενων ημερών πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του Εσωτερικού Ελέγχου, το οποίο συνιστά μια κορυφαία νομοθετική επιλογή η οποία θα διασφαλίσει την ακεραιότητα των εσωτερικών διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης. Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε στο Ελληνικό Δημόσιο μια κουλτούρα ακεραιότητας προστατεύοντας τους ίδιους τους δημόσιους υπαλλήλους. Σε ό,τι αφορά την τηλεργασία, αυτή προκρίθηκε ως εναλλακτικό μέσο απασχόλησης για την κάλυψη των αναγκών που δημιούργησε η πανδημία. Οι θεσμικές παρεμβάσεις που απαιτήθηκαν όλο αυτό το διάστημα για να ορίσουν τις συνθήκες της τηλεργασίας θα αποτελέσουν την αφετηρία για τον σχεδιασμό. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φέρουμε μια ολιστική νομοθετική πρωτοβουλία για την εξ αποστάσεως εργασία, η οποία θα εξασφαλίζει αμοιβαία επωφελείς όρους για τον εργοδότη και τον εργαζόμενο χωρίς να θίγονται στο ελάχιστο ούτε τα δικαιώματα των εργαζομένων, ούτε, πολύ περισσότερο, η ποιότητα εξυπηρέτησης του πολίτη. Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς, όπως έχω ήδη δηλώσει πρόκειται να συνομοθετήσουμε με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην κατεύθυνση της βελτίωσης και εξέλιξης του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την προστασία, την αναπαραγωγή και την ευζωία των ζώων συντροφιάς. Το πρώτο βήμα είχε ήδη γίνει με την ομόφωνη ψήφιση όλων των κομμάτων της σχετικής τροπολογίας για την αυστηροποίηση της ποινής για την κακοποίησή τους και θα ολοκληρωθεί με τη συνολική αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 21 Φεβρουαρίου 2021
ΣΧΟΛΙΑ