ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Μία μπίζνα έχει γίνει η μπάλα

Η τρομακτική συμφωνία της Ρεάλ Μαδρίτης με την Adidas υπενθυμίζει τη σχέση αγάπης μεταξύ ποδοσφαίρου και επιχειρηματικών κολοσσών

 12/11/2018 10:00

Μία μπίζνα έχει γίνει η μπάλα

Τηλέμαχος Φασούλας

Το ποδόσφαιρο είναι δεδομένο ότι, πλέον, δεν έχει καμία σχέση με το άθλημα του παρελθόντος, τουλάχιστον επιχειρηματικά μιλώντας. Έχει εμπορευματοποιηθεί σε τέτοιο σημείο, που οι εξαιρετικά επικερδείς συμφωνίες μεταξύ ποδοσφαιρικών ομάδων και εταιρειών αποτελούν… άλλη μια μέρα στη δουλειά. Με αφορμή, λοιπόν, τη νέα συμφωνία που υπέγραψε η Ρεάλ Μαδρίτης με την Adidas, η οποία θα της αποφέρει 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε βάθος δεκαετίας, θυμηθήκαμε αντίστοιχα πάρε-δώσε ποδοσφαιρικών μεγαθηρίων με επιχειρηματικούς κολοσσούς.

Μπαρτσελόνα και Rakuten

Η Μπαρτσελόνα έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια δυναστεία την τελευταία δεκαπενταετία στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο και έχει αποκτήσει εκατομμύρια θαυμαστές ανά τον κόσμο. Οπότε το να έλειπε από τη συγκεκριμένη λίστα μάλλον θα συνιστούσε έκπληξη. Ο σύλλογος της Βαρκελώνης, λοιπόν, υπέγραψε συμφωνία με την μεγαλύτερη διαδικτυακή εταιρεία της Ιαπωνίας, τη Rakuten, η οποία διαθέτει πάνω από 50 εκατομμύρια χρήστες εγγεγραμμένους στα μητρώα της. Οι μπλαουγκράνα απολαμβάνουν περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ από τον περσινό Ιούλιο μέχρι και το 2021.

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και General Motors

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ διαθέτει ένα πανίσχυρο brand name και αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι έχει συνάψει μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές συμφωνίες παγκοσμίως, ενώ είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των συλλόγων της Πρέμιερ Λιγκ. Οι «Κόκκινοι Διάβολοι» διαφημίζουν στις επίσημες εμφανίσεις τους την αυτοκινητοβιομηχανία Chevrolet του ομίλου General Motors, αυξάνοντας τα αποθεματικά των ταμείων τους κατά 53 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο μέχρι το 2021, ενώ έχουν λαμβάνειν άλλα 17 εκατομμύρια ετησίως από την βρετανική ασφαλιστική Aon, το λογότυπο της οποίας αποτυπώνεται στις εμφανίσεις προπόνησης.

Τσέλσι και Yokohama Tyres

Άλλο ένα παράδειγμα του ασιατικού οικονομικού ιμπεριαλισμού, που προσπαθεί να απλώσει τα δίχτυα του στη λαμπερή σκηνή του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. H Τσέλσι και η ιαπωνική εταιρεία ελαστικών Yokohama Tyres έδωσαν τα χέρια, ώστε ο ασιατικός κολοσσός να ατενίζει το λογότυπό του στο έμπροσθεν μέρος της φανέλας των Λονδρέζων, αλλά και ο σύλλογος να καρπώνεται το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των σχεδόν 46 εκατομμυρίων ευρώ κατ’ έτος.

Άρσεναλ και Emirates

Η σχέση της λονδρέζικης ομάδας με την αεροπορική εταιρεία «Emirates» δεν είναι καινούργια. Χρονολογείται πίσω στο 2006, ωστόσο τον περασμένο Φεβρουάριο υπογράφηκε νέα βελτιωμένη χορηγική συμφωνία για τις εμφανίσεις της, η οποία θα προσθέτει στα ταμεία της περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, ενώ, μέχρι στιγμής, έμπαιναν 11 εκατομμύρια λιγότερα, από την ίδια συμφωνία. Η χορηγία αφορά τόσο τις φανέλες των αγώνων, όσο και εκείνες της προπόνησης. Το συνολικό ποσό που θα εισρεύσει στα ταμεία του συλλόγου ανέρχεται στα 230 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2024.


Πρέμιερ Λιγκ από χρυσάφι

Νέο ρεκόρ εσόδων σημείωσε φέτος η Πρέμιερ Λιγκ από τις χορηγίες για τις φανέλες. Οι 20 ομάδες έβαλαν στα ταμεία τους 350 εκατομμύρια ευρώ πριν την έναρξη της τρέχουσας περιόδου, ποσό κατά 35,3 εκατομμύρια μεγαλύτερο από το αντίστοιχο περσινό. Αξιοσημείωτο πως τη σεζόν 2010-11, το συγκεκριμένο έσοδο ήταν… μόλις 111,5 εκατομμύρια ευρώ.

Μακεδονία της Κυριακής

Το ποδόσφαιρο είναι δεδομένο ότι, πλέον, δεν έχει καμία σχέση με το άθλημα του παρελθόντος, τουλάχιστον επιχειρηματικά μιλώντας. Έχει εμπορευματοποιηθεί σε τέτοιο σημείο, που οι εξαιρετικά επικερδείς συμφωνίες μεταξύ ποδοσφαιρικών ομάδων και εταιρειών αποτελούν… άλλη μια μέρα στη δουλειά. Με αφορμή, λοιπόν, τη νέα συμφωνία που υπέγραψε η Ρεάλ Μαδρίτης με την Adidas, η οποία θα της αποφέρει 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε βάθος δεκαετίας, θυμηθήκαμε αντίστοιχα πάρε-δώσε ποδοσφαιρικών μεγαθηρίων με επιχειρηματικούς κολοσσούς.

Μπαρτσελόνα και Rakuten

Η Μπαρτσελόνα έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια δυναστεία την τελευταία δεκαπενταετία στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο και έχει αποκτήσει εκατομμύρια θαυμαστές ανά τον κόσμο. Οπότε το να έλειπε από τη συγκεκριμένη λίστα μάλλον θα συνιστούσε έκπληξη. Ο σύλλογος της Βαρκελώνης, λοιπόν, υπέγραψε συμφωνία με την μεγαλύτερη διαδικτυακή εταιρεία της Ιαπωνίας, τη Rakuten, η οποία διαθέτει πάνω από 50 εκατομμύρια χρήστες εγγεγραμμένους στα μητρώα της. Οι μπλαουγκράνα απολαμβάνουν περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ από τον περσινό Ιούλιο μέχρι και το 2021.

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και General Motors

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ διαθέτει ένα πανίσχυρο brand name και αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι έχει συνάψει μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές συμφωνίες παγκοσμίως, ενώ είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των συλλόγων της Πρέμιερ Λιγκ. Οι «Κόκκινοι Διάβολοι» διαφημίζουν στις επίσημες εμφανίσεις τους την αυτοκινητοβιομηχανία Chevrolet του ομίλου General Motors, αυξάνοντας τα αποθεματικά των ταμείων τους κατά 53 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο μέχρι το 2021, ενώ έχουν λαμβάνειν άλλα 17 εκατομμύρια ετησίως από την βρετανική ασφαλιστική Aon, το λογότυπο της οποίας αποτυπώνεται στις εμφανίσεις προπόνησης.

Τσέλσι και Yokohama Tyres

Άλλο ένα παράδειγμα του ασιατικού οικονομικού ιμπεριαλισμού, που προσπαθεί να απλώσει τα δίχτυα του στη λαμπερή σκηνή του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. H Τσέλσι και η ιαπωνική εταιρεία ελαστικών Yokohama Tyres έδωσαν τα χέρια, ώστε ο ασιατικός κολοσσός να ατενίζει το λογότυπό του στο έμπροσθεν μέρος της φανέλας των Λονδρέζων, αλλά και ο σύλλογος να καρπώνεται το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των σχεδόν 46 εκατομμυρίων ευρώ κατ’ έτος.

Άρσεναλ και Emirates

Η σχέση της λονδρέζικης ομάδας με την αεροπορική εταιρεία «Emirates» δεν είναι καινούργια. Χρονολογείται πίσω στο 2006, ωστόσο τον περασμένο Φεβρουάριο υπογράφηκε νέα βελτιωμένη χορηγική συμφωνία για τις εμφανίσεις της, η οποία θα προσθέτει στα ταμεία της περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, ενώ, μέχρι στιγμής, έμπαιναν 11 εκατομμύρια λιγότερα, από την ίδια συμφωνία. Η χορηγία αφορά τόσο τις φανέλες των αγώνων, όσο και εκείνες της προπόνησης. Το συνολικό ποσό που θα εισρεύσει στα ταμεία του συλλόγου ανέρχεται στα 230 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2024.


Πρέμιερ Λιγκ από χρυσάφι

Νέο ρεκόρ εσόδων σημείωσε φέτος η Πρέμιερ Λιγκ από τις χορηγίες για τις φανέλες. Οι 20 ομάδες έβαλαν στα ταμεία τους 350 εκατομμύρια ευρώ πριν την έναρξη της τρέχουσας περιόδου, ποσό κατά 35,3 εκατομμύρια μεγαλύτερο από το αντίστοιχο περσινό. Αξιοσημείωτο πως τη σεζόν 2010-11, το συγκεκριμένο έσοδο ήταν… μόλις 111,5 εκατομμύρια ευρώ.

Μακεδονία της Κυριακής

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία