Μετρό Θεσσαλονίκης: Η Εγνατία που απελευθερώνεται και η πρόκληση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
06/01/2024 08:07
06/01/2024 08:07
Τα μέχρι εχθές δύσκολα, στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, τελικώς έχουν γίνει εύκολα, ενώ ηλεκτρονικά «αγκάθια» έχουν άλλα κρίσιμα, για τη λειτουργία της βασικής γραμμής , έργα. Ξεκινώντας από τα καλά νέα, τέλος Ιανουαρίου, περιορίζεται το εργοτάξιο του Σταθμού Βενιζέλου και δίνεται στην κυκλοφορία, σε όλο της το πλάτος, η οδός Εγνατία.
Όπως πληροφορείται το makthes.gr, οι εργασίες από πλευράς αναδόχου προχωρούν με ολοένα επιταχυνόμενους ρυθμούς. Ήδη στο Σταθμό Βενιζέλου, έχουν επιστραφεί οι αρχαιότητες που θα αναδειχθούν in situ, έχει κλείσει το ένα από τα δύο φρεάτια που βρίσκονται επί της οδού Εγνατίας και συγκεκριμένα αυτό που εξυπηρετούσε τις τεχνικές εργασίες, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα αρχίσει να «σιδερώνεται» το φρεάτιο για τις αρχαιότητες.
Ειδικά για τις αρχαιότητες που έχουν επιστραφεί, να σημειωθεί, ότι ακολουθούν η σύνθεση των ευρημάτων που είχαν αποκαλυφθεί και η ανάδειξή τους στο Σταθμό – Μουσείο της Βενιζέλου.
Σε ό,τι αφορά τα δοκιμαστικά δρομολόγια, αυτά θα ξαναρχίσουν να εκτελούνται από την ερχόμενη Δευτέρα, σε όλο το μήκος της ηλεκτροδοτούμενης βασικής γραμμής, καθώς τότε θα επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη τα στελέχη της ΤΗΕΜΑ ΑΕ. Υπενθυμίζεται ότι μέτοχοι της ΤΗΕΜΑ, της ιδιωτικής εταιρείας που τον Οκτώβριο του 2023 ανέλαβε την λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης για 11 χρόνια, είναι η ιταλική ΑΤΜ με 51% και η γαλλική EGIS με 49%.
Η ΤΗΕΜΑ, που σε πρώτη φάση θα προσλάβει 65 άτομα, θα πρέπει προς το τέλος Φεβρουαρίου να αρχίσει να εκπαιδεύει το προσωπικό της.
Μετρό, Λεωφορεία και ηλεκτρονικό εισιτήριο
Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., από εταιρεία – φορέας κατασκευής μετρό, έχει αναλάβει αρμοδιότητες και στο αντικείμενο της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης- μη ξεχνούμε, αυτή διενήργησε το διαγωνισμό για το ΣΔΙΤ Λειτουργίας- ενώ πλέον, με πρόσφατο νομοσχέδιο, την επιφορτίζουν και με αρμοδιότητες που μέχρι εχθές ανήκαν στον ΟΣΕΘ, όπως τη μελέτη και κατασκευή των σταθμών μετεπιβίβασης και των αστικών παρεμβάσεων στις περιοχές έργων αρμοδιότητάς της.
Πέραν όμως των παραπάνω, είναι και το κρίσιμο ζήτημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Θα ήταν αδιανόητο, ένα υπερσύγχρονο, αυτόματο, driverless μετρό, να μην έχει ηλεκτρονικό σύστημα για την έκδοση εισιτηρίου.
Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου- hardware και software-έχει αναλάβει η εταιρεία τεχνολογίας Conduent, υπεργολαβικά από την ΑΚΤΩΡ αλλά μόνο για την βασική γραμμή. Να σημειωθεί ότι χρειάσθηκε να γίνουν προσαρμογές στις προδιαγραφές, γιατί o διαγωνισμός για τη βασική γραμμή του Μετρό είχε προκηρυχθεί το 2005.
Τώρα η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., πρέπει να προκηρύξει διαγωνισμό για το σύστημα ηλεκτρονικού κομίστρου για την Επέκταση προς Καλαμαριά και, επίσης παράλληλα να πιέζει προς την πλευρά ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ για να προχωρήσει το έργο του ψηφιακού εκσυγχρονισμού του ΟΑΣΘ, στο οποίο περιλαμβάνεται και το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. εξελίσσεται σταδιακά σε πολυαθλήτρια τεχνική εταιρεία του δημοσίου, από την οποία ζητείται να καλύψει όλο και περισσότερα αντικείμενα, που εμπίπτουν είτε απευθείας στην αρμοδιότητα του ΥΠΟΜΕ ( π.χ. διαγωνισμοί ) , είτε στην ΟΣΕΘ Α.Ε. η οποία έχει σημαντικές ελλείψεις σε στελεχικό δυναμικό.
*φωτογραφία αρχείου
Τα μέχρι εχθές δύσκολα, στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, τελικώς έχουν γίνει εύκολα, ενώ ηλεκτρονικά «αγκάθια» έχουν άλλα κρίσιμα, για τη λειτουργία της βασικής γραμμής , έργα. Ξεκινώντας από τα καλά νέα, τέλος Ιανουαρίου, περιορίζεται το εργοτάξιο του Σταθμού Βενιζέλου και δίνεται στην κυκλοφορία, σε όλο της το πλάτος, η οδός Εγνατία.
Όπως πληροφορείται το makthes.gr, οι εργασίες από πλευράς αναδόχου προχωρούν με ολοένα επιταχυνόμενους ρυθμούς. Ήδη στο Σταθμό Βενιζέλου, έχουν επιστραφεί οι αρχαιότητες που θα αναδειχθούν in situ, έχει κλείσει το ένα από τα δύο φρεάτια που βρίσκονται επί της οδού Εγνατίας και συγκεκριμένα αυτό που εξυπηρετούσε τις τεχνικές εργασίες, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα αρχίσει να «σιδερώνεται» το φρεάτιο για τις αρχαιότητες.
Ειδικά για τις αρχαιότητες που έχουν επιστραφεί, να σημειωθεί, ότι ακολουθούν η σύνθεση των ευρημάτων που είχαν αποκαλυφθεί και η ανάδειξή τους στο Σταθμό – Μουσείο της Βενιζέλου.
Σε ό,τι αφορά τα δοκιμαστικά δρομολόγια, αυτά θα ξαναρχίσουν να εκτελούνται από την ερχόμενη Δευτέρα, σε όλο το μήκος της ηλεκτροδοτούμενης βασικής γραμμής, καθώς τότε θα επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη τα στελέχη της ΤΗΕΜΑ ΑΕ. Υπενθυμίζεται ότι μέτοχοι της ΤΗΕΜΑ, της ιδιωτικής εταιρείας που τον Οκτώβριο του 2023 ανέλαβε την λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης για 11 χρόνια, είναι η ιταλική ΑΤΜ με 51% και η γαλλική EGIS με 49%.
Η ΤΗΕΜΑ, που σε πρώτη φάση θα προσλάβει 65 άτομα, θα πρέπει προς το τέλος Φεβρουαρίου να αρχίσει να εκπαιδεύει το προσωπικό της.
Μετρό, Λεωφορεία και ηλεκτρονικό εισιτήριο
Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., από εταιρεία – φορέας κατασκευής μετρό, έχει αναλάβει αρμοδιότητες και στο αντικείμενο της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης- μη ξεχνούμε, αυτή διενήργησε το διαγωνισμό για το ΣΔΙΤ Λειτουργίας- ενώ πλέον, με πρόσφατο νομοσχέδιο, την επιφορτίζουν και με αρμοδιότητες που μέχρι εχθές ανήκαν στον ΟΣΕΘ, όπως τη μελέτη και κατασκευή των σταθμών μετεπιβίβασης και των αστικών παρεμβάσεων στις περιοχές έργων αρμοδιότητάς της.
Πέραν όμως των παραπάνω, είναι και το κρίσιμο ζήτημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Θα ήταν αδιανόητο, ένα υπερσύγχρονο, αυτόματο, driverless μετρό, να μην έχει ηλεκτρονικό σύστημα για την έκδοση εισιτηρίου.
Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου- hardware και software-έχει αναλάβει η εταιρεία τεχνολογίας Conduent, υπεργολαβικά από την ΑΚΤΩΡ αλλά μόνο για την βασική γραμμή. Να σημειωθεί ότι χρειάσθηκε να γίνουν προσαρμογές στις προδιαγραφές, γιατί o διαγωνισμός για τη βασική γραμμή του Μετρό είχε προκηρυχθεί το 2005.
Τώρα η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., πρέπει να προκηρύξει διαγωνισμό για το σύστημα ηλεκτρονικού κομίστρου για την Επέκταση προς Καλαμαριά και, επίσης παράλληλα να πιέζει προς την πλευρά ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ για να προχωρήσει το έργο του ψηφιακού εκσυγχρονισμού του ΟΑΣΘ, στο οποίο περιλαμβάνεται και το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. εξελίσσεται σταδιακά σε πολυαθλήτρια τεχνική εταιρεία του δημοσίου, από την οποία ζητείται να καλύψει όλο και περισσότερα αντικείμενα, που εμπίπτουν είτε απευθείας στην αρμοδιότητα του ΥΠΟΜΕ ( π.χ. διαγωνισμοί ) , είτε στην ΟΣΕΘ Α.Ε. η οποία έχει σημαντικές ελλείψεις σε στελεχικό δυναμικό.
*φωτογραφία αρχείου
ΣΧΟΛΙΑ