Μετρό Θεσσαλονίκης: Γιατί μπλόκαραν οι συρμοί
23/12/2024 19:20
23/12/2024 19:20
Πληροφορίες για την ακινητοποίηση των συρμών του μετρό Θεσσαλονίκης και την «πρώτιστη προτεραιότητα, την ασφάλεια των επιβατών», παρέχει στους πολίτες η ιστοσελίδα του μετρό, www.thessmetro.gr, στην κατηγορία «Αυτόματο Σύστημα Μετρό GoA4», με φόντο το νέο συμβάν που σημειώθηκε σήμερα στον υπόγειο σιδηρόδρομο.
Εκεί, υπάρχει κείμενο σχετικά με την ακινητοποίηση συρμών και το τι προβλέπεται με γνώμονα και πρώτιστη προτεραιότητα, την ασφάλεια των επιβατών. Στην κατηγορία «Πληροφορίες Επιβατών» έχει προστεθεί η επιλογή «Χρήσιμες Συμβουλές για το Μετρό Θεσσαλονίκης».
Αναλυτικότερα, η ιστοσελίδα του μετρό αναφέρει τα εξής στις δύο προαναφερθείσες ενότητες:
Το Μετρό Θεσσαλονίκης με το Αυτόματο Σύστημα GoA4 που διαθέτει, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα, ασφαλή και αξιόπιστα Μετρό παγκοσμίως.
Το Αυτόματο Σύστημα Μετρό ξεκίνησε το 1980 και τα τελευταία δέκα χρόνια εξαπλώνεται ραγδαία στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου, μεταξύ των οποίων η Σαγκάη, το Πεκίνο, το Σίδνεϋ, η Κοπεγχάγη, το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βουδαπέστη, η Βαρκελώνη και το Μιλάνο. Πρόκειται για ένα Σύστημα που αντιπροσωπεύει το μέλλον στις μετακινήσεις με Μετρό, κυρίως γιατί παρέχει τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και αξιοπιστίας.
Το Αυτόματο Σύστημα καλύπτει τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας για τους επιβάτες, καθώς η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης παρακολουθείται καθημερινά με πολλαπλούς αυτόματους μηχανισμούς ελέγχου. Έτσι, διασφαλίζεται ότι κάθε δρομολόγιο, κάθε ώρα, και σε όλο το μήκος του Δικτύου εκτελείται σύμφωνα με όλους τους κανόνες ασφάλειας και προστασίας.
Επιπλέον το Αυτόματο Σύστημα Θυρών (Platform Screen Doors) που είναι εγκατεστημένο στις αποβάθρες όλων των σταθμών, προφυλάσσει τους επιβάτες κατά την παραμονή τους σε αυτές, καθώς απομονώνει και καθιστά απροσπέλαστο το χώρο των σηράγγων όπου κινούνται οι συρμοί.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του Μετρό Θεσσαλονίκης και του Αυτόματου Συστήματος είναι η μεγάλη ευελιξία που διαθέτει και δίνει τη δυνατότητα σε περιόδους, ημέρες και ώρες αυξημένων επιβατικών αναγκών, να εξυπηρετεί τη ζήτηση με περισσότερους συρμούς και συχνότερα δρομολόγια.
Το πλήρως αυτόματο σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί με βασική προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία του και παρακολουθείται συνεχώς μέσω πολλαπλών αυτοματοποιημένων μηχανισμών ελέγχου και προληπτικών ενεργειών.
Προηγμένοι αισθητήρες και συστήματα ελέγχου παρακολουθούν συνεχώς τη λειτουργία των συρμών. Εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται εγκαίρως ενδεχόμενα προβλήματα.
Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών.
Η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς.
Πολλαπλά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας λειτουργούν παράλληλα. Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας.
Σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού. Η εκκένωση πραγματοποιείται για να:
Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως.
Για τις εκκενώσεις συρμών ακολουθούνται πιστά σχεδιασμένες, δοκιμασμένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ότι όλες οι απαραίτητες ενέργειες γίνονται με οργάνωση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.
O εκπαιδευμένος συνοδός συρμού, καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, προς τον πλησιέστερο σταθμό, παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους και σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης και ακοής. Σε περίπτωση που υπάρχει επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός συρμού παραμένει μαζί του στον συρμό και μεριμνά για τις ανάγκες του, έως ότου ο συρμός μετακινηθεί με ασφάλεια και προσεγγίσει τον σταθμό όπου και γίνεται η αποβίβαση στην αποβάθρα.
H εκκένωση του συρμού ολοκληρώνεται είτε μέσω των εξόδων έκτακτης ανάγκης που οδηγούν στο επίπεδο της οδού είτε μέσω της αποβάθρας.
Όλα τα βήματα είναι σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν την ταλαιπωρία και να παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια όλων.
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κάθε διαδρομή πραγματοποιείται μόνο όταν όλες οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς και ελεγμένες και καλύπτονται οι υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας.
Για μια ασφαλή, ομαλή και ευχάριστη μετακίνηση, παρακαλούμε ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες:
Στις κυλιόμενες σκάλες
• Στεκόμαστε στη δεξιά πλευρά των κυλιόμενων σκαλών, ώστε όσοι επιθυμούν να προχωρήσουν, να μπορούν να περάσουν από την αριστερή πλευρά. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνουμε τη μετακίνηση όλων των επιβατών.
• Αφήνουμε ένα σκαλοπάτι κενό από τον προπορευόμενο επιβάτη για την αποφυγή συνωστισμού και ατυχήματος.
• Για τη διευκόλυνση της ροής των επιβατών αποφεύγουμε να στεκόμαστε στο σημείο που καταλήγουν οι κυλιόμενες σκάλες, για να διευκολύνουμε τη ροή των επιβατών που ακολουθούν.
Στην αποβάθρα
• Κατά τη διάρκεια της αναμονής του συρμού, αποφεύγουμε τον συνωστισμό στις πλησιέστερες αυτόματες θύρες και μετακινούμαστε κατά μήκος της αποβάθρας για να εξασφαλιστεί η ομαλή επιβίβαση – αποβίβαση όλων των επιβατών.
Επιβίβαση και αποβίβαση
• Κατά την έλευση του συρμού, απομακρυνόμαστε από τις αυτόματες θύρες. Δίνουμε προτεραιότητα στους επιβάτες που αποβιβάζονται ώστε να μπορούν να εξέλθουν γρήγορα από τον συρμό. Αφού αποβιβαστούν, πλησιάζουμε και εισερχόμαστε στον συρμό.
• Εισερχόμαστε άμεσα στον συρμό για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στο κλείσιμο των θυρών.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
• Μετακινούμαστε προς το κέντρο του συρμού και αποφεύγουμε να στεκόμαστε μπροστά στις πόρτες για να διευκολύνουμε τους επιβάτες που θα επιβιβαστούν ή θα αποβιβαστούν στην επόμενη στάση.
Αυτόματες Θύρες
• Οι αυτόματες θύρες των συρμών και των αποβαθρών είναι σχεδιασμένες τόσο για την επιβίβαση όσο και για την αποβίβαση. Δίνουμε προτεραιότητα στους επιβάτες που αποβιβάζονται να εξέλθουν πρώτοι και μετά επιβιβαζόμαστε.
• Απομακρυνόμαστε και δεν παρεμποδίζουμε το κλείσιμο των αυτόματων θυρών μετά την ηχητική ειδοποίηση.
• Οποιαδήποτε ενέργεια που εμποδίζει τη λειτουργία των αυτόματων θυρών (των συρμών ή/και των αποβάθρων) ή τη ροή επιβίβασης και αποβίβασης, θεωρείται εμπόδιο κατά τη λειτουργία τους.
• Αποφεύγουμε να επιβιβαζόμαστε σε υπερπλήρεις συρμούς.
Ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες συμβάλλουμε στην ομαλή εξυπηρέτηση όλων των επιβατών και την ασφαλή μετακίνησή τους», καταλήγει το κείμενο στην ιστοσελίδα του μετρό Θεσσαλονίκης.
Πληροφορίες για την ακινητοποίηση των συρμών του μετρό Θεσσαλονίκης και την «πρώτιστη προτεραιότητα, την ασφάλεια των επιβατών», παρέχει στους πολίτες η ιστοσελίδα του μετρό, www.thessmetro.gr, στην κατηγορία «Αυτόματο Σύστημα Μετρό GoA4», με φόντο το νέο συμβάν που σημειώθηκε σήμερα στον υπόγειο σιδηρόδρομο.
Εκεί, υπάρχει κείμενο σχετικά με την ακινητοποίηση συρμών και το τι προβλέπεται με γνώμονα και πρώτιστη προτεραιότητα, την ασφάλεια των επιβατών. Στην κατηγορία «Πληροφορίες Επιβατών» έχει προστεθεί η επιλογή «Χρήσιμες Συμβουλές για το Μετρό Θεσσαλονίκης».
Αναλυτικότερα, η ιστοσελίδα του μετρό αναφέρει τα εξής στις δύο προαναφερθείσες ενότητες:
Το Μετρό Θεσσαλονίκης με το Αυτόματο Σύστημα GoA4 που διαθέτει, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα, ασφαλή και αξιόπιστα Μετρό παγκοσμίως.
Το Αυτόματο Σύστημα Μετρό ξεκίνησε το 1980 και τα τελευταία δέκα χρόνια εξαπλώνεται ραγδαία στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου, μεταξύ των οποίων η Σαγκάη, το Πεκίνο, το Σίδνεϋ, η Κοπεγχάγη, το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βουδαπέστη, η Βαρκελώνη και το Μιλάνο. Πρόκειται για ένα Σύστημα που αντιπροσωπεύει το μέλλον στις μετακινήσεις με Μετρό, κυρίως γιατί παρέχει τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και αξιοπιστίας.
Το Αυτόματο Σύστημα καλύπτει τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας για τους επιβάτες, καθώς η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης παρακολουθείται καθημερινά με πολλαπλούς αυτόματους μηχανισμούς ελέγχου. Έτσι, διασφαλίζεται ότι κάθε δρομολόγιο, κάθε ώρα, και σε όλο το μήκος του Δικτύου εκτελείται σύμφωνα με όλους τους κανόνες ασφάλειας και προστασίας.
Επιπλέον το Αυτόματο Σύστημα Θυρών (Platform Screen Doors) που είναι εγκατεστημένο στις αποβάθρες όλων των σταθμών, προφυλάσσει τους επιβάτες κατά την παραμονή τους σε αυτές, καθώς απομονώνει και καθιστά απροσπέλαστο το χώρο των σηράγγων όπου κινούνται οι συρμοί.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του Μετρό Θεσσαλονίκης και του Αυτόματου Συστήματος είναι η μεγάλη ευελιξία που διαθέτει και δίνει τη δυνατότητα σε περιόδους, ημέρες και ώρες αυξημένων επιβατικών αναγκών, να εξυπηρετεί τη ζήτηση με περισσότερους συρμούς και συχνότερα δρομολόγια.
Το πλήρως αυτόματο σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί με βασική προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία του και παρακολουθείται συνεχώς μέσω πολλαπλών αυτοματοποιημένων μηχανισμών ελέγχου και προληπτικών ενεργειών.
Προηγμένοι αισθητήρες και συστήματα ελέγχου παρακολουθούν συνεχώς τη λειτουργία των συρμών. Εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται εγκαίρως ενδεχόμενα προβλήματα.
Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών.
Η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς.
Πολλαπλά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας λειτουργούν παράλληλα. Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας.
Σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού. Η εκκένωση πραγματοποιείται για να:
Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως.
Για τις εκκενώσεις συρμών ακολουθούνται πιστά σχεδιασμένες, δοκιμασμένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ότι όλες οι απαραίτητες ενέργειες γίνονται με οργάνωση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.
O εκπαιδευμένος συνοδός συρμού, καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, προς τον πλησιέστερο σταθμό, παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους και σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης και ακοής. Σε περίπτωση που υπάρχει επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός συρμού παραμένει μαζί του στον συρμό και μεριμνά για τις ανάγκες του, έως ότου ο συρμός μετακινηθεί με ασφάλεια και προσεγγίσει τον σταθμό όπου και γίνεται η αποβίβαση στην αποβάθρα.
H εκκένωση του συρμού ολοκληρώνεται είτε μέσω των εξόδων έκτακτης ανάγκης που οδηγούν στο επίπεδο της οδού είτε μέσω της αποβάθρας.
Όλα τα βήματα είναι σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν την ταλαιπωρία και να παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια όλων.
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κάθε διαδρομή πραγματοποιείται μόνο όταν όλες οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς και ελεγμένες και καλύπτονται οι υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας.
Για μια ασφαλή, ομαλή και ευχάριστη μετακίνηση, παρακαλούμε ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες:
Στις κυλιόμενες σκάλες
• Στεκόμαστε στη δεξιά πλευρά των κυλιόμενων σκαλών, ώστε όσοι επιθυμούν να προχωρήσουν, να μπορούν να περάσουν από την αριστερή πλευρά. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνουμε τη μετακίνηση όλων των επιβατών.
• Αφήνουμε ένα σκαλοπάτι κενό από τον προπορευόμενο επιβάτη για την αποφυγή συνωστισμού και ατυχήματος.
• Για τη διευκόλυνση της ροής των επιβατών αποφεύγουμε να στεκόμαστε στο σημείο που καταλήγουν οι κυλιόμενες σκάλες, για να διευκολύνουμε τη ροή των επιβατών που ακολουθούν.
Στην αποβάθρα
• Κατά τη διάρκεια της αναμονής του συρμού, αποφεύγουμε τον συνωστισμό στις πλησιέστερες αυτόματες θύρες και μετακινούμαστε κατά μήκος της αποβάθρας για να εξασφαλιστεί η ομαλή επιβίβαση – αποβίβαση όλων των επιβατών.
Επιβίβαση και αποβίβαση
• Κατά την έλευση του συρμού, απομακρυνόμαστε από τις αυτόματες θύρες. Δίνουμε προτεραιότητα στους επιβάτες που αποβιβάζονται ώστε να μπορούν να εξέλθουν γρήγορα από τον συρμό. Αφού αποβιβαστούν, πλησιάζουμε και εισερχόμαστε στον συρμό.
• Εισερχόμαστε άμεσα στον συρμό για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στο κλείσιμο των θυρών.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
• Μετακινούμαστε προς το κέντρο του συρμού και αποφεύγουμε να στεκόμαστε μπροστά στις πόρτες για να διευκολύνουμε τους επιβάτες που θα επιβιβαστούν ή θα αποβιβαστούν στην επόμενη στάση.
Αυτόματες Θύρες
• Οι αυτόματες θύρες των συρμών και των αποβαθρών είναι σχεδιασμένες τόσο για την επιβίβαση όσο και για την αποβίβαση. Δίνουμε προτεραιότητα στους επιβάτες που αποβιβάζονται να εξέλθουν πρώτοι και μετά επιβιβαζόμαστε.
• Απομακρυνόμαστε και δεν παρεμποδίζουμε το κλείσιμο των αυτόματων θυρών μετά την ηχητική ειδοποίηση.
• Οποιαδήποτε ενέργεια που εμποδίζει τη λειτουργία των αυτόματων θυρών (των συρμών ή/και των αποβάθρων) ή τη ροή επιβίβασης και αποβίβασης, θεωρείται εμπόδιο κατά τη λειτουργία τους.
• Αποφεύγουμε να επιβιβαζόμαστε σε υπερπλήρεις συρμούς.
Ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες συμβάλλουμε στην ομαλή εξυπηρέτηση όλων των επιβατών και την ασφαλή μετακίνησή τους», καταλήγει το κείμενο στην ιστοσελίδα του μετρό Θεσσαλονίκης.
ΣΧΟΛΙΑ