Mετρό Θεσσαλονίκης: Οι δεσμεύσεις του κ. Εξάρχου και η απαίτηση για ολοκλήρωση του έργου
11/11/2023 12:00
11/11/2023 12:00
Οι καλές προθέσεις, οι υποσχέσεις και, ακόμη και οι ειλικρινείς κινήσεις δημιουργίας θετικών εντυπώσεων, δεν μετράνε όσον αφορά το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Με το που πέρασε η ΑΚΤΩΡ στον έλεγχο της INTRAKAT, o ισχυρός άνδρας των δύο τεχνικών εταιρειών, Αλέξανδρος Εξάρχου, ανέβηκε χθες στη Θεσσαλονίκη, συνοδευόμενος από τον γενικό διευθυντή της INTRAKAT Αναστάσιο Αρανίτη και, το νέο επικεφαλής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, Σπύρο Καλαϊτζή.
Στο δελτίο τύπου που εκδόθηκε, επισημάνθηκε ότι αυτή «είναι η πρώτη ενέργεια που κάνει η νέα διοίκηση της Άκτωρ, μετά την πρόσφατη ανάληψη των καθηκόντων της και σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της εταιρείας από την Intrakat. Σκοπό έχει να αναδείξει το γεγονός ότι η αποπεράτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, καθώς αναγνωρίζει τη σημασία του έργου για το κράτος και τους πολίτες».
Απ’ ότι πληροφορήθηκε το makthes.gr, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα Γραφεία του Μετρό, παρουσία και του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. , Νίκου Κουρέτα, όπως και διευθυντικών στελεχών της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκη, κατά την οποία, τέθηκαν στο τραπέζι, όλα τα ανοικτά προς επίλυση θέματα με, κορυφαίο, το εξής ένα: Να μπει τέλος στην κωλυσιεργία και ο ανάδοχος να βάλει μπροστά το έργο, αφού το τελευταίο τρίμηνο κι’ ώσπου να εγκριθεί η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την INTRAKAT, έπαιζε καθυστερήσεις.
Πάλι από την ίδια έγκυρη πηγή πληροφορήθηκε το makthes.gr, πως ο κ. Εξάρχου δεσμεύτηκε ότι από εβδομάδα θα αρχίσουν να καταβάλλονται τα οφειλόμενα στους υπεργολάβους για να επιστρέψουν στο έργο, αφού αυτός ήταν και ο λόγος που μπήκε stop στις εργασίες.
Το makthes.gr έχει ξαναγράψει ότι αν πέσει χρήμα, το κατασκευαστικό έργο μπορεί να ολοκληρωθεί σε ένα τρίμηνο. Αυτό που πληροφορούμαστε είναι, ότι ο κύριος του έργου και όσοι έχουν δεσμευτεί για την εμπορική του λειτουργία στο β’ εξάμηνο του 2024, «καίγονται» για την ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων ως και μέσα στον Ιανουάριο, ώστε να μπορούν να γίνονται, αυτόματα, οι δοκιμές των συρμών μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Την περαίωση της κατασκευής περιμένει και ο ανάδοχος του έργου Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό, η ιταλο-γαλλική ΤΗΕΜΑ, που και αυτή πρέπει να προχωρήσει σε προσλήψεις και να αρχίσει να οργανώνει την δομή και λειτουργία της.
Έτσι έχουν προσώρας τα πράγματα και ελπίζουμε στο εξής να πάνε καλύτερα, μετά από αυτό το τρίμηνο των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων. Και ήταν οι καθυστερήσεις αδικαιολόγητες, γιατί ανεξαρτήτως του ποιος ήταν ή είναι ο μέτοχος της ΑΚΤΩΡ, το έργο χρηματοδοτείτο κανονικά. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ποτέ δεν είχε πρόβλημα χρηματοδότησης, άλλα προβλήματα, πολλά, συνάντησε στα 17 χρόνια που διαρκεί η κατασκευή του, όμως από χρήματα ουδέποτε είχε έλλειψη.
Ας ελπίσουμε, ότι θα κάνει το παν ο ανάδοχος για να τρέξει το έργο. Άλλωστε του έχει ζητηθεί, αφού εκτιμήσει την κατάσταση, να καταθέσει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών που εκκρεμούν. Το θετικό είναι, ότι αναλήφθηκε δέσμευση από τον ανάδοχο, για την «έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών του μεγαλύτερου δημόσιου έργου της Ελλάδας», ενώ ο νέος επικεφαλής του ΑΚΤΩΡΑ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Σπύρος Καλαϊτζής, επί μία διετία, μεταξύ 2019-2021, ήταν ο διευθυντής κατασκευών, οπότε γνωρίζει καλά το αντικείμενο της εργολαβίας.
Αν το Μετρό δεν τεθεί σε εμπορική λειτουργία, ως το τέλος του 2024, θα πρέπει να βρεθεί ειδικό ιατρικό όργανο που να μετρά την δυσαρέσκεια των Θεσσαλονικέων, γιατί, μην το ξεχνάμε, η πόλη ήδη επί ένα χρόνο, θα ζει με τις επιπτώσεις της κατασκευής του έργου του Fly Over.
Οι καλές προθέσεις, οι υποσχέσεις και, ακόμη και οι ειλικρινείς κινήσεις δημιουργίας θετικών εντυπώσεων, δεν μετράνε όσον αφορά το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Με το που πέρασε η ΑΚΤΩΡ στον έλεγχο της INTRAKAT, o ισχυρός άνδρας των δύο τεχνικών εταιρειών, Αλέξανδρος Εξάρχου, ανέβηκε χθες στη Θεσσαλονίκη, συνοδευόμενος από τον γενικό διευθυντή της INTRAKAT Αναστάσιο Αρανίτη και, το νέο επικεφαλής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, Σπύρο Καλαϊτζή.
Στο δελτίο τύπου που εκδόθηκε, επισημάνθηκε ότι αυτή «είναι η πρώτη ενέργεια που κάνει η νέα διοίκηση της Άκτωρ, μετά την πρόσφατη ανάληψη των καθηκόντων της και σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της εταιρείας από την Intrakat. Σκοπό έχει να αναδείξει το γεγονός ότι η αποπεράτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, καθώς αναγνωρίζει τη σημασία του έργου για το κράτος και τους πολίτες».
Απ’ ότι πληροφορήθηκε το makthes.gr, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα Γραφεία του Μετρό, παρουσία και του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. , Νίκου Κουρέτα, όπως και διευθυντικών στελεχών της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκη, κατά την οποία, τέθηκαν στο τραπέζι, όλα τα ανοικτά προς επίλυση θέματα με, κορυφαίο, το εξής ένα: Να μπει τέλος στην κωλυσιεργία και ο ανάδοχος να βάλει μπροστά το έργο, αφού το τελευταίο τρίμηνο κι’ ώσπου να εγκριθεί η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την INTRAKAT, έπαιζε καθυστερήσεις.
Πάλι από την ίδια έγκυρη πηγή πληροφορήθηκε το makthes.gr, πως ο κ. Εξάρχου δεσμεύτηκε ότι από εβδομάδα θα αρχίσουν να καταβάλλονται τα οφειλόμενα στους υπεργολάβους για να επιστρέψουν στο έργο, αφού αυτός ήταν και ο λόγος που μπήκε stop στις εργασίες.
Το makthes.gr έχει ξαναγράψει ότι αν πέσει χρήμα, το κατασκευαστικό έργο μπορεί να ολοκληρωθεί σε ένα τρίμηνο. Αυτό που πληροφορούμαστε είναι, ότι ο κύριος του έργου και όσοι έχουν δεσμευτεί για την εμπορική του λειτουργία στο β’ εξάμηνο του 2024, «καίγονται» για την ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων ως και μέσα στον Ιανουάριο, ώστε να μπορούν να γίνονται, αυτόματα, οι δοκιμές των συρμών μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Την περαίωση της κατασκευής περιμένει και ο ανάδοχος του έργου Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό, η ιταλο-γαλλική ΤΗΕΜΑ, που και αυτή πρέπει να προχωρήσει σε προσλήψεις και να αρχίσει να οργανώνει την δομή και λειτουργία της.
Έτσι έχουν προσώρας τα πράγματα και ελπίζουμε στο εξής να πάνε καλύτερα, μετά από αυτό το τρίμηνο των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων. Και ήταν οι καθυστερήσεις αδικαιολόγητες, γιατί ανεξαρτήτως του ποιος ήταν ή είναι ο μέτοχος της ΑΚΤΩΡ, το έργο χρηματοδοτείτο κανονικά. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ποτέ δεν είχε πρόβλημα χρηματοδότησης, άλλα προβλήματα, πολλά, συνάντησε στα 17 χρόνια που διαρκεί η κατασκευή του, όμως από χρήματα ουδέποτε είχε έλλειψη.
Ας ελπίσουμε, ότι θα κάνει το παν ο ανάδοχος για να τρέξει το έργο. Άλλωστε του έχει ζητηθεί, αφού εκτιμήσει την κατάσταση, να καταθέσει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών που εκκρεμούν. Το θετικό είναι, ότι αναλήφθηκε δέσμευση από τον ανάδοχο, για την «έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών του μεγαλύτερου δημόσιου έργου της Ελλάδας», ενώ ο νέος επικεφαλής του ΑΚΤΩΡΑ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Σπύρος Καλαϊτζής, επί μία διετία, μεταξύ 2019-2021, ήταν ο διευθυντής κατασκευών, οπότε γνωρίζει καλά το αντικείμενο της εργολαβίας.
Αν το Μετρό δεν τεθεί σε εμπορική λειτουργία, ως το τέλος του 2024, θα πρέπει να βρεθεί ειδικό ιατρικό όργανο που να μετρά την δυσαρέσκεια των Θεσσαλονικέων, γιατί, μην το ξεχνάμε, η πόλη ήδη επί ένα χρόνο, θα ζει με τις επιπτώσεις της κατασκευής του έργου του Fly Over.
ΣΧΟΛΙΑ