ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό: Καλό αλλά μικρό το θεωρούν οι Θεσσαλονικείς - Δημοσκόπηση της «to the point» για τη «ΜτΚ»

Ευεργετικά στην καθημερινότητα αλλά και στην ψυχολογία της πόλης φαίνεται να επιδρά η έλευση του έργου, όπως αποτυπώνεται στα ευρήματα της έρευνας

 16/12/2024 07:00

Μετρό: Καλό αλλά μικρό το θεωρούν οι Θεσσαλονικείς - Δημοσκόπηση της «to the point» για τη «ΜτΚ»

Επιμέλεια Νίκος Ηλιάδης

Ευεργετικά στην καθημερινότητα αλλά και στην ψυχολογία της πόλης φαίνεται να επιδρά η έλευση του Μετρό. Αυτό αποτυπώνεται σε μία πρώτη δημοσκόπηση, την οποία διεξήγαγε η εταιρεία «to the point», στο διάστημα 4 έως 10 Δεκεμβρίου, σε δείγμα 886 ατόμων, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω, στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, για λογαριασμό της «Μακεδονίας της Κυριακής».

Οι Θεσσαλονικείς εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι η λειτουργία του Μετρό θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό και την εν γένει εικόνα της πόλης, θα τονώσει την οικονομία και τον τουρισμό της, θα ανεβάσει το επίπεδο και την ασφάλεια των δημόσιων συγκοινωνιών.

metro-8.jpg

Την ίδια ώρα, ωστόσο, επισημαίνουν και τα αρνητικά αυτού του έργου, τα οποία αφορούν, κυρίως, το ότι η διαδρομή του είναι πολύ μικρή, εντός των ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης, αφήνοντας εκτός εξυπηρέτησης σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους (ΚΤΕΛ/αεροδρόμιο) αλλά και τις πολυπληθείς δυτικές συνοικίες. Εκφράζουν, επίσης, παράπονα για τα προβλήματα που υπάρχουν με την έκδοση των εισιτηρίων.

metro-2.jpg

Στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό;» περισσότεροι από τους μισούς δίνουν θετική απάντηση. Συγκεκριμένα, το 28,8% πιστεύει ότι θα το βελτιώσει «πολύ», το 30% «αρκετά», το 25,6% «λίγο» και το 12,8% «καθόλου».

metro-3.jpg

Περισσότερη αισιοδοξία εκφράζεται στις απαντήσεις στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει την εικόνα της πόλης;» καθώς σχεδόν το 77% απαντά θετικά. Συγκεκριμένα, το 34,7% πιστεύει ότι θα τη βελτιώσει «πολύ», το 42% «αρκετά», το 10,6% «λίγο» και το 8,2% «καθόλου».

metro-4.jpg

Αισιόδοξοι εμφανίζονται οι Θεσσαλονικείς όσον αφορά τη συμβολή του Μετρό στην ενίσχυση του τουρισμού. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει τον τουρισμό;» σχεδόν επτά στους δέκα δίνουν θετική απάντηση. Συγκεκριμένα, το 33,6% πιστεύει ότι θα τον βελτιώσει «πολύ», το 38,4% «αρκετά», το 13,6% «λίγο» και το 8,4% «καθόλου».

metro-5.jpg

Περισσότεροι από έξι στους δέκα Θεσσαλονικείς πιστεύουν ότι το Μετρό θα αποκαταστήσει την τρωθείσα εικόνα των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης. Ειδικότερα, στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει την ποιότητα των δημόσιων συγκοινωνιών;» το 28,1% πιστεύει ότι θα τη βελτιώσει «πολύ», το 33,7% «αρκετά», το 26,9% «λίγο» και το 6,8% «καθόλου».

metro-6.jpg

Οι Θεσσαλονικείς αισθάνονται ασφαλείς μετακινούμενοι με το Μετρό. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει την ασφάλεια στις μεταφορές;» σχεδόν έξι στους δέκα απαντούν θετικά. Ειδικότερα, το 27% πιστεύει ότι θα τη βελτιώσει «πολύ», το 30,2% «αρκετά», το 25,8% «λίγο» και το 10,3% «καθόλου».

metro-7.jpg

Αισιόδοξοι ότι το Μετρό θα επηρεάσει θετικά και την οικονομία της πόλης εμφανίζονται περισσότεροι από τους μισούς ερωτώμενους. Στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει την οικονομία της πόλης;» το 22,4% πιστεύει ότι θα το βελτιώσει «πολύ», το 33,1% «αρκετά», το 27,2% «λίγο» και το 6,7% «καθόλου».

metro-9.jpg

Τα αρνητικά του Μετρό

Πέρα, όμως, από τα θετικά οι Θεσσαλονικείς επισημαίνουν και τα αρνητικά αυτού του σημαντικού έργου υποδομής για την πόλη. Κύρια αιτία γι’ αυτό είναι το μικρό μήκος της διαδρομής του, μόλις 9,6 χιλιόμετρα και 13 σταθμοί, στο σύνολό τους εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης. Έτσι, στην ερώτηση «εσάς προσωπικά πόσο σας εξυπηρετεί το Μετρό στην καθημερινότητά σας;» περισσότεροι από επτά στους δέκα δίνουν αρνητική απάντηση. Συγκεκριμένα, το 10,2% δηλώνει ότι τους εξυπηρετεί «πολύ», το 13,5% «αρκετά», το 16,2% «λίγο» και το 58,8% «καθόλου».

metro-10.jpg

Στο δε ερώτημα «ποιες ελλείψεις πιστεύετε ότι έχει το Μετρό;», (με δυνατότητα έως δύο απαντήσεων), το 77,7% θεωρεί ως μεγάλο μείον το γεγονός ότι δεν φτάνει σε σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους, όπως το αεροδρόμιο και ο σταθμός ΚΤΕΛ Μακεδονία, το 76,3% ότι δεν έχει επεκταθεί προς τις δυτικές συγκοινωνίες και προς την Καλαμαριά (η επέκταση προς Καλαμαριά έχει εξαγγελθεί για το τέλος του 2025) και το 7,1% αναφέρει ελλείψεις στην ασφάλεια (αντισεισμική, αντιπλημμυρική θωράκιση.

metro-11.jpg

Προβληματισμό εκφράζουν οι Θεσσαλονικείς σχετικά με ό,τι έχει να κάνει με το εισιτήριο του Μετρό. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση «τι σας ανησυχεί σχετικά με το Μετρό;» (έως δύο απαντήσεις) το 30% απαντά «η απουσία ενιαίου εισιτηρίου Μετρό - ΟΑΣΘ», το 23,1% «η έλλειψη αστυνόμευσης γύρω από ορισμένους σταθμούς για τον περιορισμό της παραβατικότητας», το 21,2% ανησυχεί για το γεγονός ότι το Μετρό είναι αυτοματοποιημένο και δεν διαθέτει οδηγό, άλλο ένα 8% βρίσκει ακριβό το εισιτήριο, παρότι το κόστος του είναι 0,6 ευρώ (ενδεχομένως, όσοι βρίσκουν ακριβό το εισιτήριο να είναι μεταξύ αυτών που χρησιμοποιούν μετρό και ΟΑΣΘ με αποτέλεσμα η μετακίνηση να κοστίζει 1,2 ευρώ), το 6,5% διαπιστώνει ότι υπάρχουν προβλήματα στην έκδοση των εισιτηρίων και το 5,4% ότι υπάρχει πρόβλημα στην ασφάλεια.

metro-12.jpg

Μετρό και FlyOver

Στο πλαίσιο της έρευνας οι Θεσσαλονικείς ρωτήθηκαν και για το FlyOver. Περίπου ένας στους τρεις, ποσοστό 36% θεωρούν ότι το έργο αυτό «δεν αξίζει το κόστος και την ταλαιπωρία» που υφίσταται η πόλη. Αντιθέτως, το 18,2% θεωρεί ότι το έργο «είναι αναγκαίο και καλώς ξεκίνησε» και ένα ακόμη 26,7% πιστεύει ότι «το έργο είναι αναγκαίο, αλλά θα έπρεπε να γίνει μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό».

metro-13.jpg

Σχετικά με το εγγύς μέλλον οι Θεσσαλονικείς εμφανίζονται διχασμένοι για το τι θα γίνει μετά την ολοκλήρωση και του έργου του FlyOver. Συγκεκριμένα, το 28,9% πιστεύει ότι μετά την ολοκλήρωση του Μετρό και του FlyOver «η πόλη θα πλησιάσει στα ευρωπαϊκά πρότυπα», ενώ άλλοι τόσοι εκφράζουν φόβους ότι «η κυβέρνηση δεν θα ασχοληθεί με άλλα αναπτυξιακά έργα στην περιοχή». Υπάρχει και ένα 12,6% που πιστεύει πως «δεν θα χρειαστούν άλλες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 15.12.2024


Επιμέλεια Νίκος Ηλιάδης

Ευεργετικά στην καθημερινότητα αλλά και στην ψυχολογία της πόλης φαίνεται να επιδρά η έλευση του Μετρό. Αυτό αποτυπώνεται σε μία πρώτη δημοσκόπηση, την οποία διεξήγαγε η εταιρεία «to the point», στο διάστημα 4 έως 10 Δεκεμβρίου, σε δείγμα 886 ατόμων, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω, στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, για λογαριασμό της «Μακεδονίας της Κυριακής».

Οι Θεσσαλονικείς εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι η λειτουργία του Μετρό θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό και την εν γένει εικόνα της πόλης, θα τονώσει την οικονομία και τον τουρισμό της, θα ανεβάσει το επίπεδο και την ασφάλεια των δημόσιων συγκοινωνιών.

metro-8.jpg

Την ίδια ώρα, ωστόσο, επισημαίνουν και τα αρνητικά αυτού του έργου, τα οποία αφορούν, κυρίως, το ότι η διαδρομή του είναι πολύ μικρή, εντός των ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης, αφήνοντας εκτός εξυπηρέτησης σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους (ΚΤΕΛ/αεροδρόμιο) αλλά και τις πολυπληθείς δυτικές συνοικίες. Εκφράζουν, επίσης, παράπονα για τα προβλήματα που υπάρχουν με την έκδοση των εισιτηρίων.

metro-2.jpg

Στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό;» περισσότεροι από τους μισούς δίνουν θετική απάντηση. Συγκεκριμένα, το 28,8% πιστεύει ότι θα το βελτιώσει «πολύ», το 30% «αρκετά», το 25,6% «λίγο» και το 12,8% «καθόλου».

metro-3.jpg

Περισσότερη αισιοδοξία εκφράζεται στις απαντήσεις στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει την εικόνα της πόλης;» καθώς σχεδόν το 77% απαντά θετικά. Συγκεκριμένα, το 34,7% πιστεύει ότι θα τη βελτιώσει «πολύ», το 42% «αρκετά», το 10,6% «λίγο» και το 8,2% «καθόλου».

metro-4.jpg

Αισιόδοξοι εμφανίζονται οι Θεσσαλονικείς όσον αφορά τη συμβολή του Μετρό στην ενίσχυση του τουρισμού. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει τον τουρισμό;» σχεδόν επτά στους δέκα δίνουν θετική απάντηση. Συγκεκριμένα, το 33,6% πιστεύει ότι θα τον βελτιώσει «πολύ», το 38,4% «αρκετά», το 13,6% «λίγο» και το 8,4% «καθόλου».

metro-5.jpg

Περισσότεροι από έξι στους δέκα Θεσσαλονικείς πιστεύουν ότι το Μετρό θα αποκαταστήσει την τρωθείσα εικόνα των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης. Ειδικότερα, στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει την ποιότητα των δημόσιων συγκοινωνιών;» το 28,1% πιστεύει ότι θα τη βελτιώσει «πολύ», το 33,7% «αρκετά», το 26,9% «λίγο» και το 6,8% «καθόλου».

metro-6.jpg

Οι Θεσσαλονικείς αισθάνονται ασφαλείς μετακινούμενοι με το Μετρό. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει την ασφάλεια στις μεταφορές;» σχεδόν έξι στους δέκα απαντούν θετικά. Ειδικότερα, το 27% πιστεύει ότι θα τη βελτιώσει «πολύ», το 30,2% «αρκετά», το 25,8% «λίγο» και το 10,3% «καθόλου».

metro-7.jpg

Αισιόδοξοι ότι το Μετρό θα επηρεάσει θετικά και την οικονομία της πόλης εμφανίζονται περισσότεροι από τους μισούς ερωτώμενους. Στην ερώτηση «πόσο πιστεύετε ότι το Μετρό θα βελτιώσει την οικονομία της πόλης;» το 22,4% πιστεύει ότι θα το βελτιώσει «πολύ», το 33,1% «αρκετά», το 27,2% «λίγο» και το 6,7% «καθόλου».

metro-9.jpg

Τα αρνητικά του Μετρό

Πέρα, όμως, από τα θετικά οι Θεσσαλονικείς επισημαίνουν και τα αρνητικά αυτού του σημαντικού έργου υποδομής για την πόλη. Κύρια αιτία γι’ αυτό είναι το μικρό μήκος της διαδρομής του, μόλις 9,6 χιλιόμετρα και 13 σταθμοί, στο σύνολό τους εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης. Έτσι, στην ερώτηση «εσάς προσωπικά πόσο σας εξυπηρετεί το Μετρό στην καθημερινότητά σας;» περισσότεροι από επτά στους δέκα δίνουν αρνητική απάντηση. Συγκεκριμένα, το 10,2% δηλώνει ότι τους εξυπηρετεί «πολύ», το 13,5% «αρκετά», το 16,2% «λίγο» και το 58,8% «καθόλου».

metro-10.jpg

Στο δε ερώτημα «ποιες ελλείψεις πιστεύετε ότι έχει το Μετρό;», (με δυνατότητα έως δύο απαντήσεων), το 77,7% θεωρεί ως μεγάλο μείον το γεγονός ότι δεν φτάνει σε σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους, όπως το αεροδρόμιο και ο σταθμός ΚΤΕΛ Μακεδονία, το 76,3% ότι δεν έχει επεκταθεί προς τις δυτικές συγκοινωνίες και προς την Καλαμαριά (η επέκταση προς Καλαμαριά έχει εξαγγελθεί για το τέλος του 2025) και το 7,1% αναφέρει ελλείψεις στην ασφάλεια (αντισεισμική, αντιπλημμυρική θωράκιση.

metro-11.jpg

Προβληματισμό εκφράζουν οι Θεσσαλονικείς σχετικά με ό,τι έχει να κάνει με το εισιτήριο του Μετρό. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση «τι σας ανησυχεί σχετικά με το Μετρό;» (έως δύο απαντήσεις) το 30% απαντά «η απουσία ενιαίου εισιτηρίου Μετρό - ΟΑΣΘ», το 23,1% «η έλλειψη αστυνόμευσης γύρω από ορισμένους σταθμούς για τον περιορισμό της παραβατικότητας», το 21,2% ανησυχεί για το γεγονός ότι το Μετρό είναι αυτοματοποιημένο και δεν διαθέτει οδηγό, άλλο ένα 8% βρίσκει ακριβό το εισιτήριο, παρότι το κόστος του είναι 0,6 ευρώ (ενδεχομένως, όσοι βρίσκουν ακριβό το εισιτήριο να είναι μεταξύ αυτών που χρησιμοποιούν μετρό και ΟΑΣΘ με αποτέλεσμα η μετακίνηση να κοστίζει 1,2 ευρώ), το 6,5% διαπιστώνει ότι υπάρχουν προβλήματα στην έκδοση των εισιτηρίων και το 5,4% ότι υπάρχει πρόβλημα στην ασφάλεια.

metro-12.jpg

Μετρό και FlyOver

Στο πλαίσιο της έρευνας οι Θεσσαλονικείς ρωτήθηκαν και για το FlyOver. Περίπου ένας στους τρεις, ποσοστό 36% θεωρούν ότι το έργο αυτό «δεν αξίζει το κόστος και την ταλαιπωρία» που υφίσταται η πόλη. Αντιθέτως, το 18,2% θεωρεί ότι το έργο «είναι αναγκαίο και καλώς ξεκίνησε» και ένα ακόμη 26,7% πιστεύει ότι «το έργο είναι αναγκαίο, αλλά θα έπρεπε να γίνει μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό».

metro-13.jpg

Σχετικά με το εγγύς μέλλον οι Θεσσαλονικείς εμφανίζονται διχασμένοι για το τι θα γίνει μετά την ολοκλήρωση και του έργου του FlyOver. Συγκεκριμένα, το 28,9% πιστεύει ότι μετά την ολοκλήρωση του Μετρό και του FlyOver «η πόλη θα πλησιάσει στα ευρωπαϊκά πρότυπα», ενώ άλλοι τόσοι εκφράζουν φόβους ότι «η κυβέρνηση δεν θα ασχοληθεί με άλλα αναπτυξιακά έργα στην περιοχή». Υπάρχει και ένα 12,6% που πιστεύει πως «δεν θα χρειαστούν άλλες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 15.12.2024


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία