Μαθητές ερευνούν τις ψυχοσωματικές επιπτώσεις της πανδημίας
20/04/2021 10:00
20/04/2021 10:00
Τις δυσκολίες της περιόδου του τρίτου κύματος της πανδημίας και τις ψυχοσωματικές επιπτώσεις της πανδημίας σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες, αποτύπωσαν μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου της Νέας Μαδύτου, στο πλαίσιο εργασίας του μαθήματος της Βιολογίας. Όπως λένε οι μαθητές στη «ΜτΚ» η επιλογή του θέματος της εργασίας που πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη του καθηγητή της Βιολογίας Νίκο Νικήσιανη, αποτέλεσε δική τους πρωτοβουλία, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα είχαν τη δυνατότητα να ερευνήσουν και να κατανοήσουν πτυχές της πανδημίας που αφορούν και τους ίδιους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εργασίας των μαθητών, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (70%), είχε έντονο το συναίσθημα άγχους, με τη θλίψη και την κούραση, να ακολουθούν σε ποσοστά. Στο μεγαλύτερο ποσοστό (70%) δεν έχει σημειωθεί κάποια αλλαγή στη διάθεσή τους για κοινωνικοποίηση, ενώ στην εκπαιδευτική διαδικασία, η πλειοψηφία (σχεδόν 80%) υποστηρίζει ότι τα διαδικτυακά μαθήματα δεν είναι αποτελεσματικά και βοηθητικά.
(Φ) Η Νικολέτα, η Παναγιώτα και ο Παναγιώτης, η ομάδα της Β' Λυκείου που πραγματοποίησε την εργασία
«Εμπνευστήκαμε από την καραντίνα που βρισκόμαστε σχεδόν έναν χρόνο και μιλώντας με τους συμμαθητές μας για τη δυσκολία αυτής της περιόδου, θελήσαμε να ασχοληθούμε με το θέμα των ψυχοσωματικών επιπτώσεων της πανδημίας, γιατί αποτελεί έναν τρόπο να εκφράσουμε όλα αυτά που νιώθουμε», δηλώνει η Νικολέτα Βογιατζή, μαθήτρια της Β’ Λυκείου και μέλος της ομάδας. Όπως λέει ο Παναγιώτης Ευστράτιος Λαδόπουλος, που συμμετείχε στην έρευνα, μέσα από την εκπόνηση της εργασίας, «καταλάβαμε καλύτερα την κατάσταση που ζούμε. Οι απαντήσεις δεν αποτέλεσαν έκπληξη για εμάς, ωστόσο το στοιχείο που θεωρώ πως είναι εντυπωσιακό αφορά την ερώτηση που θέσαμε σε νέους ηλικίας από 15-20 ετών, για το αίσθημα φόβου που αισθάνονται, με το μεγαλύτερο ποσοστό (55,3%) να δηλώνει πως δεν νιώθει υψηλό αίσθημα φόβου». Για την Παναγιώτα Γκέσιου, μέλος της ομάδας, η έρευνα αποτελεί την «εξακρίβωση και επαλήθευση των ζητημάτων που διαβάζαμε στο διαδίκτυο, καθώς πρόκειται για καταστάσεις που βιώνουμε σε μεγάλο βαθμό. Οι απαντήσεις ήταν αυτές που περιμέναμε, δεν εκπλαγήκαμε με τα αποτελέσματα. Μέσα από την εργασία μπορέσαμε ως έφηβοι να τοποθετηθούμε καλύτερα απέναντι σε αυτό που ζούμε. Δεν είναι έξω από εμάς, είμαστε μέσα σε αυτό, είμαστε κομμάτι της έρευνας, είμαστε η έρευνα» δηλώνει.
Η μουσική, οι φίλοι και το βλέμμα στην επόμενη χρονιά
Όπως αποτυπώθηκε στην εργασία των μαθητών, η μουσική, οι φίλοι και η γυμναστική αποτέλεσαν τις ενασχολήσεις που αποδείχθηκαν βοηθητικές για την ψυχολογία τους, σε μία ακόμη δύσκολη χρονιά όπως λένε, εξαιτίας της πανδημίας. «Χάσαμε πολλά πράγματα από την σχολική μας εμπειρία. Ελπίζουμε την επόμενη χρονιά η κατάσταση να είναι διαφορετική», λέει η Νικολέτα. Ο Παναγιώτης, από την πλευρά του αναφέρεται στη φετινή σχολική χρονιά που τον δυσκόλεψε περισσότερο, καθώς όπως λέει «την περασμένη χρονιά, στην Α’ Λυκείου, η διαχείριση της κατάστασης ήταν διαφορετική, αξιοποιούσαμε τον ελεύθερο χρόνο, τώρα πλέον δεν είναι έτσι, τα συναισθήματα είναι πιο δύσκολα διαχειρίσιμα». «Έχει χαθεί όλη αυτή η σχολική ζωή που περιμέναμε να ζήσουμε και την έχουμε στερηθεί στο μεγαλύτερο βαθμό λόγω της κατάστασης. Δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση, αν πρέπει να έχουμε ελπίδες για του χρόνου, για κάτι καλύτερο στη Γ’ λυκείου, αν πρέπει να περιμένουμε κάτι ή θα συνεχίσει η κατάσταση να είναι η ίδια», αναφέρει από την πλευρά της η Παναγιώτα.
Τις δυσκολίες της περιόδου του τρίτου κύματος της πανδημίας και τις ψυχοσωματικές επιπτώσεις της πανδημίας σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες, αποτύπωσαν μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου της Νέας Μαδύτου, στο πλαίσιο εργασίας του μαθήματος της Βιολογίας. Όπως λένε οι μαθητές στη «ΜτΚ» η επιλογή του θέματος της εργασίας που πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη του καθηγητή της Βιολογίας Νίκο Νικήσιανη, αποτέλεσε δική τους πρωτοβουλία, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα είχαν τη δυνατότητα να ερευνήσουν και να κατανοήσουν πτυχές της πανδημίας που αφορούν και τους ίδιους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εργασίας των μαθητών, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (70%), είχε έντονο το συναίσθημα άγχους, με τη θλίψη και την κούραση, να ακολουθούν σε ποσοστά. Στο μεγαλύτερο ποσοστό (70%) δεν έχει σημειωθεί κάποια αλλαγή στη διάθεσή τους για κοινωνικοποίηση, ενώ στην εκπαιδευτική διαδικασία, η πλειοψηφία (σχεδόν 80%) υποστηρίζει ότι τα διαδικτυακά μαθήματα δεν είναι αποτελεσματικά και βοηθητικά.
(Φ) Η Νικολέτα, η Παναγιώτα και ο Παναγιώτης, η ομάδα της Β' Λυκείου που πραγματοποίησε την εργασία
«Εμπνευστήκαμε από την καραντίνα που βρισκόμαστε σχεδόν έναν χρόνο και μιλώντας με τους συμμαθητές μας για τη δυσκολία αυτής της περιόδου, θελήσαμε να ασχοληθούμε με το θέμα των ψυχοσωματικών επιπτώσεων της πανδημίας, γιατί αποτελεί έναν τρόπο να εκφράσουμε όλα αυτά που νιώθουμε», δηλώνει η Νικολέτα Βογιατζή, μαθήτρια της Β’ Λυκείου και μέλος της ομάδας. Όπως λέει ο Παναγιώτης Ευστράτιος Λαδόπουλος, που συμμετείχε στην έρευνα, μέσα από την εκπόνηση της εργασίας, «καταλάβαμε καλύτερα την κατάσταση που ζούμε. Οι απαντήσεις δεν αποτέλεσαν έκπληξη για εμάς, ωστόσο το στοιχείο που θεωρώ πως είναι εντυπωσιακό αφορά την ερώτηση που θέσαμε σε νέους ηλικίας από 15-20 ετών, για το αίσθημα φόβου που αισθάνονται, με το μεγαλύτερο ποσοστό (55,3%) να δηλώνει πως δεν νιώθει υψηλό αίσθημα φόβου». Για την Παναγιώτα Γκέσιου, μέλος της ομάδας, η έρευνα αποτελεί την «εξακρίβωση και επαλήθευση των ζητημάτων που διαβάζαμε στο διαδίκτυο, καθώς πρόκειται για καταστάσεις που βιώνουμε σε μεγάλο βαθμό. Οι απαντήσεις ήταν αυτές που περιμέναμε, δεν εκπλαγήκαμε με τα αποτελέσματα. Μέσα από την εργασία μπορέσαμε ως έφηβοι να τοποθετηθούμε καλύτερα απέναντι σε αυτό που ζούμε. Δεν είναι έξω από εμάς, είμαστε μέσα σε αυτό, είμαστε κομμάτι της έρευνας, είμαστε η έρευνα» δηλώνει.
Η μουσική, οι φίλοι και το βλέμμα στην επόμενη χρονιά
Όπως αποτυπώθηκε στην εργασία των μαθητών, η μουσική, οι φίλοι και η γυμναστική αποτέλεσαν τις ενασχολήσεις που αποδείχθηκαν βοηθητικές για την ψυχολογία τους, σε μία ακόμη δύσκολη χρονιά όπως λένε, εξαιτίας της πανδημίας. «Χάσαμε πολλά πράγματα από την σχολική μας εμπειρία. Ελπίζουμε την επόμενη χρονιά η κατάσταση να είναι διαφορετική», λέει η Νικολέτα. Ο Παναγιώτης, από την πλευρά του αναφέρεται στη φετινή σχολική χρονιά που τον δυσκόλεψε περισσότερο, καθώς όπως λέει «την περασμένη χρονιά, στην Α’ Λυκείου, η διαχείριση της κατάστασης ήταν διαφορετική, αξιοποιούσαμε τον ελεύθερο χρόνο, τώρα πλέον δεν είναι έτσι, τα συναισθήματα είναι πιο δύσκολα διαχειρίσιμα». «Έχει χαθεί όλη αυτή η σχολική ζωή που περιμέναμε να ζήσουμε και την έχουμε στερηθεί στο μεγαλύτερο βαθμό λόγω της κατάστασης. Δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση, αν πρέπει να έχουμε ελπίδες για του χρόνου, για κάτι καλύτερο στη Γ’ λυκείου, αν πρέπει να περιμένουμε κάτι ή θα συνεχίσει η κατάσταση να είναι η ίδια», αναφέρει από την πλευρά της η Παναγιώτα.
ΣΧΟΛΙΑ