Με ελληνικά δεξαμενόπλοια διακινήθηκαν οι μισές ποσότητες ρωσικού πετρελαίου το τελευταίο δίμηνο
19/07/2022 16:36
19/07/2022 16:36
Σημαντικά αυξημένη σε ετήσια βάση είναι η μεταφορά ρωσικού αργού πετρελαίου με ελληνικά δεξαμενόπλοια.
Όπως αναφέρει η Wall Street Journal επικαλούμενη στοιχεία του Lloyd's, οι Έλληνες πλοιοκτήτες μετέφεραν το μισό ρωσικό πετρέλαιο κατά το Μάιο και Ιούνιο. Συγκκεριμένα, τα ελληνικά πλοία έδεσαν 151 φορές σε ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική, έναντι 89 πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο.
Τα ελληνικά δεξαμενόπλοια πλέουν μέχρι και τη Σιβηρία, μια περιοχή όπου κυριαρχούσαν μέχρι πρότινος κινεζικά και ρωσικά πλοία. Ένα παράδειγμα είναι το Kriti Legend της Avin International, το οποίο κατέφθασε στις 12 Ιουλίου στο Λαϊζού της Κίνας αφού φόρτωσε πρώτα στο Κοζμίνο της Σιβηρίας.
Αναφορικά με τις εξελίξεις και το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο που έχει προγραμματίσει η Ε.Ε., πηγή από ελληνική ναυτιλιακή δήλωσε:
"Κανείς δεν μπορεί να πει τι θα συμβεί στην αγορά δεξαμενοπλοίων μόλις ξεκινήσουν οι κυρώσεις, όμως εν τέλει ίσως να είναι θετικό διότι η ζήτηση για το πετρέλαιο εξακολουθεί να είναι υψηλή και τα πλοία μάλλον θα χρησιμοποιηθούν για πετρέλαιο από άλλες πηγές, όπως οι ΗΠΑ και η Μέση Ανατολή. Θα ταξιδεύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα αποκομίσουν υψηλότερα κέρδη".
Παράλληλα, πηγές του ναυτιλιακού κλάδου δήλωσαν ότι τα ελληνικά δεξαμενόπλοια είναι πολύ ενεργά στη μεταφορά πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ώστε να συγκαλυφθεί η προέλευσή του, πράγμα που έχει συμβεί δεκάδες φορές στα ανοικτά της Καλαμάτας.
ΠΗΓΗ: energypress.gr
Σημαντικά αυξημένη σε ετήσια βάση είναι η μεταφορά ρωσικού αργού πετρελαίου με ελληνικά δεξαμενόπλοια.
Όπως αναφέρει η Wall Street Journal επικαλούμενη στοιχεία του Lloyd's, οι Έλληνες πλοιοκτήτες μετέφεραν το μισό ρωσικό πετρέλαιο κατά το Μάιο και Ιούνιο. Συγκκεριμένα, τα ελληνικά πλοία έδεσαν 151 φορές σε ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική, έναντι 89 πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο.
Τα ελληνικά δεξαμενόπλοια πλέουν μέχρι και τη Σιβηρία, μια περιοχή όπου κυριαρχούσαν μέχρι πρότινος κινεζικά και ρωσικά πλοία. Ένα παράδειγμα είναι το Kriti Legend της Avin International, το οποίο κατέφθασε στις 12 Ιουλίου στο Λαϊζού της Κίνας αφού φόρτωσε πρώτα στο Κοζμίνο της Σιβηρίας.
Αναφορικά με τις εξελίξεις και το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο που έχει προγραμματίσει η Ε.Ε., πηγή από ελληνική ναυτιλιακή δήλωσε:
"Κανείς δεν μπορεί να πει τι θα συμβεί στην αγορά δεξαμενοπλοίων μόλις ξεκινήσουν οι κυρώσεις, όμως εν τέλει ίσως να είναι θετικό διότι η ζήτηση για το πετρέλαιο εξακολουθεί να είναι υψηλή και τα πλοία μάλλον θα χρησιμοποιηθούν για πετρέλαιο από άλλες πηγές, όπως οι ΗΠΑ και η Μέση Ανατολή. Θα ταξιδεύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα αποκομίσουν υψηλότερα κέρδη".
Παράλληλα, πηγές του ναυτιλιακού κλάδου δήλωσαν ότι τα ελληνικά δεξαμενόπλοια είναι πολύ ενεργά στη μεταφορά πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ώστε να συγκαλυφθεί η προέλευσή του, πράγμα που έχει συμβεί δεκάδες φορές στα ανοικτά της Καλαμάτας.
ΠΗΓΗ: energypress.gr
ΣΧΟΛΙΑ