Να μην ακυρωθεί η πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας ζητά ένωση πεζών από τον Κ. Ζέρβα
29/09/2019 17:50
29/09/2019 17:50
Αντιδράσεις προκάλεσε η απόφαση του δ.σ. του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης να ακυρώσει την σύμβαση με τον εργολάβο για το έργο της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας. Ανάμεσα στις διάφορες αντιδράσεις, ανακοίνωση εξέδωσε και η «Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών».
Τα μέλη της ένωσης, ζητούν από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, που με δική του απόφαση τέθηκε το θέμα στο δ.σ., να αναθεωρήσει και να μην ακυρώσει την πεζοδρόμηση. «Ως Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών σας καλούμε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας για ακύρωση της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας από την οδό Τσιμισκή έως τη Λεωφόρο Νίκης και να προχωρήσετε στην εφαρμογή της μελέτης, που έχει ψηφιστεί από όλα τα μέλη της προηγούμενης διοίκησης» αναφέρουν στην ανακοίνωση.
«Αποτελεί κοινό τόπο για τις ανεπτυγμένες πόλεις η συνεχής μάχη για τον περιορισμό της αδηφάγου μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και την απόδοση δημόσιου χώρου στις ήπιες μορφές μετακίνησης. Σ'αυτή τη μάχη κάθε βήμα υπέρ των πεζών γίνεται δύσκολα, αλλά τα βήματα προς τα πίσω όπως το σημερινό, είναι εύκολα και προσωρινά ανέξοδα» σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα επιχειρήματα και καταλήγουν: «σας ζητούμε να μας παραχωρήσετε το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου για μία πεντάλεπτη τοποθέτηση στο συγκεκριμένο ζήτημα».
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
«Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε
Η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, ένα αστικό μη κερδοσκοπικό σωματείο που συστάθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης το 2006, τηρώντας τον καταστατικό της σκοπό για την προβολή και προάσπιση των δικαιωμάτων που έχουν οι πεζοί, πρωτοστάτησε τον Φεβρουάριο του 2013, ανάμεσα σε πολλές άλλες εθελοντικές ομάδες, προκειμένου να διατηρηθεί το μέτρο της πιλοτικής πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας.
Σε επιστολή μας προς τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας τονίζαμε τα εξής : "Το μέτρο της πιλοτικής πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας πρέπει να διατηρηθεί καθώς εκτός από την λειτουργική του σημασία, έχει και μια πολύ σημαντική συμβολική και παιδευτική αξία για τους πολίτες, καθώς σηματοδοτεί, σε μια πόλη με φτωχότατο δείκτη πρασίνου και υπερβολική κατάληψη των χώρων της από τα αυτοκίνητα, την στροφή προς λύσεις βιώσιμης κινητικότητας και θέτει ως προτεραιότητα την εξυπηρέτηση και ασφάλεια των πεζών έναντι της πολιτικής της με κάθε θυσία εξυπηρέτησης του ΙΧ ".
Σήμερα, 6 χρόνια αργότερα, με το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής στο αρνητικό του απόγειο και με τις συνεχείς ευρωπαϊκές και διεθνείς συστάσεις για πιο ανθρώπινες πόλεις, αισθανόμαστε δικαιωμένοι.
Από το 2011 που ξεκίνησε η διαδικασία με το πιλοτικό κλείσιμο και στη συνέχεια την οριστική πεζοδρόμηση του κομματιού από την Μακένζι Κινγκ μέχρι την Τσιμισκή η πόλη αγκάλιασε τον πεζόδρομο. Βελτιώθηκε η ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών. Δημιουργήθηκε μια μικρή περιπατητική όαση στο κέντρο.
Τα όποια κυκλοφοριακά προβλήματα απορροφήθηκαν επιτυχώς από το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Οι αστοχίες στην κίνηση οφείλονται στην παράνομη στάθμευση και όχι στον πεζόδρομο αυτό καθεαυτό. Η επέκταση θα είχε μικρές επιπτώσεις στην κίνηση και ταυτόχρονα θα δημιουργούσε μια πλατεία μπροστά από τη Μητρόπολη και το μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, που θα αναδείκνυε την ιστορία της πόλης.
Ως Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών σας καλούμε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας για ακύρωση της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας από την οδό Τσιμισκή έως τη Λεωφόρο Νίκης και να προχωρήσετε στην εφαρμογή της μελέτης, που έχει ψηφιστεί από όλα τα μέλη της προηγούμενης διοίκησης.
Αποτελεί κοινό τόπο για τις ανεπτυγμένες πόλεις η συνεχής μάχη για τον περιορισμό της αδηφάγου μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και την απόδοση δημόσιου χώρου στις ήπιες μορφές μετακίνησης. Σ'αυτή τη μάχη κάθε βήμα υπέρ των πεζών γίνεται δύσκολα, αλλά τα βήματα προς τα πίσω όπως το σημερινό, είναι εύκολα και προσωρινά ανέξοδα.
Με βάση τα παραπάνω σας ζητούμε να μας παραχωρήσετε το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου για μία πεντάλεπτη τοποθέτηση στο συγκεκριμένο ζήτημα».
Αντιδράσεις προκάλεσε η απόφαση του δ.σ. του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης να ακυρώσει την σύμβαση με τον εργολάβο για το έργο της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας. Ανάμεσα στις διάφορες αντιδράσεις, ανακοίνωση εξέδωσε και η «Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών».
Τα μέλη της ένωσης, ζητούν από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, που με δική του απόφαση τέθηκε το θέμα στο δ.σ., να αναθεωρήσει και να μην ακυρώσει την πεζοδρόμηση. «Ως Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών σας καλούμε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας για ακύρωση της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας από την οδό Τσιμισκή έως τη Λεωφόρο Νίκης και να προχωρήσετε στην εφαρμογή της μελέτης, που έχει ψηφιστεί από όλα τα μέλη της προηγούμενης διοίκησης» αναφέρουν στην ανακοίνωση.
«Αποτελεί κοινό τόπο για τις ανεπτυγμένες πόλεις η συνεχής μάχη για τον περιορισμό της αδηφάγου μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και την απόδοση δημόσιου χώρου στις ήπιες μορφές μετακίνησης. Σ'αυτή τη μάχη κάθε βήμα υπέρ των πεζών γίνεται δύσκολα, αλλά τα βήματα προς τα πίσω όπως το σημερινό, είναι εύκολα και προσωρινά ανέξοδα» σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα επιχειρήματα και καταλήγουν: «σας ζητούμε να μας παραχωρήσετε το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου για μία πεντάλεπτη τοποθέτηση στο συγκεκριμένο ζήτημα».
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
«Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε
Η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, ένα αστικό μη κερδοσκοπικό σωματείο που συστάθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης το 2006, τηρώντας τον καταστατικό της σκοπό για την προβολή και προάσπιση των δικαιωμάτων που έχουν οι πεζοί, πρωτοστάτησε τον Φεβρουάριο του 2013, ανάμεσα σε πολλές άλλες εθελοντικές ομάδες, προκειμένου να διατηρηθεί το μέτρο της πιλοτικής πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας.
Σε επιστολή μας προς τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας τονίζαμε τα εξής : "Το μέτρο της πιλοτικής πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας πρέπει να διατηρηθεί καθώς εκτός από την λειτουργική του σημασία, έχει και μια πολύ σημαντική συμβολική και παιδευτική αξία για τους πολίτες, καθώς σηματοδοτεί, σε μια πόλη με φτωχότατο δείκτη πρασίνου και υπερβολική κατάληψη των χώρων της από τα αυτοκίνητα, την στροφή προς λύσεις βιώσιμης κινητικότητας και θέτει ως προτεραιότητα την εξυπηρέτηση και ασφάλεια των πεζών έναντι της πολιτικής της με κάθε θυσία εξυπηρέτησης του ΙΧ ".
Σήμερα, 6 χρόνια αργότερα, με το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής στο αρνητικό του απόγειο και με τις συνεχείς ευρωπαϊκές και διεθνείς συστάσεις για πιο ανθρώπινες πόλεις, αισθανόμαστε δικαιωμένοι.
Από το 2011 που ξεκίνησε η διαδικασία με το πιλοτικό κλείσιμο και στη συνέχεια την οριστική πεζοδρόμηση του κομματιού από την Μακένζι Κινγκ μέχρι την Τσιμισκή η πόλη αγκάλιασε τον πεζόδρομο. Βελτιώθηκε η ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών. Δημιουργήθηκε μια μικρή περιπατητική όαση στο κέντρο.
Τα όποια κυκλοφοριακά προβλήματα απορροφήθηκαν επιτυχώς από το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Οι αστοχίες στην κίνηση οφείλονται στην παράνομη στάθμευση και όχι στον πεζόδρομο αυτό καθεαυτό. Η επέκταση θα είχε μικρές επιπτώσεις στην κίνηση και ταυτόχρονα θα δημιουργούσε μια πλατεία μπροστά από τη Μητρόπολη και το μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, που θα αναδείκνυε την ιστορία της πόλης.
Ως Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών σας καλούμε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας για ακύρωση της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας από την οδό Τσιμισκή έως τη Λεωφόρο Νίκης και να προχωρήσετε στην εφαρμογή της μελέτης, που έχει ψηφιστεί από όλα τα μέλη της προηγούμενης διοίκησης.
Αποτελεί κοινό τόπο για τις ανεπτυγμένες πόλεις η συνεχής μάχη για τον περιορισμό της αδηφάγου μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και την απόδοση δημόσιου χώρου στις ήπιες μορφές μετακίνησης. Σ'αυτή τη μάχη κάθε βήμα υπέρ των πεζών γίνεται δύσκολα, αλλά τα βήματα προς τα πίσω όπως το σημερινό, είναι εύκολα και προσωρινά ανέξοδα.
Με βάση τα παραπάνω σας ζητούμε να μας παραχωρήσετε το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου για μία πεντάλεπτη τοποθέτηση στο συγκεκριμένο ζήτημα».
ΣΧΟΛΙΑ