Μήπως τα ηλεκτρικά πατίνια δεν είναι τόσο… οικολογικά όσο νομίζουμε;
07/08/2019 21:31
07/08/2019 21:31
Τρελαίνουν τον κόσμο σε όποια πόλη κι αν εμφανίζονται. Γίνονται ανάρπαστα για την.. παιδικότητα, την ταχύτητα, την ευκολία και την οικολογική τάση που περνούν καθώς είναι λογικά προτιμότερο να κυκλοφορεί κάποιος με πατίνι ηλεκτρικό παρά με το αυτοκίνητό του. Είναι όμως τελικά έτσι;
Μια ομάδα επιστημόνων αποφάσισε να ελέγξει κατά πόσο είναι όντως οικολογικά τα σκουτεράκια συγκρίνοντας όχι μόνο το πόσο επηρεάζουν το περιβάλλον, όταν κάποιος τα χρησιμοποιεί, αλλά κυρίως ολόκληρη την πορεία της ζωής τους από την κατασκευή, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους, τη μεταφορά τους κάθε μέρα στις συγκεκριμένες πόλεις και την καθημερινή φόρτισή τους.
Η φόρτιση, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το euronews δεν ήταν το θέμα. Η κατασκευή, η συλλογή και η διανομή τους όμως ήταν.
Η έρευνα εκπονήθηκε από το κρατικό Πανεπιστήμιο North Carolina και διαπιστώθηκε σε αυτήν πως ο μέσος όρος της συμβολής στην υπερθέρμανση του πλανήτη για τα σκουτεράκια είναι 202γρ. διοξειδίου του άνθρακα για κάθε 1,6 χιλιόμετρα που θα διανύσει. Το 50% αυτού του διοξειδίου του άνθρακα προέρχεται από τα υλικά και την κατασκευή του και 43% από την επίδραση της συλλογής και της αναδιανομής τους καθώς κάθε μέρα τα συγκεντρώνει κάθε εταιρεία για να τα επαναφορτίσει. Μόνο το 4,7% της επίδρασης αυτής προέρχεται από την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για να επαναφορτιστούν.
Συγκριτικά με τη χρήση του αυτοκινήτου η έρευνα εντόπισε πως τα σκουτεράκια αυτά σαφώς και είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον. Ο μέσος όρος από τη χρήση του αυτοκινήτου για κάθε επιβάτη είναι 414 γρ, διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο η αντίστοιχη επίδραση στο περιβάλλον από τη χρήση ενός λεωφορείου είναι 82γρ διοξειδίου του άνθρακα για κάθε 1,6χλμ. ενώ η χρήση ενός προσωπικού ποδηλάτου στα 8γρ διοξειδίου του άνθρακα για την ίδια απόσταση.
Η έρευνα εστίασε και στις συνήθειες των ανθρώπων. Βρήκε πως το 7% δεν θα έκανε την απόσταση χωρίς το σκούτερ, το 49% θα πήγαινε με ποδήλατο ή με τα πόδια, το 34% θα χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητό του ή θα πήγαινε με κάποιον άλλο ενώ το 11% θα έπαιρνε λεωφορείο.
ΟΙ επιστήμονες που εκπόνησαν την έρευνα επικεντρώθηκαν ακόμη και σε μεθόδους που θα έκαναν τις συγκεκριμένες εταιρείες να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των σκούτερ τους. Σε αυτές τις προτάσεις είναι να αυξήσουν τη ζωή τους, να μειώσουν την αναδιανομή και την απόσταση που κάνουν για το μοίρασμά τους, τη χρήση οικολογικότερων οχημάτων, την αλλαγή στους τρόπους φόρτισης.
Η lime, η εταιρεία που έχει έρθει και στη Θεσσαλονίκη ανέφερε στο euronews πως ήδη κάνει προσπάθειες να βελτιώσει τον στόλο και τη λογική χρήσης του. Επίσης όμως ανέφερε πως ήδη έχει προβεί στη βελτίωση κάποιων δεδομένων, καθώς υποστηρίζει τα σκούτερ της με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μειώνοντας τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα και εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα βάσει του οποίου φτιάχνει και ξαναχρησιμοποιεί τα σκούτερ της αυξάνοντας τον χρόνο ζωής τους.
Τρελαίνουν τον κόσμο σε όποια πόλη κι αν εμφανίζονται. Γίνονται ανάρπαστα για την.. παιδικότητα, την ταχύτητα, την ευκολία και την οικολογική τάση που περνούν καθώς είναι λογικά προτιμότερο να κυκλοφορεί κάποιος με πατίνι ηλεκτρικό παρά με το αυτοκίνητό του. Είναι όμως τελικά έτσι;
Μια ομάδα επιστημόνων αποφάσισε να ελέγξει κατά πόσο είναι όντως οικολογικά τα σκουτεράκια συγκρίνοντας όχι μόνο το πόσο επηρεάζουν το περιβάλλον, όταν κάποιος τα χρησιμοποιεί, αλλά κυρίως ολόκληρη την πορεία της ζωής τους από την κατασκευή, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους, τη μεταφορά τους κάθε μέρα στις συγκεκριμένες πόλεις και την καθημερινή φόρτισή τους.
Η φόρτιση, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το euronews δεν ήταν το θέμα. Η κατασκευή, η συλλογή και η διανομή τους όμως ήταν.
Η έρευνα εκπονήθηκε από το κρατικό Πανεπιστήμιο North Carolina και διαπιστώθηκε σε αυτήν πως ο μέσος όρος της συμβολής στην υπερθέρμανση του πλανήτη για τα σκουτεράκια είναι 202γρ. διοξειδίου του άνθρακα για κάθε 1,6 χιλιόμετρα που θα διανύσει. Το 50% αυτού του διοξειδίου του άνθρακα προέρχεται από τα υλικά και την κατασκευή του και 43% από την επίδραση της συλλογής και της αναδιανομής τους καθώς κάθε μέρα τα συγκεντρώνει κάθε εταιρεία για να τα επαναφορτίσει. Μόνο το 4,7% της επίδρασης αυτής προέρχεται από την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για να επαναφορτιστούν.
Συγκριτικά με τη χρήση του αυτοκινήτου η έρευνα εντόπισε πως τα σκουτεράκια αυτά σαφώς και είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον. Ο μέσος όρος από τη χρήση του αυτοκινήτου για κάθε επιβάτη είναι 414 γρ, διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο η αντίστοιχη επίδραση στο περιβάλλον από τη χρήση ενός λεωφορείου είναι 82γρ διοξειδίου του άνθρακα για κάθε 1,6χλμ. ενώ η χρήση ενός προσωπικού ποδηλάτου στα 8γρ διοξειδίου του άνθρακα για την ίδια απόσταση.
Η έρευνα εστίασε και στις συνήθειες των ανθρώπων. Βρήκε πως το 7% δεν θα έκανε την απόσταση χωρίς το σκούτερ, το 49% θα πήγαινε με ποδήλατο ή με τα πόδια, το 34% θα χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητό του ή θα πήγαινε με κάποιον άλλο ενώ το 11% θα έπαιρνε λεωφορείο.
ΟΙ επιστήμονες που εκπόνησαν την έρευνα επικεντρώθηκαν ακόμη και σε μεθόδους που θα έκαναν τις συγκεκριμένες εταιρείες να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των σκούτερ τους. Σε αυτές τις προτάσεις είναι να αυξήσουν τη ζωή τους, να μειώσουν την αναδιανομή και την απόσταση που κάνουν για το μοίρασμά τους, τη χρήση οικολογικότερων οχημάτων, την αλλαγή στους τρόπους φόρτισης.
Η lime, η εταιρεία που έχει έρθει και στη Θεσσαλονίκη ανέφερε στο euronews πως ήδη κάνει προσπάθειες να βελτιώσει τον στόλο και τη λογική χρήσης του. Επίσης όμως ανέφερε πως ήδη έχει προβεί στη βελτίωση κάποιων δεδομένων, καθώς υποστηρίζει τα σκούτερ της με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μειώνοντας τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα και εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα βάσει του οποίου φτιάχνει και ξαναχρησιμοποιεί τα σκούτερ της αυξάνοντας τον χρόνο ζωής τους.
ΣΧΟΛΙΑ