ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραλαβή τον Αύγουστο από την THEMA - Το Νοέμβριο ανοίγει στο επιβατικό κοινό

Η χρονοαπόσταση των δρομολογίων, στα 2 λεπτά της ώρας - Ανά ημέρα θα μετακινούνται 300.000 επιβάτες

 11/02/2024 16:38

Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραλαβή τον Αύγουστο από την  THEMA - Το Νοέμβριο ανοίγει στο επιβατικό κοινό

Άννη Καρολίδου

Κάθε 2'-2,5’ λεπτά της ώρας, θα περνάει συρμός του Μετρό, με το που θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024 να λειτουργεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο στους πρώτους μήνες της λειτουργίας του θα μεταφέρει περί τις 300.000 επιβάτες ανά ημέρα.

Η Ιταλο-γαλλική εταιρεία THEMA AE, πoυ ανέλαβε τη λειτουργία και διαχείριση του Μετρό και η οποία ετοιμάζεται να παραλάβει τη βασική γραμμή μέσα στον Αύγουστο του 2024, προχωράει σε προσλήψεις και μετά από τρεις εβδομάδες θα αρχίσουν και τα σεμινάρια εκπαίδευσης του προσωπικού της.

Τα παραπάνω δήλωσε ο CEO της ΤΗΕΜΑ Α.Ε. Carlo Bianco, στη διάρκεια εκδήλωσης για τις Μεταφορές, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 32ου Money Show.

H βασική γραμμή, για να περάσει από την κατασκευάστρια ΑΚΤΩΡ στη THEMA, θα πρέπει να γίνουν οι προβλεπόμενοι έλεγχοι, τεκμηριώσεις όλων των λειτουργικών συστημάτων, ενώ το Μετρό θα ελεγχθεί εξονυχιστικά από ανεξάρτητο φορέα, προκειμένου να πάρει πιστοποιητικό ασφαλείας και, στη συνέχεια, άδεια λειτουργίας από το αρμόσιο υπουργείο.

Ο CEO της ΤΗΕΜΑ υπενθύμισε ότι από την υπογραφή της σύμβασης, στις 4 Οκτωβρίου 2023, έχει περιθώριο 14 μηνών για να προετοιμαστεί για την έναρξη  της κανονικής λειτουργίας του Μετρό

carlos-bianco-thema.jpg

Ο κ. Bianco τόνισε ότι το αυτόματο Μετρό Θεσσαλονίκης, (CBTC driverless) βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας και θα είναι εξαιρετικά ασφαλές για τους χρήστες και κατά πολύ ασφαλέστερο από τα “κλασικά” συστήματα μετρό, καθώς εξαιρείται ο παράγοντας του ανθρωπίνου σφάλματος. Πέραν αυτού, θα καταναλώνει κατά -15% λιγότερη ενέργεια.

Πυκνά δρομολόγια, εκκίνηση με 300.000 επιβάτες/ έτος

Για τους Θεσσαλονικείς, που περιμένουν ως και πάνω απο 20’λεπτά της ώρας για να πάρουν το λεωφορείο του ΟΑΣΘ, η εξυπηρέτηση, από τους συρμούς του Μετρό, κάθε 2-2,5’ λεπτά της ώρας, είναι ασύλληπτα σύντομος χρόνος.

Όμως όπως είπε ο CEO της ΤΗΕΜΑ, η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών, θα μειωθεί στο 1,5’ λεπτό της ώρας προς τον Αύγουστο - Σεπτέβριο του 2025, όταν δηλαδή θα τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, οπότε ως τότε στους υπάρχοντες σήμερα 18 συρμούς του συστήματος, θα έχουν προστεθεί ακόμη 15 συρμοί, αυξάνοντας την μεταφορική δυνατότητα του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Bianco είπε ότι η εκτίμηση για 300.000 επιβάτες/ημέρα, είναι συντηρητική καθώς κρίνοντας από άλλες πόλεις με υπόγειο σιδηρόδρομο, κάθε χρόνο ο αριθμός των επιβατών του Μετρό, θα αυξάνεται κατά 10% , ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξει η οργάνωση της διασύνδεσης με άλλα μεταφορικά μέσα (σ.σ. λεωφορεία, ΚΤΕΛ)

Τρία hub συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΕΘ ΑΕ, Γιάννης Τόσκας, τόνισε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία τριών συγκοινωνιακών hubs, ώστε να διασυνδέεται το Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ .

Το ένα hub, θα δημιουργηθεί στη Νέα Ελβετία, έργο το οποίο έχει ήδη προωθηθεί σε συνεργασία με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, το Δήμο Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στο hub αυτό υπολογίζεται ότι θα γίνουν περί τις 700 επίγειες θέσεις στάθμευσης.

Το άλλο hub βρίσκεται δυτικά , στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό , η διαμόρφωση του οποίου θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό και από τη ΓΑΙΑΟΣΕ που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό σταθμό.

Το τρίτο hub θα γίνει ανατολικά, στη Μίκρα και στο άκρο της Επέκτασης Καλαμαριάς. Η δημιουργία αυτού του hub, επισήμανε ο κ. Τόσκας, συναντά ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορά στις απαλλοτριώσεις, με τον ΟΣΕΘ θα επιδιώκει τη συνεργασία με τη νέα δημοτική αρχή Καλαμαριάς.

Η δρ. Γωγώ Αϋφαντοπούλου, αναπληρώτρια διευθύντρια του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μία νέα γενιά υποδομών στις μεταφορές, όταν δυστυχώς η Πολιτεία αργεί να επενδύσει σε αυτές.

Η ομιλήτρια αναφέρθηκε στη δημιουργία και οργάνωση intermodal terminals, δηλαδή τέρμιναλ συνδυασμένων μεταφορών, για να προσθέσει ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα σκοντάφτει στις περιορισμένες δυνατότητες του δικτύου ηλεκτροδότησης και στις περιορισμένες θέσεις φόρτισης.

Η επικεφαλής πωλήσεων της Hitachi Rai, Barbara Ferrari υποστήριξε ότι τρία είναι τα κρίσιμα στοιχεία για τις μεταφορές, η διασυνδεσιμότητα, η ψηφιακή καινοτομικότητα και η ανθεκτικότητα, ενώ είπε οτι η Hitachi αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να συνδυάσει, σε μία ψηφιακή πλατφόρμα, προσβάσιμη από τους χρήστες, όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών, σε μία πόλη.

Η Θεσσαλονίκη, λόγω του λιμανιού, χρειάζεται τα εργαλεία των σύγχρονων τεχνολογιών για να διαχειριστεί την κίνηση μεγάλου αριθμού βαρέων οχημάτων, ώστε και να μειωθεί η επιβάρυνση της πόλης, υπογράμμισε ο κ. Αθανάσιος Δημακαράκος, CEO της MOVYON SEE, θυγατρικής της ιταλικής Autostrade per l’ Italia.

Tα συνολικότερα θέματα των σύγχρονων αστικών μεταφορών, ανέλυσε ο καθ. του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου , Δημήτριος Δημητρίου, που εστίασε στην οικονομική πλευρά των σύγχρονων συνδυασμένων αστικών συγκοινωνιών.

Κάθε 2'-2,5’ λεπτά της ώρας, θα περνάει συρμός του Μετρό, με το που θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024 να λειτουργεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο στους πρώτους μήνες της λειτουργίας του θα μεταφέρει περί τις 300.000 επιβάτες ανά ημέρα.

Η Ιταλο-γαλλική εταιρεία THEMA AE, πoυ ανέλαβε τη λειτουργία και διαχείριση του Μετρό και η οποία ετοιμάζεται να παραλάβει τη βασική γραμμή μέσα στον Αύγουστο του 2024, προχωράει σε προσλήψεις και μετά από τρεις εβδομάδες θα αρχίσουν και τα σεμινάρια εκπαίδευσης του προσωπικού της.

Τα παραπάνω δήλωσε ο CEO της ΤΗΕΜΑ Α.Ε. Carlo Bianco, στη διάρκεια εκδήλωσης για τις Μεταφορές, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 32ου Money Show.

H βασική γραμμή, για να περάσει από την κατασκευάστρια ΑΚΤΩΡ στη THEMA, θα πρέπει να γίνουν οι προβλεπόμενοι έλεγχοι, τεκμηριώσεις όλων των λειτουργικών συστημάτων, ενώ το Μετρό θα ελεγχθεί εξονυχιστικά από ανεξάρτητο φορέα, προκειμένου να πάρει πιστοποιητικό ασφαλείας και, στη συνέχεια, άδεια λειτουργίας από το αρμόσιο υπουργείο.

Ο CEO της ΤΗΕΜΑ υπενθύμισε ότι από την υπογραφή της σύμβασης, στις 4 Οκτωβρίου 2023, έχει περιθώριο 14 μηνών για να προετοιμαστεί για την έναρξη  της κανονικής λειτουργίας του Μετρό

carlos-bianco-thema.jpg

Ο κ. Bianco τόνισε ότι το αυτόματο Μετρό Θεσσαλονίκης, (CBTC driverless) βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας και θα είναι εξαιρετικά ασφαλές για τους χρήστες και κατά πολύ ασφαλέστερο από τα “κλασικά” συστήματα μετρό, καθώς εξαιρείται ο παράγοντας του ανθρωπίνου σφάλματος. Πέραν αυτού, θα καταναλώνει κατά -15% λιγότερη ενέργεια.

Πυκνά δρομολόγια, εκκίνηση με 300.000 επιβάτες/ έτος

Για τους Θεσσαλονικείς, που περιμένουν ως και πάνω απο 20’λεπτά της ώρας για να πάρουν το λεωφορείο του ΟΑΣΘ, η εξυπηρέτηση, από τους συρμούς του Μετρό, κάθε 2-2,5’ λεπτά της ώρας, είναι ασύλληπτα σύντομος χρόνος.

Όμως όπως είπε ο CEO της ΤΗΕΜΑ, η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών, θα μειωθεί στο 1,5’ λεπτό της ώρας προς τον Αύγουστο - Σεπτέβριο του 2025, όταν δηλαδή θα τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, οπότε ως τότε στους υπάρχοντες σήμερα 18 συρμούς του συστήματος, θα έχουν προστεθεί ακόμη 15 συρμοί, αυξάνοντας την μεταφορική δυνατότητα του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Bianco είπε ότι η εκτίμηση για 300.000 επιβάτες/ημέρα, είναι συντηρητική καθώς κρίνοντας από άλλες πόλεις με υπόγειο σιδηρόδρομο, κάθε χρόνο ο αριθμός των επιβατών του Μετρό, θα αυξάνεται κατά 10% , ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξει η οργάνωση της διασύνδεσης με άλλα μεταφορικά μέσα (σ.σ. λεωφορεία, ΚΤΕΛ)

Τρία hub συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΕΘ ΑΕ, Γιάννης Τόσκας, τόνισε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία τριών συγκοινωνιακών hubs, ώστε να διασυνδέεται το Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ .

Το ένα hub, θα δημιουργηθεί στη Νέα Ελβετία, έργο το οποίο έχει ήδη προωθηθεί σε συνεργασία με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, το Δήμο Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στο hub αυτό υπολογίζεται ότι θα γίνουν περί τις 700 επίγειες θέσεις στάθμευσης.

Το άλλο hub βρίσκεται δυτικά , στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό , η διαμόρφωση του οποίου θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό και από τη ΓΑΙΑΟΣΕ που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό σταθμό.

Το τρίτο hub θα γίνει ανατολικά, στη Μίκρα και στο άκρο της Επέκτασης Καλαμαριάς. Η δημιουργία αυτού του hub, επισήμανε ο κ. Τόσκας, συναντά ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορά στις απαλλοτριώσεις, με τον ΟΣΕΘ θα επιδιώκει τη συνεργασία με τη νέα δημοτική αρχή Καλαμαριάς.

Η δρ. Γωγώ Αϋφαντοπούλου, αναπληρώτρια διευθύντρια του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μία νέα γενιά υποδομών στις μεταφορές, όταν δυστυχώς η Πολιτεία αργεί να επενδύσει σε αυτές.

Η ομιλήτρια αναφέρθηκε στη δημιουργία και οργάνωση intermodal terminals, δηλαδή τέρμιναλ συνδυασμένων μεταφορών, για να προσθέσει ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα σκοντάφτει στις περιορισμένες δυνατότητες του δικτύου ηλεκτροδότησης και στις περιορισμένες θέσεις φόρτισης.

Η επικεφαλής πωλήσεων της Hitachi Rai, Barbara Ferrari υποστήριξε ότι τρία είναι τα κρίσιμα στοιχεία για τις μεταφορές, η διασυνδεσιμότητα, η ψηφιακή καινοτομικότητα και η ανθεκτικότητα, ενώ είπε οτι η Hitachi αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να συνδυάσει, σε μία ψηφιακή πλατφόρμα, προσβάσιμη από τους χρήστες, όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών, σε μία πόλη.

Η Θεσσαλονίκη, λόγω του λιμανιού, χρειάζεται τα εργαλεία των σύγχρονων τεχνολογιών για να διαχειριστεί την κίνηση μεγάλου αριθμού βαρέων οχημάτων, ώστε και να μειωθεί η επιβάρυνση της πόλης, υπογράμμισε ο κ. Αθανάσιος Δημακαράκος, CEO της MOVYON SEE, θυγατρικής της ιταλικής Autostrade per l’ Italia.

Tα συνολικότερα θέματα των σύγχρονων αστικών μεταφορών, ανέλυσε ο καθ. του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου , Δημήτριος Δημητρίου, που εστίασε στην οικονομική πλευρά των σύγχρονων συνδυασμένων αστικών συγκοινωνιών.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία