«Μπαλάκι» οι ευθύνες για το χάος στην Αθηνών-Κορίνθου: «Δεν ξέραμε ότι υπήρχε αυτή η "βόμβα"» λέει ο Μπαλάσκας - «Ενημερώσαμε» απαντά ο Αρτοποιός (βίντεο)
18/08/2023 11:41
18/08/2023 11:41
Η Ελληνική Αστυνομία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ενημερώθηκαν άμεσα για τη φωτιά σε βυτιοφόρο στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου, χθες Πέμπτη το μεσημέρι, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής Ιωάννης Αρτοποιός, ενώ σημείωσε ότι το 1999 τρεις πυροσβέστες είχαν χάσει τη ζωή τους από έκρηξη στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος των Καμένων Βούρλων.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Αρτοποιός σημείωσε ότι η φωτιά εκδηλώθηκε σε ένα από τα πιο επικίνδυνα φορτία. «Ένα φλεγόμενο βυτιοφόρο με 7,2 τόνους υγροποιημένο αέριο είναι ότι πιο εκρηξιγενές υπάρχει… Το 1999 είχαμε ένα δυστύχημα με τρεις συνάδελφους πυροσβέστες νεκρούς στο ύψος των Καμένων Βούρλων στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, έπειτα από τροχαίο. Ξέσπασε πυρκαγιά σε βυτιοφόρο και εκδηλώθηκε το φαινόμενο Bleve, ό,τι πιο επικίνδυνο υπάρχει στην επαγγελματική ζωή ενός πυροσβέστη, υπερπίεση ασκήθηκε στα τοιχώματα του βυτιοφόρου και έγινε πολύ μεγάλη έκρηξη, το ωστικό κύμα έστειλε συντρίμμια του βυτιοφόρου σε περίπου 1 χιλιόμετρο απόσταση».
Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να υπάρξει ταχύτερη ενημέρωση, προκειμένου να αποφευχθεί η πολύωρη ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών, είπε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση αστυνομικός υπάλληλος να μη λάβει γνώση του συμβάντος, διότι στο Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) ταυτόχρονα όταν ξεσπά συμβάν έχουμε επιχειρησιακή ενημέρωση άμεσα, σε επίπεδο Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων. Δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνει γνώστης, κοινωνός της πληροφορίας οποιοσδήποτε υπάλληλος βρίσκεται μέσα στο ΕΣΚΕΔΙΚ. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ενημερώθηκαν άμεσα από τη στιγμή που αντιληφθήκαμε το επικίνδυνο συμβάν».
Ο κ. Αρτοποιός ανέφερε ότι «από τη στιγμή που εκδηλώθηκε το συμβάν βρήκε αρκετό κόσμο μέσα στην Εθνική Οδό, αρκετούς εκδρομείς οι οποίοι είτε έφευγαν από την Αθήνα, ή επέστρεφαν στην Αθήνα, χιλιάδες κόσμου. Δεν μπορεί με το που ξεσπά το συμβάν την ίδια στιγμή να γίνεται διακοπή της κυκλοφορίας» τόνισε, ενώ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ήταν κλειστή η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) σε μεγάλο μήκος της, ενώ κάποιοι οδηγοί δεν επιθυμούσαν να κάνουν αναστροφή. Όπως είπε, η νέα και η παλαιά εθνική οδός, αλλά και ο Προαστιακός σιδηρόδρομος, ήταν μέσα στην εμβέλεια του συμβάντος, ενώ πρώτιστο μέλημα ήταν η ασφάλεια.
Μπαλάσκας: Η ΕΛΑΣ δεν γνώριζε ότι υπήρχε αυτή η «βόμβα» στη μέση της Εθνικής
«Πραγματικά ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολλοί πολίτες, σαφώς και υπήρξε ολιγωρία, και η ολιγωρία προκλήθηκε εξ όσων γνωρίζω από τη δική μου ενημέρωση διότι δεν έγινε αμέσως γνωστή η πληροφορία στην ΕΛ.ΑΣ. ότι το βυτίο περιείχε αυτό που περιείχε» είχε δηλώσει νωρίτερα στον ΣΚΑΪ ο συνδικαλιστής της Ελληνικής Αστυνομίας Σταύρος Μπαλάσκας.
«Το ότι δεν έπρεπε από τη στιγμή που υπήρχε η πληροφορία να αφήνουμε τους πολίτες να μπαίνουν μέσα στην εθνική οδό, για να μην υπάρχει πρόβλημα με τις ουρές, ήταν λάθος, αλλά η πρώτη πληροφορία που πήγε στην ΕΛ.ΑΣ. δεν ήταν γνωστό ότι υπήρχε αυτή η “βόμβα” στη μέση της εθνικής οδού» σημείωσε. Υπενθύμισε, δε, ότι «20 χρόνια πριν ένα ίδιο βυτιοφόρο κάπου στα Καμένα Βούρλα εξερράγη τη στιγμή που προσεγγίζονταν από πυροσβέστες».
29/08/2023 00:10
Η Ελληνική Αστυνομία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ενημερώθηκαν άμεσα για τη φωτιά σε βυτιοφόρο στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου, χθες Πέμπτη το μεσημέρι, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής Ιωάννης Αρτοποιός, ενώ σημείωσε ότι το 1999 τρεις πυροσβέστες είχαν χάσει τη ζωή τους από έκρηξη στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος των Καμένων Βούρλων.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Αρτοποιός σημείωσε ότι η φωτιά εκδηλώθηκε σε ένα από τα πιο επικίνδυνα φορτία. «Ένα φλεγόμενο βυτιοφόρο με 7,2 τόνους υγροποιημένο αέριο είναι ότι πιο εκρηξιγενές υπάρχει… Το 1999 είχαμε ένα δυστύχημα με τρεις συνάδελφους πυροσβέστες νεκρούς στο ύψος των Καμένων Βούρλων στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, έπειτα από τροχαίο. Ξέσπασε πυρκαγιά σε βυτιοφόρο και εκδηλώθηκε το φαινόμενο Bleve, ό,τι πιο επικίνδυνο υπάρχει στην επαγγελματική ζωή ενός πυροσβέστη, υπερπίεση ασκήθηκε στα τοιχώματα του βυτιοφόρου και έγινε πολύ μεγάλη έκρηξη, το ωστικό κύμα έστειλε συντρίμμια του βυτιοφόρου σε περίπου 1 χιλιόμετρο απόσταση».
Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να υπάρξει ταχύτερη ενημέρωση, προκειμένου να αποφευχθεί η πολύωρη ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών, είπε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση αστυνομικός υπάλληλος να μη λάβει γνώση του συμβάντος, διότι στο Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) ταυτόχρονα όταν ξεσπά συμβάν έχουμε επιχειρησιακή ενημέρωση άμεσα, σε επίπεδο Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων. Δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνει γνώστης, κοινωνός της πληροφορίας οποιοσδήποτε υπάλληλος βρίσκεται μέσα στο ΕΣΚΕΔΙΚ. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ενημερώθηκαν άμεσα από τη στιγμή που αντιληφθήκαμε το επικίνδυνο συμβάν».
Ο κ. Αρτοποιός ανέφερε ότι «από τη στιγμή που εκδηλώθηκε το συμβάν βρήκε αρκετό κόσμο μέσα στην Εθνική Οδό, αρκετούς εκδρομείς οι οποίοι είτε έφευγαν από την Αθήνα, ή επέστρεφαν στην Αθήνα, χιλιάδες κόσμου. Δεν μπορεί με το που ξεσπά το συμβάν την ίδια στιγμή να γίνεται διακοπή της κυκλοφορίας» τόνισε, ενώ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ήταν κλειστή η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) σε μεγάλο μήκος της, ενώ κάποιοι οδηγοί δεν επιθυμούσαν να κάνουν αναστροφή. Όπως είπε, η νέα και η παλαιά εθνική οδός, αλλά και ο Προαστιακός σιδηρόδρομος, ήταν μέσα στην εμβέλεια του συμβάντος, ενώ πρώτιστο μέλημα ήταν η ασφάλεια.
Μπαλάσκας: Η ΕΛΑΣ δεν γνώριζε ότι υπήρχε αυτή η «βόμβα» στη μέση της Εθνικής
«Πραγματικά ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολλοί πολίτες, σαφώς και υπήρξε ολιγωρία, και η ολιγωρία προκλήθηκε εξ όσων γνωρίζω από τη δική μου ενημέρωση διότι δεν έγινε αμέσως γνωστή η πληροφορία στην ΕΛ.ΑΣ. ότι το βυτίο περιείχε αυτό που περιείχε» είχε δηλώσει νωρίτερα στον ΣΚΑΪ ο συνδικαλιστής της Ελληνικής Αστυνομίας Σταύρος Μπαλάσκας.
«Το ότι δεν έπρεπε από τη στιγμή που υπήρχε η πληροφορία να αφήνουμε τους πολίτες να μπαίνουν μέσα στην εθνική οδό, για να μην υπάρχει πρόβλημα με τις ουρές, ήταν λάθος, αλλά η πρώτη πληροφορία που πήγε στην ΕΛ.ΑΣ. δεν ήταν γνωστό ότι υπήρχε αυτή η “βόμβα” στη μέση της εθνικής οδού» σημείωσε. Υπενθύμισε, δε, ότι «20 χρόνια πριν ένα ίδιο βυτιοφόρο κάπου στα Καμένα Βούρλα εξερράγη τη στιγμή που προσεγγίζονταν από πυροσβέστες».
ΣΧΟΛΙΑ