Μιχ. Παπαδόπουλος: Η αναβάθμιση των υπηρεσιών μεταφορών είναι μετρήσιμη σε όλους τους τομείς
13/05/2023 13:12
13/05/2023 13:12
Το έργο που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια στο Υπουργείο Μεταφορών είναι μετρήσιμο και αφορά όλους τους τομείς της αρμοδιότητας, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Political» και στον δημοσιογράφο Σωτήρη Πίκουλα.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η Ελλάδα απέκτησε για πρώτη φορά ένα Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια με στόχο τη μείωση των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα κατά 50% έως το 2030.
Όπως είπε:
«Ως Πρόεδρος της αρμόδιας Κυβερνητικής Επιτροπής διαβεβαιώνω ότι η χώρα μας διαθέτει μια συγκροτημένη στρατηγική προκειμένου να διαμορφωθεί μια νέα οδηγική κουλτούρα. Σημασία δεν έχει να πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά να ξέρει να οδηγεί με ασφάλεια όταν θα πιάσει το τιμόνι. Αυτός είναι ο λόγος που δώσαμε την ευκαιρία στους νέους να μάθουν από την ηλικία των 17 ετών να οδηγούν με συνοδό και να σέβονται τον ΚΟΚ».
Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι μέσα σε τρία χρόνια, έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά περισσότερες από 500.000 προσωρινές άδειες οδήγησης και πρόσθεσε:
«Ψηφιοποιήθηκε σχεδόν το σύνολο των υπηρεσιών στις μεταφορές και οι πολίτες δεν απαιτείται, πλέον, να ταλαιπωρούνται στις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών, ενώ τα στοιχεία του διπλώματος υπάρχουν πλέον στο κινητό τηλέφωνο των οδηγών με την εφαρμογή "wallet", που αναπτύξαμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συνεπώς, το έργο της ψηφιοποίησης που έγινε στο Υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται στην τσέπη των πολιτών!»
Αναφορικά με την πρόοδο στην ηλεκτροκίνηση και την προώθηση των πράσινων μεταφορών, ο Υφυπουργός Μεταφορών, σημείωσε:
«Το 2019 υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ελλάδα και σήμερα αριθμούν 2.000, ενώ με την ΚΥΑ που συνυπογράψαμε με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα δημιουργηθούν άλλα 8.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, από 405 το 2018 ανήλθαν σε 4.731 το 2022 και φέτος, έως τις αρχές Απριλίου ταξινομήθηκαν άλλα 2.045 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Επίσης, κάθε Δήμος που υποβάλλει Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με βάση τον νόμο του Υπουργείου, προβλέπει έργα προώθησης της ηλεκτροκίνησης, μέτρα για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ και τη χρήση ήπιων μέσων μεταφοράς όπως το ποδήλατο, για το οποίο εκπονήσαμε τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής, με σκοπό την αύξηση της χρήσης του μέσου».
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η επανεκλογή της ΝΔ αποτελεί εγγύηση για να συνεχιστεί η αναβάθμιση των υπηρεσιών μεταφορών, ενώ στο άμεσο μέλλον θα φανεί και η δουλειά που έχει γίνει στον σιδηρόδρομο, όπου έχουν δρομολογηθεί έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στις αστικές συγκοινωνίες, όπου περιμένουμε φέτος να πρώτα νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι άλλος ένας βασικός στόχος είναι τα υδατοδρόμια. Όπως είπε:
«Το 2014 είχαμε αδειοδοτήσει την Κέρκυρα και τους Παξούς, αλλά μεσολάβησε ο νόμος - Σπίρτζη και «πάγωσαν» τα πάντα. Φτιάξαμε νέο θεσμικό πλαίσιο που απλοποίησε τη διαδικασία και σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί περισσότερα από 10 υδατοδρόμια, γεγονός που επιτρέπει να αναπτυχθεί ένα επαρκές δίκτυο, το οποίο θα επιτρέψει την επένδυση σε αυτό το νέο μέσο που λέγεται υδροπλάνο».
Σε ερώτηση για τη δυνατότητα χρήσης του υδρογόνου στην Ελλάδα ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι με την πρόσφατη ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος για τους όρους λειτουργίας των πρατηρίων υδρογόνου, μπαίνουν οι βάσεις για τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών. Όπως τόνισε:
«Είναι το πρώτο βήμα για να εντάξουμε την υδρογονοκίνηση στο ρυπογόνο, σήμερα, σύστημα των οδικών μεταφορών, ενώ η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με τα υπόλοιπα Κράτη Μέλη, καθώς μπαίνουν οι προϋποθέσεις για την ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων υδρογόνου σε όλο το μήκος του Ευρωπαϊκού Δικτύου».
Με αφορμή την αναβάθμιση της Ελλάδας από την Παγκόσμια Τράπεζα στις υπηρεσίες εφοδιαστική αλυσίδας, ο κ. Παπαδόπουλος περιέγραψε το σχέδιο ώστε να καταστεί η Ελλάδα διεθνής κόμβος εμπορευματικών μεταφορών. Όπως είπε:
«Στόχος της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Εφοδιαστική, στην οποία έχω την τιμή να συμμετέχω ως Αντιπρόεδρος είναι να γίνει η χώρα μας ένα διεθνές «hub» εμπορευματικών μεταφορών προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες που προσφέρουμε ως κόμβος.
Ενδεικτικά, η συμμετοχή του Υπουργείου Μεταφορών στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX, εντάσσει τις ελληνικές εταιρείες στο πανευρωπαϊκό δίκτυο πληροφόρησης στις μεταφορές και τα logistics, εξασφαλίζοντας την πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας δεδομένα για τις εμπορευματικές ροές, που είναι αναγκαία στη λήψη αποφάσεων.
Έως το 2030, η Ελλάδα μπορεί να γίνει μια από τις κορυφαίες 10 χώρες στον κόσμο, ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών της εφοδιαστικής».
Ερωτηθείς για το αναπτυξιακό πλάνο για την Κοζάνη την επόμενη τετραετία ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι με το Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης εκσυγχρονίζεται το παραγωγικό μοντέλο της περιοχής, με βασικό στόχο η επόμενη μέρα να είναι καλύτερη για το σύνολο των κατοίκων. Όπως σημείωσε:
«Έχουν εξασφαλιστεί πόροι που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση δράσεων που επικεντρώνονται σε νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας, παραγωγή «πράσινης» και φτηνής ενέργειας και αξιοποίηση της γης με πρωτοπόρες χρήσεις που θα εξασφαλίσουν προστιθέμενη αξία στα προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ζώνη Καινοτομίας που αναπτύσσεται με το Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Πανεπιστημίου, όπου προβλέπεται η πρώτη πιλοτική μονάδα παραγωγής Πράσινου Υδρογόνου.
Επιπλέον, κατασκευάζονται έργα υποδομής που θα βελτιώσουν την επικοινωνία της Περιφέρειας με την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και τα Βαλκάνια, όπως το τμήμα της οδικής σύνδεσης Τρίκαλα-Εγνατία του αυτοκινητόδρομου Ε65, που θα είναι έτοιμο το 2025, ο ανισόπεδος άξονας της Δεσκάτης και η Σήραγγα της Κλεισούρας.
Μεγάλα έργα που δρομολόγησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και θα δώσουν νέα πνοή στο εμπόριο, τις μεταφορές, αλλά και στον τουρισμό».
Τέλος, σε ερώτηση για το διακύβευμα των εκλογών και το μήνυμα προς τους αναποφάσιστους πολίτες, ο κ. Παπαδόπουλος απάντησε ότι το όραμα της Νέας Δημοκρατίας αφορά στην Ελλάδα του 2030, μια Ελλάδα πρωταγωνίστρια στην Ευρώπη, με ευέλικτη οικονομία, σύγχρονο κράτος και πολλές ευκαιρίες για τους νέους ανθρώπους.
«Όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός, η δεύτερη τετραετία θα έχει ως κεντρικό σύνθημα τους καλύτερους μισθούς για όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες, ώστε να σταματήσει η μετανάστευση των νέων στο εξωτερικό, γιατί τους χρειαζόμαστε να δημιουργήσουν εδώ, στην πατρίδα τους.
Πλέον, οι πολίτες έχουν μέτρο σύγκρισης και γνωρίζουν ότι με κυβέρνηση ΝΔ οι δεσμεύσεις μας θα υλοποιηθούν, όπως ακριβώς συνέβη και με το παραπάνω, την προηγούμενη τετραετία, παρά τις πρωτοφανείς και συνεχείς κρίσεις που αντιμετώπισε η κυβέρνηση.
Αυτό είναι και το μήνυμα προς τους πολίτες που δεν έχουν ακόμη αποφασίσει τι θα ψηφίσουν. Η ΝΔ δεν έχει μαγικό ραβδί, αλλά ότι προγραμματίζει, έχει το σχέδιο, τη γνώση και τη βούληση να τα κάνει πράξη».
Το έργο που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια στο Υπουργείο Μεταφορών είναι μετρήσιμο και αφορά όλους τους τομείς της αρμοδιότητας, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Political» και στον δημοσιογράφο Σωτήρη Πίκουλα.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η Ελλάδα απέκτησε για πρώτη φορά ένα Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια με στόχο τη μείωση των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα κατά 50% έως το 2030.
Όπως είπε:
«Ως Πρόεδρος της αρμόδιας Κυβερνητικής Επιτροπής διαβεβαιώνω ότι η χώρα μας διαθέτει μια συγκροτημένη στρατηγική προκειμένου να διαμορφωθεί μια νέα οδηγική κουλτούρα. Σημασία δεν έχει να πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά να ξέρει να οδηγεί με ασφάλεια όταν θα πιάσει το τιμόνι. Αυτός είναι ο λόγος που δώσαμε την ευκαιρία στους νέους να μάθουν από την ηλικία των 17 ετών να οδηγούν με συνοδό και να σέβονται τον ΚΟΚ».
Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι μέσα σε τρία χρόνια, έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά περισσότερες από 500.000 προσωρινές άδειες οδήγησης και πρόσθεσε:
«Ψηφιοποιήθηκε σχεδόν το σύνολο των υπηρεσιών στις μεταφορές και οι πολίτες δεν απαιτείται, πλέον, να ταλαιπωρούνται στις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών, ενώ τα στοιχεία του διπλώματος υπάρχουν πλέον στο κινητό τηλέφωνο των οδηγών με την εφαρμογή "wallet", που αναπτύξαμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συνεπώς, το έργο της ψηφιοποίησης που έγινε στο Υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται στην τσέπη των πολιτών!»
Αναφορικά με την πρόοδο στην ηλεκτροκίνηση και την προώθηση των πράσινων μεταφορών, ο Υφυπουργός Μεταφορών, σημείωσε:
«Το 2019 υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ελλάδα και σήμερα αριθμούν 2.000, ενώ με την ΚΥΑ που συνυπογράψαμε με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα δημιουργηθούν άλλα 8.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, από 405 το 2018 ανήλθαν σε 4.731 το 2022 και φέτος, έως τις αρχές Απριλίου ταξινομήθηκαν άλλα 2.045 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Επίσης, κάθε Δήμος που υποβάλλει Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με βάση τον νόμο του Υπουργείου, προβλέπει έργα προώθησης της ηλεκτροκίνησης, μέτρα για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ και τη χρήση ήπιων μέσων μεταφοράς όπως το ποδήλατο, για το οποίο εκπονήσαμε τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής, με σκοπό την αύξηση της χρήσης του μέσου».
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η επανεκλογή της ΝΔ αποτελεί εγγύηση για να συνεχιστεί η αναβάθμιση των υπηρεσιών μεταφορών, ενώ στο άμεσο μέλλον θα φανεί και η δουλειά που έχει γίνει στον σιδηρόδρομο, όπου έχουν δρομολογηθεί έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στις αστικές συγκοινωνίες, όπου περιμένουμε φέτος να πρώτα νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι άλλος ένας βασικός στόχος είναι τα υδατοδρόμια. Όπως είπε:
«Το 2014 είχαμε αδειοδοτήσει την Κέρκυρα και τους Παξούς, αλλά μεσολάβησε ο νόμος - Σπίρτζη και «πάγωσαν» τα πάντα. Φτιάξαμε νέο θεσμικό πλαίσιο που απλοποίησε τη διαδικασία και σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί περισσότερα από 10 υδατοδρόμια, γεγονός που επιτρέπει να αναπτυχθεί ένα επαρκές δίκτυο, το οποίο θα επιτρέψει την επένδυση σε αυτό το νέο μέσο που λέγεται υδροπλάνο».
Σε ερώτηση για τη δυνατότητα χρήσης του υδρογόνου στην Ελλάδα ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι με την πρόσφατη ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος για τους όρους λειτουργίας των πρατηρίων υδρογόνου, μπαίνουν οι βάσεις για τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών. Όπως τόνισε:
«Είναι το πρώτο βήμα για να εντάξουμε την υδρογονοκίνηση στο ρυπογόνο, σήμερα, σύστημα των οδικών μεταφορών, ενώ η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με τα υπόλοιπα Κράτη Μέλη, καθώς μπαίνουν οι προϋποθέσεις για την ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων υδρογόνου σε όλο το μήκος του Ευρωπαϊκού Δικτύου».
Με αφορμή την αναβάθμιση της Ελλάδας από την Παγκόσμια Τράπεζα στις υπηρεσίες εφοδιαστική αλυσίδας, ο κ. Παπαδόπουλος περιέγραψε το σχέδιο ώστε να καταστεί η Ελλάδα διεθνής κόμβος εμπορευματικών μεταφορών. Όπως είπε:
«Στόχος της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Εφοδιαστική, στην οποία έχω την τιμή να συμμετέχω ως Αντιπρόεδρος είναι να γίνει η χώρα μας ένα διεθνές «hub» εμπορευματικών μεταφορών προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες που προσφέρουμε ως κόμβος.
Ενδεικτικά, η συμμετοχή του Υπουργείου Μεταφορών στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX, εντάσσει τις ελληνικές εταιρείες στο πανευρωπαϊκό δίκτυο πληροφόρησης στις μεταφορές και τα logistics, εξασφαλίζοντας την πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας δεδομένα για τις εμπορευματικές ροές, που είναι αναγκαία στη λήψη αποφάσεων.
Έως το 2030, η Ελλάδα μπορεί να γίνει μια από τις κορυφαίες 10 χώρες στον κόσμο, ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών της εφοδιαστικής».
Ερωτηθείς για το αναπτυξιακό πλάνο για την Κοζάνη την επόμενη τετραετία ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι με το Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης εκσυγχρονίζεται το παραγωγικό μοντέλο της περιοχής, με βασικό στόχο η επόμενη μέρα να είναι καλύτερη για το σύνολο των κατοίκων. Όπως σημείωσε:
«Έχουν εξασφαλιστεί πόροι που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση δράσεων που επικεντρώνονται σε νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας, παραγωγή «πράσινης» και φτηνής ενέργειας και αξιοποίηση της γης με πρωτοπόρες χρήσεις που θα εξασφαλίσουν προστιθέμενη αξία στα προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ζώνη Καινοτομίας που αναπτύσσεται με το Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Πανεπιστημίου, όπου προβλέπεται η πρώτη πιλοτική μονάδα παραγωγής Πράσινου Υδρογόνου.
Επιπλέον, κατασκευάζονται έργα υποδομής που θα βελτιώσουν την επικοινωνία της Περιφέρειας με την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και τα Βαλκάνια, όπως το τμήμα της οδικής σύνδεσης Τρίκαλα-Εγνατία του αυτοκινητόδρομου Ε65, που θα είναι έτοιμο το 2025, ο ανισόπεδος άξονας της Δεσκάτης και η Σήραγγα της Κλεισούρας.
Μεγάλα έργα που δρομολόγησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και θα δώσουν νέα πνοή στο εμπόριο, τις μεταφορές, αλλά και στον τουρισμό».
Τέλος, σε ερώτηση για το διακύβευμα των εκλογών και το μήνυμα προς τους αναποφάσιστους πολίτες, ο κ. Παπαδόπουλος απάντησε ότι το όραμα της Νέας Δημοκρατίας αφορά στην Ελλάδα του 2030, μια Ελλάδα πρωταγωνίστρια στην Ευρώπη, με ευέλικτη οικονομία, σύγχρονο κράτος και πολλές ευκαιρίες για τους νέους ανθρώπους.
«Όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός, η δεύτερη τετραετία θα έχει ως κεντρικό σύνθημα τους καλύτερους μισθούς για όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες, ώστε να σταματήσει η μετανάστευση των νέων στο εξωτερικό, γιατί τους χρειαζόμαστε να δημιουργήσουν εδώ, στην πατρίδα τους.
Πλέον, οι πολίτες έχουν μέτρο σύγκρισης και γνωρίζουν ότι με κυβέρνηση ΝΔ οι δεσμεύσεις μας θα υλοποιηθούν, όπως ακριβώς συνέβη και με το παραπάνω, την προηγούμενη τετραετία, παρά τις πρωτοφανείς και συνεχείς κρίσεις που αντιμετώπισε η κυβέρνηση.
Αυτό είναι και το μήνυμα προς τους πολίτες που δεν έχουν ακόμη αποφασίσει τι θα ψηφίσουν. Η ΝΔ δεν έχει μαγικό ραβδί, αλλά ότι προγραμματίζει, έχει το σχέδιο, τη γνώση και τη βούληση να τα κάνει πράξη».
ΣΧΟΛΙΑ