Μπίλλιας: “Ενέσεις” πλέον του 1 δισ. ευρώ στη… λαβωμένη οικονομία της Κεντρικής Μακεδονίας
06/10/2020 07:00
06/10/2020 07:00
Στα μεγάλα έργα που προωθούνται στην Κεντρική Μακεδονία, τα οποία θα αλλάξουν την φυσιογνωμία της περιοχής και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, όπως το Fly over, που θα δώσει λύση στις μετακινήσεις για τα επόμενα 20 χρόνια, αναφέρεται με άρθρο του στο makthes.gr o ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας. Προαναγγέλλει μάλιστα σημαντικές υποδομές στην περιοχή που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ γνωστοποιεί ότι η διοίκηση της ΠΚΜ προωθεί, μέσω ΣΔΙΤ, την κατασκευή 35 σχολείων, την αναβάθμιση του οδοφωτισμού και στις επτά περιφερειακές ενότητες, ένα έργο το οποίο θα έχει ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη, προϋπολογισμού 18,5 εκατ. ευρώ, καθώς επίσης και έργα τα οποία θα δώσουν ανάσα στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Ο ίδιος δεν παραλείπει να αναφερθεί και στα φετινά “χτυπήματα” που δέχθηκε η οικονομία της περιοχής, λόγω κορονοϊού, λέγοντας πως προστέθηκαν σε ένα ούτως ή άλλως δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, ενώ θεωρεί βέβαιο ότι η οικονομία θα υποστεί περαιτέρω ταλαιπωρία, λόγω της πανδημίας.
«Η δραματική συρρίκνωση του αριθμού των τουριστών από τα Βαλκάνια, λόγω κορονοϊού,… λάβωσε την οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας. Στο ισχυρό αυτό πλήγμα, προστέθηκε και η ακύρωση της 85ης ΔΕΘ. Τα φετινά «χτυπήματα» στην οικονομία, ήρθαν να προστεθούν σε ένα ούτως ή άλλως δύσκολο οικονομικό περιβάλλον στην περιοχή. Οι εργαζόμενοι και οι επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα, αντιμετώπιζαν ήδη οικονομικά προβλήματα, όπως καταδεικνύουν α) τα ποσοστά ανεργίας στην περιοχή, τα οποία είναι ιδιαίτερα αυξημένα, καθώς και β) το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο, συγκριτικά με τον εθνικό μέσο όρο, είναι μειωμένο» επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης και προσθέτει ότι «το επόμενο εξάμηνο θεωρείται δεδομένο ότι η οικονομία θα υποστεί περαιτέρω ταλαιπωρία, λόγω της πανδημίας, ενώ την ίδια ώρα οι προσδοκίες είναι στραμμένες στους επιστήμονες, με την ανθρωπότητα να ελπίζει ότι θα υπάρξει ένα ασφαλές εμβόλιο για τον κορονοϊό, το 2021».
Υπάρχει αντίδοτο
Ο κ. Μπίλλιας επισημαίνει ωστόσο πως ακόμη και αν υπάρξει άμεσα το εμβόλιο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάψουν με μιας τα οικονομικά προβλήματα. «Ωστόσο, υπάρχει αντίδοτο. Σε καιρούς οικονομικής κρίσης, έχει φανεί ότι η αύξηση κονδυλίων του κράτους σε έργα υποδομής, εισφέρουν σημαντικά στη μείωση της ανεργίας και στην αύξηση των εισοδημάτων. Σύμφωνα με μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων για την Ποιότητα και Ανάπτυξη των Κατασκευών, η οποία εκπονήθηκε από το ΙΟΒΕ, προκύπτει ότι για κάθε ένα ευρώ που δαπανάται στον τομέα των κατασκευών, προστίθενται 1,8 ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας, εκ των οποίων 0,4 καταλήγουν στα ταμεία του κράτους.
Επιπλέον, για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται στον κλάδο των κατασκευών, δημιουργούνται - στηρίζονται συνολικά 3 θέσεις εργασίας σε όλη την οικονομία. Στη Θεσσαλονίκη προγραμματίστηκαν έργα, τα οποία θα βοηθήσουν την οικονομία και τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, έργα τα οποία θα προχωρήσουν είτε μέσω ΣΔΙΤ, είτε μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων» τονίζει στο άρθρο του.
Στην ΠΚΜ τρέχουν έργα προς όφελος των πολιτών
Ειδικότερα, ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρεται σε ένα από αυτά, το fly over, την υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος, η οποία θα κατασκευαστεί πάνω από την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. «Είναι ένα έργο το οποίο «τρέχει» από το υπουργείο Υποδομών και ήδη δημοπρατήθηκε, όχι μόνον θα δώσει λύση στις μετακινήσεις για τα επόμενα 20 χρόνια, αλλά θα “ρίξει” στην οικονομία της περιοχής περί τα 370 εκατ. ευρώ» υπογραμμίζει ο ίδιος.
Μιλώντας μάλιστα για την πολιτική που χαράσσει στην Κεντρική Μακεδονία ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, υποστηρίζει ότι κινείται με γνώμονα την αποτελεσματικότητα, δηλαδή την παραγωγή έργων προς όφελος των πολιτών.
«Έτσι λοιπόν, προωθούμε προς υλοποίηση μέσω ΣΔΙΤ την κατασκευή 35 σχολείων, τα οποία «τρέχουν» με δύο διαγωνισμούς, έναν από το Υπουργείο Υποδομών και έναν από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Οι δύο διαγωνισμοί έχουν προϋπολογισμό περίπου 270 εκ. ευρώ.
Στην ΠΚΜ προχωράμε, επίσης μέσω ΣΔΙΤ, στην αναβάθμιση του οδοφωτισμού και στις επτά περιφερειακές ενότητες, ένα έργο το οποίο θα έχει ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη, ένα έργο το οποίο θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα των πολιτών, το οποίο έχει προϋπολογισμό 18,5 εκ. ευρώ.
Χρήματα όμως θα «πέσουν» στην περιοχή και μέσω σημαντικών περιβαλλοντικών έργων, όπως η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ανατολικού Τομέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και η ΜΕΑ Δυτικού Τομέα. Πρόκειται για έργα τα οποία θα δώσουν ανάσα στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων, προϋπολογισμού περίπου 60 εκ. ευρώ και 120 εκ. ευρώ αντίστοιχα.
Άλλα 180 εκ. ευρώ θα «πέσουν» στην περιοχή από την επέκταση του 6ου προβλήτα, έργο για το οποίο έχει δεσμευτεί η κοινοπραξία των εταιρειών η οποία έχει αναλάβει το λιμάνι.
Επενδυτικά έργα ύψους 65 εκ. ευρώ προωθεί άμεσα η ΕΥΑΘ, στα οποία συγκαταλέγονται η αποκατάσταση του αγωγού της Αραβησσού και η ανακαίνιση του ιστορικού κτηρίου της Εταιρείας στο Σιντριβάνι» επισημαίνει ο ίδιος.
Έρχονται νέες υποδομές σε σχολεία, νοσοκομεία, δρόμους
Γνωστοποιεί επίσης ότι μέσα στο επόμενο έτος αναμένεται η έναρξη της κατασκευής ορισμένων από τα έργα αυτά, τα οποία θα συμβάλλουν στην τόνωση της οικονομίας.
«Ωστόσο, ζητούμενο παραμένει η άρση γραφειοκρατικών ζητημάτων, τα οποία ακόμα και σήμερα ταλαιπωρούν την οικονομία της πατρίδας μας και γι’ αυτό απαιτείται η αναθεώρηση του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων έργων» αναφέρει και προσθέτει: «Εξάλλου, μπορούμε να βλέπουμε το αύριο με αισιοδοξία, καθώς έχουμε μπροστά μας το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, με πλέον των 70 δισ. ευρώ που θα έρθουν στην Ελλάδα.
«Στην ΠΚΜ προετοιμαζόμαστε προκειμένου να απορροφήσουμε κονδύλια, τα οποία θα ενισχύσουν τις υποδομές στις περιοχές μας, σε σχολεία, νοσοκομεία, δρόμους, έργα περιβαλλοντικά και αντιπλημμυρικής θωράκισης, αλλά και έργα που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Ήδη επεξεργαζόμαστε την ένταξη σημαντικών και ώριμων έργων υποδομών στο Ταμείο Ανάκαμψης, όπως, ενδεικτικά, την παράκαμψη των Γιαννιτσών και της Χαλκηδόνας, παρεμβάσεις προϋπολογισμού 220 εκ. ευρώ οι οποίες θα ανοίξουν το δρόμο προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες μετατροπής της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο».
Στα μεγάλα έργα που προωθούνται στην Κεντρική Μακεδονία, τα οποία θα αλλάξουν την φυσιογνωμία της περιοχής και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, όπως το Fly over, που θα δώσει λύση στις μετακινήσεις για τα επόμενα 20 χρόνια, αναφέρεται με άρθρο του στο makthes.gr o ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας. Προαναγγέλλει μάλιστα σημαντικές υποδομές στην περιοχή που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ γνωστοποιεί ότι η διοίκηση της ΠΚΜ προωθεί, μέσω ΣΔΙΤ, την κατασκευή 35 σχολείων, την αναβάθμιση του οδοφωτισμού και στις επτά περιφερειακές ενότητες, ένα έργο το οποίο θα έχει ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη, προϋπολογισμού 18,5 εκατ. ευρώ, καθώς επίσης και έργα τα οποία θα δώσουν ανάσα στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Ο ίδιος δεν παραλείπει να αναφερθεί και στα φετινά “χτυπήματα” που δέχθηκε η οικονομία της περιοχής, λόγω κορονοϊού, λέγοντας πως προστέθηκαν σε ένα ούτως ή άλλως δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, ενώ θεωρεί βέβαιο ότι η οικονομία θα υποστεί περαιτέρω ταλαιπωρία, λόγω της πανδημίας.
«Η δραματική συρρίκνωση του αριθμού των τουριστών από τα Βαλκάνια, λόγω κορονοϊού,… λάβωσε την οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας. Στο ισχυρό αυτό πλήγμα, προστέθηκε και η ακύρωση της 85ης ΔΕΘ. Τα φετινά «χτυπήματα» στην οικονομία, ήρθαν να προστεθούν σε ένα ούτως ή άλλως δύσκολο οικονομικό περιβάλλον στην περιοχή. Οι εργαζόμενοι και οι επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα, αντιμετώπιζαν ήδη οικονομικά προβλήματα, όπως καταδεικνύουν α) τα ποσοστά ανεργίας στην περιοχή, τα οποία είναι ιδιαίτερα αυξημένα, καθώς και β) το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο, συγκριτικά με τον εθνικό μέσο όρο, είναι μειωμένο» επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης και προσθέτει ότι «το επόμενο εξάμηνο θεωρείται δεδομένο ότι η οικονομία θα υποστεί περαιτέρω ταλαιπωρία, λόγω της πανδημίας, ενώ την ίδια ώρα οι προσδοκίες είναι στραμμένες στους επιστήμονες, με την ανθρωπότητα να ελπίζει ότι θα υπάρξει ένα ασφαλές εμβόλιο για τον κορονοϊό, το 2021».
Υπάρχει αντίδοτο
Ο κ. Μπίλλιας επισημαίνει ωστόσο πως ακόμη και αν υπάρξει άμεσα το εμβόλιο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάψουν με μιας τα οικονομικά προβλήματα. «Ωστόσο, υπάρχει αντίδοτο. Σε καιρούς οικονομικής κρίσης, έχει φανεί ότι η αύξηση κονδυλίων του κράτους σε έργα υποδομής, εισφέρουν σημαντικά στη μείωση της ανεργίας και στην αύξηση των εισοδημάτων. Σύμφωνα με μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων για την Ποιότητα και Ανάπτυξη των Κατασκευών, η οποία εκπονήθηκε από το ΙΟΒΕ, προκύπτει ότι για κάθε ένα ευρώ που δαπανάται στον τομέα των κατασκευών, προστίθενται 1,8 ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας, εκ των οποίων 0,4 καταλήγουν στα ταμεία του κράτους.
Επιπλέον, για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται στον κλάδο των κατασκευών, δημιουργούνται - στηρίζονται συνολικά 3 θέσεις εργασίας σε όλη την οικονομία. Στη Θεσσαλονίκη προγραμματίστηκαν έργα, τα οποία θα βοηθήσουν την οικονομία και τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, έργα τα οποία θα προχωρήσουν είτε μέσω ΣΔΙΤ, είτε μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων» τονίζει στο άρθρο του.
Στην ΠΚΜ τρέχουν έργα προς όφελος των πολιτών
Ειδικότερα, ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρεται σε ένα από αυτά, το fly over, την υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος, η οποία θα κατασκευαστεί πάνω από την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. «Είναι ένα έργο το οποίο «τρέχει» από το υπουργείο Υποδομών και ήδη δημοπρατήθηκε, όχι μόνον θα δώσει λύση στις μετακινήσεις για τα επόμενα 20 χρόνια, αλλά θα “ρίξει” στην οικονομία της περιοχής περί τα 370 εκατ. ευρώ» υπογραμμίζει ο ίδιος.
Μιλώντας μάλιστα για την πολιτική που χαράσσει στην Κεντρική Μακεδονία ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, υποστηρίζει ότι κινείται με γνώμονα την αποτελεσματικότητα, δηλαδή την παραγωγή έργων προς όφελος των πολιτών.
«Έτσι λοιπόν, προωθούμε προς υλοποίηση μέσω ΣΔΙΤ την κατασκευή 35 σχολείων, τα οποία «τρέχουν» με δύο διαγωνισμούς, έναν από το Υπουργείο Υποδομών και έναν από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Οι δύο διαγωνισμοί έχουν προϋπολογισμό περίπου 270 εκ. ευρώ.
Στην ΠΚΜ προχωράμε, επίσης μέσω ΣΔΙΤ, στην αναβάθμιση του οδοφωτισμού και στις επτά περιφερειακές ενότητες, ένα έργο το οποίο θα έχει ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη, ένα έργο το οποίο θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα των πολιτών, το οποίο έχει προϋπολογισμό 18,5 εκ. ευρώ.
Χρήματα όμως θα «πέσουν» στην περιοχή και μέσω σημαντικών περιβαλλοντικών έργων, όπως η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ανατολικού Τομέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και η ΜΕΑ Δυτικού Τομέα. Πρόκειται για έργα τα οποία θα δώσουν ανάσα στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων, προϋπολογισμού περίπου 60 εκ. ευρώ και 120 εκ. ευρώ αντίστοιχα.
Άλλα 180 εκ. ευρώ θα «πέσουν» στην περιοχή από την επέκταση του 6ου προβλήτα, έργο για το οποίο έχει δεσμευτεί η κοινοπραξία των εταιρειών η οποία έχει αναλάβει το λιμάνι.
Επενδυτικά έργα ύψους 65 εκ. ευρώ προωθεί άμεσα η ΕΥΑΘ, στα οποία συγκαταλέγονται η αποκατάσταση του αγωγού της Αραβησσού και η ανακαίνιση του ιστορικού κτηρίου της Εταιρείας στο Σιντριβάνι» επισημαίνει ο ίδιος.
Έρχονται νέες υποδομές σε σχολεία, νοσοκομεία, δρόμους
Γνωστοποιεί επίσης ότι μέσα στο επόμενο έτος αναμένεται η έναρξη της κατασκευής ορισμένων από τα έργα αυτά, τα οποία θα συμβάλλουν στην τόνωση της οικονομίας.
«Ωστόσο, ζητούμενο παραμένει η άρση γραφειοκρατικών ζητημάτων, τα οποία ακόμα και σήμερα ταλαιπωρούν την οικονομία της πατρίδας μας και γι’ αυτό απαιτείται η αναθεώρηση του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων έργων» αναφέρει και προσθέτει: «Εξάλλου, μπορούμε να βλέπουμε το αύριο με αισιοδοξία, καθώς έχουμε μπροστά μας το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, με πλέον των 70 δισ. ευρώ που θα έρθουν στην Ελλάδα.
«Στην ΠΚΜ προετοιμαζόμαστε προκειμένου να απορροφήσουμε κονδύλια, τα οποία θα ενισχύσουν τις υποδομές στις περιοχές μας, σε σχολεία, νοσοκομεία, δρόμους, έργα περιβαλλοντικά και αντιπλημμυρικής θωράκισης, αλλά και έργα που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Ήδη επεξεργαζόμαστε την ένταξη σημαντικών και ώριμων έργων υποδομών στο Ταμείο Ανάκαμψης, όπως, ενδεικτικά, την παράκαμψη των Γιαννιτσών και της Χαλκηδόνας, παρεμβάσεις προϋπολογισμού 220 εκ. ευρώ οι οποίες θα ανοίξουν το δρόμο προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες μετατροπής της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο».
ΣΧΟΛΙΑ