ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Mετρό Θεσσαλονίκης: Έτοιμοι Ιταλοί και Γάλλοι, με τη ΤΗΕΜΑ, να υπογράψουν το ΣΔΙΤ Λειτουργίας

Πρόεδρος του spv, η πρόεδρος της ιταλικής ΑΤΜ- Στις 4 Οκτωβρίου η υπογραφή της σύμβασης

 29/09/2023 12:22

Mετρό Θεσσαλονίκης: Έτοιμοι Ιταλοί και Γάλλοι, με τη ΤΗΕΜΑ, να υπογράψουν το ΣΔΙΤ Λειτουργίας

Άννη Καρολίδου

Έτοιμη να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η ΤΗΕΜΑ Α.Ε., με πρόεδρο την Gioia Maria Ghezzi, πρόεδρο της ιταλικής Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ) και αντιπρόεδρο τον Pierre Luc Papin, εκτελεστικό διευθυντή της γαλλικής EGIS.

H εταιρεία ειδικού σκοπού ΤΗΕΜΑ, που θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης, εγγεγραμμένη ήδη στο Μητρώο του ΕΒΕΘ, έχει αρχικό κεφάλαιο 3.978.300 ευρώ και πενταμελές διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο η ΑΤΜ  εκπροσωπείται με τρία ανώτατα στελέχη και, η EGIS, με δύο.

Συγκεκριμένα, η σύνθεση του δ.σ. της νεοσυσταθείσας ΤΗΕΜΑ, είναι η ακόλουθη:

Gioia Maria Ghezzi, πρόεδρος ΑΤΜ, πρόεδρος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ

Roberta Segalini, διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού, μέλος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ

Αmerigo Del Buono, διευθυντής Λειτουργιών ΑΤΜ, μέλος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ

Patrick Viellard, CEO της Εgis Road Operation, μέλος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ

Pierre Luc Papin, εκτελεστικός διευθυντής στην Egis, ειδικός στις δημόσιες μεταφορές, αντιπρόεδρος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ .

Σημειώνεται πως η σύμβαση μεταξύ Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και ΤΗΕΜΑ, όπως και των εταιρειών που επελέγησαν στο διαγωνισμό για το ΣΔΙΤ Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή των ΑΤΜ και EGIS, θα υπογραφεί παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το μεσημέρι της Τετάρτης 4 Οκτωβρίου, στους χώρους του Σταθμού Αγία Σοφία.

Μετά από χρόνια και καιρούς....

Για τη Θεσσαλονίκη, που περιμένει ανυπόμονα να λειτουργήσει το Μετρό, μετά από 11 ετών καθυστερήσεις στο αρχικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου της βασικής γραμμής, η υπογραφή της σύμβασης για τη λειτουργία και συντήρηση φέρνει πλησιέστερα την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας.

Αξίζει για την ιστορία του πράγματος να σημειωθεί, ότι σύμβαση ανάθεσης του έργου στην ανάδοχο κοινοπραξία , υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2006, ενώ προβλεπόταν η παράδοσή του, τον Οκτώβριο του 2012, ημερομηνία συμβολική καθώς συνέπιπτε με τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης!  Τώρα πλέον, μετά τόσα χρόνια, η Θεσσαλονίκη είναι που περιμένει να "απελευθερωθεί" από τα έργα του Μετρό, αλλά και να απελευθερωθεί από το συγκοινωνιακό χάος, με τη λειτουργία του Μετρό. 

Από την υπογραφή της σύμβασης, η ΤΗΕΜΑ έχει να τρέξει μία απαιτητική προπαρασκευαστική περίοδο η οποία θα τραβήξει 12 μήνες ή και περισσότερους.

Σύμφωνα με την παρουσίαση της σύμβασης από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα τόσο στο υπουργικό συμβούλιο όσο και στη συνέχεια στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης του μετρό της Θεσσαλονίκης προβλέπει τα εξής:

  • Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Α’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη περιόδου εμπορικής λειτουργίας του βασικού έργου (12-18 μήνες).
  • Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Β’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη λειτουργίας και επέκταση προς Καλαμαριά.
  • Εμπορική λειτουργία (Περίοδος Α’): Εμπορική λειτουργία και συντήρηση του βασικού έργου ΣΔΙΤ.
  • Εμπορική λειτουργία (Περίοδος Β’): Εμπορική λειτουργία του βασικού έργου και επέκταση προς Καλαμαριά.

Οι υποχρεώσεις του αναδόχου κατά την προπαρασκευαστική περίοδο περιλαμβάνουν:

  • Την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP.
  • Κάλυψη απαιτούμενων θέσεων προσωπικού.
  • Πιστοποίηση – μέσω ανεξάρτητου αξιολογητή ασφαλείας – της διαδικασίας λειτουργίας και συντήρησης.
  • Έκδοση αδειών και πιστοποιήσεων για έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ.

Ενώ κατά την περίοδο εμπορικής λειτουργίας περιλαμβάνουν:

  • Ευθύνη καθημερινής λειτουργίας και συντήρησης παγίων, εξοπλισμού και ανταλλακτικών.
  • Υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης και διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου.
  • Ενσωμάτωση των έργων σε δύο φάσεις (παρεχόμενα Η/Μ συστήματα και νέες γενιές τροχαίου υλικού).
  • Παραλαβή και οργάνωση διαχείρισης ανταλλακτικών, αναλωσίμων και ειδικών εργαλείων.



Έτοιμη να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η ΤΗΕΜΑ Α.Ε., με πρόεδρο την Gioia Maria Ghezzi, πρόεδρο της ιταλικής Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ) και αντιπρόεδρο τον Pierre Luc Papin, εκτελεστικό διευθυντή της γαλλικής EGIS.

H εταιρεία ειδικού σκοπού ΤΗΕΜΑ, που θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης, εγγεγραμμένη ήδη στο Μητρώο του ΕΒΕΘ, έχει αρχικό κεφάλαιο 3.978.300 ευρώ και πενταμελές διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο η ΑΤΜ  εκπροσωπείται με τρία ανώτατα στελέχη και, η EGIS, με δύο.

Συγκεκριμένα, η σύνθεση του δ.σ. της νεοσυσταθείσας ΤΗΕΜΑ, είναι η ακόλουθη:

Gioia Maria Ghezzi, πρόεδρος ΑΤΜ, πρόεδρος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ

Roberta Segalini, διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού, μέλος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ

Αmerigo Del Buono, διευθυντής Λειτουργιών ΑΤΜ, μέλος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ

Patrick Viellard, CEO της Εgis Road Operation, μέλος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ

Pierre Luc Papin, εκτελεστικός διευθυντής στην Egis, ειδικός στις δημόσιες μεταφορές, αντιπρόεδρος δ.σ. ΤΗΕΜΑ ΑΕ .

Σημειώνεται πως η σύμβαση μεταξύ Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και ΤΗΕΜΑ, όπως και των εταιρειών που επελέγησαν στο διαγωνισμό για το ΣΔΙΤ Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή των ΑΤΜ και EGIS, θα υπογραφεί παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το μεσημέρι της Τετάρτης 4 Οκτωβρίου, στους χώρους του Σταθμού Αγία Σοφία.

Μετά από χρόνια και καιρούς....

Για τη Θεσσαλονίκη, που περιμένει ανυπόμονα να λειτουργήσει το Μετρό, μετά από 11 ετών καθυστερήσεις στο αρχικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου της βασικής γραμμής, η υπογραφή της σύμβασης για τη λειτουργία και συντήρηση φέρνει πλησιέστερα την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας.

Αξίζει για την ιστορία του πράγματος να σημειωθεί, ότι σύμβαση ανάθεσης του έργου στην ανάδοχο κοινοπραξία , υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2006, ενώ προβλεπόταν η παράδοσή του, τον Οκτώβριο του 2012, ημερομηνία συμβολική καθώς συνέπιπτε με τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης!  Τώρα πλέον, μετά τόσα χρόνια, η Θεσσαλονίκη είναι που περιμένει να "απελευθερωθεί" από τα έργα του Μετρό, αλλά και να απελευθερωθεί από το συγκοινωνιακό χάος, με τη λειτουργία του Μετρό. 

Από την υπογραφή της σύμβασης, η ΤΗΕΜΑ έχει να τρέξει μία απαιτητική προπαρασκευαστική περίοδο η οποία θα τραβήξει 12 μήνες ή και περισσότερους.

Σύμφωνα με την παρουσίαση της σύμβασης από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα τόσο στο υπουργικό συμβούλιο όσο και στη συνέχεια στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης του μετρό της Θεσσαλονίκης προβλέπει τα εξής:

  • Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Α’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη περιόδου εμπορικής λειτουργίας του βασικού έργου (12-18 μήνες).
  • Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Β’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη λειτουργίας και επέκταση προς Καλαμαριά.
  • Εμπορική λειτουργία (Περίοδος Α’): Εμπορική λειτουργία και συντήρηση του βασικού έργου ΣΔΙΤ.
  • Εμπορική λειτουργία (Περίοδος Β’): Εμπορική λειτουργία του βασικού έργου και επέκταση προς Καλαμαριά.

Οι υποχρεώσεις του αναδόχου κατά την προπαρασκευαστική περίοδο περιλαμβάνουν:

  • Την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP.
  • Κάλυψη απαιτούμενων θέσεων προσωπικού.
  • Πιστοποίηση – μέσω ανεξάρτητου αξιολογητή ασφαλείας – της διαδικασίας λειτουργίας και συντήρησης.
  • Έκδοση αδειών και πιστοποιήσεων για έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ.

Ενώ κατά την περίοδο εμπορικής λειτουργίας περιλαμβάνουν:

  • Ευθύνη καθημερινής λειτουργίας και συντήρησης παγίων, εξοπλισμού και ανταλλακτικών.
  • Υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης και διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου.
  • Ενσωμάτωση των έργων σε δύο φάσεις (παρεχόμενα Η/Μ συστήματα και νέες γενιές τροχαίου υλικού).
  • Παραλαβή και οργάνωση διαχείρισης ανταλλακτικών, αναλωσίμων και ειδικών εργαλείων.



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία