Με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ συναντήθηκε ο Σπύρος Πέγκας – «Ειδικό πλάνο για τη μετακίνηση στη Θεσσαλονίκη»
21/09/2023 15:22
21/09/2023 15:22
Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Για Όλους», Σπύρος Πέγκας συναντήθηκε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ο.Α.Σ.Θ., Κώστα Ταγγίρη, στα γραφεία του Οργανισμού, στην οδό Αλ. Παπαναστασίου, στη Θεσσαλονίκη.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ο.Α.Σ.Θ., τα οποία έχουν άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στις μετακινήσεις των πολιτών στη Θεσσαλονίκη. Όπως επισημάνθηκε, μείζον πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη οδηγών, καθώς από τη μια, εδώ και 12 χρόνια, δεν έχουν γίνει προσλήψεις προσωπικού και από την άλλη, υπάρχουν εργαζόμενοι που μετακινούνται σε άλλον τομέα μέσω της κινητικότητας με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μη αναπληρώσιμα κενά.
Στη συνέχεια, τέθηκε το θέμα της άστοχης επιλογής των 49 μεταχειρισμένων λεωφορείων που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία με χρήματα των δημοτών και τα παραχώρησε με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ. Λεωφορεία ξεπερασμένης τεχνολογίας και λειτουργίας που βρέθηκαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης επιβαρύνοντας παρά διευκολύνοντας τη μετακίνηση. Σήμερα, μόλις τα 25 από αυτά κινούνται καθημερινά στους δρόμους της πόλης, ενώ τους θερινούς μήνες, ο αριθμός αυτός μειώνεται κι άλλο. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν διαθέτουν κλιματισμό, ούτε παράθυρα, ενώ δεν είναι σχεδιασμένα για τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, χαρακτηριστικά που δεν υπολόγισε η νυν διοίκηση του δήμου, αναδεικνύοντας για άλλη μία φορά την ανικανότητα που χαρακτηρίζει αυτήν και τα στελέχη της.
Αμέσως μετά, ο Σπύρος Πέγκας αναφέρθηκε στη μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία με τα αστικά λεωφορεία. Ο στόλος του Ο.Α.Σ.Θ. διαθέτει τρία ειδικά οχήματα που εξυπηρετούν ΑμεΑ κατόπιν ραντεβού. Ειδική ράμπα για τα ΑμεΑ διαθέτουν και τα υπόλοιπα λεωφορεία, ωστόσο σε κάποια από αυτά είναι αδύνατη η λειτουργία της, με αποτέλεσμα η μετακίνηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα, σε αυτήν την περίπτωση, να γίνεται με ιδιαίτερες δυσκολίες. Ακόμα ένα γεγονός που δυσχεραίνει τη μετακίνηση ατόμων με αναπηρία στην πόλη μας.
Σε δήλωση του, ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας τόνισε τα εξής: «Το ζήτημα της μετακίνησης είναι εξαιρετικά σοβαρό και ταλαιπωρεί καθημερινά τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Η πόλη μας διαθέτει μόνο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, τον Ο.Α.Σ.Θ. και χρειάζεται ουσιαστική στήριξη από την Πολιτεία και τον δήμαρχο, ο οποίος συμμετείχε προσωπικά στο Δ.Σ. και όχι πρόχειρες παρεμβάσεις. Απαιτείται άμεσα εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων, καθώς όλα έχουν ξεπεράσει τα χρονικά όρια χρήσης που εφαρμόζονται σε κάθε άλλη ευρωπαϊκή πόλη. Προτείνουμε: Την απόσυρση των προβληματικών και μεταχειρισμένων λεωφορείων και την άμεση αντικατάστασή τους με νέα ηλεκτρικά, προσβάσιμα στα ΑμεΑ και με πρόβλεψη για μεταφορά ποδηλάτων. Δωρεάν κυκλικές διαδρομές λεωφορείων στο ιστορικό κέντρο από τους σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό, ώστε να ελαττωθεί η χρήση οχημάτων στην καρδιά της πόλης. Εντατικούς ελέγχους σε λεωφορειολωρίδες και ενέργειες βελτίωσης του χρόνου κίνησής τους μέσα στον αστικό ιστό. Τέλος, ως δημοτική αρχή θα επιδιώξουμε διαβούλευση με την κυβέρνηση, με στόχο την ενίσχυση του Οργανισμού και όχι την απαξίωσή του».
Στη συνάντηση του υποψήφιου δημάρχου Θεσσαλονίκης Σπύρου Πέγκα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ο.Α.Σ.Θ. Κώστα Ταγγίρη, συμμετείχαν και υποψήφιοι σύμβουλοι της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Για Όλους».
Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Για Όλους», Σπύρος Πέγκας συναντήθηκε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ο.Α.Σ.Θ., Κώστα Ταγγίρη, στα γραφεία του Οργανισμού, στην οδό Αλ. Παπαναστασίου, στη Θεσσαλονίκη.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ο.Α.Σ.Θ., τα οποία έχουν άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στις μετακινήσεις των πολιτών στη Θεσσαλονίκη. Όπως επισημάνθηκε, μείζον πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη οδηγών, καθώς από τη μια, εδώ και 12 χρόνια, δεν έχουν γίνει προσλήψεις προσωπικού και από την άλλη, υπάρχουν εργαζόμενοι που μετακινούνται σε άλλον τομέα μέσω της κινητικότητας με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μη αναπληρώσιμα κενά.
Στη συνέχεια, τέθηκε το θέμα της άστοχης επιλογής των 49 μεταχειρισμένων λεωφορείων που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία με χρήματα των δημοτών και τα παραχώρησε με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ. Λεωφορεία ξεπερασμένης τεχνολογίας και λειτουργίας που βρέθηκαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης επιβαρύνοντας παρά διευκολύνοντας τη μετακίνηση. Σήμερα, μόλις τα 25 από αυτά κινούνται καθημερινά στους δρόμους της πόλης, ενώ τους θερινούς μήνες, ο αριθμός αυτός μειώνεται κι άλλο. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν διαθέτουν κλιματισμό, ούτε παράθυρα, ενώ δεν είναι σχεδιασμένα για τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, χαρακτηριστικά που δεν υπολόγισε η νυν διοίκηση του δήμου, αναδεικνύοντας για άλλη μία φορά την ανικανότητα που χαρακτηρίζει αυτήν και τα στελέχη της.
Αμέσως μετά, ο Σπύρος Πέγκας αναφέρθηκε στη μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία με τα αστικά λεωφορεία. Ο στόλος του Ο.Α.Σ.Θ. διαθέτει τρία ειδικά οχήματα που εξυπηρετούν ΑμεΑ κατόπιν ραντεβού. Ειδική ράμπα για τα ΑμεΑ διαθέτουν και τα υπόλοιπα λεωφορεία, ωστόσο σε κάποια από αυτά είναι αδύνατη η λειτουργία της, με αποτέλεσμα η μετακίνηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα, σε αυτήν την περίπτωση, να γίνεται με ιδιαίτερες δυσκολίες. Ακόμα ένα γεγονός που δυσχεραίνει τη μετακίνηση ατόμων με αναπηρία στην πόλη μας.
Σε δήλωση του, ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας τόνισε τα εξής: «Το ζήτημα της μετακίνησης είναι εξαιρετικά σοβαρό και ταλαιπωρεί καθημερινά τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Η πόλη μας διαθέτει μόνο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, τον Ο.Α.Σ.Θ. και χρειάζεται ουσιαστική στήριξη από την Πολιτεία και τον δήμαρχο, ο οποίος συμμετείχε προσωπικά στο Δ.Σ. και όχι πρόχειρες παρεμβάσεις. Απαιτείται άμεσα εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων, καθώς όλα έχουν ξεπεράσει τα χρονικά όρια χρήσης που εφαρμόζονται σε κάθε άλλη ευρωπαϊκή πόλη. Προτείνουμε: Την απόσυρση των προβληματικών και μεταχειρισμένων λεωφορείων και την άμεση αντικατάστασή τους με νέα ηλεκτρικά, προσβάσιμα στα ΑμεΑ και με πρόβλεψη για μεταφορά ποδηλάτων. Δωρεάν κυκλικές διαδρομές λεωφορείων στο ιστορικό κέντρο από τους σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό, ώστε να ελαττωθεί η χρήση οχημάτων στην καρδιά της πόλης. Εντατικούς ελέγχους σε λεωφορειολωρίδες και ενέργειες βελτίωσης του χρόνου κίνησής τους μέσα στον αστικό ιστό. Τέλος, ως δημοτική αρχή θα επιδιώξουμε διαβούλευση με την κυβέρνηση, με στόχο την ενίσχυση του Οργανισμού και όχι την απαξίωσή του».
Στη συνάντηση του υποψήφιου δημάρχου Θεσσαλονίκης Σπύρου Πέγκα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ο.Α.Σ.Θ. Κώστα Ταγγίρη, συμμετείχαν και υποψήφιοι σύμβουλοι της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Για Όλους».
ΣΧΟΛΙΑ