ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιώργος Καραγιάννης: Τα σιδηροδρομικά έργα στη Β. Ελλάδα είναι σε πρώτη προτεραιότητα (βίντεο, φωτ.)

O υφυπουργός Υποδομών ξεναγήθηκε στο σημείο του Γαλλικού ποταμού όπου κατασκευάζονται δύο νέες σιδηροδρομικές γέφυρες της γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας

 07/07/2022 12:07

Γιώργος Καραγιάννης: Τα σιδηροδρομικά έργα στη Β. Ελλάδα είναι σε πρώτη προτεραιότητα (βίντεο, φωτ.)

Σοφία Χριστοφορίδου

Σύσκεψη στα γραφεία του εργοταξίου του έργου αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη» είχε νωρίτερα ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος συνοδεύεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστο Βίνη.

«Τα σιδηροδρομικά έργα, εδικά στη Β. Ελλάδα, είναι ύψιστης προτεραιότητας για την κυβέρνηση Μητσοτάκη» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης κατά την επίσκεψή του σε δύο εργοτάξια σιδηροδρομικών έργων που εκτελούνται στη Θεσσαλονίκη. "Εξελίσσεται ένα πολύ μεγάλο σιδηροδρομικό έργο: το Θεσσαλονίκη-Τοξότες, το Αλεξανδρούπολη Ορμένιο... όλα τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα για τη Βόρεια Ελλάδα είναι σε εξέλιξη".

Αρχικά επισκέφτηκε το εργοτάξιο και τα γραφεία της κοινοπραξίας που εκτελεί το έργο «εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότηση και ΕΤCS-LEVEL 1 στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης». Πρόκειται για το τμήμα από το ΤΧ1 έως την είσοδο της Ειδομένης, ένα έργο 70,5 χιλιομέτρων, που σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια, μέσω της ηλεκτροδότησης και της σηματοδότησης. Ο στόχος είναι «να αυξήσουμε κατ' αρχήν την εμπορευματική μετακίνηση και το μεταφορικό κομμάτι, που αυτή τη στιγμή είναι πολύ χαμηλά, σε ότι αφορά τους βόρειους γείτονές μας και ευρύτερα την ανατολική Ευρώπη, να το αναβαθμίσουμε ώστε να ξεκινήσουμε δρομολόγια από την Ειδομένη, πέρα από τα εμπορευματικά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή και μετακινήσεις κόσμου».

Στο Γαλλικό, στο κομμάτι που ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τη Φλώρινα κατασκευάζονται δυο νέες γέφυρες στη θέση των παλαιώνς. «Η μία γέφυρα είναι έτοιμη και εκτιμούμε ότι μέχρι τέλος του έτους θα είναι έτοιμη και η δεύτερη γέφυρα» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης. Μέχρι στιγμής έχει καθαιρεθεί η μία παλιά γέφυρα, ηλικίας άνω των 50 ετών, και ακολουθεί η δεύτερη.

«Η εντολή του Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών είναι τα έργα στη Θεσσαλονίκη να είναι στην πρώτη προτεραιότητα» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.



Τα χαρακτηριστικά του έργου της Ειδομένης

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 45,7 εκατ. ευρώ και με την έκπτωση που έδωσε ο ανάδοχος διαμορφώθηκε στα 40 εκατ. ευρώ.

Η αρχή του έργου οριοθετείται στον Σ.Σ. ΤΧ1 (είσοδος από ΤΧ2) και το τέλος, στο σταθμό Ειδομένης (Χ.Θ. 77+521 - πέρας Σ.Σ. Ειδομένης, μέτρηση Θ-Ε). Στο τμήμα Πολύκαστρο –Ειδομένη το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής.

Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) – Ειδομένη (μέσω της νέας παραλλαγής Πολυκάστρου – Ειδομένης), στo οποίo θα εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS, είναι περίπου 70,5 χιλιόμετρα.

Το αντικείμενο του Έργου αφορά στην:

• εγκατάσταση νέου συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους σε όλο τμήμα ΤΧ1 - Ειδομένη

• σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο - Παιονία – Ειδομένη,

• εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο τμήμα ΤΧ1 - Ειδομένη,

• αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης,

• εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου στην περιοχή του Μικρού Δάσους,

• εγκατάσταση Ηλεκτρικής Θέρμανσης Αλλαγών Τροχιάς (Η.ΔΙ.Θ.Α) στους σταθμούς του τμήματος,

• εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών για την μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης με εγκατάσταση 2 καλωδίων οπτικών ινών εκατέρωθεν της γραμμής μεταξύ ΤΧ1 – Πολυκάστρου και σύνδεση με τα υφιστάμενα καλώδια οπτικών ινών στην νέα παραλλαγή στο τμήμα Πολύκαστρο –Ειδομένη,

• εγκατάσταση δικτύου τηλεπικοινωνιών για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών μεταξύ σταθμών με ΚΕΚ Θεσσαλονίκης και Ρ.Ε. Θεσσαλονίκης και θέσεων εκμετάλλευσης ηλεκτροκίνησης,

• εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, με γραμμή επαφής τύπου αντισταθμισμένης αλυσοειδούς 25 kV – 50 Hz στην νέα παρακαμπτήριο στην περιοχή του Μικρού Δάσους, καθώς και οι απαραίτητες προσαρμογές της υφιστάμενης ηλεκτροκίνησης που απαιτούνται,

• αναβάθμιση/αντικατάσταση του περιφερειακού εξοπλισμού των σταθμών (RTU) του τμήματος Θεσσαλονίκη – ΣΣ Πολυκάστρου (παλιός) με νέο περιφερειακό εξοπλισμό, συμβατό με το υφιστάμενο δίκτυο οπτικών ινών, και η σύνδεσή του με αυτό,

• η αναβάθμιση/αντικατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης της γραμμής Θεσσαλονίκη – ΣΣ Πολυκάστρου (παλιός) και ένταξη στην τηλεδιοίκηση του περιφερειακού εξοπλισμού της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο –Ειδομένη, με νέα τηλεδιοίκηση, συμβατή με το υφιστάμενο δίκτυο οπτικών ινών, και η σύνδεσή της με αυτό, καθώς και ένταξη των επιπλέον σημάτων του νέου διακοπτικού υλικού στην περιοχή του Μικρού Δάσους στο σύστημα τηλεδιοίκησης της ηλεκτροκίνησης.



Το έργο του Γαλλικού

Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή των δύο (2) νέων σιδηροδρομικών γεφυρών (άνοδος – κάθοδος), στη Χ.Θ. 9+184 της Γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας (Σ.Γ. Θ-Φ), πάνω από την κοίτη του Γαλλικού ποταμού, οι οποίες προβλέπεται να αντικαταστήσουν τις δύο υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες.

Το έργο έχει ενταχθεί στον Άξονα Προτεραιότητας «Διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο - Συνδέσεις (ΤΣ)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές μεταφορών, περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη» (ΕΠ/ΥΜΕΠΕΡΑΑ), με κωδικό πράξης / MIS (ΟΠΣ) 5002970 και συγχρηματοδοτείται από το ταμείο συνοχής.

karagiannis-sidirodromiki-grammi-thessaloniki-eidomeni2.jpg
karagiannis-sidirodromiki-grammi-thessaloniki-eidomeni3-03iuh.jpg


Αυτήν τη στιγμή ο υφυπουργός Υποδομών ξεναγείται στο σημείο του Γαλλικού ποταμού όπου κατασκευάζονται δύο νέες σιδηροδρομικές γέφυρες της γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας.

sidirodromikes-gefyres-gallikos1.jpg
sidirodromikes-gefyres-gallikos3.jpg


Θα ακολουθήσουν δηλώσεις του υφυπουργού ενώ στις 19:00, ο Γιώργος Καραγιάννης θα μιλήσει στην εκδήλωση της ΔΕΕΠ Α’ Θεσσαλονίκης με θέμα «Οι Υποδομές στο επίκεντρο της πόλης». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην κεντρική αίθουσα ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας (Λεωφ. Μεγάλου Αλεξάνδρου 49).

Σύσκεψη στα γραφεία του εργοταξίου του έργου αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη» είχε νωρίτερα ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος συνοδεύεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστο Βίνη.

«Τα σιδηροδρομικά έργα, εδικά στη Β. Ελλάδα, είναι ύψιστης προτεραιότητας για την κυβέρνηση Μητσοτάκη» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης κατά την επίσκεψή του σε δύο εργοτάξια σιδηροδρομικών έργων που εκτελούνται στη Θεσσαλονίκη. "Εξελίσσεται ένα πολύ μεγάλο σιδηροδρομικό έργο: το Θεσσαλονίκη-Τοξότες, το Αλεξανδρούπολη Ορμένιο... όλα τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα για τη Βόρεια Ελλάδα είναι σε εξέλιξη".

Αρχικά επισκέφτηκε το εργοτάξιο και τα γραφεία της κοινοπραξίας που εκτελεί το έργο «εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότηση και ΕΤCS-LEVEL 1 στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης». Πρόκειται για το τμήμα από το ΤΧ1 έως την είσοδο της Ειδομένης, ένα έργο 70,5 χιλιομέτρων, που σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια, μέσω της ηλεκτροδότησης και της σηματοδότησης. Ο στόχος είναι «να αυξήσουμε κατ' αρχήν την εμπορευματική μετακίνηση και το μεταφορικό κομμάτι, που αυτή τη στιγμή είναι πολύ χαμηλά, σε ότι αφορά τους βόρειους γείτονές μας και ευρύτερα την ανατολική Ευρώπη, να το αναβαθμίσουμε ώστε να ξεκινήσουμε δρομολόγια από την Ειδομένη, πέρα από τα εμπορευματικά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή και μετακινήσεις κόσμου».

Στο Γαλλικό, στο κομμάτι που ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τη Φλώρινα κατασκευάζονται δυο νέες γέφυρες στη θέση των παλαιώνς. «Η μία γέφυρα είναι έτοιμη και εκτιμούμε ότι μέχρι τέλος του έτους θα είναι έτοιμη και η δεύτερη γέφυρα» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης. Μέχρι στιγμής έχει καθαιρεθεί η μία παλιά γέφυρα, ηλικίας άνω των 50 ετών, και ακολουθεί η δεύτερη.

«Η εντολή του Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών είναι τα έργα στη Θεσσαλονίκη να είναι στην πρώτη προτεραιότητα» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.



Τα χαρακτηριστικά του έργου της Ειδομένης

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 45,7 εκατ. ευρώ και με την έκπτωση που έδωσε ο ανάδοχος διαμορφώθηκε στα 40 εκατ. ευρώ.

Η αρχή του έργου οριοθετείται στον Σ.Σ. ΤΧ1 (είσοδος από ΤΧ2) και το τέλος, στο σταθμό Ειδομένης (Χ.Θ. 77+521 - πέρας Σ.Σ. Ειδομένης, μέτρηση Θ-Ε). Στο τμήμα Πολύκαστρο –Ειδομένη το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής.

Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) – Ειδομένη (μέσω της νέας παραλλαγής Πολυκάστρου – Ειδομένης), στo οποίo θα εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS, είναι περίπου 70,5 χιλιόμετρα.

Το αντικείμενο του Έργου αφορά στην:

• εγκατάσταση νέου συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους σε όλο τμήμα ΤΧ1 - Ειδομένη

• σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο - Παιονία – Ειδομένη,

• εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο τμήμα ΤΧ1 - Ειδομένη,

• αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης,

• εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου στην περιοχή του Μικρού Δάσους,

• εγκατάσταση Ηλεκτρικής Θέρμανσης Αλλαγών Τροχιάς (Η.ΔΙ.Θ.Α) στους σταθμούς του τμήματος,

• εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών για την μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης με εγκατάσταση 2 καλωδίων οπτικών ινών εκατέρωθεν της γραμμής μεταξύ ΤΧ1 – Πολυκάστρου και σύνδεση με τα υφιστάμενα καλώδια οπτικών ινών στην νέα παραλλαγή στο τμήμα Πολύκαστρο –Ειδομένη,

• εγκατάσταση δικτύου τηλεπικοινωνιών για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών μεταξύ σταθμών με ΚΕΚ Θεσσαλονίκης και Ρ.Ε. Θεσσαλονίκης και θέσεων εκμετάλλευσης ηλεκτροκίνησης,

• εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, με γραμμή επαφής τύπου αντισταθμισμένης αλυσοειδούς 25 kV – 50 Hz στην νέα παρακαμπτήριο στην περιοχή του Μικρού Δάσους, καθώς και οι απαραίτητες προσαρμογές της υφιστάμενης ηλεκτροκίνησης που απαιτούνται,

• αναβάθμιση/αντικατάσταση του περιφερειακού εξοπλισμού των σταθμών (RTU) του τμήματος Θεσσαλονίκη – ΣΣ Πολυκάστρου (παλιός) με νέο περιφερειακό εξοπλισμό, συμβατό με το υφιστάμενο δίκτυο οπτικών ινών, και η σύνδεσή του με αυτό,

• η αναβάθμιση/αντικατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης της γραμμής Θεσσαλονίκη – ΣΣ Πολυκάστρου (παλιός) και ένταξη στην τηλεδιοίκηση του περιφερειακού εξοπλισμού της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο –Ειδομένη, με νέα τηλεδιοίκηση, συμβατή με το υφιστάμενο δίκτυο οπτικών ινών, και η σύνδεσή της με αυτό, καθώς και ένταξη των επιπλέον σημάτων του νέου διακοπτικού υλικού στην περιοχή του Μικρού Δάσους στο σύστημα τηλεδιοίκησης της ηλεκτροκίνησης.



Το έργο του Γαλλικού

Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή των δύο (2) νέων σιδηροδρομικών γεφυρών (άνοδος – κάθοδος), στη Χ.Θ. 9+184 της Γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας (Σ.Γ. Θ-Φ), πάνω από την κοίτη του Γαλλικού ποταμού, οι οποίες προβλέπεται να αντικαταστήσουν τις δύο υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες.

Το έργο έχει ενταχθεί στον Άξονα Προτεραιότητας «Διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο - Συνδέσεις (ΤΣ)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές μεταφορών, περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη» (ΕΠ/ΥΜΕΠΕΡΑΑ), με κωδικό πράξης / MIS (ΟΠΣ) 5002970 και συγχρηματοδοτείται από το ταμείο συνοχής.

karagiannis-sidirodromiki-grammi-thessaloniki-eidomeni2.jpg
karagiannis-sidirodromiki-grammi-thessaloniki-eidomeni3-03iuh.jpg


Αυτήν τη στιγμή ο υφυπουργός Υποδομών ξεναγείται στο σημείο του Γαλλικού ποταμού όπου κατασκευάζονται δύο νέες σιδηροδρομικές γέφυρες της γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας.

sidirodromikes-gefyres-gallikos1.jpg
sidirodromikes-gefyres-gallikos3.jpg


Θα ακολουθήσουν δηλώσεις του υφυπουργού ενώ στις 19:00, ο Γιώργος Καραγιάννης θα μιλήσει στην εκδήλωση της ΔΕΕΠ Α’ Θεσσαλονίκης με θέμα «Οι Υποδομές στο επίκεντρο της πόλης». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην κεντρική αίθουσα ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας (Λεωφ. Μεγάλου Αλεξάνδρου 49).

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία