Μετρό Θεσσαλονίκης: Και 2η γραμμή, από Εύοσμο-Κορδελιό ως και την Κάτω Τούμπα
19/10/2023 13:49
19/10/2023 13:49
Μετά από 12 χρόνια, η Τούμπα ξαναμπαίνει στους σχεδιασμούς του Δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς πλέον το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., κρίνοντας από τα αρχικά συμπεράσματα της ΜΑΜΘ, δηλαδή της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, βλέπουν ότι θα πρέπει να εξυπηρετηθεί και η μεγάλη και πυκνοκατοικημένη περιοχή του Δ' Δημοτικού Διαμερίσματος.
Όπως πληροφορείται το makthes.gr, πρόκειται να διερευνηθεί η όδευση μίας 2ης γραμμής Μετρό, στη Θεσσαλονίκη, η οποία θα ξεκινάει δυτικά από την περιοχή Ευόσμου - Κορδελιού, θα πιάνει Μενεμένη και Αμπελοκήπους, θα φτάνει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα συνεχίζει, εννοείται υπογείως, από την οδό Τσιμισκή, με κατεύθυνση Χαριλάου και κατάληξη στην Κάτω Τούμπα.
Η συμπερίληψη της Τούμπας στο Δίκτυο Μετρό Θεσσαλονίκης, είχε πρωτοαναφερθεί ως σκέψη για επόμενες επεκτάσεις, το 2011 και εξ όσων γνωρίζει το makthes.gr, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. (τότε Αττικό Μετρό) με τη Διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης, είχε μελετήσει πιθανές οδεύσεις της συγκεκριμένης σύνδεσης.
Εξυπηρέτηση περίπου 250.000 κατοίκων
Για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιών και των μετακινήσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, η κατασκευή αυτής της 2ης γραμμής, είναι εξαιρετικά σημαντική, αν ληφθούν υπόψη τα δημογραφικά στοιχεία αυτών των περιοχών.
Ο Δήμος Ευόσμου Κορδελιού έχει περί τις 100.000 κατοίκους, ο Δήμος Aμπελοκήπων- Μενεμένης έχει άνω των 50.000 κατοίκων, ενώ η Τούμπα (Δ’ Δημοτικό Διαμέρισμα Θεσσαλονίκης), που ξεκινάει περίπου από την περιοχή του Ιπποκρατείου, ακουμπά στην Τριανδρία και φθάνει μέχρι την Πυλαία και το γήπεδο στη Μαλακοπή, μπορεί και να έχει περί τις 100.000 κατοίκους.
Συνεπώς, η εξυπηρέτηση αυτών των μεγάλων πληθυσμιακά ενοτήτων (250.000 κατοίκων και πλέον), από το Μετρό, θα είναι πολύ μεγάλης σημασίας για τις μετακινήσεις στο Π.Σ. Θεσσαλονίκης.
Βεβαίως, θα πρέπει να περιμένουμε ως το τέλος του έτους, για την παρουσίαση των συμπερασμάτων της ΜΑΜΘ, που άρχισε να εκπονείται όταν περίπου εκδηλώθηκε ο covid, κάτι που καθυστέρησε την ολοκλήρωσή της. Η ΜΑΜΘ σημειωτέον ότι περιλαμβάνει κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη.
Επίσης, τα σενάρια για μία 2η γραμμή Μετρό, που θα ξεκινάει από τα δυτικά και την περιοχή Ευόσμου – Κορδελιού, για να φτάσει ανατολικά και βόρεια του πολεοδομικού συγκροτήματος, θα πρέπει να «πατήσουν» σε μελέτη σκοπιμότητα και βιωσιμότητας, από την οποία και θα προκύψουν πορίσματα που θα στοιχειοθετούν την χρηματοδότηση ενός τέτοιου έργου, που θα καλύπτει απόσταση περίπου 10-12 χλμ. Σε τούτη τη φάση, μιλάνε οι αρμόδιοι, για ένα αρχικό σχεδιασμό.
Αυτό το οποίο έχουμε ως δεδομένο, είναι ότι η επόμενη επέκταση (και όχι 2η γραμμή), θα γίνει δυτικά, με σημείο εκκίνησης το ΝΣΣ, κατεύθυνση προς Πολίχνη, Σταυρούπολη και κατάληξη στην περιοχή των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝΕ.
Μετά από 12 χρόνια, η Τούμπα ξαναμπαίνει στους σχεδιασμούς του Δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς πλέον το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., κρίνοντας από τα αρχικά συμπεράσματα της ΜΑΜΘ, δηλαδή της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, βλέπουν ότι θα πρέπει να εξυπηρετηθεί και η μεγάλη και πυκνοκατοικημένη περιοχή του Δ' Δημοτικού Διαμερίσματος.
Όπως πληροφορείται το makthes.gr, πρόκειται να διερευνηθεί η όδευση μίας 2ης γραμμής Μετρό, στη Θεσσαλονίκη, η οποία θα ξεκινάει δυτικά από την περιοχή Ευόσμου - Κορδελιού, θα πιάνει Μενεμένη και Αμπελοκήπους, θα φτάνει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα συνεχίζει, εννοείται υπογείως, από την οδό Τσιμισκή, με κατεύθυνση Χαριλάου και κατάληξη στην Κάτω Τούμπα.
Η συμπερίληψη της Τούμπας στο Δίκτυο Μετρό Θεσσαλονίκης, είχε πρωτοαναφερθεί ως σκέψη για επόμενες επεκτάσεις, το 2011 και εξ όσων γνωρίζει το makthes.gr, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. (τότε Αττικό Μετρό) με τη Διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης, είχε μελετήσει πιθανές οδεύσεις της συγκεκριμένης σύνδεσης.
Εξυπηρέτηση περίπου 250.000 κατοίκων
Για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιών και των μετακινήσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, η κατασκευή αυτής της 2ης γραμμής, είναι εξαιρετικά σημαντική, αν ληφθούν υπόψη τα δημογραφικά στοιχεία αυτών των περιοχών.
Ο Δήμος Ευόσμου Κορδελιού έχει περί τις 100.000 κατοίκους, ο Δήμος Aμπελοκήπων- Μενεμένης έχει άνω των 50.000 κατοίκων, ενώ η Τούμπα (Δ’ Δημοτικό Διαμέρισμα Θεσσαλονίκης), που ξεκινάει περίπου από την περιοχή του Ιπποκρατείου, ακουμπά στην Τριανδρία και φθάνει μέχρι την Πυλαία και το γήπεδο στη Μαλακοπή, μπορεί και να έχει περί τις 100.000 κατοίκους.
Συνεπώς, η εξυπηρέτηση αυτών των μεγάλων πληθυσμιακά ενοτήτων (250.000 κατοίκων και πλέον), από το Μετρό, θα είναι πολύ μεγάλης σημασίας για τις μετακινήσεις στο Π.Σ. Θεσσαλονίκης.
Βεβαίως, θα πρέπει να περιμένουμε ως το τέλος του έτους, για την παρουσίαση των συμπερασμάτων της ΜΑΜΘ, που άρχισε να εκπονείται όταν περίπου εκδηλώθηκε ο covid, κάτι που καθυστέρησε την ολοκλήρωσή της. Η ΜΑΜΘ σημειωτέον ότι περιλαμβάνει κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη.
Επίσης, τα σενάρια για μία 2η γραμμή Μετρό, που θα ξεκινάει από τα δυτικά και την περιοχή Ευόσμου – Κορδελιού, για να φτάσει ανατολικά και βόρεια του πολεοδομικού συγκροτήματος, θα πρέπει να «πατήσουν» σε μελέτη σκοπιμότητα και βιωσιμότητας, από την οποία και θα προκύψουν πορίσματα που θα στοιχειοθετούν την χρηματοδότηση ενός τέτοιου έργου, που θα καλύπτει απόσταση περίπου 10-12 χλμ. Σε τούτη τη φάση, μιλάνε οι αρμόδιοι, για ένα αρχικό σχεδιασμό.
Αυτό το οποίο έχουμε ως δεδομένο, είναι ότι η επόμενη επέκταση (και όχι 2η γραμμή), θα γίνει δυτικά, με σημείο εκκίνησης το ΝΣΣ, κατεύθυνση προς Πολίχνη, Σταυρούπολη και κατάληξη στην περιοχή των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝΕ.
ΣΧΟΛΙΑ