ΑΠΟΨΕΙΣ

"Να συντονιστούμε, ρε παιδιά"

Επτά χρόνια μετά την επαδραστηριοποίηση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, οι φορείς της πόλης ακόμα προσπαθούν να συντονίσουν τις προσπάθειές τους και να λειτουργήσουν ως «μια καρδιά»

 15/04/2019 15:52

"Να συντονιστούμε, ρε παιδιά"

Σοφία Χριστοφορίδου

Η πρόοδος που έκανε τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη στον τομέα του τουρισμού είναι αδιαμφισβήτητη- το μαρτυρούν οι αριθμοί, το βλέπει κανείς και «διά γυμνού οφθαλμού» στους δρόμους της πόλης. Εκεί που έμεινε στάσιμη η πόλη είναι στην προσπάθειά των φορέων της να συντονιστούν. Ο καθένας εξακολουθεί να τραβά το δικό του δρόμο… 

Αυτό έγινε σαφές για άλλη μια φορά, κατά την παρουσίαση της όγδοης μελέτης ικανοποίησης πελατών και απόδοσης ξενοδοχείων που εκπόνησε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

«Αυτό που έζησα όσα χρόνια είμαι δήμαρχος ήταν μια απίστευτη κατάσταση μη συντονισμού. Άλλα σκέφτεται ο δήμος, άλλα η περιφέρεια, άλλα οι σύλλογοι» είπε ο Γιάννης Μπουτάρης και δεν είχε άδικο. Ο ίδιος ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη μετά την Κωνσταντινούπολη σε βυζαντινά μνημεία «και δεν το έχουμε εκμεταλλευτεί» αλλά δεν άφησε ασχολίαστο ότι ο Εμπορικός Σύλλογος ξεκίνησε μια πρωτοβουλία για την ανάδειξη της «Βυζαντινής Θεσσαλονίκης», λέγοντας επικριτικά: «ό,τι προλαβαίνει ο καθένας. Δεν έχουμε ένα σχέδιο, όλοι είναι ‘’κι εγώ, κι εγώ’’. Πρέπει να φτιάξει η πόλη ένα στρατηγικό σχέδιο, να υπάρχει ένας οργανισμός που να καλύπτει την κεντρική Μακεδονία, να συντονίζει, χωρίς διαφωνίες και άλλες απόψεις. Αν δεν το κάνουμε θα τυραννιόμαστε, θα ξοδεύουμε λεφτά στο βρόντο, θα στήνουμε μικρομάγαζα και θα σκοτωνόμαστε» είπε και πρότεινε για άλλη μια φορά ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής να περάσει «από το κράτος στα χέρια των ιδιωτών» οι οποίοι «πρέπει να βάλουν και το χέρι στην τσέπη». Ως παράδειγμα έφερε την προβολή των συμμαχικών νεκροταφείων «που την ξεκινήσαμε εμείς και μετά κόλλησε».

Αμέσως ήρθε η αντίδραση της προέδρου του Οργανισμού και αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλας Πατουλίδου που είπε ότι δεν πρέπει να απαξιώνεται η δουλειά του Οργανισμού κι ότι «η γκρίνια δεν φέρνει το αύριο. Με χαρά και έκπληξη ακούω για τη βυζαντινή Θεσσαλονίκη. Όταν την ξεκινήσαμε με τον Εμπορικό Σύλλογο εισέπραξα ότι είναι κάτι ’’εθνικιστικό και δεν το θέλουμε’’. Χαίρομαι που σήμερα το θεωρούμε ως δυνατό χαρτί της πόλης».

Ο πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος κατά την έναρξη της παρουσίασης εξήρε την προσπάθεια του δημάρχου Θεσσαλονίκης να «ανοίξει» την πόλη, ειδικά στην αγορά του Ισραήλ, από όπου η αύξηση των τουριστών μέσα σε μια δεκαετία ξεπερνά το 500%. Ο προκάτοχός του, Τέλης Θωμόπουλος, έσπευσε να διευκρινίσει ότι τη συγκεκριμένη αγορά άνοιξαν οι ξενοδόχοι, αν και αναγνώρισε ότι ο κ. Μπουτάρης ήταν «ο πιο τουριστικός δήμαρχος».

Επτά χρόνια μετά την επαδραστηριοποίηση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, υπό το σλόγκαν «Πολλές ιστορίες, μία καρδιά», με σήμα μια καρδιά σε ψηφιδωτό οι φορείς της πόλης έχουν υλοποιήσει το πρώτο σκέλος - ο κάθε ένας έχει το δικό του "αφήγημα" με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν ως «μια καρδιά». Το κοινό στρατηγικό σχέδιο παραμένει ακόμα ζητούμενο.

Η πρόοδος που έκανε τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη στον τομέα του τουρισμού είναι αδιαμφισβήτητη- το μαρτυρούν οι αριθμοί, το βλέπει κανείς και «διά γυμνού οφθαλμού» στους δρόμους της πόλης. Εκεί που έμεινε στάσιμη η πόλη είναι στην προσπάθειά των φορέων της να συντονιστούν. Ο καθένας εξακολουθεί να τραβά το δικό του δρόμο… 

Αυτό έγινε σαφές για άλλη μια φορά, κατά την παρουσίαση της όγδοης μελέτης ικανοποίησης πελατών και απόδοσης ξενοδοχείων που εκπόνησε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

«Αυτό που έζησα όσα χρόνια είμαι δήμαρχος ήταν μια απίστευτη κατάσταση μη συντονισμού. Άλλα σκέφτεται ο δήμος, άλλα η περιφέρεια, άλλα οι σύλλογοι» είπε ο Γιάννης Μπουτάρης και δεν είχε άδικο. Ο ίδιος ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη μετά την Κωνσταντινούπολη σε βυζαντινά μνημεία «και δεν το έχουμε εκμεταλλευτεί» αλλά δεν άφησε ασχολίαστο ότι ο Εμπορικός Σύλλογος ξεκίνησε μια πρωτοβουλία για την ανάδειξη της «Βυζαντινής Θεσσαλονίκης», λέγοντας επικριτικά: «ό,τι προλαβαίνει ο καθένας. Δεν έχουμε ένα σχέδιο, όλοι είναι ‘’κι εγώ, κι εγώ’’. Πρέπει να φτιάξει η πόλη ένα στρατηγικό σχέδιο, να υπάρχει ένας οργανισμός που να καλύπτει την κεντρική Μακεδονία, να συντονίζει, χωρίς διαφωνίες και άλλες απόψεις. Αν δεν το κάνουμε θα τυραννιόμαστε, θα ξοδεύουμε λεφτά στο βρόντο, θα στήνουμε μικρομάγαζα και θα σκοτωνόμαστε» είπε και πρότεινε για άλλη μια φορά ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής να περάσει «από το κράτος στα χέρια των ιδιωτών» οι οποίοι «πρέπει να βάλουν και το χέρι στην τσέπη». Ως παράδειγμα έφερε την προβολή των συμμαχικών νεκροταφείων «που την ξεκινήσαμε εμείς και μετά κόλλησε».

Αμέσως ήρθε η αντίδραση της προέδρου του Οργανισμού και αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλας Πατουλίδου που είπε ότι δεν πρέπει να απαξιώνεται η δουλειά του Οργανισμού κι ότι «η γκρίνια δεν φέρνει το αύριο. Με χαρά και έκπληξη ακούω για τη βυζαντινή Θεσσαλονίκη. Όταν την ξεκινήσαμε με τον Εμπορικό Σύλλογο εισέπραξα ότι είναι κάτι ’’εθνικιστικό και δεν το θέλουμε’’. Χαίρομαι που σήμερα το θεωρούμε ως δυνατό χαρτί της πόλης».

Ο πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος κατά την έναρξη της παρουσίασης εξήρε την προσπάθεια του δημάρχου Θεσσαλονίκης να «ανοίξει» την πόλη, ειδικά στην αγορά του Ισραήλ, από όπου η αύξηση των τουριστών μέσα σε μια δεκαετία ξεπερνά το 500%. Ο προκάτοχός του, Τέλης Θωμόπουλος, έσπευσε να διευκρινίσει ότι τη συγκεκριμένη αγορά άνοιξαν οι ξενοδόχοι, αν και αναγνώρισε ότι ο κ. Μπουτάρης ήταν «ο πιο τουριστικός δήμαρχος».

Επτά χρόνια μετά την επαδραστηριοποίηση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, υπό το σλόγκαν «Πολλές ιστορίες, μία καρδιά», με σήμα μια καρδιά σε ψηφιδωτό οι φορείς της πόλης έχουν υλοποιήσει το πρώτο σκέλος - ο κάθε ένας έχει το δικό του "αφήγημα" με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν ως «μια καρδιά». Το κοινό στρατηγικό σχέδιο παραμένει ακόμα ζητούμενο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία